Sari la conținut

Oricum lumea a innebunit, America se pregateste sa aleaga presedinte un negru, prima sansa de a castiga titlul de campion mondial in F1 o are alt negru… s-a intors lumea cu curu’ in sus, nu mai e deloc culeanu sa fi negru, se pierde factorul oprimare!

Revenind… FIA se gandeste serios sa standardizeze motoarele din Formula 1 incepand cu sezonul 2010. Asta inseamna ca acele caracteristici care faceau diferentele intre echipe,vorbind de motorizari, se duc pe apa sambetei.

Asta e un lait-motiv care e fluturat de cativa ani de FIA, mai ales datorita faptului ca echipele mici nu mai au acelasi entuziasm sa continue sa participe in F1 datorita faptului ca cele cateva echipe mari iau caimacul, deci sponsorii ii ocolesc pe cei mici.

In conditiile in care masurile populiste se vor adopta din 2010, Ferrari a declarat ca este ferm hotarat sa se retraga din competitie.

Oricum, de cand s-a retras Schumacher s-a fasait gogoasa, acum s-a mai intarit putin de cand a venit Hamilton, daca se intampla asta cu standardizarea motoarelor… se duce de rapa toata F1.

Tu ce zici, le ai cu vrrrruuuummm-vrrruuuuuuum!…?

29 comentarii despre "Se retrage Ferrari din Formula 1?"
  1. YODA BLOG

    Da, ar fi socant, dar nu prea cred in retragerea acestora.

    răspunde
  2. cabral

    Adevarul e ca Ferrari e de la inceput in F1 dar sincer sa fiu… banul vorbeste, si cat timp ei investesc enorm atat in motorizari cat si in aerodinamica, nu se vor mai justifica banii investiti… eu cred ca sunt sanse.

    răspunde
  3. WebMonkey Land

    Nici eu nu cred că se vor retrage. În schimb vor face presiuni mari să nu se bage motoarele unice!

    răspunde
  4. dush

    pai la fel au zis si acu, cand le-au mai scos din electronicale…abia ACUM se vede f1. acum se vede cine e sofer si cine e cizmar tinut in brate de o masina buna. si da, mi s-ar parea ok sa fie toate la fel…atunci as intelege sa premiez shoferul si nu constructorul fiind diferente imense intre fondurile ferrari <- care aici si-au cimentat faima si BAR de exemplu..care stai si te intrebi cine neica nimeni is…

    răspunde
  5. zig-zag

    Daca nu ar mai fi ferrari parca nu ar mai fi asa de mult suspans :)

    răspunde
  6. ketherius

    Cred ca motoarele ar trebui standardizate intr-o anumita masura, astfel incat intr-o cursa sa comparam mere cu mere. Mie mi-a placut cand au scos motoarele de unica folosinta. Avand o platforma tehnica mai unitara, au sanse de afirmare si pilotii care concureaza la echipe mai mici. De asemenea, impunand niste standarde/limite la designul motoarelor, se ridica noi provocari pentru ingineri: fiabilitate, cresterea performantei in partile ne-standardizate: aerodinamicitate, frane, suspensii, transmisie, anvelope. Pana la urma e un progres.

    răspunde
  7. SwissBoy

    @Cabral-Nu vad motivul de suparare poate ajungi si tu presedinte sau mai stiu eu ce. :)) Cat despre Ferrari nu o sa se retraga niciodata dupa parerea mea a tras doar un semnal de alrma ;)

    răspunde
  8. ketherius

    Sorry, am atins Enter din greseala :-(
    Voiam sa mai spun ca atitudinea echipei Ferrari e atitudine de copil razgaiat: nu ma lasi sa fiu cel mai bun la ce stiu eu cel mai bine, imi iau jucariile si plec! Daca esti de departe cel mai bun, te adaptezi. Nu-i asa?

    răspunde
  9. Militianul

    Cred ca sunt 50% sanse sa fie adevarat..Sunt printre primii din F1,dar atata timp cat nu isi pot recupera banii…De cand a plecat Schumacher,a plecat si o parte din Ferrari!

    răspunde
  10. bogdanic

    Motorizarea standardizata – raman suspensiile, pneurile, directia, aerodinamica, greutatea pilotului, gagicile de langa masini… Se duce naibii totul. Unde mai vine geniul inginerilor, inventiile, progresul, solutiile tehnice originale, viteza, adrenalina, nebunia? Propun sa alerge toti pe Clio si cu asta plecam acasa…

    răspunde
  11. marie jeanne

    Imi aduc aminte ca acum doi ani, cand am auzit pentru prima oara ideea cu standardizarea motoarelor, eram intr-o pasa asemanatoare cu cea de azi. Iar inceputul articolului nu face decat sa imi sustina parerea ( bine, nu ne referim neaparat la negru :)) ), insa ceea ce nu a reusit comunismul o sa reuseasca inevitabila directie a societatii: sa nu mai fie diferente, sa nu mai fie competitii, astfel incat toata puterea si toti banii sa se cam duca intr-un singur loc.
    Sunt nebuna?
    Desigur, pe de alta parte s-a putea sa ramana totul in baza skillurilor soferului, desi asta anuleaza dupa parerea mea intreaga idee a unei competitii F1, care e in aceeasi masura o competitie a constructorilor.Daca se accepta standardizarea, poti sa iti imaginezi cam ce se intampla in spate si iti pierzi increderea. Ca aranjamente in sport se
    fac de cand lumea, cand e vorba despre atatia bani.

    răspunde
  12. Christiansen

    Eu cred ca e vorba si de marketing aici. Ferrari nu va mai avea certitudinea ca poate fi in prm planul competitiei. Pana la urma si F1 ca orice competitie sportiva este facuta pentru a produce imagine.
    Si eu daca as lucra pentru echipa de la Maranello nu as accepta sa ma intreaca pe pista niste neica nimeni. Ce vor zice clientii: „Aaa, Loganul a intrecut Ferrari la Monza. Super tare!” Ca sa rezum pe scurt filozofia F1. Asa cum Lancia Delta Integrale, Mitsubishi Lancer … si mai stiu eu ce marci s-au consacrat in competitiile de raliuri, castigandu-si o reputatie, le fel si Ferrari si-a construit o imagine pe baza succeselor din F1. Iar acum vin niste baieti sa le taie avantajul competitiv si sa le puna in pericol imaginea …

    răspunde
  13. sabi

    Mai bine nu credeti in tot ce se spune..sunt lucruri care vor ramane neschimbate…

    răspunde
  14. Tony

    Deja de foarte mult timp F1 este o poveste despre bani, performanta masinilor, iar pilotul a ajuns sa aiba un rol mai slabut. Dintr-un punct de vedere nu ar fi o prostie ce vor astia de la FIA, dar atunci formula 1 ar deveni cam plictisitor, fara un Ferrari in cursa :)) Dar daca s-ar lua in serios aceasta chestie, nu numai Ferrari ar trebui sa iasa… sau ma insel?

    răspunde
  15. andrey91

    ceva bun sa nu mai conteze doar masina… sa conteze si talentul

    răspunde
  16. Sabotor

    Ma, lumea se intoarce cu fundu-n sus, aia e clar. N-ai auzit si ca Mercedes cica o sa cumpere motoare BMW pentru unele din masinile lor?

    răspunde
  17. Rimel

    Şi cea mai tare vedetă-blogăr carpatin e tot un negru! :P

    răspunde
  18. psaico

    sunt ei negri dar daca erau evrei ? :)

    răspunde
  19. Nosfer

    In cursul anilor au avut astia idei multe si complicante despre noi reguli care sa egaleze sansele intre masini dar doar putine s-au pus in apolicare. cred ca asta cu standardizarea motoarelor a fost doar asa sa vada reactiile. Ferrari e doar prima la care le-a sarit scanteia dar si BMW, Mercedes, Renault, Toyota si restu’ se vor retrage daca chiar au de gand aia sa faca asa ceva.

    cat despre negrii de succes… de ce nu ?

    răspunde
  20. Alexandru Sinov

    OFFT
    Ce-ai bre, ai ceva cu negrii? Rasistule! :P
    /OFFT

    răspunde
  21. Sebastian

    Tu ieși vreodată cu motorul? :)

    răspunde
  22. Nicu

    Poate trebuia sa dezvolti un pic ce inseamna standardizatul motoarelor sau sa dai un link pt detalii.
    Le fac pe toate la fel???
    Pai daca nu concurenta e cheia progresului atunci cine?? …masurile comuniste si sloganurile „toti suntem egali”???

    răspunde
  23. Giuco

    Se poate interpreta gestul celor de la Ferrari, la fel cum se poate interpreta gestul celor de la FIA. Ideea e sa nu judecam cine ce a spus ci sa incercam sa analizam un posibil viitor cu motoare standar cum ar fi.

    Pana acum Formula 1 a fost despre progres, competitie si bani. Lucruri care merg mana in mana. Competitia acerba duce la progres tehnologic, la performante sportive, la research ingineresc de varf si clar si la un business bine dezvoltat. Adica ai un super car la care ai muncit si ai investit enorm, ai un super driver, te impui in fata competiei, o castigi, vin banii, pe care ii bagi in dezvoltare tehnologica, ca sa fii din nou inaintea competitiei si tot asa…se merge in cerc. Daca astia o sa bage motoarele standard cercul asta se va fisura rau de tot, si nu stiu cat o sa mai tina pana n-o sa se rupa. Si se va fisura in puctul cu banii. F1 va deveni o chestie dezumflata, fara putere, si nu va mai atrage bani asa multi. Nu ai bani, evident ca nu poti sa te dezvolti.

    – Si trebuie avute in vedere si alte aspecte. Nu poti sa-i ceri celor de la Ferrari sa renunte la motorul lor, munca de-o viata, ca asa vrea FIA.
    – Ce pasiune vor mai avea acei oameni sa imbunatateasca acel motor standar care oricum nu va ajunge niciodata la standardele motorului Ferrari?
    – Aia mici trebuie sa se impuna in contextul actual daca vor. Daca nu pot inseamna ca nu se ridica la nivelul duritatii competitiei, si nu e normal sa cobori stacheta doar ca sa aiba si ei loc. In orice domeniu te-ai uita in lumea asta coborarea standardelor a dus la regres.

    răspunde
  24. richie

    Hai ma eu stiam ca pilotul face diferenta :p. Doar in echipa au acelasi motor, iar pe pista unu castiga iar celalalt abandoneaza. Btw, daca ar face ferarri motoarele pentru toti s-ar mai retrage? Si ma lasati-ma cu plictiseala care va aparea cand Ferarri nu va mai fi. Plictiseala era atunci cand Schumi castiga detasat toate cursele ca de, avea cea mai buna masina, iar echipa avea cel mai mare buget si cel mai bun pilot. Unde era interesul sa mai vezi o cursa atunci. Acum e chiar incitant sa vezi cati se lupta pentru titlu, si totul in urma noilor regulamente (bine, e drept nici Schumi nu mai e).

    răspunde
  25. All You Want

    in perioada lui schumacher mergea brici … de cativa ani Ferrari sucks la F1

    răspunde
  26. Favit

    eu zic ca ferrari doar incearca sa faca putin zgomot. mi-e greu sa cred ca or sa se retraga, la fel cum mi-e greu sa cred ca or sa introduca acele standarde :P
    cred ca sunt prea multi bani in joc, totusi…

    răspunde
  27. Dan

    Adica sa ne bagam picioarele in munca unor proiectanti, piloti de teste, mecanici, investitii in tunele aerodinamice si circuite pentru ca alte echipe nu tin pasul.
    Pai hai sa punem pilotii in niste simulatoare identice si sa nu mai alerge de nebuni pe pista.
    Cate echipe sunt sarace? Pai Toyota, Renault si Honda nu au bani? Mercedes, Ferrari, BMW, Renault, Toyota si Honda ar fi de ajuns sa faca spectacol, ceilalti daca nu sunt in stare sa tina pasul nu trebuie sa-i infraneze pe ceilalti. Mai bine cate 3 piloti de la cele 6 echipe decat masini identice si 20 de piloti.
    Sunt atatea curse monomarca si spectacolul nu te da pe spate.
    Chiar nu va puteti da seama care dintre Kovalainen si Alonso este mai bun?
    Nu trebuie sa mearga pe aceeasi masina sa-ti dai seama ca Alonso are o clasa peste Kovalainen.
    Nu au demonstrat Robert Kubica si Sebastian Vettel ca sunt buni?
    Nu zic ca nu sa exagerat acum 3-4 ani cand piloti doar tineau un volan in mana, pana si startul era facut automat de catre masina, dar nici sa ajungem sa fie masinile din parcarea de langa circuite mai moderne decat cele de pe pista sau sa nu se tina dupa safety car.
    Nimic nu este mai acerba decat dorinta unui pilot de la o echipa mai slaba sa ajunga la Ferrari si a pilotului de la Ferrari sa-si pastreze locul.

    răspunde
  28. Moni

    De cand s-a retras Schumacher nu ma prea uit. Dar tot cu Ferrari tin. Anul acesta se pare ca e anul lui Hamilton da…:) Massa ii sta in coasta dar nu suficient…
    Eu nu cred ca se vor retrage, vor gasi o formula de compromis.

    răspunde
  29. betforcash

    christiansen foarte bine ai spus!

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.