Sari la conținut

Cabral Ibacka Constantin Raileanu Real Racing-28Ce vedeti in imaginea de mai sus este un vis pentru foarte multi impatimiti ai chestiilor cu motor: un Tony Kart de 125 cmc in 2 timpi de 50 cp, Vortex si o cutie secventiala in 6 trepte.

[impingand la vis sunt eu si pilotul Constantin Raileanu, el padron de Real Racing (pe Constantin il gasiti pe Fb aici)]

Pe asa ceva s-au dat, printre altii, Trulli si Vettel. Cu toate ca mai important (pentru mine, zic) este ca a concurat pe el… Michael Schumacher.

Am calcat, deci, pe urmele lui Schumi. Cu siguranta mai putin indemanatic si muuult mai lent decat el, dar la fel de entuziast (ba parca mai entuziast! :D ).

Cabral Ibacka Real Racing-34Testele facute de fabricant spun ca utilajul asta atinge suta in mai putin de 2,7 secunde. O masina de F1 atinge suta in 2~2,1 secunde. Diferenta intre cele doua este – pe accelerare – de ~0,6 secunde.

Timpul asta este garantia unor senzatii in-cre-di-bi-le. Garantez si eu asta. Marturie stau intinderea si febra musculara a sternocleidomastoidienilor din dotare.

Cabral Ibacka Real Racing-47Despre „G”-uri si acceleratii gravitationale… cu gume bune se pot atinge 4G. Marturie stau intinderea deltoizilor. Si coastele mele bine batute. Si fesierii.

Ma dau des cu kartul. Am experienta de mai multi ani si chiar daca sunt cat ursul brun romanesc am timpi buni si chiar foarte buni pe mai toate pistele de la noi. Am si rezistenta, am participat la mai multe curse de anduranta si am facut treaba buna.

Spun asta nu ca sa ma laud ci ca sa se inteleaga ca ma dau si ca… fac treaba.

Sau asa am avut impresia pana m-am suit pe nebunia asta. Am reusit maxim 10 tururi si… am cazut lat.

M-am simtit batut, compresat si turtit, tras de maini si lungit, plesnit, lovit, zguduit, arcuit, aruncat, impins si ciomagit… toate astea in acelasi timp! A fost perfect!

Cabral Ibacka Real Racing-58Motorul e genul de animal care sede bland pana te dezasambleaza. Adica e cuminte pana in aproape 10k de ture, iar de-acolo… iti smulge capul. Nu poti sa realizezi ce inseamna demarajul ala pana nu simti cum iti raman gandurile in urma atunci cand esti in turele potrivite cu asta micu’.

In curbe… te agati. Te agati cu dintii, cu fesele, cu spatele… la naiba, ca sa nu zbori afara si cu unghiile de la picioare te agati de mergatorii pe care i-ai incotopenit undeva in kart! In curbele de viteza simti cum vine un urias, te prinde bine si incearca sa te smulga afara din kart. E fenomenal!

Vitezele atinse? Poate sa atinga s 200 km/h Da, coaja aia mica!

Cabral Ibacka Real Racing-48Dar n-am stat sa alerg timpi, drept dovada sta faptul ca nici nu mi-am batut cu mult timpul de pe AMC Kart (gazda buna si circuit la fel de senzational ca de obicei), am scos 1:07.

Dar ce senzatii… aoleu!

Pun mai jos mai multe imagini. Dar cred ca cel mai bine ar fi sa te duci si tu la un circuit si sa incerci. Testeaza un rental, obisnuieste-te cu el si daca-ti place… ia legatura cu entuziastii de la Real Racing (uite-i si pe FB) si poate incerci un animal din asta mare. Pe cuvantul meu de onoare ca fiecare secunda petrecuta in el merita aplauze si urale si topaieli de bucurie.

Mai mult… daca ai copii… gandeste-te serios sa-i inscrii la karting. E un sport frumos, care-ti va focusa copilul pe competitie, pe ambitie, pe autodepasire. Eu cred ca merita. Si daca asta era intrebarea… da, si fiica-mea se da cu kartul. ;)

Uite si pozele…

In caz ca se intreaba cineva… a venit si Otra cu mine, ea s-a dat cu alta nebunie, un 250 cmc in 4 timpi, Biland („cutie automata”). O sa publice la ea pe blog ceva mai tarziu, cred.

SAMSUNG CSC

32 comentarii despre "Pe urmele lui Schumacher!"
  1. iperu

    Biland nu are cutie :)

    răspunde
  2. cosmin

    ti-a fost cam frica. cam 1:07 scoteam pe un kart net inferior ( defuncta clasa mondial cu motor de 15cp). Si daca tot esti pasionat, ne incordam muschii intr-o cursa prieteneasca?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Cred ca te-ai incurcat in cifre.
      Cel mai rapid tur cu kartul de agrement de 13cp este de 1:18:05.
      Si ne intalnim oricand, in competitii sau cand mai organizez pe blog iesiri cu toata lumea. ;)

    • cosmin

      nu m-am incurcat in cifre. am zis kart clasa mondial, folosit in competitii acu 100 de ani, nu kart de rent. in competitii nu poate fi vorba, sunt doar amator de karting si un pilot decent (poate) de asemenea utilaj.
      Daca organizezi vreo iesire la karting, da un semn si vin sa-ti dau niste lectii :p

    • Barloiu Eduard
      Barloiu Eduard

      sub 1.07 pe un „rent” e imposibil :)) , se merge sub 1 minut pana in 57 cu un kz2 (la fel ca cel din poze) deci nu cred ca ai avea sanse cu un kart de 13 cp sa ajungi la un timp sub 1.07

    • Chiotoroiu Adrian
      Chiotoroiu Adrian

      Edi cam asa e,cu kart de 15cp nu se apropie nici de 01:15:00.

    • Chiotoroiu Adrian
      Chiotoroiu Adrian

      :)) Cosmine, pune mana si tu si cauta niste timpi de la AMCKart pe net apoi o sa-ti dai seama ca atunci cand o sa scoti tu sub 01:10:00 cu un kart sub 30 de cai si anvelope de concurs mega-soft (alea de 900 de euro setul)o sa trebuiasca sa te feresti de porcii de vor zbura pe deasupra!!!!!

    • Cabral Ibacka

      Adrian, mai pe chill, nu ne suparam unii pe ceilalti, da? ;)

    • cosmin

      din pacate pe net nu mai exista rezultate pentru clasa respectiva. data viitoare viitoare cand o sa mai ajung la amc o sa intreb ce timpi se se scoteau cu kartul respective tinand cont ca mihai tanasescu a concurat pe kartul respectiv. daca persoana care m-a conometrat pe mine si mi-a zis ca am facut 1:07 a mancat rahat, nu pot decat sa-mi fac mea culpa

    • Daniel Savulescu
      Daniel Savulescu

      De curiozitate, aveai si gume de rental? tocite si dure? intreb din pura curiozitate, sincer. Nu cred ca e imposibil, insa ai aceeasi greutate cu Cabral? Ai scos timpul asta la prima iesire? Aveai gume praf? Adica stii despre karting, ai mers, intelegi fenomenul si stii ca in acest sport si un kg conteaza, nu mai vorbesc de aderenta, etc.

  3. Zyx

    … eu scot 1:15:xx cu rentalurile… am amic care a scos 1:14:xx cu rentul acum 3-4 saptamani

    PS: setul de caucicuri „mega-soft” nu sare de 200-250euro – Eduard (care se la KZ) poate confirma

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Competition-urile soft costa 250 de euro, da. Bucata. ;)

      Cat despre timpi… de la 1:14 la 1:07 e o eternitate.

    • Zyx

      Fras si Frak dau pentru cei din campionat setul cu 600 de LEI!!! ;) Un set cumparat de unde vrea, cine-o vrea, nu sare de 250euro… Hai, fie 300. Dar pana la 1000. Cabral, ce naiba, fa o analogie: la masini cat e un set de semislick-uri/slick-uri?!
      Pe de alta parte, nu cred ca e chiar asa greu sa dai un google…

    • Cabral Ibacka

      Bre, glumeam cu preturile de gume, ce-ai?!

  4. Zyx

    Mai sus era pentru Adi – timpii de rental, 13/15cp… E foarte achieveble

    răspunde
  5. surin_sima
    surin_sima

    Eroilor, luati aer si respirati.
    Timpul pentru kartul cu care s-a dat omul nostru are record pe AMC Kart de 00:57. Record. Asta nu inseamna decat ca o data s-a reusit timpul asta. Uzual se ia 01:00-01:02.

    Nu va reusi nimeni, niciodata, decat legat de elicopter, sa scoata 01:07 cu un kart de 15 cai,orice cutie si cauciucuri ar avea pe el.Nici macar un subtire de 60 de kile

    timpul ala poate fi scos de ceva mai mic oricand cu un 30cp si omul cu kile mai putine.

    dar terminati cu povestile cu karturi de sub 30 de cp si timpi sub 01:13 ca ne plax SFurile da’ nici chiar asa…..

    dar de ce vorbim de timpi cat timp omul a zis ca nu s-a agitat de timp ci s-a distrat pe senzatii.

    răspunde
  6. Pingback: Suta in 3 secunde… | Andreea Patrascu

  7. cosmin

    1:04 s-a scos pe un circuit de lungime 1140 m cu kart din clasa respectiva in Anglia
    http://www.formulakartstars.com/wp-content/uploads/2012/08/Booklet-World-Formula-Nutts-Corner.pdf
    as zice ca 1:07 pe amc este plauzibil

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Cosmin, cu tot respectul… credeam ca te pricepi.
      Pe mine ma lasa rece timpii, am scris din start in articol.
      Dar daca tu compari doua circuite prin lungime… cred ca discutia este degeaba.
      Daca modifici pe Amc Kart un singur viraj apar diferente enorme de timp, pe aceeasi lungime, din simpla prelungime a liniei drepte.

    • cosmin

      n-am zis niciodata ca ma pricep sau ca sunt cel mai tare din parcare. ce nu inteleg eu de ce este asa de greu de acceptat ca se poate scoate 1:07 cu kartul respectiv mai ales de niste persoane care nu s-au dat cu asa ceva

    • Daniel Savulescu
      Daniel Savulescu

      Numai suprafata d erulare daca e diferita iar configuratia a doua circuite ar fi identica, s-ar scoate timpi diferiti. Pe acelasi circuit daca se modifica temperatura si presiunea atmosferica se scot timpi diferiti. Sa compari doua circuite diverse, din tari diferite, doar pe principiu ca au aceeasi lungime…:)) Poate unul e oval. Mergi blana si ? Surpriza. Ai facut aceeasi distanta in jumatate din timp. Sa fim seriosi. Kartingul e ceva spectaculos cand sari de la rental, de la harjoneala la lucruri serioase. Cand schimbi pozitia unui surub si asta iti modifica tinuta in viraje… Dar e ok ca avem cu totii pareri. Altfel am ramane fiecare cu ce credeam ca stim ca e corect si nu am fi invatat nimic.

    • Zyx

      :))))) Scuze, dar analogia asta nu cred ca e buna deloc…

  8. Nicolae

    Important e senzatia pe care o simti in momentul cand alergi pe pista. Adrenalina pura 100%, fara adaos.

    răspunde
  9. Marian S

    Mă gândeam şi eu, aşa, ca un amator bătrîn care a prins carturile româneşti cu motoare de Metrom Braşov, (alea de pe Mobra) că mai contează şi câte kile de pilot cară în spate bâzdâgania.
    Un singur comentator de mai sus a atenţionat despre asta. Deci îi rog pe cei care se laudă cu performanţele să ne spună şi cum stau cu colesterolul sau dacă aveau telefonul la ei.
    (Musai încărcat, ca să atârne mai greu) :lol:.

    PS: Vă rog să nu începeţi cu „la asemenea puteri ale motoarelor nu contează greutatea pilotului„ că pierdem timpul degeaba.

    răspunde
  10. Adrian

    Adevarat. Adrenalina pura si cu carturile. Nu am avut de prea multe ori placerea si nu am prins vreun mastodond de cart, doar rentaluri, insa de fiecare data a fost greu la coborare pentru ca nu imi venea sa parasesc pista :D

    răspunde
  11. Gheorghe Vutino

    Poate este doar o problema a mea, dar…
    Pe Chrome Versiunea 26.0.1410.64 m galeria video nu se deschide direct in vizualizator. Intra poza pe o pagina noua de blog si apoi in vizualizator fara posibilitatea de inainte/inapoi,; pentru ca ramane doar o singura poza de vizualizat.
    Sper ca m-am facut inteles…

    răspunde
  12. Daniel Savulescu
    Daniel Savulescu

    :) Salut. Eu am scos asta primavara, la 5 grade afara 1.14.00 cu rentalul. Robert Bogdan care merge in KF 3 a scos 1.13.95 tot cu rentalul. Daca avea gume de competitie cred ca s emai castigau cateva secunde. Daca era condus si de un pilot tare, cred ca mai lua cateva secunde. Dar sa fim seriosi. Atat eu cat si Robert cantarim cat un picior de-al lui Cabral. Pe langa greutatea lui, mai e si surpriza unui KZ care te face sa uiti cum te cheama, prima oara cand te sui pe el. Cand ajungi in a 3-a te intrebi pentru ce are 6 trepte? Asa ca, daca ar sta calare pe el o saptamana sunt sigur ca si cu greutatea lui nu ar termina ultimul intr-o competitie la KZ de la noi. Asa ca daca te-ai distrat Cabral, asta e tot ce conteaza. Ne mai vedem. P.S. Accepta provocarea tipului de mai sus care se oferea sa iti dea o lectie. :) S-ar putea sa ii para rau ca s-a pripit cu concluziile.:) Mai ales cand isi va lua balastul regulamentar, ca sa fiti acolo, in aceeasi clasa. Asta, daca e fair play:)

    răspunde
  13. Pingback: De nebunii vorbim: ce mai e de incercat? – cabral.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.