Sari la conținut

Sigur, dacă mă întrebi, nu mi-ar fi trebuit testul acesta când aveam 20 de ani.

Ca imbecil expozant al generației mele, atunci când venea vorba de viteză nu eram altceva decât un contraexemplu de cumpătare.

Ce știe să facă turbatul ăsta?

BMW S1000RR 2015 199hp (2)

0-100km/h în 2,9 secunde.

0-300 km/h 15,2 secunde (nu e comunicat oficial de către producător, a fost anunțat de către diverse entități private).

BMW S1000RR 2015 199hp (1)

Primul test a fost de ciclistică, am vrut să văd cum se mișcă pe circuit, deși era nou-nouț, limitat electronic la 207km/h.

Sunt un urs de 125 de kile, motoreta asta este făcută pentru oameni, nu pentru urși. Dar chiar și așa, am stat bine pe ea.

Sigur, o gheată 47 nu stă chiar relaxată sub schimbătorul de viteze, genunchiul unui picior de 120 de cm trebuie strâns bine în curbă că altfel întorci brazda cu el… dar chiar și-așa, nu m-am simțit rău ghemuit acolo.

Puterea utilajului nu poate fi explicată în cuvinte. Dacă știi ce înseamnă 2.9 secunde suta… atunci știi deja.

Partea simpatică este ușurința cu care motorul te-aruncă la o sută. Apoi la două sute. Apoi la trei sute.

Pozele sunt făcute pe Motorpark cu ocazia Insomnia Track Days, zile fun asigurate de către antrenamentele ROTAC (Romanian Time Atack), am putut să mă joc cu sistemele lui S1000RR în voie.

E mult de spus… ai, de exemplu, mai multe programe de rulare. De bază sunt RAIN, SPORT și RACE, dar ai la dispoziție – de vrei – și program special SLICK. Mai mult, ai un mod customizabil complet, USER. Asta e o chestie tare bună pentru cei care vor să scoată și mai mult din RR.

Suspensia este și ea sistem reglabil electronic, automat sau customizabil, tot în modul USER.

 

BMW S1000RR 2015 199hp (12)

Frânele sunt incredibile. Sigur, fără ele nici n-ai avea ce să faci cu bestia asta, dar chiar și-așa… te trezești câteodată uimit de puterea ei de frânare.

Despre aerodinamică n-am cum să comentez eu. Când sui ursul pe un superbike nu te poți aștepta să taie aerul în vreun fel…

Despre cum arată… depinde de gusturi. Mie-mi place, că doar nu m-aș fi apucat de scris ca s-o fac de râs.

BMW S1000RR 2015 199hp (7)

Linii ciudate, așa cum ne-au obișnuit cei de la BMW, unghiuri și curbe combinate într-un desen agresiv.

Calitatea finisajului este și ea un punct forte, așa cum te și aștepți de la un utilaj din clasa asta, cu toate că ai la dispoziție atâtea customizări de fabrică dar și after-market că limita e dată doar de banii disponibili…

BMW S1000RR 2015 199hp (10)

De BMW S1000RR am vorbit și cu Cătălin Cazacu (campion de motociclism la SuperBike, SuperSport și 250cc):

– Este modelul de serie cel mai apropiat de o motocicletă preparată de curse. Tandemul dintre motor, cutie și electronică te ajută să simți și să ai la dispoziție fiecare cal putere dintre cei 199. Este prietena ta din prima secundă, nu trebuie să te lupți cu ea ci înțelege de fiecare dată ce vrei de la ea, plus că nu simulează orgasmele.

Nu știu ce să spun de treaba cu orgasmele la motorete, nu-s specialist.

Dar pot spune că utilajul ăsta mi-a plăcut tare, tare mult.

Foto: subsemnatul cu SONY SLT-A99V | 16mm F5 1/400 ISO200

12 comentarii despre "Călare pe cel mai rapid vehicul de serie 0-300km/h"
  1. mihai

    Daca puneai recenzia asta in plin sezon era mai bune. Acum ma uit cu jint la poze si astept primavara…

    răspunde
  2. Alex

    Ce parere buna ai despre tine…….

    răspunde
    • Gabriel David
      Gabriel David

      Daca esti constient de defecte, si ai curajul sa vorbesti despre ele, nu inseamna ca ai o parere proasta despre tine, Dimpotriva.

    • Alex

      Cine a vorbit aici de defecte???!

    • Cabral Ibacka

      :))
      Limba română și logica fac un tandem delicios în unele cazuri…

    • Cabral Ibacka

      Gabriel, o să te învăț ceva… n-are nici un rost să te apuci să replici pe internet celor care spun lucruri… fără să spună nimic.
      O singură chestie lăsată în coadă de pește nu primește răspuns.
      Dacă omul zice ceva clar, cu cap și coadă, se răspunde.

  3. Marian Vulpe

    Si, ai ajuns in fine la 300? :))))))))))))))))

    răspunde
  4. Sorin Vocu

    :)))
    No problemo, tai aerul frontal, ca barbatii!!
    In alta ordine de idei, tare mi-ar place sa avem si noi in Bucuresti o pista de curse. Teren viran este berechet.
    :)

    răspunde
  5. tomytza

    Dragilor,

    Am devenit motocilist acum 5 ani, am 47, dar pot spune ca mersul pe motocicleta le intrece pe toate, în afara de vestea nasterii unui copil. Este SENZATIE, de la 200 în sus te simți altfel.

    răspunde
    • Attilla

      cat timp nu o iei in „sus ” si ramai pe asfalt…e ok….indiferent de viteza :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.