Sari la conținut

photo-3Astazi asta fac, cursul de Defensive Driving cu simpaticii de la Napoca Rally Academy.

Pentru ca stim cu totii sa apasam tare pedala de acceleratie, dar sunt foarte putini care stiu sa previna, sa mearga in asa fel incat sa reduca riscurile spre zero.

Asa ca astazi, si sper sa aveti chef sa intrati pe-aici din cand in cand, o sa fac un fel de live-blogging de la curs.

Cu poze, mai ales, dar si cu informatii.

09:15 – Asadar… acum il avem in fata pe Bogdan Marisca, si se pregatesc sa intre in scena Sebastian Itu si Denny Ungur.

Vorbim de statistici. Romania, la numar de victime, de accidente, de riscuri pe sosea… este premianta. Din pacate. Din pacatele noastre.

10:12 – Stiti care este timpul de reactie al unui om odihnit, atent, prezent cu totul in procesul de conducere? Minim 1,5 secunde! Stie cineva cat inseamna asta la 70 km/h?

10:18 – The faster you go, the bigger the mess.

Da, se vede treaba ca pentru deranjul ala urat nu e nevoie de multi kilometri in plus.

10:50 – Stiati ca sistemul „Climatronic”, de mentinere a temperaturii in interiorul masinii, este considerat sistem de siguranta? Asta se intampla pentru ca sistemul respectiv iti ofera un confort, sau nu, astfel incat resursele tale sunt disponibile pentru condus si nu esti distras de disconfort.

11:38 – nimeni nu pune prea mult accent pe pregatirea masinii inainte de drum, dar multi sufera din cauza lipsei acestei verificari.

Verificam scurgeri de lichide (4 surse posibile: apa/antigel din motor, apa de la spalator, apa de la aerul conditionat sau ulei). Verificam presiunea in anvelope. Verificam martorii din bord, sistemele de lumini si semnalizare.

Partea a II-a, cursul practic de Defensive Driving.

(pozele sunt ale lui Cristi, se multumeste)

Partea practica include… munca. Rabdare din partea profesorilor, munca din partea cursantilor.

Reactii sub stres, franari de urgenta in mai multe situatii limita, controlul in conditii de aderenta minima si inexistenta, recuperarea masinii plecate hai-hui… multe chestii misto.

Genul asta de curs, o combinatie intre teorie si practica, este de dorit pentru fiecare dintre cei care-si petrec timp in trafic. Poate veni din partea angajatorului ca un premiu pentru angajat, ca un team-building sau ca o specializare, poate fi oferita ca si cadou unui prieten sau poate insemna, la un moment dat, chiar o initiativa a unui grup de prieteni cu preocuparea asta in comun.

Oricum ar fi, sper ca uzantele europene, cele care presupun faptul ca toti soferii trebuie sa faca un curs de defensive driving la o anumita perioada, sa fie implementate si la noi. Pentru ca, din pacate, chiar avem nevoie…

23 comentarii despre "Napoca Rally Academy – Curs de „defensive driving”."
  1. mihai

    Da, stiu eu. Daca am aplicat corect regula de trei, simpla. 29.17 metri. Asta doar ca timp de reactie. Ca pana franeaza masina, pana alea, alea…dar las’ca ne mai zici tu azi. ;)

    răspunde
  2. karmapolice
  3. so

    Halatu’! Cât e halatu’?! că vreau şi eu când oi avea … timp.

    răspunde
  4. miere sabadus

    Ii urmaresc si io de ceva timp. Cel mai mult mi-a placut testul cand au fost suspendate rotile de pe spate si puze doua suporturi model „roti de scaun”. Sa vezi acolo distractie :)

    răspunde
  5. Dan M.

    Si eu as fi interesat de un astfel de curs. Poti sa ne dai mai multe informatii legate de durata/costuri?
    Exista oare ceva similar si in Brasov?

    răspunde
  6. Corvin

    Pozele sunt ale lui Cbaral Ibacka, acel Cristi a facut un gest normal, intr-o lume normala, pentru un om misto.

    răspunde
  7. criserb

    Cabral, cu o mare durere in suflet iti spun ca vreau mai multe informatii despre acest curs. Cand ai timp, mobilizeaza-te, scrie mai mult, povesteste asa cum o faci cand timpul iti permite. Stiu ca poti mai mult :P

    Chiar sunt curios de mai multe amanunte, stiu ca le ai, am citit acum ceva vreme, la „colega de apartament” mult mai multe si mai interesante.

    Astept postul „revizuit” si facut cu niste timp la dispozitie.

    răspunde
  8. emi_ba

    Spre rusinea mea, Cabral a scris mai repede decât mine de la acest eveniment. Bravo man!!!!

    răspunde
  9. Silvian

    ” Oricum ar fi, sper ca uzantele europene, cele care presupun faptul ca toti soferii trebuie sa faca un curs de defensive driving la o anumita perioada, sa fie implementate si la noi. Pentru ca, din pacate, chiar avem nevoie… ”

    Bne spus. Chiar avem nevoie!

    răspunde
  10. Cosmin

    Ma bucur ca il vad si pe Florin Tincescu in aceste poze :D

    răspunde
  11. Sebastian

    Descriere generala
    Instructori: Danny Ungur si Sebastian Itu

    Locul de practica

    – pe asfalt, pe kartodrom in Cluj-Napoca

    – pe macadam in localitatile Gilau, Feleacu si Vultureni din judeţul Cluj

    Automobile de instructie:

    – cu automobilul cursantului sau

    – cu automobilele şcolii:

    Subaru STI

    Dacia NOVA

    Dacia LOGAN

    Durata cursului: 2 zile

    Tarif: 800 euro

    Detalii:

    La sfarsitul cursului cursantul primeste o adevarinta si o diploma de absolvire care ii va servi la eliberarea licentei de pilot debutant sau copilot, in functie de optiuni.

    Scoala este recunoscuta de FRAS si FRAK.

    Daca intamplator, in urma evaluarii care se face fiecarui participant, acesta nu se incadreaza in minimul de aptitudini necesare unui viitor pilot/copilot, acestuia nu va primi adeverinta pentru eliberarea licentei de pilotaj, dar va primi diploma de absolvire.

    In astfel de cazuri, instructorii se ocupa special de cei in cauza, prin cursuri intensive extra.

    Contact

    daniel.ungur@4drive.ro

    office@motorhomenapoca.ro

    răspunde
  12. Cristi Cacovean

    tot respectul pt piloti dar trebuie sa mai lase din preturi

    răspunde
  13. Attilla

    @Cabral & oricine din academie:
    Neata. Am si eu o mare nedumerire: am citit articolul…am mai citit una alta despre genul asta de cursuri…si am ajuns la o singura intrebare: Chiar e util cursul asta?

    Adica, eu inteleg 2 lucruri: scopul final este ori diplloma de pilot/copilot ori de prins ceva experienta care sa te scoata din cacao in anumite situatii (ori sa te ajute sa nu ajungi in acele situatii)….si ma gandesc…sunt suficiente doar 2 zile? (sau o saptamana…sau chiar 2 saptamani?)

    răspunde
  14. Inmatriculare si taxa auto

    @Cabral… Incearca sa vezi intregul tablou Cabral (Cristi are dreptate), preturi de genul asta e firesc sa oripileze oamenii, iti spun asta dupa 25 de ani petrecuti in Bucuresti , unde sunt salarii medii de 900-1000 eur , m-am mutat intr-un micut oras de provincie , unde un salariu de 250 eur este considerat imens… da imens… parca sunt in alta tara. Daca mi-as cauta de lucru in Romania alt loc in afara de Bucuresti practic nu exista (evident cu exceptiile de rigoare). Asadar sa revin, nu incerca sa vezi din perspectiva ta ori a grupului tau de amici, ce puteti produce banii astia repede, cu munca , perseverenta etc… Ideea e ca realitatea e ca in Romania se castiga f putin (ca unii nu pot , altii nu vor nu conteaza asta in disc asta ), si Romania in majoritatea ei nu e formata din Bucuresti, dovada la alegeri , unde NU capitala decide , ci aceia multi care castiga 9 mil pe luna … aceia multi care nu simt decat frustrare si de multe ori neputinta uitandu-se catre capitala…Asadar da, avem un curs pentru cei cu bani, e perfect , cum a mai spus cineva super initiativa.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Nu, nu e un curs pentru cei cu bani, discutia cu „perspectiva ta ori a grupului tau de amici” este de un comunism prost.
      Am spus si in articol care ar fi target-urile pentru genul asta de curs, ori n-ai inteles, ori n-ai vrut sa intelegi, dar varianta cu „grupul tau de prieteni” era ultima pe lista.

  15. Inmatriculare si taxa auto

    Te-ai suparat destul de repede (probabil ai avut o zi mai putin fericita) , imi pare rau daca m-am facut inteles gresit. Afirmatia o mentin si reinterez ca nu s-a vrut tendentioasa deloc. Cat priveste comunismul, in peroratia asupra a ceea ce m-am aplecat eu in comment e greu sa il gasesti oricat l-ai cauta…

    răspunde
  16. Inmatriculare si taxa auto

    Completare – si da evident ca am inteles cui se adreseaza , insa din articol reiese si faptul ca oricare romanas din tara ar trebui ori ar fi recomandat sa faca acest curs… Citind pretul, la fel ca toti cei de pe aici am facut un comentariu la adresa cuantumului sau… Atat, nu trebuie sa fii defensiv , in plus nici nu a fost vorba de vreun atac , din contra chiar sunt de admirat cei precum esti tu. In plus comunismul este nociv, o stim, etichetarea „prost” e putin invaziva la adresa ego-ului celui caruia ii raspundeai ,(aaa, eu eram:)…).
    O zi mai buna!
    Ovidiu

    răspunde
  17. Madalina Posto
    Madalina Posto

    Buna Cabral, in primul rand as vrea sa iti multumesc pentru randurile scrise, sunt o introducere frumoasa pentru cei interesati si sunt si un stimulent. Eu as avea o intrebare – doua, la care am incercat sa aflu raspunsuri cu ajutorul sfantului Google, dar fara a reusi sa gasesc ceea ce cautam cel mai mult. Auzisem la stiri, nu mai stiu exact pe ce program, ca o astfel de academie a fost adusa in Romania de o doamna pilot. Stii ceva despre asta? Sau cine este fondatorul acestei academii din Cluj? Am uitat complet numele doamnei si am incercat sa il regasesc, insa fara succes.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      La momentul asta sunt 3 scoli de acest genȘ
      – Napoca Rally Academyș
      – Scoala lui Titi Aurș
      – Scoala adusa de Roxana Ciuhulescu.

      Sper ca-ti sunt de folos informatiile. ;)

    • Madalina Posto
      Madalina Posto

      Multumesc din suflet! Scoala adusa de doamna Ciuhulescu ma interesa! Mersi mult mult de tot. O seara buna in continuare! :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.