Chestii de ajutor pentru a rămâne în viață
- 18.12.2015
- din trafic, motorsport, prietenii mei
- 13 comentarii
Mă întreba mama ieri, îngrozită, ce naiba mai caut pe motocicletă.
E decembrie!!!
M-am oprit.
– Mda, cam ai dreptate, mamă, dar simt că îmbătrânesc în traficul ăsta.
Probabil că sigur nu merg întotdeauna fix pe litera legii, dar nu exagerez. Și nu merg tare.
Am ceva încredere în motoretă, nu vreau să mint. Sisteme multe și care au avut ocazia să-și demonstreze eficiența. Și cauciucuri bune, care, deși nu-s făcute neapărat pentru temperatura asta… țin.
În plus, am făcut cursuri de siguranță. Cât de amețit sunt eu… ceva tot s-a prins de mine. :)
Unul dintre cursuri este RIDEX.
Un program de siguranță care te pregătește pentru multe și neașteptate belele pe stradă.
Stau călare pe motorete de aproape 19 ani… dar tot am avut câteva chestii noi de învățat.
Trainerul este bătrânul și înțeleptul Matei Albulescu. În timp ce eu am mers enduro, supersport și cruiser, dar doar în fun mode, el s-a dus și s-a școlit peste tot. Are informații să dea și la alții, și chiar asta face. Omul e bun.
Atât de bun încât în vară el și BMW Motorrad România au oferit 100 de cursuri gratuite celor care au vrut să se perfecționeze.
Pozele de atunci sunt, unii dintre cursanți au venit cu motoretele proprii (se vede și un MotoGuzzi simpatic), o parte dintre umani s-au dat cu motorete oferite de BMW.
În caz că se trezește vreun decapitat… articolul nu este plătit, scriu despre Matei pentru că mi se pare un om foarte mișto și pentru că face ce face cu multă pasiune. Și pentru că mi-e prieten.
Și pentru că acum, în decembrie, merg cu motoreta și pentru că am luat de la el vreo două ponturi utile…
Și, desigur, pentru că sunt un bou.
Site-ul RIDEX. Și Matei Albulescu.
Nu dai share la sfaturie primite? la alea importante ma refer.
Păi mare parte dintre ele sunt legate strâns de practică.
E vorba de exercițiu, în primul rând…
Go, Cabral, go!!!
Ceva de genul asta?
Cum reusesti sa apleci ditamai BMW-ul ala la viteza mica? Eu pot doar sa-l tavalesc.
Totul este din privire. Te uiti acolo unde vrei sa ajungi, iar restul se intampla natural. Vezi pozele cu Cabral, se uita la premiul cel mare, nu in bord, nu pe jos.
Si sa nu uitam de controlul tractiunii care intotdeaunea trebuie facut cu cap ;) Nu zmucit, nu franat puternic si, asa cum spune si Cabral mai sus, exercitiu. O apleci mai putin azi, mai mult maine. dar nu uiti de cauciuburi bune, frane bune (si nu ma refer la firma ci cele ale caror pistoane raman blocate datorate uzurii, chiar si putin face direfenta)
Guzzi-ul ala e superb.
Salutari Matei ! Esti cel mai bun teacher!
Sa presupunem prin absurd ca e platit, care-i ideea? Scriice vrei:)
Eu nu am trecut de incercarea ce mi s-a pus in fata: nevasta sau motorul :)
Morala: Ia-ți motor înainte de nevastă.