Rusine, noului prim-ministru Ungureanu!

Cum adica, de ce? Pentru ca a spus ca “e inadmisibil ca militarii sa munceasca la deszapezire, in timp ce localnicii stau in case, la caldurica”, de-aia!

Am citit asta pe fb, intr-un comentariu. Ia hai sa ne potolim putin si sa stam de vorba…

La mine pe strada au trecut cei de la deszapezire de 2 ori in ultimele 2 saptamani. Am vazut ca pe bulevardele principale ale cartierului asfaltul e curat (eu zic ca Piedone si-a facut treaba bine si anul asta), se aduna zapada cu buldo-excavatoare si se cara cu camioanele.

Totusi, la mine pe strada nu au trecut decat de doua ori.

Stau in casa si cu nasul lipit de geam scriu pe twitter si fb ca “e inadmisibil!”? Nu, ies frumos, infofolit de zici ca-s Yeti, si pun lopata la munca. Si la fel ca mine… majoritatea vecinilor mei (ca sa fie clar, nu-s cel mai harnic din cartier, am niste vecini care au curatat partea de strada din dreptul lor pana la asfalt).

Am inceput cu locul de parcare, am dat ceva de pe trotuar, am facut o minima cale de acces. Apoi… din ce in ce mai mult. In fiecare zi. Iar vecinii mei au facut la fel, sau chiar mai bine.

Era treaba autoritatilor sa faca treaba asta? Cred ca da. Dar am facut si noi cat am putut pentru ca altfel… nu merge.

Si-apoi citesc comentariul din titlu, continuat de primul paragraf al acestui post.

Are dreptate “vocea” respectiva?

Nu stiu, caci n-am fost acolo, sa vad situatia la care facea referire primul-ministru.

Daca oamenii stateau in case, in timp ce militarii erau la lopata, apai nu-i corect. Pentru ca esti dator sa faci tu, in primul rand, si-apoi sa ceri de la altii.

Desigur, daca oamenii aia s-au luptat cu zapada timp de-o saptamana, iar acum zac epuizati prin case… situatia se schimba. Sau daca s-au imbolnavit.

Dar altfel… nu mai cere de la STAT sa faca totul, pune si tu mana.

Sau daca nu… tu esti primul care va suferi.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • helen
    • 15.02.2012

    Are dreptate noul ministru ,desi a fost riscanta declaratia ,ca si-a luat o multime de suturi..Omul s-a referit la cei care se lamenteaza si asteapta sa dea statul la lopata in fata caselor lor..Cei care sunt captivi in casa ,intr-adevar, au nevoie de ajutor din partea autoritatilor si societatii civile ,insa mentalitatea romaneasca este imbecila ,statul trebuie sa faca tot ! Gresit

    răspunde-i
  • Lup Alb
    • 15.02.2012

    Mah, ce sa zic….Am citit o parte din commenturi, care da, care ba….
    Da’ eu am o singura nedumerire: stie cineva pe pielea lui , cum s-au descurcat comunistii in ’54 si ’74 pe zapezile alea mari-mari? Cine a dat zapada atunci, si mai ales, de ce? Cumva de frica partidului?

    • Cabral Ibacka
      • 15.02.2012

      Asta mi-a zis si mama, acum ceva ani se iesea la lopata… ca trebuia. Si cei care cracneau… o faceau in fular.

    răspunde-i
  • accidduzzu
    • 15.02.2012

    Sa cureti trotuarul nu-i acelasi lucru cu a iesi dintr-o casa acoperita de zapada. Oi fi matale bartai omu’ da’ nu cred ca te poti pune contra cu natura dezlantuita, sa fim seriosi. Iar pentru desteptii care afirma ca zapada trebuie data non-stop altfel se depune strat (WOW, cata perspicacitate), voi ati vazut ce romanasi tineri si inalti ca bradu’ populeaza satele noastre?! Oamenii aia ar fi trebuit sa reuseasca cu lopata unde astia se poticneau cu buldozerul, nu-i asa?

    Cat priveste declaratia asa-zisului premier, mi se pare o mojicie marca TB. Asa stapan, asa sluga!

    In rest sanatate si multa minte, ca vad ca-i plin blogu’ matale de deszapezitori de meserie, fruntasi la dat Like-uri pe FB sau aiurea, ca nu-i asa … cu 10000 de like-uri se face primavara 😉

    răspunde-i
  • lp
    • 15.02.2012
    răspunde-i
  • Mihnea
    • 14.02.2012

    Cred ca daca ar fi se ne luam dupa aceasta afirmatie neargumentata titlul articolului se potriveste ca o manusa. Adica, nu poti scoate la dat zapada pe toata lumea, asadar se pot exclude persoanele bolnave, batranii si copiii. Dar daca este un indemn la munca pentru cei care pot sa-si dea zapada din fata casei dar nu o fac este altceva.

    Depinde la cine face referire primul-ministru in afirmatia lui si care a fost contextul exact in care a spus-o, altfel lasa loc de interpretari.

    răspunde-i
  • Miruna
    • 14.02.2012

    Eu cred ca sunt mai multe nuante aici. 1. Problema era in principal la sate unde populatia este peste 80% formata din batrani. Batrani care au stat de cateva zile fara curent si fara alimente deci sa le ceri sa mai si dea cu lopata- sunt de acord in fata blocului, casei cand vorbim de oameni care pot face asta. 2 Pentru drumuri deszapezite platesc impozite si slava domnului platesc o gramda. Dat fiind ca muncesc pentru a plati impozite as vrea sa nu fie nevoie sa muncesc si pentru a-mi deszapezi singura. Din punctul meu de vedere e ca si cand m-as duce la restaurant si dupa ce am platit nota chelnarul imi bate obrazul ca nu mi-am spalat vasele. 3 Moral/ Civic e intr-adevar mana si sa ajuti, dar eu nu platesc premierul sa-mi dea lectii de moralitate si sa ma certe. Sunt de acord ca oamenii ar trebui sa se implice mai mult si ca este nevoie de solidaritate, dar ca stat nu poti inlocui politici si masuri adecvate cu solidaritatea oamenilor. Mi se pare de neacceptat sa dai 11 milioane de euro pe deszapezire si pe urma sa spui dai vina pe oameni…

    răspunde-i
  • basic_instincts
    • 13.02.2012

    sa imi dau cu presupusul de la distanta e cam aiurea…totusi am o observatie. daca in ce priveste curtea omului acolo el trebuie sa se gospodareasca singur si atunci se vede cine e mai vrednic/lenes etc, in ce priveste strazile/drumurile publice acolo ar fi trebuit sa mearga utilajele nonstop, pe toata durata ninsorii exceptionale. asta e metoda in tarile civilizate. in minte in vine elvetia, tara pe care o cunosc destul de bine si unde am invatat ca iarna este un anotimp care poate fi iubit 🙂

    răspunde-i
  • Ovidiu
    • 13.02.2012

    http://www.gandul.info/puterea-gandului/mortii-sunt-lenesi-la-nesfarsit-9226888
    Cu permisiunea lui Cabral sper sa fie vazut si link ul acesta si citit de mai multi..
    Ca deja mi se pare ca toti is BETIVI, LENESI si asa mai departe.
    “Gandeste liber” sau nu?!

    răspunde-i
  • ioana
    • 13.02.2012

    Eu locuiesc in Cehia de vreo 3 ani. In blocul in care stau eu nu avem femeie de servici, ca mai peste tot pe aici asa ca o data sau de doua ori pe luna (e lista, ne semnam), fiecare tb sa spele la el pe etaj. Apoi de vreo 2, 3 ori pe am ai de spalat in jurul blocului, la parterul blocului, etc. Iarna asta am avut noroc, am picat cand nu era zapada, dar iarna trecuta, cu prietenul meu, am dat la o parte toata zapada din parcarea din spate si din fata blocului. Nu eram obligati, ca se putea circula, trebuia doar sa dam la o parte ce era pe trotuar, dar asa e normal.

    răspunde-i
  • Ovidiu
    • 13.02.2012

    Mai eu chiar nu pot sa inteleg, cat de mult merge pentru unii altruismul si omenia.. Adica ok sunt 10, 20 de oameni care stau in birt si beau.. is drojdia societatii.
    Dar hai mai fiti seriosi ca nu cred nici in ruptu capului ca majoritatea is LENES si BETIVI…
    Pai oamenii aia is de mai multe zile in frig napraznic, fara curent, fara alimente, in conditii grele de trai + ca e zapada si nameti cat muntele… acolo nu e ca si la @CAMI G care da 10 min cu matura in fata blocului… sa fim seriosi totusi.
    Arata la stiri pe PRO tv si explica acolo Catalin Radu Tanase ca si lama sau bulodezrul ce naiba de utilaj era.. ca abia putea la o miscare sa inainteze 50cm. Arata un bulodezer mic sus peste nametii aia mari si altul jos cum lucrau in tandem ca sa inainteze in nameti.. si ca abia abia inaintau. Explica acolo in reportaj mici detalii.
    Apoi daca 2 UTILAJE mama lor de utilaje.. abia puteau sa faca o carare.. un om cat rezista sa sape, cat poate sa inainteze? ce poate sa faca un om???
    O alta chestie ce unii nu inteleg, acolo zapada nu-i pe o alee.. acolo este peste tot, iar ca sa muti un Munte de zapada oricat de mare si tare ai fi.. nu poti singur. Cu lopata o arunci zapada dintr-o parte in alta.. dar ca sa poti muta toata si sa iti faci curat serios in curte.. de unu singur ii foarte greu.
    Va spun sincer am 1.87m aprox 90 kg si 30 de ani da eu unu singur nu cred ca as fi reusit sa infrang nemetii aia de 3m. Nu mai vb ca sa ma duc sa ajut pe vecinul si sau vecina. Ajuti pe unu altul.. da nici asa stii eu sunt SUPER MAN si sunt EROU.
    Iar asa sa scriem e foarte usor.. toti sunt zmeii zapezilor.. toti punem mana si ne ajutam.
    De ce naiba PRO tv ul a creat o linie telefonica speciala? (Claudiu Pandaru a spus ca sa anunte autoritatile si sa le ajut.. Autoritati care in mod evident ca au fost depasite )
    Nu stiu ce naiba ne tot mint astia cu televizorul.. 😀
    Offf mare ii gradina asta in care toti sunt altrusit si buni. De aia merge tara asta asa cum merge.

    • basic_instincts
      • 13.02.2012

      e un pic de logica in ce spui numai ca lipseste parametrul timp. utilajele alea trebuiau sa circule nonstop pe toata durata ninsorii si nu dupa ce s-a creat un zid de 4m. stiu ca pare usor absurd ce spun, dar e o metoda clasica in alpi. nu lasa sa creasca strat pe strat, nu mai vb de troiene. asta pt zonele de acces. in padure nu are decat sa ninga cat vrea. acolo o detoneaza controlat numai pt a evita avalansele. dupa mine, strict legat de drumurile publice este indolenta autoritatilor locale.

    răspunde-i
  • Loading...