Sari la conținut

In primul rand, ca sa vorbim si ceva serios in postul asta… oamenii au falsa impresie ca daca ai o masina cu un motor de 2L atunci esti mai putin eco decat cel care are un motor de 1,4L.

O sa ziceti ca m-am apucat de palinca… dar nu-i asa. Hai sa vedem…

Masinile polueaza mai ales prin dispersia in atmosfera a noxelor. Daca stam putin de vorba vedem insa ca poluarea rezultata din insasi fabricarea subansamblelor masinii este enorma fata de cat polueaza masina cat timp este in regim de functionare. La fel, poluarea rezultata dupa scoaterea masinii din poductie…

Dar sa ne referim numai la poluarea activa. Oamenii au impresia ca un motor de 1,4 l (cilindree, zic, 1.400 cc) polueaza cu siguranta mai putin decat unul cu cilindree mai mare. Ceea ce este, de multe ori… foarte fals!

In materie de poluare activa, departajarea se face prin cantitate de noxe (CO2) emise per kilometru parcurs. Deci putem compara doua masini afland astfel care este mai poluanta.

Exemplu simplu:

– Ford Mondeo 2L 140cp tuseste in atmosfera, pentru fiecare kilometru, 187 grame de CO2;

Citroen C5 2L 136cp tuseste in atmosfera, pentru fiecare kilometru, doar 137 gramde de CO2.

Deci, la aceeasi cilindree, si la o diferenta de 4cp ptem avea deja 50g de CO2 in plus.

Mergem mai departe cu comparatiile si luam doua masini total diferite:

– BMW 535i (3,5L) biturbo de 306 cp si care emite 199g CO2/km;

– Volkswagen Passat CC (2L) de 200 cp si care emite… 199g Co2 / km [AT].

Deci in cazul al doilea avem o diferenta de 106cp si de 1,5L la cilindree, dar aceeasi emisie de CO2. Teoretic Passatul are motor mai mic, deci ar fi trebuit sa polueze mai putin, nu? E, uite ca nu-i asa.

Nu am acum destul timp sa caut si un SUV care sa fie la acelasi nivel de poluare cu un sedan mediu, ca sa fie QED daramator, dar am aratat deja ca cilindreea mai mica nu este neaparat si mai putin poluanta (surse pentru comparatiile de mai sus: asta, asta si asta – da, e penibil ca nu poti gasi informatii folositoare si usor de accesat pe site-urile importatorilor auto din Romania).

Oricum ar fi… Porsche-le asta este cea mai putin poluanta masina din lume!

28 comentarii despre "Cel mai eco Porsche!"
  1. Ramona L

    =)) Vreau si eu un Porsche din asta =)) si neaparat auriu.

    răspunde
  2. David

    Faci cataracta daca te uiti insistent

    răspunde
  3. Pingback: Tweets that mention Cel mai eco Porsche! « cabral.ro -- Topsy.com

  4. Simache

    sunt tare curios ce se intampla daca iei o pasare pe parbriz :O

    răspunde
  5. Pingback: Cel mai încet Porsche din lume - de ce? blog

  6. m
  7. Stefan

    ok,cabral; dar intre timp…e ziua noastra:|..”la multi ani” pt Inoke..pt tine..

    răspunde
  8. diana

    la multi ani pt INOKE…te pup…:-*

    răspunde
  9. Bianca

    Nenea asta, in trafic, ar trebui sa aiba un semn mare pe masina pe care sa scrie „Nu claxona! pedalez cat pot de repede” :))

    răspunde
  10. Tibanu

    Cabral, motoru 535 de la bmw e defapt de 3L.

    răspunde
  11. Marius Moga

    Numai bun de luat acasa. Mai greu cu banutii…

    răspunde
  12. Dan
  13. aTix

    ok. cred ca e primul comment aici. il fac datorita afirmatiei tale „cantitate de noxe (CO2)”. so….noxE este o adaptate romaneasca a NOx (in fapt NO si NO2 -> N – nitrogen/ O – oxigen)si nu are absolut nici o legatura cu CO2.
    Dioxidul de carbon e extrabonus. In general dieselurile au emisii de noxe mai mici decat benzinarele, dar emisii de dioxid de carbon mai mari.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Primo: bine ai venit!
      Secundo: de acord, numai ca s-a impamantenit (de fapt, asa a fost preluat in vocabular) ideea ca noxe=g CO2/km.
      Nu de alta dar noxe in propozitia asta este definitia ordinului de marime (care ordin de marime se refera la CO2). Si atunci cand se refera la reziduuri, iclusiv RAR-ul bate apa in piua cu… cocoiul…
      Cat despre ce spui tu pe final… de acord cu tine.

  14. Mada
  15. weedman

    masina e super chiar acum ma gandesc sa imi construiesc una dar…..de acte avem nevoie pt ea?? permis? trebuie inscrisa?? asigurare??

    răspunde
  16. Cip

    pentru ca esti eronat si ca sa intelegi acele norme de calculare si de ce o masina cu un consum redus face mai putine noxe, ai mai jos metoda de calcul a co2
    tot ceea ce ai scris acolo sunt chestiuni de marketing, ambalate frumos.
    un motor de 1.4 benzina nu emite cat unul de 2.0l benzina noxe oricat s-ar stradui inginerii.
    Intrucat noul proiect de taxa auto, inaintat la Bruxelles spre aprobare, se bazeaza si pe emisiile de CO 2 , va redam mai jos modul de calcul a acestor emisii:

    Calculul emisiilor de CO2 porneste de la valoarea consumului de combustibil. Astfel:

    1. La motoarele cu benzina: Consumul l/100km se inmulteste cu 23,8. Exemplu: La un consum de 8 litri/100km rezulta : 8 x 23,8 =190,4 g CO2/km

    2. La motoarele cu Diesel: Consumul l/100km se inmulteste cu 26,5. Exemplu: La un consum de 5,5 litri/100km rezulta: 5.5 x 26.5 = 145,8 g CO2/km

    3. La motoarele cu GPL: Consumul l/100km se inmulteste cu 17,8. Exemplu: La un consum de 9,6 litri/100km rezulta: 9,6 x 17,8 = 170,9 g CO2/km

    4. La motoarele cu CNG: Consumul l/100km se inmulteste cu 27,4. Exemplu: La un consum de 5,3 kilograme/100km rezulta: 5,3 x 27,4 = 145,2 g CO2/km

    Calculele sunt bazate pe continutul de CO2 din gazele de evacuare corespunzator unui litru, respectiv unui kilogram, de combustibil. Astfel: un litru de benzina corespunde cu 2380 grame CO2, un litru de Diesel corespunde cu 2650 grame CO2, un litru de GPL corespunde cu 1780 grame CO2 si un kilogram de CNG corespunde cu 2743 grame CO2.

    răspunde
  17. Cip

    am uita sa scriu
    deci daca masina ta consuma 6l in loc de 8l e mai eco.
    totul se reduce la consumul mediu in oras sau in afara referitor la emisii.
    concluzia un motor mai mic are un consum mai mic deci noxe mai putine, nu conteaza cilindreea cat conteaza consumul in calculul de emisii.
    o zi buna si spor la informare.

    răspunde
  18. Horatiu

    Favoritul meu ramane BMW 320d EfficientDynamics care a facut recent peste 1,000km cu un rezervor plin.

    răspunde
  19. Doru Panaitescu

    Ar fi interesant sa facem topul celor mai putine emisii la masini normale (nu hibdrid sau electrice)

    răspunde
  20. Super Jocuri Online

    o sa-mi iau si eu unul cat de curand:))

    răspunde
  21. Dani

    E clar ca daca are motor mai mic o masina nu inseamna ca polueaza mai putin :)…Tu ce masina ai si cate grame scoate pe KM ?:)

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.