Atâta răutate? Atâta dispreț?

Am scris de multe ori despre dreptul nostru de a comenta pe altcineva.

Am scris de multe ori că oamenii au dreptul să facă ce vor ei, cât timp nu fac rău altcuiva.

Am scris de mai multe ori despre cât de nocivă este povestea asta pe care o practicăm, cea în care ne trăim viețile urmărindu-i și criticându-i pe alții, de parcă faptul că altul ar greși… ne-ar duce pe noi mai aproape de perfecțiune.

De fiecare dată au fost comentarii puhoi, toate spunând în cor că am dreptate. Că nu avem dreptul să comentăm ce face altul, cât timp nu ne face rău nouă… ori altuia. Mi-ați dat dreptate și-am concluzionat împreună că e bine să ne uităm la ce facem noi, nu la ce fac alții.

Ieri am scris despre albumul sexy al lui Mihai Trăistariu. Am scris plat, distant, sec. Special pentru a-i lăsa pe oameni să spună ce cred, dacă ei cred ceva.

Omul își pune niște poze pe Facebook. Albume publice, de văzut pentru toată lumea.

Vă rog să aveți curiozitatea să citiți ce ați putut să scrieți, cei care ați scris.

Atâta răutate? Atâta dispreț?

De ce?

Vă rog să aveți curiozitatea să citiți ce ați putut să scrieți, cei care ați scris.

La ce vă ajută?

La ce ajută?

Vă rog să aveți curiozitatea să citiți ce ați putut să scrieți, cei care ați scris.

Ce schimbă în bine?

Cu te te ajută pe tine?

 p.s. Să nu ne înțelegem greșit: eu nu-i iau apărarea omului, nu spun că e bine ce face. Nici că e rău. E treaba lui. Eu vorbesc aici despre reacțiile noastre… cele care sunt uneori pline de răutate și dispreț.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Iulianna
    • 03.12.2014

    @Irina – Nu ai observat caci Cabral incearca sa fie neutru, nici macar impartial! De ce? Pentru ca este evident ca nu este de acord cu ce a facut nea Traistariu asta, insa cum ar fi fost sa posteze un articol plin de rautati la adresa lui? Atunci stii ce comentarii erau? Cel mai probabil majoritatea nu i-ar fi facut cinste lui Cabral si toti i-am fi sarit in cap! S-apoi ce exemplu ne da el noua (ca e persoana publica) daca incepe sa dea cu noroi in unu’ sau altu’? Sau invers: sa ridice in slavi pozele sexy si sa promoveze cu cuvinte de lauda Facebookul lu’ Traistariu? Din cate vad ar fi riscat sa piarda cititori. Oricum ar fi fost, Cabral ar fi iesit in pierdere, insa il felicit ca a reusit sa-si atinga scopul pentru ca stie deja cine sunt cititorii lui, si mai stie ca noi (cititorii) suntem mai puternici ca el (atunci cand vrem sa transmitem ceva)!
    Si tare mi-ar placea chiar sa-mi raspunda cei care au fost atat de suparati pe postul lui Cabral, dar sincer (ca tot ati jucat cartea sinceritatii), poate chiar si tu Cabral – asta ca sa inchizi gura tuturor celor care inca se intreaba de ce naiba nu-ti dai cu parerea!

    răspunde-i
  • Ioana
    • 08.11.2014

    Lumea e rautacioasa in general dar si pe Traistariu il mananca. Cum sa pui astfel de poze si sa nu te astepti la comentarii rautacioase?

    răspunde-i
  • irina
    • 07.11.2014

    in concluzie :tu nu ai fost rautacios??tu de ce ai reactionat punand pe blogul tau FB-ul lui Traistariu?Erau inevitabile comentariile …:)…de orice natura…
    bine punctat Cristiana…..asa este,poate chiar mai rau decat Anda Calugareanu.
    Media speculeaza orice ,il incurajeaza , si el din cauza faptului ca se simte incurajat merge mai departe .
    Cabral,esti un tip foarte destept,am vazut emisiuniile tale ,eu cred ca te-a amuzat treaba asta cu Traistariu..nu nega…nu era vorba de comentariile rautacioase…nu cred ca te-a durut faptul ca oamenii au comentat negativ….
    acum..stii ce scrie presa despre faptul ca ai postat pe blogul tau treaba asta? ca esti interesat….cum sa interpretam treaba asta? nu vreau sa par ironica sau in alt fel ,dar te intreb si as vrea sa raspunzi sincer ca am vazut ca ai mai fost intrebat si te-ai eschivat?deci: motivul real pentru care ai expus pe blogul tau treaba asta cu Traistariu..din compasiune ca a avut reactii rautacioase sau….pentru ca te amuza….sau pentru ca oamenii sunt rautaciosi (ceea ce stim deja)
    sincer!Noi cei care am comentat am fost sinceri…asteptam raspunsul tau….de ce?

    răspunde-i
  • Cristiana
    • 07.11.2014

    Multi dintre romani functioneaza adesea pe principiul ” Nu pot sa te ajut dar macar iti trag un sut in cur”. Cat despre Traistaru…mie mi se pare ca devine usor usor un nou caz gen Anda Calugareanu. Amandoi au nevoie de ajutor iar media speculeaza si exploateaza maxim.

    răspunde-i
  • irina
    • 06.11.2014

    Cabral,de acord partial cu cele scrise de tine ,eu nu i-am scris nimic omului,se vede ca odata cu parul implantat ceva a plecat din creierasul lui,insa sincer am citit postariile oameniilor pe adresa lui de facebook,nu toate par a fii rautacioase cum spui tu,au fost pareri ale oameniilor negative,cu gandul ca poate il determina sa renunte la aceste postari despre care si vorbeste , care au aparut si la emisuni unde cu acordul lui au fost redate pe post..eu cred ca tu,fara suparare,cauti cumva sa te scoti la ceea ce ai postat despre un coleg de breasla nu sa ne spunem noi parerile.
    Pana la urma nu este singurul care face asa ceva,toti faceti la un moment dat ceva ca sa reapareti pe post atunci cand simtiti ca nu mai aveti rating…sa fim seriosi,el a considerat ca o schimbare de look va face ravagii…a reusit dar intr-un mod negativ.
    si pana la urma daca nu ar fii si comentarii sa le spunem rautacioase cum zici tu omul ar crede ca e super bine ce face,si continua ..maiine poimaiine il vedem gol pusca dansand si cantand Tornero la Maruta in emisiune si noi sa tacem,ca tine de bunul simt…eu consider ca uneori e bine sa-i spui omului cand gresteste ca poate fara sa vrea nu isi da seama…daca tacem ce rezolvam?devin penibili..si asa a devenit penibil…..insa ideea finala este ca voi cei care il cunoasteti,sunteti persoane publice l-ati putea ajuta,se vede ca omul a luat-o pe campie..ajutati-l ,nu-l lasati sa se adanceasca in penibil..nu se stie cand si voi veti avea nevoie de ajutor si nimeni nu o sa va spuna nimic din bun simt……o sa credeti ca e bine si veti canta si voi goi tornero 🙂

    • Cabral Ibacka
      • 06.11.2014

      Așa-i, nu toate comentariile au fost pline de răutate sau dispreț.
      Dar eu la astea mă refeream… 😉

    răspunde-i
  • klaude
    • 06.11.2014

    Ideea este ca. fara sa vrei, ai aruncat un personaj in gura lupilor. Deja exista pe Libertatea/Click, link catre pozele sale – link de care stiau putine persoane pana ce ai aruncat undita.
    Nu esti vinovat ca testezi oamenii de pe blog, insa constiinta ta ar trebui sa fie vinovata pentru ca expui o persoana publicului tau. Sa nu spui ca nu te asteptai la majoritatea reactiilor negative.

    Cumva ai facut ce fac Stirile de la Ora 5; ai prezentat o farama de realitate fara sa ceri audienta/comentarii.
    Si totusi toti ii blamam pe cei care produc acele stiri.

    • Cabral Ibacka
      • 06.11.2014

      Nu, personajul s-a aruncat singur, era deja public (și omul și albumul).
      Mi-am asumat votul de blam din start.
      Am explicat și de ce.

    răspunde-i
  • Jo
    • 06.11.2014

    Cabral, daca tot te dai lupul moralist si etic, de ce nu ai avut curajulsa te alegi pe tine drept subiect de momeala pentru capcana ta de curatenie? Ai trimis in gura lupului o terta persoana. Macar i-ai cerut voie sa-l folosesti drept Mr. Proper pt scopul tau?

    Experimentul tau tare suna a ‘Povestiri adevarate’: prost initiat si prost gestionat.

    Cum blogul asta se vrea sa fie pentru super/supra oameni morali si buni (vezi raspunsul “Nu” de mai sus), eu ma auto ‘curat’ (macar asa are Cabral un rezultat concret). Va doresc numai bine si mult noroc! 🙂

    răspunde-i
  • kammy
    • 06.11.2014

    Profil: cititoare de cel putin 4 ani, posturi putine in tot acest timp. Ca si majoritatea cu profil asemanator m-am obisnuit ca pe aici lucrurile se trateaza cu bun simt si cu educatie. Si cred ca asta e ceea ce place, cel putin asta ma face sa citesc zi de zi blogul. Dar de data asta, Cabral, ai cam deschis cutia pandorei.
    N-am comentat ieri la postul cu pricina, in primul rand pentru ca m-a scarbit, in al doilea n-am vazut reactia ta si mi-am zis sa vad ce se intampla. Tin sa mentionez ca fiecare din cei care (si eu inclusa) au pus o piatra la “rautatea” la care te referi sunt vinovati, in egala masura, si tu intri aici. Si acum iti zic si de ce. Cum am zis m-am obisnuit cu bunul simt care se poarta pe aici, si consider ca e un loc in care copii pot intra fara probleme. Postul de ieri nu poate fi in nici o masura ceva vizionabil pentru ei. Pentru ca e exact contrariul la ce ei ar trebui sa invete sa fie, contrariul la un comportament productiv si sanatos pentru ei. Si nu, n-am sa fiu politically correct, doar pentru ca se poarta, sau daca nu sunt inseamna ca sunt rea. Nu e rautate sa fii in dezacord. Si nu mi se pare corect sa inghitim mizeriile, da mizeriile lui x si lui y doar ca sa nu parem rai.
    De exemplu poate pe el il doare in cot de comentariile rautaciose, si de fapt ce il intereseaza e publicitatea gratuita, ca la urma urmei publicitate negativa tot publicitate e. Si dupa ce intende mizeria ne mai ia si de prosti. Ca dezbatem despre asa ceva. Si mai si postam asa ceva.
    Sunt de acord ca fiecare are dreptul sa faca ce vrea, dar asta in republica independenta a casei lui, nu in fata mea sau in casa mea. Pentru ca atunci eu am dreptul sa nu fiu deacord cu ceea ce face si sa-mi spun parerea sau chiar sa opresc actiunea.
    Din alt punt de vedere, dupa standardele majoritatii, ceea ce a facut el e lipsa de respet fata de el in primul rand. Si daca tu nu te respecti, eu nu te pot respecta, pentru ca nu vad acele calitati respectabile. Un exemplu pararlel, tot din lumea cancanului : o prezentatoare ii zice alteia (cea din urma iesise intr-o revista in topless pe plaja, si era suparata din acest motiv)” eu stiu cine sunt, si care e meseria mea; de aceea niciodata n-am facut topless, pentru ca stiu ca in momentul in care il fac o sa fiu fotografiata”. Cred ca el stia exact ce va declansa facand aceste poze, asa ca inca un motiv sa nu-i plang de mila.
    Dupa cum vezi, cel putin din punctul meu de vedere, ca sa nu fim “rai” cu el trebuie sa nu ne pese( si se stie puterea unui grup care nu-i pasa), sau sa fim politically correct, calitate care nu cred ca e aplicabila aici.

    • Iulianna
      • 03.12.2014

      Citesc blogul asta de foarte mult timp, am mai dat cate un comment, insa niciodata nu am fost atat de inversunata pe atitudinea celor care comenteaza, fapt care ma face sa zic: NU E OK CE A FACUT TRAISTARIU, NU AR TREBUI PROMOVAT NICI CA EXEMPLU, NICI CONTRAEXEMPLU si asta o gandeste toata lumea (insa de ce nu o spune nimeni/foarte putini sub forma asta? Parca au copiat unii dupa altii comentariile la primul post!!!! Poate ca asa li s-a intamplat unora dupa ce ochii lor au vazut doar comentarii negative – inconstient au decis sa mearga cu turma…
      Nu e nimeni obligat sa se uite la emisiuni unde apare el sau sa intre la el pe Facebook (chiar daca va invita Cabral – are el un scop) sau sa citeasca despre el etc.

    • Cabral Ibacka
      • 06.11.2014

      Ce spui este de bun simț. Însă tu pleci de la premisa că ”să-ți pese” egal cu a-l batjocori pe om.
      Că el știa ce face făcând pozele este de netăgăduit.
      În același timp tu alegi dacă te manifești reprobabil sau nu.
      Acțiunea lui nu a obligat cu nimic acțiunea celui care a comentat reprobabil.
      Fix despre asta e vorba. 😉

    răspunde-i
  • ovidiu
    • 06.11.2014

    Mai oameni buni. Eu il citesc pe omul asta de ceva vreme si in cateva cazuri am considerat ca e cazul sa imi exprim parerea, experienta, sa dau un sfat in anumite cazuri. am vazut si acest acest post cu “nea traista” m-am uitat mi-am spus in gand ca omul e pe aratura dar m-am abtinut de la comentarii pt ca nu stiu in ce conditii a postat nu stiu de ce a facut asta si sincer nici nu ma intereseaza pt ca nu imi afecteaza viata cu nimic si nici nu pare sa imi ceara parerea. Deci m-am abtinut de la a comenta. Asa puteau sa faca si altii in loc sa arunce cu noroi. intrebarea mea: ce creteti ca ati castigat aruncand cu noroi in cineva pe care nu cunoasteti?

    • Cabral Ibacka
      • 06.11.2014

      Ovidiu, exact despre asta este vorba.

    • Alexandra
      • 06.11.2014

      Si eu am fost la fel. Am deschis profilul si recunosc ca am inchis rapid pagina de fcb dar nu imi sta in fire sa comentez negativ la astfel de poze. Pe mine ma framanta intrebarea : de ce a facut Cabral atata publicitate acestei pagini? Si sa nu imi zica ca el nu a dezgropat rahatul, pt ca asta a facut.
      E ca si si cum a facut o emisiune can-can gen Maruta cu problemele Beyonce de Romania si apoi se intreaba de ce ne punem intrebari despre ce se intampla.
      Din partea mea nu oamenii care au comentat sunt de vina ci Cabral, care pana acum ne-a obisnuit cu posturi inteligente si de bun gust.

    răspunde-i
  • irina
    • 06.11.2014

    atunci cand postezi anumite poze public,tu fiind o persoana publica,care stii ca vor atrage reactii pozitive si negative inseamna ca iti asumi.Oamenii sunt indreptatiti sa isi scrie parerea fie ea negativa fie ea pozitiva.Sunt pareri diferite asta nu inseamna ca este rautate neaparat,Acest Traistariu spune ca este sincer si nu are nimic de ascuns..sa avem Pardon! de ce cand avea inceput de chelie nu poza..atunci nu era sincer?a devenit asa pe parcus de cand si-a facut implant??Baiatul acesta are o voce superba,nu ii contest calitatiile vocale dar imaginea care si-o creeaza lasa de dorit.S-a gandit ca poate are fani in randul copiilor?Si ce vad acesti copii la el si ce aud??Il vad pozand in chiloti tot timpul,il aud vorbind cum devine el narcisist??Totusi sa avem pardon,e o persoana publica care ar trebui sa se abtina de la anumite ipostaze din domeniul intim.E foarte bine ca are grija de imaginea lui dar ar trebui sa o faca in tacere,nu public!Acum pe bune Cabral tu de ce nu faci asa?De ce alte vedete nu fac asa ceva??Aici sunt niste probleme aparute in ultima perioada ,dintr-o data se iubeste,dintr-o data pozeaza in ipostaze sexy,sufera de inferioritate sau ce?Acum sa ma duc la un concert de-al lui cu baiatul meu care adora multe piese ale lui si sa-mi zica uite-l mami,acum e imbracat,nu mai este sexy…si am baiat..dar cine are fata?respectiv tu?ti-ar place sa se uite fetita ta la idolul ei si sa-l vada in chiloti?sexy si zambitor?Deci nu este rautate..este reactia oameniilor dezgustati de aceste poze ale unui cantaret care era apreciat pentru vocea lui,nu pentru fizicul lui care si asa sa fiu rea acum??nu e mare barbat!dar sa semnalizezi si sa te vrei sexy cand tu ai trei fire de par pe cap si le lasi lungi avand impresia ca esti vreun macho….sa avem pardon!

    • Cabral Ibacka
      • 06.11.2014

      Să avem pardon dar legi două chestii care nu sunt legate.
      1. Îți asumi când faci poze din astea. De acord 100%.
      2. Părerile, oricum ar fi ele, trebuie spuse. Greșit.
      Poți alege să taci sau poți alege să comentezi elegant, chiar dacă ironic.

      Părerea conform căreia dacă el a făcut asta eu am tot dreptul să spun orice… e o justificare falsă.

    răspunde-i
  • Loading...