60 la suta

Sindromul % în minus

60 la sutaOri mi se pare mie, ori obiceiurile de consum se schimbă. Și aici mă refer la valurile de reduceri pe care le oferă magazinele de electronice și electrice.

Marțea roz, vinerea de negri și joia movă, valul reducerilor poznașe, felia de discount-uri vesele, bucuria reducerilor nebune… și tot așa… toate astea parcă au schimbat obiceiurile de cumpărare.

Eu am câțiva prieteni – nici săraci dar nici bogați – care spun din capul locului Am văzut un dock pentru laptop, e demențial! De-abia aștept să intre la reduceri!

Mai mult, ei deja percep prețul întreg, cel care nu este micșorat de reduceri, ca fiind o furăciune, cumva au impresia că prețul redus este cel… corect.

Pentru o parte dintre cumpărători valurile astea de reduceri sunt luate în calcul din capul locului, de parcă prețul întreg n-ar mai fi o opțiune viabilă decât în cazul unor urgențe.

Desigur, valurile de reduceri golesc depozitele, fac volum și uneori se zice că și fidelizează clienții (cu toate că eu nu cred că asta mai e valabilă, dacă a fost vreodată).

Totuși, la nivel de individ putem vorbi de faptul că toate valurile astea de reduceri schimbă percepția cumpărătorilor?

Tu ai amânat vreodată cumpărarea unui device pentru a prinde o perioadă sau un val de reduceri?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Razvan
    • 31.10.2014

    Daca astepti prea mult, s-ar putea sa nu mai gasesti nimic. Si de obicei, din ce am observat eu, la reduceri se “baga” mai in fata produsele de calitate mai proasta. 🙂

    răspunde-i
  • Catalin
    • 28.10.2014

    Trebuie sa recunosc ca si eu sunt tipul acesta de om.

    Sunt inebunit dupa reduceri. :))

    răspunde-i
  • andreeaw
    • 28.10.2014

    da, cumpar la reducere, de obicei carti, pentru ca in weekend sau la precomanda am reducere de 20 pana la 50% (vine Gaudeamus) si astfel reusesc sa-mi cumpar mai multe carti cu aceeasi bani.
    anul trecut fratele meu a facut un “experiment” cu electrocasnicele (isi utila apartamentul) si mare a fost surpriza sa constate ca inainte de “black friday” le-ar fi luat mai ieftin….
    ceea ce ma deranjeaza este practica de la noi din tara: inainte de “reducere” cresc preturile si astfel, daca un produs il cumparai cu 200 lei, (pret intreg) la reducere il poti cumpara cu preturi intre 150 si 250 lei, ca e reducere 50%.
    in UE (si trebuie sa stii asta) oamenii abia asteapta reducerile de weekend si iti cumperi haine bune calitativ la preturi mult mai mici si culmea, haine de sezon. La noi…… de exemplu acum 2 sapt mi-am cumparat din UK o geaca e iarna Lee Cooper cu 155 lei (adusa acasa). geaca a venit cu toate etichetele oficiale, inclusiv cea cu pretul redus de la 64,99 lire sterline la 26,99 lire sterline. De ce sa nu mi-o cumpar la reducere? A venit vremea rece si geaca este superba 🙂

    răspunde-i
  • R
    • 28.10.2014

    Cabral, e foarte simplu. Romanul “rezoneaza” la vederea cuvintelor magice “discount”, “reducere”, “promotie”. Si in aceste conditii tu ca si vanzator trebuie sa fi nebun sa nu profiti de asta, mai ales ca nu esti singur pe piata asta si cum concurenta marseaza pe asa ceva nu ai de ales decat sa urmezi “trendul”.
    Romanul e innebunit dupa gratuitati, celebrul “sa ne dea statul” e foarte usor traductibil in “sa ne dea toata lumea”.
    In plus toti traiesc cu impresia ca exista “marje de profit de 30% sau chiar 80%” in conditiile in care sunt unele categorii de produse unde daca ai inchis anul cu 1% pe plus esti mare. Dar nah, mentalitatea si insuficienta educatie in modul de functionare al unor piete pot duce la idei din astea.
    Si ca sa subliniez nebunia romaneasca dupa reduceri, “true story”:
    Lucram la un lant de hyper ultra marketuri in achizitii de electronice acum vreo 7 ani.
    La un moment dat, am avut o discutie pe tema de mai sus cu unul din managerii de origini straineze si am facut un mic experiment.
    Am mutat pe aleea centrala a magazinelor un model de tv CRT (da, inca se mai cumpara si acum din astea in Romania), i-am crescut pretul cu 20 % si am scris PROMO, MEGA-REDUCERE si alte mesaje motivationale subtile in jurul lui.
    Rezultatul? In 2 zile am vandut cu un pret mai mare o cantitate egala cu vanzarea din ultima saptamana. 🙂

    răspunde-i
  • Degeaba vin reducerile daca eu am nevoie … ieri.
    Am cautat o lada frigorifica de peste 500 litri la reducere si degeaba. Recunosc nu am avut timp decat 3 zile, ca altfel ramaneam fara fructele de padure.

    răspunde-i
  • Alexandra
    • 27.10.2014

    1. Prețurile la electrocasnice și electronice trebuie urmărite mai mult timp. Daca vrei un anumit produs, îl găsești in aceeași zi poate la 10 magazine online cu diferențe foarte mari intre prețuri.

    2. Acum 2 ani am văzut într-un magazin o pereche de mănuși de piele cu 79 lei. Am zis că mă mai gândesc. M-am dus peste 3 zile să mi le cumpăr. Surpriză!! Erau la “reducere”! De la 129 lei, preț tăiat, la 99 lei prețul nou. Așa mi-am luat eu mănuși cu 99 lei, “reducere” de la 79 lei. Între timp am acumulat experiență la cumpărături 🙂 și imi pot da seama care sunt magazinele cu reduceri reale și care nu.

    3. Suntem copleșiți de campanii de reduceri, mai nou și “Mid/Pre season” la haine, ce să mai zic la electrocasnice și electronice unde în fiecare săptămână e altă promoție, așa că da, am ajuns să considerăm prețul redus drept preț corect.

    răspunde-i
  • mihaela
    • 27.10.2014

    Eu astept niste reduceri semnificative, vreau sa-mi iau un telefon mai bun. Il gasesc la pret mai redus pe site-uri mai putin cunoscute, insa as prefera sa fie de pe unul mai “de incredere”. Oricum, la noi unele electronice sunt mai scumpe fata de alte tari.

    • Cabral Ibacka
      • 27.10.2014

      Păi stai că vine black friday, sigur ai de unde alege… 😉

    răspunde-i
  • Lucian Puscas
    • 27.10.2014

    Mai ales la electronice/electrocasnice nu am amanat pana la reduceri pentru ca ori s-a stricat ceva si a trebuit sa luam atunci altul nou ori am avut nevoie si avand bani la momentul respectiv am mers si am cumparat; in ultimii ani cumpar destul de mult online.

    răspunde-i
  • Hypher
    • 27.10.2014

    Numai eu îmi pun întrebarea – privind procentele de reducere vehiculate prin on-line şi on-site – cât este în realitate adaosul comercial standard utilizat în România?
    Cât de mult pui peste preţul de import – căci nu cred că produsul e ceva” din producţia locală din ţară – ca să îţi poţi permite cu fiecare ocazie enumerată de Cabral, să dai discount-uri între 30-80%?
    Doar mă întreb şi eu, cine e ursul păcălit de vulpe….

    răspunde-i
  • Loredana
    • 27.10.2014

    de multe ori megareducerile sunt megapreturi, cel mult mai urmaresc o prioada variile de pret ale unui produs inainte de achizitie dar nu mizez pe minuni ale zanei preturilor… a murit odata cu alte surate de ale ei de mult

    răspunde-i
  • Loading...