Sfantul Zebra, protectorul ametitilor care traverseaza pe trecerea de pietoni.

Nu stiu ce e in capul vostru daca nu stiti cine este Sfantul Zebra. Stati ca va luminez…

Sfantului Zebra i se mai spune si Sfantul Zid. Prima oara s-a auzit de minunile pe care le facea in Anglia, prin 1949 (atunci cand au fost inventate trecerile de pietoni, pun pariu ca nu stiai asta). Inca de pe atunci Sfantul Zebra – Sfantul Zid ii protejeaza pe pietoni.

Cum actioneaza el? Eu nu stiu, ca n-am vazut, dar stiti cum functioneaza credinta… daca multi oameni cred in ceva, acel CEVA TREBUIE sa existe.

Si multi oameni cred in Sfantul Zid. Eu ii vad in fiecare zi, atunci cand traverseaza pe trecerea de pietoni… si tampitii nu se uita nici in stanga si nici in dreapta, fiind foarte siguri ca – pentru ca travereseaza printr-un loc marcat – in cazul in care vreun sofer nu-i observa… Sfantul Zid va ridica un zid de beton armat, captusit cu grinzi metalice si intarit cu cate 6 randuri de caramida pe fiecare parte!

Lasand gluma si ironiile la o parte… cum poti sa traversezi strada, chiar daca o faci pe trecerea de pietoni, fara sa te uiti?! Da, ai dreptate, e dreptul tau. Da, ai dreptate, legea te protejeaza. Dar legea nu poate frana masina aia, si nici nu-ti poate da tie inapoi rotulele sparte, mainile fracturate sau creierii intinsi pe asfalt.

Da, ai dreptate, daca te calca pe trecere este vina lui. Asa, si? Unde e castigul tau, de unde vine multumirea ta? Din faptul ca cineva va raspunde pentru ca tu stai cu mainile pe piept, la 2m sub pamant, rece ca o rama?

Daca voua, cei care cascati la fel ca mine ochii cand traversati, vi se pare ca nu-s multi astia care cred in Sfantul Zid… uitati-va cu un minim de atentie. Sfantul Zid are adepti cat sa devina religie secundara la noi…

In virtutea faptului ca E trecere de pietoni, e dreptul meu! se avanta relaxati pe trecere, fara sa se uite daca vine vreo masina.

Si-asa cum spuneam si mai sus… e vina soferului, asa-i, dar pe cine mai incalzeste a cui e vina?

Bine, sunt sigur ca-mi fac prea multe griji… daca e cazul sa se intample ceva cu ei, sigur Sfantul Zebra va interveni, va ridica zidul protector si-i va salva…

In filmul de mai jos avem 3 exemple. Intelegem, zic eu, copchilul de la 00:40, ca-i copil. Dar domnul de la 06:36 si doamna de la 06:56 sunt clar adeptii Sfantului Zid, si e pacat… cu o singura privire s-ar fi putut scuti de la un eveniment tare dureros.

Tu crezi in Sfantul Zebra sau casti ochii bine?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] și caută-le. Da, așa le-am găsit și eu.Nu doar unii pietoni par a crede că sunt apărați de un zid metafizic. Există și participanți la trafic care se cred mai tari ca oțelul caroseriilor sau asfaltul […]

    răspunde-i
  • andrei
    • 14.08.2012

    Acum 10-15 ani inca mai existau pietoni care se asigurau pe zebre fara semafoare, dar atunci as mentiona alt fenomen. Masinile de regula accelerau in preajma zebrelor, sau din ambreiaj ambalau motorul sa sperie pietonii sa ramana incremeniti acolo pe strada linga bordura, chiar daca si-a aratat intentia de traversare.
    Astazi situatia s-a inversat, majoritatea zebrelor sunt cu semafoare. Pietonii ameninta sa te faca neom si cu un dosar de vatamare chiar cu viata lor si cu acel stres cumulat in toti acesti ani de invadarea a masinii in zona pietonala (parcuri+trotuare).
    Nu degeaba se spune, cel mai sigur loc de trecere este cel neregulamentar, acolo pietonul casca ochii, pe cand pe zebra trece la sigur fara sa se asigure, ca e semaforizat sau nu. Biciclistii trec zebra neregulamentar pe bicicleta. Exista riscul ca masinile de pe benzile mai indepartate sa-i observe prea tarziu.
    Cred ca stresul urban asociat cu frica de moarte la o traversare pe zebra te face sa nu te mai consumi atat incat … cel mai probabil ochelarii de cal sunt la moda.
    Poate cand soferul si pietonul vor afla ca se respecta reciproc, poate nu mai sunt ambalari de motor la zebra sau “aruncari”in fata masini la traversare strada. Singurul remediu la asa ceva ar fi…toti soferii sa mai fie si pietoni, iar pietonii fara masini sa faca scoala de soferi sa vada cum totul se rezuma la o pedala de frina si timpul de reactie aflat in miscare de 10 ori cat viteza pietonului.
    Este o mare provocare atat pentru sofer cat si pentru pieton sa-si mentina rabdarea si echilibrul psihic intr-un stres urban. De injurat poate injura fiecare, de controlat comportamentul sunt putini.
    Ca o ironie, dupa un accident banal, culmea timpul le arata celor care au gresit ca strada ramane…goala. Ce era daca mai asteptau 10-15 secunde ?

    răspunde-i
  • Adrian
    • 14.08.2012

    Numai la rusi poti sa vezi asa ceva. Ce “prieteneste” se bat de parca ar fi un ritual, o traditie. La minutul 7, dupa ce primul pieton este accidentat urat, cel care-l urmeaza nu schiteaza nici un gest, paseste rar si fara nici o ezitare.

    Cat despre problema pietonilor care au ochelari de cal, e strict problema lor. Instinctul de conservare este denaturat cumva.

    Judecand invers trebuie sa-ti iei toate masurile de precautie, sa conduci prudent si sa respecti pietonii. Tu, soferul perfect, ar trebui sa stii cel mai bine lucrul asta.
    Constiinta incarcata e cea mai grea povara!

    răspunde-i
  • Biciclistul
    • 13.08.2012

    Inca ceva. Ca pieton, sa zicem ca te asiguri, dar NICIODATA nu traversa pe trecere in fuga. NICIODATA!

    răspunde-i
  • aby
    • 13.08.2012

    Fiind obisnuita cu traficul din tara noastra, ca pieton sa ma uit la toti soferii care opresc in fata trecerii de pietoni ca mai apoi sa pot traversa “oarecum” linistita am observat atunci cand am ajuns in alta tara europeana ramanand socata ca soferii opresc cu mult inainte sa pui pasul pe trecerea de pietoni, La noi se apasa pe acceleratie ca poate “boul doarme” pe cand in alte tari te asteapta desi poate nu ai inspiratia nici sa traversezi, doar pentru ca te aflii in zona unei treceri de pietoni la mai putin de un metru 🙂 .

    răspunde-i
  • Daniel
    • 13.08.2012

    Uitati si o Dacia Logan la 2:55 🙂

    răspunde-i
  • Gina Duminica
    • 13.08.2012

    pt soferi e regula in trafic: usile blocate!!!! pt pietoni e regula: beliti ochii chiar si cand sunt 3 benzi din care 2 masini s-au oprit. pana nu vezi si a 3a masina inlamnesti pe scuar (la mine la gorjului am tot vazut patanii de genu’ 2 masini oprite la trecere si vine “scula de bascula” pe a treia banda cea de langa sptiul verde de pe mijlocul bdului Iuliu Maniu si te spulbera ca la balamuc. asa ca … either way, beliti ochii fratilor si nu mai considerati ca odata cu pantoful din picior si permisul din portofel v-ati luat sosele si strazi.

    • Andy
      • 13.08.2012

      Da, si eu stau tot in zona Gorjului si am vazut si auzit lucruri asa cum povestesti tu. Oricum, mare dreptate, pana nu vezi ca toate benzile au oprit, sezi mumos si rabda!

    răspunde-i
  • stefi
    • 13.08.2012

    Eu nu inteleg purtatorii/toarele de carucioare cu bebe care imping inconstient caruciorul pe trecere, apoi se asigura si trec si ei/ele atarnati/e in urma lui. Chiar nu-i inteleg…

    răspunde-i
  • Andy
    • 13.08.2012

    Vad ca multi spun pe aici ca se uita in stanga si-n dreata si traverseaza cat mai repede. De ceeeee???! Pe bune, de ce ne grabim pe trecere? Soferul nu tre’ sa ambaleze motorul ca un cretin in timp ce tu treci strada, ca sa te oblige sa te grabesti. Nu zic sa dormi pe tine pe trecere, dar nici sa te grabesti. Cehii, nemtii, francezii de ce nu se gabesc oare? De ce la ei, in momentul in care astepti la trecere si nici macar nu ai apucat sa pui piciorul pe zebra, aratand ca doresti sa treci strada, soferii se opresc? De ce la ei functioneaza bunul simt! Pentru ca ei au incasat si incaseaza amenzi grase pentru NEACRORDAREA DE PRIORITATE PIETONULUI! Pe cand, in tarisoara nostra draga, soferul nu primeste amenda daca pietonul a pus piciorul timid pe trecere, ci il doare fix in cot, trece si tu ramai acolo inca doua ceasuri, pana cand va frana un domn binevoitor.
    Tu ai dreptate in ceea ce spui, nu te arunci ca sinucigasul crezand in Sfanta Zebra, dar, daca iti arati intentia de a trece strada, punanad piciorul pe zabra si uitandu-te la sofer, el de ce nu incetineste????? Pentru ca traim intr-o tara de soferi nesimtiti, ei au masina si nu au de ce sa opreasca, pentru ca ei “e” grabiti, dom-le! Da, suntem, la fel de bine, o tara de pietoni ignoranti, cu ochelari de cal, dar cred ca o situatie trebuie analizata cat se poate de obiectiv, nu doar dintr-un singur punct de vedere (cel al soferului, in cazul tau).

    răspunde-i
  • icsulescu
    • 13.08.2012

    oK, oK, dar ce zici d’alde d’aia care n’au nici cel mai mic stres, dar nici macar pe trecere nu sunt;parc’ar fi pe alee, in parc….si daca’i deranjezi in vreun fel, se mai uita si urat pe tine (a se retine ca nu’ s genul care foloseste claxonul, se intampla f. rar)

    răspunde-i
  • Loading...