Sari la conținut

Stiu ca n-am mai publicat restul review-ului pour le Citroen DS4, promit sa revin cat mai curand si cu el.

Intre timp o sa scriu cate ceva despre Citroen DS5, pe care l-am probat o data inainte de lansare dar n-am vrut sa scriu atunci nimic, aveam nevoie sa fac niste kilometri cu masina ca sa-mi pot forma o parere cat-de-cat corecta.

Asa ca am plecat la Zalau cu un DS5 1.6l benzina, 200cp (motorul pe care-l am eu pe DS4). Am plecat singur in masina caci colega de apartament avea programata iesire cu fetele iar prietenul care trebuia sa ma insoteasca s-a sucit si s-a  scos din ecuatie ca o gaina fara testicole. Dar asta e alta treaba…

Am plecat la Zalau pe o vreme superba si mi-am facut planul sa merg la dus pe traseul Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sighisoara-A3-Gilau-Zalau, iar la intoarcere pe Zalau-Cluj-Turda-Sibiu-Valea Oltului-Valcea-Pitesti-Bucuresti. A fost perfect asa, cele doua trasee au doua covoare asfaltice total diferite, ruta pe la Brasov este mai abraziva si mai putin obosita, in timp ce varianta pe la Sibiu-Valea Oltului iti pune sub roti un asfalt mult mai valurit si mai obosit de rotile camioanelor.

Ati inteles, incepem discutia pornind de la suspensie…

… care suspensie are o tenta sportiva, mai rigida. Nu te astepta sa sari cu DS5-ul peste bumpere fara sa simti nimic… asta nu se va intampla. Nu te astepta sa treci peste vreo trecere la nivel cu cale ferata fara sa simti ferata… nu se va intampla. Nu te astepta sa sui sau sa cobori borduri cu DS5-ul fara ca bordurile sa se faca simtite… nu se va intampla. Pentru ca suspensia este setata mai spre rigid, este coafata astfel incat sa tina masina pe drum la viteze mari, sa ai siguranta in manevre si viraje luate exact pe-acolo pe unde iti doresti. Te poate deranja faptul ca puntea spate este rigida la trecerile peste denivelari peste mediu.

In viraje stranse si ace de par masina este foarte echilibrata, te poti bizui pe ea. Cred, insa, ca pentru un sofer normal (scuzati expresia, va rog) e nevoie de un timp mai indelungat pentru a se obisnui cu feed-back-ul pe care ti-l da masina (care nu e mura-in-gura).

Motorul imi este deja cunoscut, acelasi supra-alimentat de 200cp cu care iti cam faci de cap. Interesant la el este ca e un motor dual, in functie de turatie. Poti merge cu el la turatii normale si atunci se comporta ca orice motor de 1,6-1,8l, pentru ca atunci cand il tii acolo unde-i place, la turatii ceva mai mari, sa se schimbe total si sa-ti ofere fan total.

Daca te gandesti ca motorul este montat pe DS4 – care-i mai mic – ai putea spune ca montat pe DS5 il face pe acesta usor sub-motorizat. Nu stiu ce sa zic la faza asta… daca stam sa comparam cu timpii pe care-i reuseste concurenta directa (body si motor) cred ca doar Audi are ceva care scoate mai bine la accelerarea 0-100km/h.

Design exterior… ei bine, la categoria asta nu am de gand sa ma exprim, gusturile nu se discuta. Mie mi se pare foarte misto dar un iubitor de BMW este obisnuit cu alte linii si-atunci ma poate contrazice oricand. La fel un iubitor de Saab sau de MB, deci… ma abtin.

La interior insa… e spectacol total! Materiale foarte bune, ergonomie de nota 9,95, ai sentimentul ca tocmai te-ai suit intr-un jet privat de vanatoare. Tehnica este la nivelul lui 2012 (nu ma apuc sa insir toate sistemele), dar m-am jucat destul de mult (deh, copilarie saraca) cu head-up display-ul ascuns in bord.

Citroen face o miscare curajoasa si muta comenzile geamurilor pe consola centrala, dar oricat de spectaculoase ar fi butoanele alea eu as fi preferat sa le lase pe usi, acolo unde mana pleaca automat. Totusi, pentru a respecta ergonomia, butoanele de control ale sistemului audio, navigatiei, iPod-ului sau iPhone-ului, etc., sunt mutate pe coloana centrala, in fata cotierei, ceea ce vine… paine cu unt!

Prima data a reusit asta cum trebuie BMW-ul cu septarul, apoi am mai vazut incercari dar multe dintre ele au fost nefericite din punctul de vedere al ergonomiei aplicate.

Am zis ca 9,95 la ergonomie pentru ca, din nou, designerii Citroen au ciuda pe cei care beau sucuri la volan, astfel incat pun holderul de pahare in usa, mult prea departe pentru a-ti fi la indemana (aceeasi buba ca si la Citroen C5).

 

 

 

 

 

Dar interiorul este pur-si-simplu spectaculos si oricat de multe prejudecati ai avea fata de masinile frantuzesti… atunci cand te sui spui un „Wow!” din suflet.

Ca sa inchid review-ul… mie mi-a placut masina, mi s-a parut un utilaj tare reusit. Ca si succes de piata… partea unde cred ca trebuie pus accentul este in a convinge cumparatorii traditionali ai marcilor premium sa o incerce. De-acolo… se ocupa ea.

P.S. Am mers ci su varianta cu motor hibrid dar foarte putin si numai in oras. Nu pot sa spun ca m-am omorat dupa ea, dar cred ca si genul meu de mano-nera care apreciaza mai mult benzinele si-a spus cuvantul.

Oricum ar fi, daca-ti cade vreodata in mana un Citroen DS5, da-i o tura, cred c-o sa-ti placa…

P.S. 2 – pozele sunt amestecate, sunt puse atat de la varianta hibrid cat si de la varianta THP.

  

  

13 comentarii despre "Citroen DS5"
  1. Ovidiu

    Frumos si sunt fascinat de designul de la Citroen, care alaturi de altii cativa producatori de automobile, sunt pe val.
    Opel, Citroen si as risca sa zic si Ford, mai ales ca producem B-max.
    Dar am o intrebare Cutia de viteze cum ti s-a parut? Pentru ca in multe teste jurnalistii se plangeau de ea.

    răspunde
  2. mohinder

    Si mie imi place foarte mult masina,dar ce parare aveti de modul in care se comporta cutia automata?
    Am inteles ca ar schimba cam lent.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Am mers cu hibridul automat, cu cutia robotizata de 7 trepte doar cateva zeci de minute prin trafic aglomerat. Nu-mi pot face o parere din stat la stop… :D
      Nu mi-am putut da seama cat este de lenta sau de rapida, pentru ca aia nu-i masina sport. Iti iei hibrid ca sa faci economie, nu sa fluturi manusa de pilot, cred.
      Singura zona unde pe mine ma deranjeaza ca o masina schimba lent este in depasire. Cand ajuns sa merg mai mult cu hibridul revin si scriu despre cutia asta. ;)

  3. alex_vl

    Strict parerea mea…arata foarte bine,motoru 1.6 200 cp cred ca e misto rau insa e greu de convins clasa premium unde troneaza BMW,MB si AUDI sa dea 32.000 pe o frantuzoaica

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Eu vad cumva DS5-ul un fel de sub-premium, si din doua motive:
      – pretul. La dotari-finisaje se bate relaxata cu clasa premium caci este de-acolo, dar la pret le cam infrange;
      – dupa body, singura cu care ai spune ca se bate direct este Allroad-ul, dar nici cu respectivul pentru ca-i mai mica decat el. Si-atunci ai o masina de nisa cu dotari si finisaje premium dar cu pret de premium entry-level.
      Da, e ciudat pusa in piata, la fel ca DS4 (care ar fi putut fi un hot-hatch daca nu era facut atat de inalt), dar nu ca DS3 care are o nisa clara unde se bate, aceeasi cu Mini.

    • alex vl

      da asta zic si eu e pe o nisa noua dar cu pret de premium entry-level.numai bine umanule

  4. cipslim

    Nu am condus, nu ma bag. Masina arata ok, alea, dar problema e dupa cinzejdamii de kilometri, acolo se arata masina.

    răspunde
  5. Aapi V

    e super masina..eu am un c4 ..si ma bate gandul sa il schimb cu un c5 :-?

    răspunde
  6. Alin.

    consumul?cum e consumul?

    răspunde
  7. Liviu

    Cred ca cea mai importanta intrebare este:
    Cum este suspensia?

    E singurul lucru pertinent de care toata presa interna si international se plange cum ca ar fi prea rigida. Ok, e mai sport masina dar cat de sport? Considerand drumurile de oras din Romania (ca pe autostrazi si drumuri nationale nu cred sa fie probleme).

    răspunde
  8. Ciprian

    Masina asta este visul meu,am testat-o,era cu un motor de 2 litri HDI,merge si arata trasnet.Singurul minus ,cred,este suspensia care asa cum se amintea este cam dura, in rest este o masina de nota 10.

    răspunde
  9. ionut

    Am un DS5 si va pot spune ca masina e buna, insa nu cred ca se compara cu un bmw,audi…
    Interiorul este super,super misto,consumul 5% la motorul 2000 diesel,cutie manuala,insa
    nu da senzatia de masina solida,legata pe care o ai intr-un bmw.
    Legat de rigiditate,va spun ca masina este foarte rigida pentru o masina care nu e deloc sport,
    facand o comparatie cu un CORVETTE C6,citroenul este mult,mult mai rigid.
    Am cumparat-o de noua si sincer va spun ca nu sunt prea incantat

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.