Sari la conținut

Am tot promis ca scriu un review despre noua mea masina, Citroenul DS4, am scris si am tot coafat la review insa niciodata n-am fost destul de multumit. Imi place sa dau detalii, dar asta inseamna ca iese un post de 7-8.000 de cuvinte, iar asa ceva… nici macar pe diagonala nu e de citit!

Asa incat am decis sa impart parerea asta a mea in 3 bucati: fun, serios si tehnic. Acum incep cu partea mai facila, fun-ul.

Intai sa va spun despre ce fier vorbim: 5 usi, manuala in 6 trepte, motor de 1,6L si 200cp. Nu intru acum mai mult in partile tehnice, c-asa am promis… vorbim de fun-factor.

De cand am vazut-o in poze… mi-a placut pana la pragul maxim de perpeleala. In primul rand e genul de masina care nu-i mica, dar nici mare nu pare. Cu toate ca in interior… eu, ursul de 123 kg, sta perfect.

Formele sunt atipice pentru Citroen, care pana acum a ales alte siluete. Genul asta de hot-hach, daca ma intrebi, mi se pare potrivit atat pentru un tanar rebel si pus pe combinatii, dar si pentru un tata de familie care inca n-a ajuns la prima pensie. Dar nu e chiar hot-hach, ca e un coupe in 5 locuri si doua usi. Deci nu-i coupe, dar are alura unuia. Iar talia mai inalta te duce cu gandul la un SUV. Dar nu-i SUV, ci are ceva de cross-SUV. Gata! Ce e… e, ca oricum n-o sa-i dau eu definita corecta!

Sta pe drum… bine. Eu as spune foarte bine dar nu vreau sa exagerez cu nimic. Stii cum e… masina pe care o ai tinde sa devina in discutiile cu prietenii ‘a mai buna masina inventata vreodata. Ce e interesant la ea este ca garda la sol este simtitor mai mare decat un hot-hach normal, cu toate ca suspensia este mai sportiva, nu are deloc tendinte de ruliu sau balans. Dusa peste limita aderentei stie sa echilibreze foarte bine tendinta masinilor cu tractiune fata (avem tractiune, propulsie si 4×4, da?) si cand intra in derapaj o face treptat si foarte tarziu.

Ajuta la asta si sistemele pe care le are, dar e si o chestie cu sistemele astea… sunt foarte bine calibrate si sincronizate cu masina, dar nu le poti anihila decat temporar. Adica apesi butonul de ASR-ESP OFF, le opreste pentru cateva zeci de secunde si-apoi… le reporneste de la sine putere. Ceea ce nu e neaparat o mare buba, caci sunt setate sport si ele, nu intra de nebune de la prima sesizare.

Franele sunt… geniale. O spun fara frica de a fi contrazis, franeaza gagica de te lasa cu gura cascata. Inca n-am incercat franele pe polei cu noile caucioace, cele de iarna, dar in rest… franeaza spectacol, si mi se pare ca la asta contribuie si suspensia.

De la intoarceri cu frana de mana ia-ti gandul… suntem si prea batrani de-asa ceva, si e si pneumatica, automata, drive-by-wire. Ai o clapeta daca vrei s-o actionezi tu, n-ai clasicul levier, dar oricum se cupleaza automat cand opresti masina in panta sau cand opresti motorul.

Farurile sunt alea dupa-colt, urmaresc directia rotilor (o sa pun o filmare, e simpatica operatiunea), si are si noul must… leduri, tata! Adica te bati parte-n parte cu aia opulent de scumpi!

Tot la fun intra si ce ai la interior… toate-s ergonomice si puse la dispozitia ta, ecranele din bord sunt customizabile (atat clasica intensitate dar si culorile pe care le poti alege, cu doua zone pe care le poti diferentia), ai la dispozitie toate butoanele pe care vrei sa le apesi.

Mai greu de apasat sunt comenzile scaunelor fata, sunt electrice si puse cumva mai ciudat, inclusiv memoriile de pozitie (scaune si oglinzi laterale).

Navigatia iti ia putin timp sa te obisnuiesti cu ea, dar dupa ce-i dai de cap se manifesta prietenos, la fel si sistemul de muzica (Bose, zic). Care sistem de muzica suna bine-bine, puternic si curat (are si subwoofer in portbagaj).

Parbrizul enorm, cu parasolarele cu actionare dubla (clasica inclinare plus culisare), te fac sa vezi tot. Sunt momente cand trebuie sa misti capul la manevre pe loc, montantul A este dublu.

Cat despre ce poti face cu masina… motorul este foarte-foarte misto! Downsize-ul a reusit perfect, are ea 1,6L dar cei 200cp nu sunt disponibili numai in ture multe ci de jos. Ambreiaj friendly care mai inghite si greseli de pilotaj si volan mare (nu stiu cum e la voi dar mie-mi place treaba asta – probabil pentru ca am si palmele cat niste capace de WC).

Overall… masina este foarte fasneata, usor de condus si foarte fun.

In urmatoarele doua posturi atac si cateva puncte slabe (cum ar fi faptul ca geamurile din spate nu se deschid deloc), vorbim mai mult despre interior si despre chestii mai tehnice.

61 comentarii despre "Citroen DS4. Fun Review. 1/2"
  1. jademan

    Una bucată Citroen mişto. Mi l-aş lua! :D

    răspunde
  2. jademan

    „Mi l-aş lua”-bil… :D

    răspunde
  3. doru

    omule una mica problema si cer un sfat .deh un pasionat-cunoscator auto:detin un station wagon si as vrewa sa il schimb………..doar k suv nu mi permit.. asa ca un sfat??ps:187 cm..105kg…place sa conduc relaxat

    răspunde
  4. bia

    frumoasa..da’ unde-s alea 5usi? pe spate cum le deschizi :))) ?

    răspunde
  5. George

    Arată bine, zic (se vede c-am îmbătrânit…)

    răspunde
  6. Ovidiu

    Ca pasionat de auto, nu pot decat sa ma inclin in fata acestui DS4. Care DS4 este cred un stil de viata.. e pentru cunoscatori, nu se adreseaza oricui.
    Insa cu tine Cabral, am o mica problema, nu cred ca o vei pastra indeajuns de mult timp…
    Ai schimbat repede C Crosserul si C5 ul, iar eu ma intreb: oare amorul pentru DS4 cat va dura?
    Numai bine !

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Ovidiu, povestea nu tine de masina, ci de devalorizare.
      Pentru ca eu cred ca ai doua variante eficiente:
      – o iei si-o dai repede, dupa un an sau ceva de genul asta;
      – o iei si-o tii mai mult, peste 5 ani, cand deja ai mers cu ea destul, astfel incat sa consideri ca pierderea este amortizata. Iar asta este valabila la orice masina, nu conteaza brandul.

      Cand o dau poate imi iau tot un DS4. Sau un DS5… :D Ai vazut trailerul? Ouch!

  7. alex

    Tu sctii aici de Citroen dar as vrea sa te intreb de Honda Civic Type S, cu motor de 2,2 de 200 Cp daca nu ma insel Sa zicem ca ai maine banii pentru ea. Merita investitia? Imi place Citroenul tau, e chiar misto masina, dar eu am boala pe Honda Civic aia. Ai putea sa o compari cu a ta? Sau e prea mare diferenta? Recunosc ca sunt lemn la masini, dar vroiam parerea ta in legatura cu masina asta. Saru-mana de raspuns :P

    răspunde
    • Ovidiu

      Ma omori Cabral (dar ai mare dreptate :P, insa eu nici pe una nu le-as fi vandut asa repede :D. Mai ales la cum arata ca si aspect exterior… Citrusurile :) )

      Alex daca asta iti place, apoi clar ca alta in inimioara ta nu va mai fi, o alta chestie importanta este ca e japoneza, iar japonezele sunt foarte fiabile. Iar o alta chestie care te-ar putea ajuta, George Vintila era inebunit dupa CIVIC Type S ;)
      Numai bine !!

    • Cabral Ibacka

      Ovidiu, zici bine… cand inima bate intr-o directie… nu ti-o muta nimeni, ever!

    • Cabral Ibacka

      Alex, iti spun sincer… daca ai pata pusa pe Type S, apai nici n-are rost sa intrebi.
      Pentru ca stim amandoi ca orice argument logic va fi surclasat de catre cel emotiv…

      Totusi, din cate stiu Type S are o singura motorizare de 2.2, si ala e un diesel de 140cp. Celelalte pe benzina parca au 1.4 (sau 1.6, nu-s sigur) si un 1.8, de 100 si 140 cai.

      Cred ca te referi la Type R (nou sau vechi, the same), motor de 2l si 200 cp.
      Iar daca te referi la TypeR… atunci comparam motoare diferite dar la aceeasi putere (evident ca la NM diferiti), si de aici rezulta si diferenta la accelerare 0-100… 8,5 DS4, si in jur de 7,5 pentru Type R (nu-s sigur-sigur dar mi-e lene sa caut acusica).

      Ca daca il comparam cu Type S… nu iese deloc bine civicul…

  8. FukUPayMe

    Partea fun m-a convins binisor..intrebarea e…Care-i partea aiurea care m-ar face sa nu imi iau genu’ asta de masina? E SAU NU E [o parte atat de proasta] ? asta e intrebarea :)))

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Vine in celelalte doua episoade. Pentru ca eu nu cred ca exista masina perfecta. Dar cred in masina buna…

      Cat despre partea atat de proasta… depinde de ce anume vrei de la masina. Scriu si continuarea review-ului si vorbim la final. ;)

  9. splr

    Ne ar interesa si niste preturi, daca se poate. Eu personal urasc configuratorul de la Citroen, nu stiu de ce, poate e buba pe la mine.

    M-ar interesa mai mult technica asta cu vanzarea rapida a masinilor. Este adevarata la masini noi sau si la SH ?

    Multumesc anticipat.

    răspunde
  10. alex

    Am configurat acum, la misto, ds4 pe citroen.ro 30.528 :)) Dar arata demential pe rosu. Ai tu dreptate, nu se compara civic cu ds4. Mda, hai ca daca ma mai uit mult la astea 2 masini, ma vezi la stirile de la ora 5 cum jefuiesc o banca sa le cumpar.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Alex, comparatiile reale le putem face exclusiv intre date tehnice.
      Dar cum ne sta in fire sa cumparam cu sufletul… si Civicul si DS4 pot fi perfecte sau mai putin bune, depinde de cel care alege.

      Si spuneam mai sus ca nu se compara pentru ca se vorbea despre DS4 vs Civic TypeS.

      Daca facem un DS4 vs Civic Type R (asa cum cred c-ar fi corect), atunci situatia se schimba, TypeR-ul are un demaraj mai bun. Dar DS4 este mai inalta si te ajuta. Dar TypeR este mai aproape de sol si te ajuta la viteza. Dar DS4 are interiorul mai spectaculos. Ba TypeR are interiorul mai frumos! Ba…

      Intelegi ce vreau sa zic? :) Cand iesim din zona tehnica nu mai exista argumente ci doar pareri subiective.

  11. sony

    prin natura muncii care o desfasor am avut ocazia sa conduc noul DS 5.o bomba hibrida.cam aiurea o sa fie pretul.incepand cu 40 de mii.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Te urasc, inca n-am apucat sa-l butonez. Ai avut varianta aia cu trapele independente? ??

      Cat despre pret… daca compari DS4 maxim accesorizat (pe la 34-35k euro) cu un A3 accesorizat mediu o sa vezi ca ai masini la puteri egale, dar cu mai multe dotari pentru CItroen.
      Daca accesorizezi A3 la nivelul lui DS4 de top, il duci in 40-45k euro, daca nu mai mult.
      Dar ai de ales intre Audi si Citroen. Si pentru cei care n-au mai avut Citroen, Audi suna mult mai bine.

      Cat despre DS5 de 40k… daca il compari cu un A4… proportiile raman valabile. La fel si cu Seria 3 (ca seria 5 zboara la cer cu pretul cand vine vorba de dotari).

      In acelasi timp, ca sa fim corecti… la pretul de revanzare ai de castigat mai mult daca vinzi un Audi SH sau un BMW SH…

    • sony

      imi pare rau dar numai la trape nu am fost atent.a fost o chestie scurta in fabrica de la sochaux.m-a innebunit interiorul si pozitia de condus atat de mult incat nu imi aduc aminte decat atat; era alba ,mare,frumoasa si puternica.:))data viitoare o sa incerc sa fiu mai atent la detalii.

    • Cabral Ibacka
  12. Marian S

    Vrei sa ne oferi fun? Pai pune o poza in care DS-ul, ramas in pana, este remorcat de ATV!!!

    Acuma, drept sa-ti spun, sistemul ala Bose face toti banii!!! :)

    răspunde
  13. ab

    domnule, am citit, am oftat pe alocuri, am ridicat o spranceana din cand in cand, am si zambit pentru ca avem lucruri in comun cand e vorba de fun to drive. Totusi la frane sunt un pic nelamurit. DS3-ul fix la frane nu m-a convins. Stiu ca le-ai condus pe amandoua, la mine-i putin probabil sa conduc si DS4. Te-as intreba punctual pe un mail daca se poate. Ca daca era de detaliat, probabil ai fi detaliat aici. Sau o urma in episodul tehnic.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Sotia mea are un DS3, cel de 150cp, nu mi s-a parut nici ca are frane de Imprezza, dar nici c-ar avea probleme cu franele.
      Lasa-ma sa i-o cer si aprofundez subiectul. ;)

      Esti din Buc? Poatye facem cumva sa testezi DS4…

  14. Bogdan

    Cabral, n-ai zis de multe :)
    Pe langa farurile de se uita dupa colt, de proiectoarele cu „cornering” nu zici? Stiu pe unu care si-a luat amenda de la un , ca e defecta instalatia de lumini, si i se aprind proiectoarele anapoda, cand unu, cand altu :)
    Franele sunt intr-adevar o placere… Prima oara cand te sui la volan, ii dai pe toti din masina de-a dura la prima frana :)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Aia cu amenda e ge-ni-a-la! E clar ca-i defecta, tragi de volan in dreapta si se aprinde proiectorul din dreapta, e un scurt pe coloana de directie, clar! :))

    • Bogdan

      Daca nu vedeam procesul verbal, ziceam ca e caterinca :)
      De testat, le-am testat si eu pe toate, DS5 inca nu :)
      Colegii de munca fac misto de mine, ca am parc auto Citroen. Eu zic doar ca am CC5 :) (C1+C4)
      DS3-ul de 150cp mi s-a parut de vis, daca nu ma insel Andreea are tot THP-ul acela.

    • Cabral Ibacka

      Bun, procesul verbal trebuie bagat in Hall Of Fame Romanian Police…

      C4 a avut si Andreea inainte, cel cu spatele taiat, unul visiniu. Reusita masina, a avut cateva probleme cu el, dar mici.

      Si… da, 1,6L, THP, 150cp. Apriga buburuza… :)

    • Bogdan

      Da, coupe-ul ala a facut „furouri” la vremea lui. Design-ul atipic, volanul cu butuc fix – in 10 min m-am obisnuit cu el, la C4 al meu, si mi-e greu acum cu un volan „obisnuit” :D
      Dar sa vezi si C4 modelul nou, sa conduci un 2.0 HDI, cutie „pilotata” – cea cu padele la volan, uuh … si cam seamana cu DS4 la tinuta de drum.

  15. alex vl

    ca sa zic asa citroen creative technology :)
    cat mai multi km fara probleme si astept episodul in care ne spui si noua mai multe de partea tehnica…bafta umanule!

    răspunde
  16. victor georgescu
    victor georgescu

    masina arata foarte bine cu toate ca designul ma intriga. interiorul este foarte frumos desenat si cum ti-am mai zis alta data si te-ai suparat pe mine :P eu as fi vrut interiorul in piele maro pt ca este este BESTIAL!!!

    răspunde
  17. pejte

    Nu te prind si io prin trafic sa-ti vad masina :(

    răspunde
  18. Di
  19. Pane Paul
  20. Lup Alb

    Ba chiar s-o alergi sanatos.
    Nu stiu de ce, dar am zambit multumit la cutia manuala si la benzina.

    răspunde
  21. basic_instincts
    basic_instincts

    nu e genul meu de masina, insa important este ca ti-ai luat ce iti place. se vede dupa cum scrii ca esti in extaz :)

    răspunde
  22. Daniel

    Haiiii cu partea 2/3! :)

    răspunde
  23. Pingback: Citroen DS5 – cabral.ro

  24. Rares

    Salut , am gasit un ds4 automat din 2011, 70.000 km , navigatie , piele alba/bej la 11.000 euro , crezi ca merita? Tu ai avut ceva probleme de service cu al tau sau nu ai apucat sa l conduci peste 70k ?

    răspunde
  25. Bodirnea Liviu Alexandru
    Bodirnea Liviu Alexandru

    Ciao, peste doua zile trebuie sa achit un Ds 4 din 10/2014, 72000 km certificati, 1,6 HDI 115 cai, Business, si cu garanzie un an. De la un magazin de langa Milano. Pret 11900 euro. Parerea voastra? Merita?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Omule, nu pot să-ți spun că merită sau nu. Pentru că nu știu tabla.
      Dacă este în mințile ei, dacă a fost îngrijită, dacă ăia sunt kilometri reali… merită.
      Dacă nu… n-avem cum să-ți spunem noi. :)

  26. Mihai

    Salut,o parere DS4? Sau DS5,care ar fii alegerea mai ideala?

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.