Sari la conținut

Se da urmatorul test al elanului:

– participant Dacia Duster;

– echipa de testare… niste olandezi, Autokampioen;

– locul testarii… undeva in lume, ca oricum nu asta era discutia.

Acum discutia e mai lunga, dar se termina repede:

– bivolu’ care conduce e ori retard ori perfect rau-intentionat. Ataca gresit din start traseul inchipuit din conuri, de sar portocaliile alea de zici ca trag cu tancurile in ele;

– nici prima proba si nici a doua nu sunt, de fapt, teste ale elanului.  Traseul agreat pentru testul elanului inchipuie un „S”, care este – de fapt – o manevra evaziva in cazul aparitiei bruste a unui obstacol in fata masinii;

– la proba a doua olandezii astia iscusiti au tras-o de par total – de fapt e scalpata – caci manevra finala, acea curba de 90 de grade la dreapta chiar n-are nici o legatura cu testul elanului.

Ca si concluzie… sa ne pupe in fundurile noastre romano-franceze, ca masina s-a comportat admirabil.

Acum asteptam si testul ADAC, sunt curios daca fac aceeasi porcosenie ca si atunci cand au picat Logan-ul la test (cand l-au testat cu una dintre rotile din fata de tabla, ca altfel nu reuseau sa-l pice).

29 comentarii despre "Dacia Duster. Testul elanului sau testul mincinosului?"
  1. Law

    Sunt total de acord cu tine. Sa ne pupe undeva, invidiosii astia.

    Masina merge destul de bine si se comporta ca un SUV.

    răspunde
  2. Attilla

    sunt multi bani in joc…..
    Dacia a spart mlte piete europene. eu m-am speriat de cate MCV-uri am vazut in germania si olanda….
    e normal ca cineva s-a suparat si incearca sa demonstreze ca e proasta :D

    răspunde
    • Malpraxis

      Despre asta e vorba! Masine merge si arata si bine, mai putin interiorul la care trebuie sa lucram mai mult. Daca si interiorul ar fi aratat mai bine, sunt sigur ca s-ar fi vandul si mai multe Dustere. Oricum e bine si asa :)

    • Attilla

      probabil ca daca ar lucra la interior….i-ar dubla pretul :)
      Masina a fost gandita pentru un lucru….nu-i poti cere finisaje de BMW la pret de „Lastun”

  3. Desene animate

    Nu e singurul „atac”, vor mai urma. Oricum si cei de la Renault se asteapta la asta, trebuie sa aiba pregatit ceva drept raspuns. Important este sa mentina strategia de piata si nu ii vor putea atinge ceilalti constructori. Sunt sigur ca si noul Logan (care cica e gata la inceputul anului viitor) va fi un succes european.

    răspunde
  4. KooKooL

    Fix inainte sa citesc comentariile scrise de tine sub filmulet voiam sa spun exact acelasi lucru. Trasa este proasta… se vede ca masina este incarcata gresit si ca face transferul de mase la momentul nepotrivit…. La o astfel de abordare probabil 90% din masini ar fi reactionat asemanator …

    răspunde
  5. jeyo

    bine ca n-au „intins” testul sa se rastoare cu ea sa zica atunci k e proasta rau….e usor sa te sui in masina si sa te faci k o testezi…parerea mea e k masina e chiar OK.

    răspunde
  6. carioca

    treaba lor. in Germania marca a devenit foarte iubita de cativa ani incoace. culmea (sau nu…), nu romanii sau sasii din Germania cumpara Dacia. ci nemtii. sa traiasca! :)

    răspunde
  7. Casper

    Eu zic sa cititi intai articlolul asta si apoi sa comentatati. Asa se intampla cand se fura din context.

    http://www.24auto.ro/newsroom/Dacia_Duster_4x2_un_model_riscant_fara_ESP.html

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Pai… articolul de care spui tu trage o concluzie cam aiurea. Spune ca testul nu face altceva decat sa demonstreze utilitatea ESP-ului.
      Gresit, testul a aratat intregii lumi ca masina sta sa se rastoarne, pretinzand ca se desfasoara in limitele unui test clasic al elanului, ceea ce nu-i adevarat.
      Si, in acelasi timp, daca cineva de la site-ul de care spui tu ar fi tradus si s-ar fi informat cum trebuie, si-ar fi dat seama ca Autokampioen au spus ca Duster-ul dotat cu ESP nu are aceasta problema, dar ca cel fara ESP este un adevarat pericol.
      Dealtfel, un oficial din interiorul Dacia_Renault a si anuntat ca de anul viitor ESP-ul va fi prezent pe toate modelele stock.
      Deci, fara suparare… inainte sa spui cuiva „citeste X si apoi comenteaza”… mai bine eviti sa scrii comentariul ironic si acid, te informezi di de-abia apoi completezi formularul.
      Corect?

  8. Serginho

    Numai de-al dracu… cica masina nu e buna, dar de fapt soferul e retard.

    răspunde
  9. bagaretzu

    Lucrurile sunt foarte clare. M-am interesat ce este cu tipii astia de la „Autokampionen”. Interesant de remarcat ca nu sunt recunoscuti de nici o asociatie internationala de profil si nici nu sunt acreditati sau afiliati macar la vreuna dintre asocialtiile internationale care se ocupa cu siguranta in circulatie a automobilelor. Dar, sa zicem ca asta nu ar fi o problema si ca, pana la urma, daca „Duster”-ul se rastoarna atunci masina are o problema.

    Chestiunea se pune astfel: sunt foarte putine masini pe Terra, pentru care sa nu poti sa inventezi un „test” in urma caruia masina sa se rastoarne. Este pur si simplu o chestiune de fizia si mecanica. In acelasi timp, versiunea cu tractiune integrala si ESP s-a comportat excelent la asa-zis-ul „test al elanului”. Doar varianta 4*2 a fost destul de nesigura… Daca mai tineti minte, seria A de la Mercedes a avut aceeasi problema la un test similar, ceea ce a facut ca seria A sa fie imbunatatita rapid. Concluzia? Seria A se vinde in continuare fara probleme.

    Este, insa, foarte ciudat ca exact cand Duster-ul intra in finala pentru Masina Anului in Europa, hopa…!, apare si „testul elanului”…

    „Duster”-ul ramane o masina exceptionala la un raport calitate/pret incredibil!

    răspunde
    • Attilla

      din cate imi aduc eu aminte….A-ul s-a rasturnat la test…si parca se rasturnase si prin trafic…
      nu a fost doar un „dans” :)

  10. Malpraxis

    @Attila „probabil ca daca ar lucra la interior….i-ar dubla pretul :)
    Masina a fost gandita pentru un lucru….nu-i poti cere finisaje de BMW la pret de “Lastun” ”

    Corect, a fost gandita pentru un lucru dar cred ca totusi puteau sa faca interiorul putin mai agreabil si mai de calitate dar nu sa mareasca pretul cu mult.

    răspunde
  11. Marian S

    Am avut ocazia sa conduc mai multe Loganuri. E o mare diferenta intre cel mic, de 1,4 litri, foarte usor (din lipsa de dotari), fara ABS, etc. si un diesel bine „asezat„ pe sosea, eventual posesor de niste gadgeturi electronice.
    Duster inca n-am atins, insa presupun ca e cam aceeasi chestie, difera destul de mult modelele intre ele. Rezulta si din comentariile anterioare acest lucru.
    Asa ca, olandezii lu` peste, mai usor cu critica ! Nu-i problema, isi vor cere si ei scuze (ca si cei de la ADAC) iar noi raminem cu o reclama in plus.

    răspunde
  12. BOGDAN

    Au facut la fel cu Loganul. Mai tine cineva minte ce a vuit presa ca s-a rasturnat Loganul la teste? Era vorba tot de testul elanului, iar Dacai aia fusese echipata cu alt tip de cauciucuri si cu jante din aliaj mai moale (sau cel putin asa se discuta atunci pe forumuri). Se incearca o discreditare…ma rog…ce pot sa adaug…subscriu la invitatia adresata astora sa ne sarute unde nu bate soarele.

    răspunde
  13. Iepurasul Isteric

    la banii aia ce vor? avioane supersonice?

    răspunde
  14. Un roman in Olanda..

    da, uite aici raspunsul oficial dacia olanda , si comparatia intre testul de la autokampioen si testul cu pilotul de la dacia, pe acelasi circuit si cu aceeasi masina. Pentru ca ambele teste au fost facute consecutiv. Adica mai pe scurt, soferu de la autokampion e praf.

    http://www.dacia.nl/ontdek-dacia/dacia-in-de-media/duster-getest-door-anwb/

    Daca mai era ceva dubiu.

    răspunde
  15. avl

    Exact acelasi lucru s-a intamplat cand s-a lansat Loganul. Si atunci se rasturna cica in curbe noua masina Dacia, era nesigura si bla bla bla. Loganul este cea mai vanduta masina Dacia. Marocanii spre exemplu au masini de politie Logan. Din Rusia pana in Franta vezi Loganuri pe sosele. Reclama negativa sau pozitiva tot reclama e.

    Ganditiva ca aceasta masina e o pitipoanca. Nu conteaza ca ea apare la televizor pentru ca e olimpica sau ca si-a tras-o cu X. Tot ce conteaza e ca a aparut la televizor si asta i-a crescut pretul cu 20 de euro la un scurt.

    Asa e si cu testele astea rauvoitoare. Ne fac reclama fara sa-si dea seama. La mai multe!

    răspunde
  16. Laura Mocanu
    Laura Mocanu

    Teste false sau nu, reclama negativa sau nu. Va confirm de aici de la Munchen, ca e pliiin de Loganuri, nu cred ca exista parcare fara cateva si nu va ganditi ca sunt romani, sunt nemtii care cumpara!

    răspunde
  17. alex

    http://www.topgear.com/uk/photos/james-may-duster . James May presupun ca ne este cunoscut tuturor. Poate ca ar fi bine sa cititm si parerea cuiva care nu se ascunde in spatele anonimatului sau a apartenentei la un grup:-?? parere platita sau nu… fiecare crede ce vrea, eu unul cred ca e pertinenta.

    răspunde
  18. CaliVita

    AM vazut si eu testul, si am vazut si ca la un test similar o Toyota Hilux sa comparat mult mai prost, si toturis diferenta dintre cele 2 masini este cam de 13.000 de euro. eu personal mi-am schimbat opinia fata de Duster cand ama vazut aceasta filmare, este o masina ce se comporta muuult mai bine decat ma asteptam

    răspunde
  19. viermar

    francezii au făcut o maşină de care olandezii fac mişto %) nu văd de ce ar trebui să îi deranjeze pe români questia asta

    răspunde
  20. bogdan

    E condusa de om de mana a doua … Facatura.

    răspunde
  21. AureTU

    Sunt de parere ca totusi noi nu ne comportam „admirabil” in trafic si nu avem stapanirea de sine a unui „pilot” (Dacia sau nu) incat ma astept sa vad imagini oripilante cu prima ocazie… Cati nu au blamat soferii de Logan o buna bucata de timp pentru mandria lor de Loganisti (inconstienta adica), ca doar aveau 1.5DCI/85CP sau 1.6/105CP si un eventual tuning… Sper ca Dusteristii sa fie mai cumpatati si sa tina mai mult la familiile lor, macar.
    Personal as cumpara masina, daca ar fi la un pret de 14000EUR in varianta de top (1.5DCI 110CP 4×4 – nu 18500EUR cat este acum) pentru ca nu imi ofera prea multe. Un Hyundai Accent MC 1.5CRDI 110CP are un interior mai bun (nu vb doar de ergonomie), frane pe disc pe toate cele 4 roti, portbagaj, spatiu interior suficient (comparabil) si costa ceva mai mult de jumatate cat un Duster 1.5DCI 4×2, incat ma intreb – La ce imi serveste Duster-ul? Aceeasi comparatie o pot face si cu Loganul, ca sa nu se zica ca fac comparatii mere-pere… Voi cum considerati treaba asta?

    răspunde
  22. AureTU

    Va mai povestesc ceva.
    Lucrez pentru o firma cu capital FR si am avut timp de 3 ani de zile un Forester. In umra relelor tratamente aplicate in si dupa iarna 2009-2010, cumulat cu costul reviziei de 90000km, s-a decis ca este prea scump sa se aduca la nivel masina. Le-am propus sa incerce un buy-back la Subaru pentru modelul nou de Forester Diesel (in trecut au fost nemultumiti si de consum).
    Raspuns – Noi nu ne mai incurcam cu asiatice… Vrem o masina FR si poate chiar locala – aka DUSTER.
    Si n-am putut s-o intoarcem nici daca le-am aratat ca ar putea sa ia masina FR 4×4 de la Nissan (QQ) care sa fie mai bine construita, mai confortabila, mai sigura. Idiotii nici nu stiu ca Nissan este marca FR, membra Renault.
    Ce s-a cumparat – Duster 4×2 1.5DCI cu ceva optionale. Pret 15300EUR, tva inclus + taxa de pluare EUR4 de 700EUR. Final 16000EUR.
    A doua zi dupa ceva mai mult de 200Km si probabil ceva gropi luate in mare stil, francezul zice – Se aud niste zgomote de sub volan!? C’est normal??? Replica – Ai luat Dacie… De atunci subiectul Duster este tabu.
    Au francezii un stil de te scot din pepeni. Ce faci> Impecabil, Super / Nu merge ceva> E normal? Dar e normal?

    O alta ineptie care am auzit-o ar fi – Astept 2-3 ani si merg sa iau una din DE sau FR cu 5000EUR… Si cand te intorci in RO o sa fie standard EUR6, o sa-ti dea mana sa dai taxe (acum este 700EUR, dar peste 2-3 ani cat o sa fie) la stat doar sa ai mandria de a merge cu Duster?

    răspunde
  23. dan

    ok am iesit prost (cica) la testu’ asta.acuma hai sa testam si alte masini din aceiasi clasa si cu preturi asemanatoare.sau sa icercam si SUV-uri mai scumpe.acelasi traseu aceleasi conditii. sau testul e decat pt masina romaneasca.nu sunt fan dacia dar Dusterul e destul de reusit si pt banii pe care-i dai primesti o masina decenta. si da stiu alea de au diverse litere cum ar fi Q,X,M se comporta mai bine.oare cat de bine?

    răspunde
  24. Adi

    La aeroport in Timisoara BMW a pus la dispozitie autoturisme care nu pot fi rasturnate.
    Ai voie sa mergi pe pista cu 250km/h si sa faci cu X5 sau X5 (garda inalta la sol)ce manevre vrei incat sa rastorni masina.Si asta pe banii BMW.
    Nu a reusit nici un dement sa rastoarne vreun BMW oricat au incercat.
    Dacia e un cancer de masina punct.Sicriu pentru oameni de cheltuiala

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.