Sari la conținut

Salonul auto de la Paris 2012 Citroen DS3 Cabrio si sora mai micaAm avut de-a lungul timpului multe masini. Cateva dintre ele noi, altele cumparate mai vechi sau chiar babe, dupa dambla, buget si numar de kilometri.

[sursa foto: eu :) ]

De-a lungul anilor am invatat o chestie simpla (dar foarte eficienta): cu cat ai mai multe optiuni pe masina, cu atat ai mai multe optiuni sa te tot… duci la service.

Si oricum azi este mai rau… inainte vreme optiunile insemnau un condensator, o comanda electrica si un servomotor. Acum inseamna astea trei plus doua calculatoare ale sistemului, plus o interfata de integrare a sistemului optiunii in calculatorul masinii.

Sunt masini an fab 2012 care au 32 de calculatoare integrate in electronica masinii. Pai e masina sau internet-cafe?!

Revenind… din multele optiuni disponibile la cumparare, sunt cateva complet inutile. Problema este ca oamenii le cumpara, ori pentru ca vanzatorii ii imbrobodesc, ori pentru ca au impresia ca sistemele respective chiar ajuta.

Care-s sistemele astea? Hai sa luam cateva pe rand (si daca iti vine si tie unul in cap adauga-l printr-un comentariu):

– scaunele cu memorie: suna foarte bine ideea de a apasa un singur buton si in momentul respectiv scaunul se pozitioneaza asa cum i-ai spus tu, iar oglinzile laterale asijderea. Am avut masina care odata cu astea iti punea in pozitie si oglinda centrala si volanul.

Util sistemul? Este spectaculos, asa-i. Practic, insa, mai ales la cei care conduc destul de mult, ca sa nu ai deformari ale coloanei trebuie sa schimbi pozitia in care stai. Dai spatarul mai in fata putin, sezutul mai in spate, mai ridici volanul, mai tragi de tetiera… si astfel te asiguri ca nu ajungi mai cocosat/a decat esti.

Pare util, deci, dar nu ma omor dupa el.

– senzorul de schimbare de banda: asta este sistemul compus dintr-un vibrator puternic pe care ti-l baga in scaunul soferului si patru – sau mai multe – cititoare in bara din fata a masinii. In momentul in care schimbi banda de circulatie fara sa semnalizezi, sistemul crede ca ai adormit (si nu c-ai fi nesimtit) si-ti baga niste vibratii in scaun ca sa te trezeasca, asta face el.

Teoretic suna bine, masina are grija activa de tine, viata e frumos. Practic, insa, la noi nu ai marcaj longitudinal decat pe mijlocul soselei (acolo unde-l ai), cel care marcheaza marginea soselei nu exista (si cand exista este acoperit complet de jeg), deci deja 50% din ce stie sa faca sistemul este inutil.

Si oricum marcajele la noi exceleaza prin lipsa logicii sau prin absenta, si-atunci iar s-a mai pierdut din eficienta sistemului. Dar costul ramane acelasi.

Asa ca un somn bun inainte de drum si o planificare buna a calatoriei… aranjeaza tot. Si-i mai tragi si-o cafea tare si… te pup!

– tempomat cu franare automata: asta este un fel de radar pus in botul masinii, si in momentul in care radarul sesizeaza un obstacol in fata atunci masina franeaza singura.

Suna bine, este? Pai suna, atunci cand sistemul merge cum trebuie, in conditii ideale.

Ca daca-l intrebi pe Horia de treaba asta iti povesteste cum si-a luat bataie de la masina cand a luat un bondar exact in senzorul de la minunatul sistem, de-a franat masina din senin de i-a bagat trei sferturi din butoanele din bord pe gat.

Si-apoi iti povestesc eu cum un anume producator de masini a facut demo la sistemul asta, a umplut mai multe masini cu ziaristi, a bagat masinile intr-un tunel plin de fum, si a pus masinile sa ruleze cu o anumita viteza. Da, doua dintre masini s-au ciocnit intre ele…

Deci… nu ma omor nici dupa sistemul asta.

– senzorul unghi mort: asta este senzorul care-ti arata daca ai vreo masina in unghiul mort al oglinzilor laterale.

Alt sistem care face asta este sistemul G.A.T. Adica sa folosesti al tau gât pentru a intoarce capul si a te asigura ca nu e nimeni acolo.

In timp ce sistemul pentru detectia masinilor din unghiul mort costa cateva sute de euro, gâtul propriu este gratis si, daca este folosit in tandem cu niste ochi deschisi… e infailibil!

Stiu sigur ca mai sunt cateva dar nu-mi vin in cap acum, si cum trebuie sa ma intorc la trebi… va las pe voi sa completati, in caz ca va vine un sistem din asta scump si inutil in cap.

Asadar… ai la masina vreun sistem din asta pe care nu l-ai folosit niciodata, deci e degeaba?

Ce sisteme electronice sau electro-mecanice consideri ca fiind absolut necesare?

45 comentarii despre "Cand iti cumperi masina multi euro se duc pe prostii."
  1. Irina

    M-am trezit la sfarsitul articolului si mi-am zis „Tocmai am citit un articol cap-coada despre optiuni auto”. Nu ma pasioneaza absolut deloc masinile, dar uite ca am mai invatat una-alta. Mesajul meu fiind de fapt ca ai condei. Bravo!

    răspunde
  2. Daniel

    Pentru punctul cu senzorul de unghi mort, un link interesant. Eu asa mi-am setat oglinzile si functioneaza:
    http://www.mh.co.za/downtime/guy-wisdom/eliminating-your-blind-spot
    dezavantajul apare la parcare, nu mai ai vizibilitate asa buna in oglinzi.

    răspunde
  3. dush

    scaunul incalzit – la doamne – maxim util, pe asa ceva as da banii oricand!
    dezaburire-oglinzi incalzite…so-so, la cat jeg e pe strazi tot tre sa te dai jos sa le stergi oricat de tare te-ar dezaburi sistemul

    răspunde
  4. Andrei

    As adauga la scaunele incalzite si volanul incalzit. Pe vremea asta, sincer, ma bucur nespus ca il am.

    răspunde
  5. daylight02
    daylight02

    stau si ma intreb,cum inainte conducea omu fara niciun fel de sistem din asta sofisticatu`. vorba ta,al tau gat si ochii bine cascati fac cea mai buna treaba :)) daca ar fi sa platesc pentru o optiune,as alege probabil un kit de xenon,daca nu e incorporat(lumini bune,vizibilitate ridicata) si scaune incalzite(iarna sunt tratament regesc).

    răspunde
  6. barbar

    am ramas masca. chiar exista sistemele astea??
    eu am ramas in urma tare. ma bucur inca de servodirectie si de AC.

    răspunde
  7. Andrei

    – Inutila mi se pare clima pe 4 zone. Pe care eu nu o am si e optionala. Nu cred ca se simte o diferenta asa mare cand in fata sunt 24 de grade si in spate 28. SI mi se pare ciudat ca sistemul chiar poate face delimitarea de demperatura fara un alt obstacol (perete despartitor).
    – scaunele cu masaj – iar mi se par in plus. Am beneficiat de ele la un drum, dar..cred ca amposnit sistemul odata si mai mult de curiozitate.
    – Sistemul care parcheaza masina singur. – poate pentru unii din soferi ar prinde bine, dar ma indoiesc ca isi vor da seama cum se foloseste corect.
    – ACC-ul sau Distronicul – radarul cu franare automata de care ai mentionat mai devreme e o inutilitate uriasa. – am patit-o pe Audi. Te grabesti, sistemul este on, si prinzi ceva trafic. Si te apuci sa depasesti schimband benzile , de pe 1 pe 3 si asa mai departe. Slalom. SI unele depasiri le faci foarte aproape de cel din fata. Ce crezi ca face sistemul cand tu esti full gas ?? Pune frana fix cand vrei sa iesi din spatele aluia, cu volanul virat. O tampenie.
    – in schimb side assist-ul – cel cu unghiul mort, da, e ok. NU poti fi mereu atent la tot ce e in jurul masinii, Din diverse cauze, distras, obosit, etc. SI cum mai tot timpul te uiti in fata, luminile de atentionare din oglinzi sunt mai mult decat binevenite.

    Cam atat acum.

    răspunde
  8. augustin radu

    (aproape) inutilitati scumpe: camera video pentru mers cu spatele, spalator de faruri, scuturi ornamentale din plastic pentru masinile 4×4, navigator fara harti (pentru care platesti suplimentar de te lesina), oglinzi pliabile electric

    răspunde
    • KillerINC

      tin sa te contrazic:
      – camera video pentru mers cu spatele – pentru unii soferi/soferite sunt chiar utile
      – spalator de faruri – este echipat doar pe masinile care au faruri cu lupa si xenon din fabrica. daca farul este murdar, xenonul bate in toate partile in loc sa concentreze lumina acolo unde trebuie, astfel scazand vizibinlitatea si, in acelasi timp, deranjand ceilalti participanti la traficul rutier

      Cat despre scutul de plastic pentru 4×4 si harti iti dau dreptate

    • claudiu

      tin sa te contrazic. Eu am pe opel astra faruri normale (halogen, nu xenon) fara lupa si am spalator de faruri. Se cunoaste diferenta cand asfaltul e ud/murdar si sare murdarie de la cel din fata. In momentul in care speli farurile parca mai aprinzi un bec

  9. elena

    Ah … esti tare la subiect! Saptamanile trecute am umblat dupa o masina de cumparat. Nu era nimic stabilit, deci am vazut multe.
    Masaj in scaunele din fata!!! :)) – 100% cocalaresc
    O chestie care iti aduce centura de siguranta pana la nivelul nasului si asteapta acolo o vreme sa iti pui centura. Daca o ignori se retrage. – inlocuit cu succes de avertizarea sonora pentru centura.
    Un sistem de senzori pentru parcare automata. – 100% useless.
    Scaune cu memorie, cum spuneai. :D
    Si ma intreb cat costa sa repari un scaun care a uitat sa faca masaj. Sau ce faci cand nu-ti mai aduce nimeni centura la nas. Nu te loveste damblaua sa stii ca ai dat bani pe ele si ele nu-s? :))

    răspunde
  10. Claudiu

    Salut. Lista de optionale mai mult sau mai putin folositoare in Romania:
    – aer conditionat pe 2 zone (sa fim seriosi..5% din cei care il au chiar il folosesc… eu il folosesc chiar foarte rar).
    – incalzire scaune (folositoare iarna)
    – Park Pilot (folositor in orasele in care parchezi cum/unde apuci)
    – Sistem proactiv de protectie( recunoaste situatiile potential periculoase si strange centurile de siguranta ale soferului si pasagerului din fata si inchide automat geamurile si trapa) – nu am vazut niciunul in actiune si sincer nu as vrea :)

    Mai sunt cu nemiluita optionale unele chiar adaugate ca sa ‘fie’.

    răspunde
    • claudiu

      Scaunele incalzite sunt… cum sa zic… un fel de…. Where have you been till now? Mi se par extrem de comode iarna :D

  11. Andrei

    @augustin – Camera e scumpa dar nu inutila. Adica poti trai fara ea, dar cu ea e mult mai usor sa parchezi. Ma obisnuisem ca mereu cand parcam sa ma uit numai in camera. Nu mai existau oglinzile.

    Spalator de faruri, e absolut necesar la masinile cu Xenon , si folositor la restul. la Xenon, murdaria de pe far afecteaza raza luminii , adica nu mai e directionala asa cum trebuie, ci se sparge in murdarie si lumineaza ineficient. De aceea, invariabil, toate masinile cu xenon de fabrica, au acest sistem incorporat.
    Oglinzile pliabile electric – ia gandeste-te ca parchezi stramt , si ca afara e o zi ploioasa sau umeda, cum e de ceva timp incoace. Si masina e muradara. Chiar vrei , sa te apuci sa pui mana pe oglinzi sa le pliezi tu, ca sa nu vine vre-un gigel sa te lase fara ele ? si crede-ma, la unele trebuie sa pui mana serios sa invingi sistemul de pliere.

    răspunde
    • Bogdan

      Asa este cu oglinzile. Cand trec prin spatii inguste si afara sunt -10 grade iar oglinzile sunt pline de jeg, le pliez din masina. Iar al 2lea avantaj este ca stai un pic mai relaxat cand tii masina parcata ca mine in fata blocului iar pe langa tine este fix loc de o masina. Poate trece vreun incompetent si ti-o da peste cap. Si nu este prea placut sa stai mereu sa o inchizi manual iar dimineata sa o deschizi.

  12. dan ionut

    Referitor la memoria scaunelor- mai au unii bavarezi si reglaj pentru latimea spatarului (!) astfel incat, odata urcat intr-un scaundin asta ce nu ma cunoastea, dar de obicei transporta o persoana foarte subtire, m-am trezit impins in fata de suportii laterali ai scaunului, care fie se umflau, fie se miscau cu totul; am mers cu 2 „bete” in spate, aproape la 90 de grade, norc ca nu a durat mult drumul.

    Alt sistem ce mi s-a parut inutil a fost butonul pentru inchiderea automata a haionului, de fapt a celor 2 bucati de hayon de la noul Range Rover; cum e prima data cand apare asa ceva in cazul respectiv, la evenimentul de lansare cam toata lumea s-a jucat cu el, desi nu parea deloc deranjati nici de ideea de a il inchide cu mana; asta pana a sosit si Irinel Columbeanu, moment in care am inteles ca este totusi foarte util, in anumite cazuri.

    La nivel de folclor, adica citit despre dar nevazut cu ochii mei, erau uscatoarele de discuri de frana de la Mercedes, de parca la prima franare scurta nu ajung la o temperatura suficienta…

    Ce mi-ar placea: un pachet de vara (!,) care sa insemne o blocare totala a suprafetelor vitrate ale masinii fata de razele soarelui ( nu ma refer la folie pe geamuri, ci la un sistem de perdelute/paravane/ ecrane pe toate geamurile, astfel incat sa nu mai gasesti plasticele emand vapori toxici in masina.

    răspunde
  13. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Pana la primavara prevad 40.000 de likeuri. Dai si tu un Guinness? Da’ la Londra nu in Centru Vechi :D

    răspunde
  14. cotos

    Chiar acu vreau sa imi schimb masina mai veche..Nici eu nu imi doresc extrem de multe electronica pe ea..M-am ars rau acu doi ani cand la Polo meu s-au ars butoanele de la geamul electric..2 milioane m-au costat.

    răspunde
  15. Liviu

    Cele mai folositoare, de departe, sisteme electronice: abs, esp, airbag. Restul fiind pt confort si comoditate (nu intorci capul, mana, nu ti se raceste scutecul, etc.). Subiectiv fiind.

    răspunde
  16. Heto

    Am golf 3 din ’97. ABS, 4 airbaguri si ventilatie:
    benzina si talpa, atata papa. Trapa electrica, geamuri cu manivela, fata spate, e una din cele mai rudimentare masini pe care le-am condus, la comparatie cu vechea dacie. O am de aproape 3 ani… am uitat cum il cheama pe mecanic.

    răspunde
  17. Lup Alb

    CE ma inerveste da-l folosesc: frana eleftronica de mana pe boton la bord. Singura data cand o injur e iarna. Nu tu un drift, nimic…. Stau pe margine la Baneasa si salivez.
    Ce n-am folosit: fierbatorul de -pardon – fund.
    Ce-am folosit la drumuri lungi si mi-a placut: autocruiser-ul. Da, stiu, is un lenes. :D

    răspunde
    • DUHUL

      Ia verifica tu o chestie la frana ta electronica :D eu iarna asta am descoperit ca pot face drifturi chiar si asa daca tii apasat pe frana electronica. Dupa 1 secunda si ceva de apasat continuu intra in functiune chiar daca esti in mers.

    • Lup Alb

      Stiu. Pe toate 4 ! Cucu drift. Nici chiar daca scot ESP-ul .

  18. exdani

    Abosolut necesare pentru mine sunt:
    – servodirectie
    – ABS, ESP
    – Pilot automat (doar daca circuli mult si extraurban)
    – Comenzi audio pe volan
    – A/C, clima
    – faruri cu Bi-Xenon adaptive si cu spalator (pentru cei care conduc noaptea mult )
    – oglinda heliomata
    – sistem dezaburire parbriz
    – pentru Bucuresti o cutie automata gen DSG
    – o camera video frontala ce inregistreaza nonstop cat esti la volan ( sa ai dovezi in cazul in care iti apar tot felul de tampitei in trafic si se cred zmei).

    Inutile: multe dintre ele cred ca au fost mentionate mai sus.

    răspunde
  19. Dragos

    Banuiesc ca ai dreptate. Eu am Hyundai Accent, inainte am avut o Dacie 1300. Asa ca nu stiu despre ce vorbesti tu aici :)

    răspunde
  20. Marius

    Inutil spre foarte inutil mi se par si cele doua sisteme pe care esti obligat sa le ai in momentul in care …. esti handicapat, adica la propriu nu ai maini : pornire automata faruri in functie daca e zi sau noapte si pornire automata stergatoare in functie daca ploua sau nu.
    Nemtii se omoara dupa asa ceva si pentru o masina din germania este un must have, altfel nu se cumpara daca n-are.
    Putin ciudat mi se par si zecile ( ba zecile, nu 4,5) de airbaguri : pentru cap, pentru picioare, torace, perdele, neperdele, draperii; pai ba nene dupa un anumit prag de viteza in sus vei sfarsi omorat de airbaguri ca-ti iei in mufa din fiecare parte cate unul.
    De bun simt pentru o masina sunt cateva sisteme active si pasive cum ar fi ABS, ESP, ASR, apoi 99% din caz piesa dintre scaun si volan conteaza cel mai mult.

    răspunde
  21. Anca

    Ce mi-as dori eu sa am, si n-am:
    Computer la bord sa imi arate consumul masinii, si temperatura (inautru si afara), si cd-player-ul sa imi suport si format mp3 :)
    In rest am de toate, adica ABS (care ma enerveaza cateodata pe ploaie, ca nu franeaza suficient de repede), 4 airbaguri, lumina in portbagaj, inchidere centralizata, geamuri care se lasa in jos din butoane. Si incalzire care incalzeste super repede si dezgheata toata masina iarna.
    Eu zic aici plusurile la al meu Ford Focus fata de fosta Dacie 1310.
    Din pacate de curand am schimbat bateria, si nu mai sta bine in lacasul ei si cam vibreaza la viteze mai mari, trebuie sa gasesc o solutie sa o fixez mai bine.

    Cred ca este primul comentariu pe blogul tau :)

    răspunde
  22. Stan

    Mai nou, e tare faza cu airbag-urile pentru pietoni. ;)

    răspunde
  23. Alina

    Care e faza cu airbag pt pietoni?

    răspunde
  24. Marian S

    Da, e multa electronica, dar tot mai e loc. E pacat ca nu se gandesc oamenii la confortul nostru general. Deci:

    1. Senzor si alarma pentru cainii care fac pipi pe roti. Eventual un brat mecanic care sa-i loveasca… undeva.
    2. Lopata electronica pentru surplusul de zapada.
    3. Detector automat de nivel IQ al soferului, conectat la internet. La sesizarea „blonda„ , comanda automat un sofer profesionist. Eventual si disponibil pentru cafeaua de dupa.
    4. Detector de ganduri pentru pietonii care vor sa traverseze.
    5. Detector de mirosuri in benzinarie, pentru cei care au luat in mana pompa de benzina si au masina diesel si invers.
    6. Calculator de venituri la bord. Indicatia principala: la viteza asta mai ai X % din salariu pana la primul plin.
    7. Si asa mai departe.

    Atentie! Pericolul cel mai mare vine de la cei care nu au vazut in viata lor o masina simpla, la care trebuia sa ai ABS-ul integrat in genunchiul drept. Incercati sa nu le oferiti acestora masini simple. In caz ca nu se poate, evitati sa va urcati in aceeasi masina.

    răspunde
  25. swiss_made
    swiss_made

    cu cat e masina mai sofisticata cu atat cresc problemele. culmea e ca am vazut filmul chiar azi. nu zic nationalitataea ca sa nu bagam postari rasiste. tipul nu gasea bornele replicate de la baterie. are un bmw suparat cu bateria ascunsa in partea din spate a masinii. pun cablurile la a mea, asta se uita nauc sub capota la el. e a doua oara cand face faza asta!! prima acum vreo 2-3 ani. nu stia unde sa puna cablurile. demential…

    răspunde
  26. cipic

    Unele sunt utile altele nu.
    Eu nu am oglinzi incalzite si mi-ar fi foarte folositoare mai ales in sezonul rece.
    Scaunele cu memorie ar fi foarte bune deoarece impart masina cu sotia si ea are cu totull alte setari ale scaunului si oglinzilor si de fiecare data cand schimbam soferul trebuie sa reglam tot din nou, ar fi util sa exista doar un buton care sa faca asta.
    Spalatoare faruri pentru cei cu xenon sunt o dotare obligatorie, faruri adaptative daca mergi foarte mult noaptea iarasi se pot dovedi foarte utile.
    Aerul conditionat pe 2 zone se poate dovedi util, la drum lung dupa ceva ore de condus prefer sa dau ac-ul mai rece , o temperatura care ar fi cam mica pentru pasagerul din dreapta deci cele 2 zone sunt utile.
    Pentru siguranta mi se par utile cat mai multe airbag-uri si abs/esp. In rest orice alt sistem mi se pare moft si nici nu pot spune ca as avea incredere in ele.
    O chestie fara de care cred ca as putea trai sunt geamurile electrice. De multe ori imi ingheata geamul si nu il pot deschide, daca ar fi fost cu manivela le deschideam imediat.
    Ce mi se pare stupid este sa dai un sac de bani pe o masina cu tot felul de gadget-uri descrise in articol care sa ii umfle pretul artificial. Desi dai o gramada de bani defapt cumperi o masina destul de comuna d.p.d.v mecanic cu un motor slab si un sasiu instabil fara nimic special. As prefera ca in loc de toate electronicele de pe masina sa pot opta pentru un motor mai puternic (sau mai economic), poate chiar o masina de o clasa mai mare dar mai putin dotata.

    răspunde
  27. pentru barbati

    Ai mare dreptate dar romanu fdara „full option” nu poate …

    răspunde
  28. octi

    Ah ce urasc senzorul de ploaie!

    răspunde
  29. Chiotoroiu Adrian
    Chiotoroiu Adrian

    Asta cu scaunul cu memorie e o chestie extra, pentru cei care impart masina cu mai multi conducatori. Daca mergi in 90% din cazuri doar tu cu ea, nu prea are rost. Astea cu frana automata si lane-detect iar sunt balarii, nu prea le vad utilitatea in romanica noastra. Frana automata e utila doar daca nu esti atent in momentul ala, daca nu vezi pietonul sau masina, dar de obicei beleaua se intampla cand iese dupa o duba si te trezesti cu omul pe trecere, moment in care franezi oricum, dar daca esti berbec…..

    Senzorul de ploaie si lumina pe auto iar sunt niste balarii. La a mea, lumina e atat de desteapta incat daca opresc si las pe auto, ramane pe faza scurta in loc sa treaca pe pozitii.

    răspunde
  30. Pingback: Ce masina sa-mi iau? – cabral.ro

  31. Maruis

    Cel mai tare feature tare:
    —>incalzirea stationara

    Altele foarte utile:
    – suspensia adaptiva – utilitatea se subintelege mai ales daca ai un crucisator de 5 metri pe care risti sa-l pui pe burta cand iesi din Peco.
    – sistem curatare si preincalzire automata a franelor (daca sari direct si brusc in autostrada, optim ar fi sa ai frane)
    – spalatorul pentru faruri – ma mir ca cei care conduc in Romania ii contesta utilitatea, indiferent daca au xenon sau becuri ordinare.
    – senzori ploaie/lumina – default!

    Utile pentru puturosi (recunosc…):
    – ACC (daca n-ai chef de condus e perfect – te postezi in fundul unuia si citesti ziarul)
    – hill hold (cutie automata + cand vrei sa-ti scoti bricheta din buzunarul din spate sau daca ti-a cazut pachetul de tigari sub scaun…)
    – servo inchidere la usi
    – camere imprejurimi si parcare asistata
    – faza lunga automata
    – lumini de zi automate

    Jucarii:
    – 4×4 – ca sa te dai si tu ca omu’ fara sa ramai intepenit prin zapada de juma’ de metru plus. In afara de joaca, sistemul chiar te scoate din belea in multe situatii critice pentru o tractiune fata.
    – TV/DVD player – bun pentru copii si pentru o petrecere cat mai faina a timpului intr-un stau.
    – lumini cascada in portiere si la picioare – atmosfera de Enterprise. Merita!

    Ciudate:
    – sistem atentionare unghi mort si iesire din banda – util doar daca ti-ai luat permisul la Pitesti in vremurile tulburi sau daca masina functioneaza pe benzina+bere multa…
    – scaun cu memorie – util doar dupa ce aspiri masina ca sa nu mai pierzi timpul cu re-reglatul… adica ‘de lene’
    – trapa – personal nu-i gasesc utilitatea. a. Poa’ sa ti se falfaie si daca deschizi un geam. b. Vara pornesti AC-ul, iarna caldura. Trapa o deschizi daca esti al’ de Gigi Becalli…
    – directia dinamica – simply WTF
    – telefon built-in – moft… cu toate ca il folosesc la greu :D
    – masina cu tractiune spate – doar daca te dai cu ea pe circuit uscat intr-o zi frumoasa de vara, altfel este cea mai mare tampenie de la Herodot incoace.
    – suport pentru ochelari – de regula mult prea mic pentru lunetele pe care le folosesti sa acopere bine ochiu’.
    – claxonul – sa zica cineva daca a claxonat vreodata fara sa injure macar in gand. 99.99% din cazuri folosit pentru exprimarea sentimentelor, nicidecum pentru atentionare. De altfel, conform regulamentului, am impresia ca utilizarea claxonului in localitati e cam interzisa…

    răspunde
  32. Avus

    Nu sunt nici eu adeptul „computerizarii” masinilor moderne. Ma aranjeaza sistemele de pe „batranica” mea si anume computer de bord, scaune incalzite, geamuri electrice, oglinzi incalzite, stergatoare faruri, aer conditionat pe 2 zone, ABS. Plus, cum zicea cineva mai sus, frana de mana „normala” :). Imi lipsesc doar airbag-urile, dar asta e. Vorbesc de un Volvo 850 din 1992.

    răspunde
  33. Nastasa Victor Sorin
    Nastasa Victor Sorin

    Aia cu scaunul cu memorie e buna.:)
    Mi se par inutie:
    Senzori de poaie, senzori de lumini. incazire in scaune(poate in Siberia sau daca ai piele), piot automat (parca ar fi avion), senzor de oboseala, lumini pe te miri unde si altele. navigatie daca este pozitionata prost si cu probleme la update sau harti Romania.
    Util: climatronic, piele pe volan, stropitoare de parbriz cu incalzire, faruri adaptive, senzori de parcare, camera mers inapoi, dispozitiv media cu functie mirroring telefon, android auto si altele.

    răspunde
  34. Alex

    Parcarea singura!

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.