Azi noapte. Ploaie torențială. Frână de urgență. Belea.

Scriu destul de des despre branduri.

Uneori posturile sunt publicate în categoria “Pentru copii“, cu tagul “pub”.

Alteori, ca acum, n-are brandul nicio legătură cu articolul.

Azi noapte mă întorceam prin Ploiești. Prefer varianta cu autostrada, pun pe cruise și nu stau cu stres prin toate satele prin care te aștepți oricând să-ți sară vreun Trandafir beat cui în față.

Ploua sănătos azi noapte. Și o noapte din aia întunecată, rece și câinoasă, de te simți pedepsit că nu ești acasă.

85km/h pe GPS, cânta Magic!. Știi piesa, sper… Kiss me!

Ajung lent din urmă o Dacia Papuc încărcată cu ceva, iar ceva-ul acoperit cu o folie de plastic ce flutura ca steagurile albastre-galbene-roșii când cu roșu-galben-și-albastru. Wink-wink.

Când aproape că ajung în paralel, mă trag și mai în stânga benzii, să-i arunc omului cât mai puțină apă.

Și fix când aproape ajung cu botul mașinii în dreptul ușii lui, omul frânează brusc și trage stânga de volan.

Mi-a înghețat. Inima.

I-am trântit o frână din toată inima mea de copil, am tras și mai tare stânga către parapetul de pe mijlocul autostrăzii, în timp ce mă gândeam că-i păcat să ne facem terci în așa noapte urâtă.

În secunda următoare trece prin fața mașinilor noastre un bursuc. Un urs. Un câine. Un vulp. Un mă-sa pe gheață de blănos sinucigaș, că nu știu ce era!

Al meu cu papucul o pierde, se răsucește de fund și intră în parapet cu partea dreaptă a mașinii.

Eu frânez la milimetru de el și de parapet. Nu-mi venea să cred c-am oprit mașina fără… buf!. Totul s-a întâmplat pe o distanță foarte mică, într-un timp foarte scurt.

Dau avarii.

Omul se dă jos din mașină, își pune mâinile-n cap și dă să se ducă să vadă ce-a pățit mașina.

Săr din mașină și urlu:

– Suntem pe banda a doua de pe autostradă, trebuie s-o tragem urgent cât mai în dreapta!

Se uită la mine și zice înciudat…

– Lasă, dom’le, că-i accident, să ne ocolească pe dreapta!

– Nu ne ocolește nimeni, ne ia în plin și ne întinde până dincolo de Plovdiv! E noapte, plouă de rupe, hai să tragem astea de-aici că iese ditamai rahatul!

Se suie în mașină. O pornește. Dă ușor cu spatele până ajunge pe banda de urgență. Fac și eu o manevră de ajung în spatele lui. Anunț accidentul în waze, pornesc și ceața la mașină, îmi pun vesta reflectorizantă, scot triunghiul și-l duc mult în spatele mașinii.

Omul se uita la mine ca la ultimul nebun. N-am mai zis nimic.

I-am verificat mașina. Zâmbetul lui Iliescu era strâmb tot… farul dreapta spart, aripa îndoită, bara spartă și ea.

Asta în timp ce farul din stânga avea doar poziția funcțională, faza scurtă… canci!

Așa că… ce crezi?! Am mers restul drumului cu 50 la oră în fața lui până pe Andronache, ca să nu-l las acolo, mă-sa pe gheață de ITP pe care nu l-a mai luat el din anii 2000!

Ce voiam să vă spun… treaba asta s-a întâmplat la trei zile după ce-am schimbat vechile cauciucuri cu astea noi. Nokian și alea vechi, și astea noi. Care… și alea vechi mișto, dar astea noi m-au scos din mare belea azi-noapte.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Marius
    • 27.07.2018

    bine ca nu ai ajuns in service cu masina!

    răspunde-i
  • Ionut Simion
    • 09.07.2018

    Bine ca totul s-a terminat cu pagube minime, se pare ca gardurile de pe marginea autostrazii is de jucarie sau poate vreun gospodar a avut nevoie sa incropeasca vreun cotet pentru gaini la el in batatura. Cat despre gume claar nu merita sa te risti daca is tocite. Eu pentru sezonul rece merg pe WRD4 de la Nokian, iar pentru vara am zis sa experimentez datorita reviweurilor bune niste Falcon si chiar m-au impresionat. Sunt atat de incapatanate pe carosabil ud, nu ma lasa se alunec. Noroc si sa ne auzim/ vedem teferi prin expozitiide chinologice !

    răspunde-i
  • Vik lY
    • 08.07.2018

    Putini pot spune ca l-au avut escorta pe Cabral.

    răspunde-i
  • Sorin
    • 06.07.2018

    Pe ploaie, carosabil umed cu cauciucuri all season eu nu am reusit sa opresc in timp util si am executat o tamponare de toata frumusetea … putea sa iasa mult mai rau daca ma arunca pe contrasens 🙁 … de atunci gume noi, premium. La 3 ani le vand, mai pun diferenta si iau altele noi …

    răspunde-i
  • Mihai
    • 29.06.2018

    De vreo 4 ani asa de cand am devenit si motociclist am realizat ce inseamna niste gume premium si o presiune verificata si reglata constant

    • Cabral Ibacka
      • 30.06.2018

      😉 Exact. Nu de alta, dar acolo simți mult mai tare diferența de la opincă la cauciuc premium.

    răspunde-i
  • yoyoy
    • 29.06.2018

    P4 sau altceva tot de la michelin!

    răspunde-i
  • yoyoy
    • 29.06.2018

    Nokian?
    Hai ca ma poti michelin pilot sport 3 sau 4
    Eu nokian am pe iarna dar nu ma dau la aia 250 de cai de ii am pe ST cum ma dau la michelin vara, excelent Pilot Sport 3 .Astept sa se toceasca asta sa bag

    răspunde-i
  • HabaRnaM
    • 29.06.2018

    Când treci de 50 e “draiving with God”. Bine că sunteți ok.
    Fan Nokian declarat
    Retoric : Dar gardul autostrăzii ce marcă era ?

    • Claudiu
      • 29.06.2018

      Îmi pare rău s-o spun, dar jur că sunt sincer. Passat B6, 4×4, Nokian de iarnă. În rond la Universitate, la aproximativ 60 km/h am derapat de nu-mi venea să cred.. Recunosc, mare viteză pentru oraș, am greșit.

    răspunde-i
  • Vesa Simona
    • 28.06.2018

    Bine că nu a fost mai grav !

    răspunde-i
  • Gabriel
    • 28.06.2018

    Bine ca esti bine! Asta e cel mai important!
    Nu stiu daca te-au salvat cauciucurile sau echiparea masinii. Abs+frane disc+viteza “adaptata” ploii zic eu ca te-au salvat. Eu am Pirelli P7 blue pe masina si nu am nici o treaba cu ploaia. Am cautat multa vreme pe rezultatele publicate in testele ADAC la cauciucuri si P7 se inscria cel mai bine la raportul pret/calitate.

    răspunde-i
  • Loading...