Facebook-ul si umbrele lui – un like = o paine.

 

Cred ca anul asta am vazut pe Facebook peste 50 de promotii care mergeau pe drumul “da un like paginii noastre si poti castiga un iPhone 4!”, sau pe aceeasi poveste dar cu iPad ca premiu.

Dupa primele cateva campanii de genul asta deja mi-am zis ca-i un trend prost si am urmarit povestea sa vad cati vor merge pe poteca asta. Acum nu-i mai spun trend prost ci “iPhone mokalike”.

Inafara de asta cu iPhone (pana acum am bunghit numai vreo 3 cu iPhone 4S) am mai vazut campanii nefericite, aproape toate cu premii puse pe trotuar pentru niste like-uri. Nu a interesat pe nimeni cresterea sanatoasa, atragerea unui public tinta, o nisare macar aproximativa… toti au tintit marea masa, multi sa fie… nu conteaza de care.

Si dau acum peste o campanie noua… pe care o numesc, cat de politicos pot, ca fiind nefericita.

O companie cu prezenta pe Facebook, Maguay, spune asa: da un like si pentru like-ul ala noi donam o paine unor nevoiasi.

Sunt unul dintre cei care ajuta, dintre cei care cred cu tarie ca intr-ajutorarea poate rezolva multe probleme. Si de multe ori am zis ca eu consider ca orice ajutor dat unui om cu probleme scuza mijloacele prin care ai facut-o.

Dar hai sa vorbim putin de povestea asta… un like pentru o paine.

Partea buna este ca multi sarmani vor primi painea aia, si cu toate ca doare cand gandesti asa… se vor bucura pentru ea.

Partea… mai putin buna este ca tu, ca si companie, ai putea sa donezi painile alea fara sa faci tam-tam, fara sa cauti glorie pentru asa ceva.

Tehnic vorbind… e vorba de o campanie umanitara in scop de marketing. Practic vorbind, la nivel de perceptie vei fi penalizat drastic si hulit pentru ca… asa ceva nu se face.

Daca stam sa ne gandim, puteau spune “Cand atingem 10.000 de like-uri utilam un camin de batrani sau de copii cu o centrala de incalzire performanta.“. Multi ar spune ca ar fi fost mai elegant asa, cu aceleasi costuri (sau mai mici).

Eu spun ca din punct de vedere al mainii de ajutor date… nu trebuie dat cu pietre. Dar din punctul de vedere al marketingului… sunt atatea metode fericite de a te promova pe Facebook incat asta cu like-ul / paine este…

Economic vorbind… e mai ieftin cu aifoane… si daca judeci cinic (marketingul este in primul rand cinic, hai sa fim constienti) estimezi ca strangi cu treaba asta 10.000 de like-uri, deci te costa 15.000 lei. Intra cateva iPhone-uri in bugetul asta, este?

Ce parere ai de campania un like = o paine?

View Results

Loading ... Loading ...

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • asa e orice ajutor se poate face fara umilirea unor oameni. E pacat ca unii se promoveaza pe spatele unor oameni amarati :(. Cine vrea sa ajute poate sa ajute fara sa aibe profit de pe urma sarmanilor.

    răspunde-i
  • […] ei dau o pâine unui azil de bătrâni sau unui orfelinat. Cabral a scris foarte bine despre acest demers … nefericit. Pe scurt, după capul meu, este la fel ca zecile de evenimente “primii 100.000 primesc iPhone […]

    răspunde-i
  • Lup Alb
    • 07.11.2011

    In primul rand, nu cred in aceste premii sau donatii. Le socotesc praf in ochi.
    In al doilea rand, la ce le folosesc atatea LIKE-uri ??? Castiga ceva bani de pe urma lor ? Ca nici 10% din cei care dau like-uri nu or sa cumpere ceva de la firma AIA.
    Sa fim realisti.

    • ade
      • 07.11.2011

      eh aici e vorba de o strategie de marketing…una care o sa le reuseasca pentru ca, din pacate, putini se vor prinde de idee…altii vor fi fericit ca au donat nefacand nimic.

    răspunde-i
  • Este bine ca se încearcă valorizarea opțiunii de like, însa suntem încă departe de metoda cea mai prolifica.

    răspunde-i
  • ade
    • 07.11.2011

    mda …puteau sa si cumpere add pe facebook de banii astia si sigur le aduceau oameni fara sa isi compromita imaginea in felul asta. Ei au mers oricum pe ideea de “oameni buni” insa n-au gandit ca poate avea efect advers…eu n-as da like la asa ceva.
    like- ca iti place de noi nu like-doneaza o paine. Pana la urma am bani sa cumpar painea aia si sa o donez si e mai frumos daca o faci ca simti asta si nu ca e mai simplu sa apesi pe like si uau te simti bine ca ai donat.

    răspunde-i
  • Dorian
    • 07.11.2011

    Nu sunt de acord. Cat timp un singur click de-al meu ajuta cu ceva, nu vad problema. Exista destule initiative de genul “Compania XYZ doneaza cate un leu pt. fiecare detergent BlaBla cumparat pana-n 5 noiembrie”. Acolo nu e nicio problema? Nu trebuie sa cumpar nimic, si ma ‘costa” doar un click.
    Daca ideea asta venea din creierul unui super-mega blogger, nu era absolut nicio problema.
    Va spun eu ce e: Maguay nu are “spate” in online-ul romanesc. Si ii felicit pt. asta. Sper sa stea departe de “specialistii” care pt 300 de euro lauda orice produs de cacat.

    • Cabral Ibacka
      • 29.10.2014

      Ești așa de pe lângă că și la 3 ani de la comentariul ăsta tot mă pufnește râsul…

    răspunde-i
  • Loading...