Sari la conținut

Am citit ca Politia Romana, departamentul Rutier, a primit de la importatorul de Lotus un Lotus Evora S. A primit inseamna ca importatorul a pus la dispozitia Politiei Rutiere masina pentru doi ani – din cate am inteles – deci nu s-au cheltuit banii contribuabililor, e bine. [sursa foto]

Si daca tot au cheltuit cei de la Forza Rossa niste bani cu aceasta sponsorizare partiala, hai sa vorbim putin despre masina. Motor central modificat de Toyota, V6 supra-alimentat, cilindree de 3,5L, 350cp. Suna bine specs-urile, este? Asa ziceam si eu… numai ca avem o problema. Teoretic, masina se va folosi in misiuni. Si prin ceea ce inteleg eu misiuni nu se regaseste parcarea masinii pe Dorobanti si dirijarea traficului, ci misiuni de interventie in trafic, urmarirea ilegalului, etc.

Ei bine… n-am apucat sa mentionez si greutatea masinii (de fapt, in niciun articol citit pe tema asta nu s-a mentionat)… 1.437kg, distribuite, kilogramele, 39% pe fata, 61% pe spate. In conditiile date masina ajune la suta de km in 4,8 secunde. Dar inafara de treaba asta, masina este o masina sport (gandita sa concureze si sa bata, daca poate fi cazul, un Porsche Cayman). Si pentru a o putea controla in conditii de exploatare… sportive, cel de la volan ar trebui sa aiba cursuri temeinice de conducere. Nu ma refer la plecarea de pe loc, din rampa si parcarea laterala cu spatele. Ma refer la varfurile de putere, la controlarea in conditii de viteza pe asfalt ud, la manevre clasice apel – contra-apel, etc. Pentru ca altfel:

1. masina va fi infratita brusc cu stalpi, borduri, masini sau contribuabili care se deplaseaza per-pedes pe trotuare.

2. masina va fi folosita numai pentru patrulare plicticoasa (pe Dorobanti, ca sa fie la nivelul publicului).

Sa nu ma intelegeti gresit, politistii nostri, cel putin unii, conduc foarte bine. Porsche Cayenne care nu opreste la semnalul agentului ajungand sa fie prins din urma si oprit cu MCV-ul de la Logan nu e poveste, e realitate. La fel si cu Z4, Evo X sau mai stiu eu ce alta oratanii sportive. Diferenta este ca in cazul de fata utilajul nu se conduce prin baga a treia si da-i tare cu sirenele pornite, ci… cunoscand indeaproape pilotajul sportiv.

Apoi… masina e data pentru Bucuresti, asa s-a anuntat. Pe cine sa alergi cu 350cp prin Bucuresti… nu prea stiu, mai ales daca iei in seama conditiile de trafic. Eficienta ar fi fost pe autostrada, ca tot am vazut de curand filmul celor doi care se alergau pe A3 cu 300km/h… dar asta e boala noastra, ce-i cu mot ajunge in Bucuresti! Si avem si un exemplu elocvent, Mitsubishi Lancer Evo X primit pentru un an – daca nu ma insel – de Politie a fost detasat la Politia Autostrazi… si respectivul avea 291cp!

Un exemplu bun ar fi cele doua CanAm-uri Spyder care isi fac treaba prin Bucuresti. Ele se preteaza la genul asta de activitate urbana, consumul e bun si asigura si o siguranta ceva mai mare pentru politisti fata de BMW-urile pe doua roti…

Daca vorbim despre consumul de benzina al lui Lotus Evora S… teoretic, in ciclu urban, consuma 19,4 l la suta de km. Practic, niciodata consumul anuntat de fabrica nu va putea fi raportat de catre noi, astia de mergem pe strazi. Nu vreau sa estimez din burta si sa zic ca masina ajunge sa consume 25l/100 km, dar cred ca va sari de 22-23 litri la suta. Si in conditiile in care ai nostri nu au benzina nici pentru Loganurile cu motoarele lor mici… cine pune benzina in ea?

Vorbind despre CASCO… nu s-a specificat daca tot importatorul plateste asigurarea masinii. Caci, in caz ca nu stiti, Politia nu isi asigura masinile din lipsa de fonduri. Tot din experienta unor prieteni politisti va spun ca salariile lor pe mai multe luni au avut de suferit dupa ce unii dintre ei au avut evenimente cu Passat-urile din dotare. Si daca Evora asta nu vine si cu CASCO… ceva-mi spune ca va putrezi parcat in rond la Victoriei, caci nu va fi niciun politist destul de nebun incat sa-l foloseasca la vreo urmarire – chiar si a unui Trabant – riscandu-si salariul pe 2012-2013.

Ca sa concluzionam cumva… daca masina era data la Politia Autostrazi ar mai fi fost de inteles. Dar daca vor face asa cum s-a anuntat, daca o vor tine pentru Bucuresti… o sa fie interesant sa vedem Evora S consumand 25% in blocajele de pe Victoriei, Stefan cel Mare sau Barbu Vacarescu.

30 comentarii despre "S de la Evora. Evora de la Lotus. Lotus de la Politie."
  1. Emanuel Șerban
  2. Flo

    concluzia mea:ca la noi,la nimeni…..te pup

    răspunde
  3. Mr. Cabo

    Mie imi pare rau de masina. Cred ca va fi chinuita intr-un trafic pentru care nu a fost gandita, si condusa la consum deoarece papa mult. Asta daca nu cumva va ramane intr-o parcare pentru buna depozitare a prafului pe ea.

    răspunde
  4. daniel

    eu cred ca o sa fie masina insotitoare a celor de la ridicari auto, ca sa nu se simta barosanii prost pentru ca masina le este ridicata de un politist dintr-un MCV amarat. in caz contrar, masina care insoteste filtrul R.A.R. la iesirea dinspre A2. bafta!

    răspunde
  5. octi

    Daca are roata de rezerva atunci are loc si pentru instalatie de gaz!
    In plus ti-am zis, e mai rentabila decat loganurile de 70.000 eur si doar cu putin mai scumpa… astept sa vad una la Politia Rurala!

    PS: de ce n-ar pune-o pe ruta Comarnic – Ploiesti (retur)?

    răspunde
  6. Claudiu

    Cei de la hotnews zic ca masina va fi folosita in special pe autostrazi si cei 4 politisti care o vor conduce vor fi pregatiti de Titi Aur :D
    http://0-100.hotnews.ro/2011/08/10/video-foto-politia-romana-a-primit-cheile-celei-mai-rapide-masini-pe-care-a-avut-o-vreodata-lotus-evora-s/

    răspunde
  7. dor_in

    Cand am citit stirea asta,am ras.Ce sa caute o astfel de masina,fie ea si pe gratis(2 ani),in dotarea Politiei Romane,ei care nu au bani de benzina sa iasa intr-o intersectie sa li se vada prezenta.Nu am inteles pe ce criteri s-a ales Romania pt astfel de gest.Se pare ca si lucrurile bune ni se par anormale.
    Oricum „energizata” arata super si macar sa o puna la o intrare de vama din vestul tari, sa moara de inima turistii straini cand intra in tara noastra,ca ei nu au masini de Politie ca ale romanilor…

    răspunde
  8. Meme

    CASCO este platit de Forza Rossa si tot ce inseamna intretinere in cei 2 ani este tot gratis la ei.

    Sunt curios cand o sa prinda un infractor – o sa il bage in ….. portbagaj? sau il retin pana vine un Logan (situatie in care consumul real per interventie este 25% Lotus + 10% Logan)?

    Te pup,

    Meme

    răspunde
  9. Meme

    p.s. nu s-a gandit nimeni ca aceasta nu este doar o campanie de publicitate Lotus ci si o campanie de „prietenie” Politia Rutiera – directorasi Forza Rossa?

    răspunde
  10. monik

    Din cate am vazut eu la stiri, politistii care vor conduce aceasta masina au urmat cursuri de conducere oferite de sponsori…
    @ Octi – acele Loganuri de 70k oiro costau atata deoarece erau dotate pt echipele de la criminalistica, deci nu aveau dotari gen 75465432154cp, sau alte „fite”, si se gaseau doar in anumite judete.
    P.S. : Nu tin partea politistilor, nu sunt politista

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Da, asa e. S-a folosit suma aia, 75.000 euro, ca praf in ochii ziaristilor. Atat costau doar cateva laboratoare mobile, nu toate MCV-urile flotei. Dar… a dat mai bine in presa asa…

  11. T

    cu garda la sol de 20 cm…nu prea vad lotus-ul prin bucuresti…(in jur de 20 cm parca era nu?):) dak am gresit imi cer scuze:D

    răspunde
  12. Actzipild

    Pff, ii vor picura resturi de benzina in rezervor sa o mute de pe un bulevard pe altul. Astia abia au bani de benzina sa patruleze cu un Logan cu 10% consum si ei vor sa alerge cu una care trage peste 20% cand sta in relanti?

    Eh, unii au nevoie de imagine, altii de masina sa se plimbe. Cine stie, poate vre-un sefulet de la Politie n-are cum sa se dea rotund in fata prietenilor si o „imprumuta” mai mult timp.

    Ce-i trebuia chelului? Pai cum, Tichie de LotusMargaritar. Dar acu ma intreb cine-i chelu’? :)

    răspunde
  13. adrian popa

    1. evo x oratanie?!? :P
    2.probabil nici prin oras nu o sa o foloseasca dar zilele astea am folosit cuvantul ,,lotus” cat in toti anii de pana acum. Interesanta strategie.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Dap, X-ul este ex oratania. Masina foarte buna, in mai multe privinte. Dar are si minusuri.

      Da, si exact faptul c-ai folosit „Lotus” o sa e faca sa-ti vinzi casa si-un rinichi ca sa-l cumperi! Din pacate oamenii nu inteleg ca ar trebui sa se adreseze numai targetului direct, dar… bravo lor, asta inseamna bugete mai mari!

    • adrian popa

      chiar vroiam sa zic si chestia aceasta: dai politiei o masina care defapt te indeamna prin fiecare coltisor al ei sa incalci codul rutier.

      p.s. care evo iti place mai mult?
      p.p.s azi noapte la mine pe strada masina polititi a ramas fara baterie fiind lasat cam jumatate de ora cu farurile si girofarul aprins. Dupa ce au aplanat conflictul iau pus pe oameni la impins …

  14. Andrew

    Nu l-au dat la Autostrazi ca sa nu fie umiliti de soferii de curse :P
    Asa, in Bucuresti, si daca se gaseste unul sa fuga, se opreste singur 2 strazi mai incolo ca nu are pe unde sa mearga, din cauza traficului.

    răspunde
  15. Vyk

    Lotus-ul este, in principiu, pentru Politia Autostrazi si nu pentru Bucuresti. Acum… nici nu m-as mira sa il vad diseara pe langa Centrul Istoric… :))

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Pai nu, ca ei l-au anuntat pentru Bucuresti, pentru autostrada este anuntat BMW-ul 335…

    • Vyk

      Cand am vorbit ultima oara cu seful de la Autostrazi (adica pe undeva pe acum 2 saptamani) spune foarte mandru ca Lotus-ul se duce la ei… nici nus ce sa mai zic…

  16. Tano

    Salut Cabral, din cate stiu eu (prieteni politisti), se va da politiei autostrazii si o va conduce nenea ala de a mers si cu FR-ul.

    răspunde
  17. JJJ

    Cabral, ai observat ca masina asta valoareaza cat un Logan 1.6 MCV utilat complet pentru Politia Rutiera? Nu ar fi fost mai normal sa cumpere Lotusuri in loc de Dacii? Sau a fost un caz de protectionism economic local?

    răspunde
  18. cosmin

    masina e folosita la patrulare pe autostrada a2 si chiar am vazut-o ieri la treaba. cand nu e la treaba, banuiesc ca o sa zaca in parcarea politiei autostrazii, la fel cum zaceau si seaturile cupra si mitsubishi evo care le-au primit in trecut

    răspunde
  19. Volpone

    De-abia astept sa vad prima „drag race” intre Evora si unul dintre tinerii posesori de M3/5, RS4/6, Carrera, s.a.m.d.

    răspunde
    • daniel

      pai daca nu au cursuri specializate de pilot, ma dau eu lu loganul, ca sigur ii fac. ei se vor opri in primul obstacol intalnit:))) nici macar n-ar trebui sa depasesc viteza regulamentara:))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.