Ai finalizat? Da… romaneste.
- 09.12.2009
- din viata...
- 67 comentarii
Subtitlu: daca munca ta nu are o finalizare… nu-i treaba!
Un sofer de autobuz are de condus un Mercedes Citaro (de ex.) prin oras, de la cap la cap, o zi intreaga. Finalitatea? Nelu, Gelu, Cristina si Marian ajung la munca, acasa, sau unde vor ei…
Un gunoier se plimba prin oras, agatat de niste fiare din spatele masinii de gunoi si are de rasturnat tomberoane toata ziua. Finalitatea: noi, o gramada de suflete, nu ne luptam cu gandacii si sobolanii parte’n-parte, e relativ curat si nu pute.
Un redactor al unei reviste auto are de condus masini si de exprimat pareri despre ele. Mai mult, atunci cand face drive-teste comparative, el spune care-i mai buna. Finalitatea teoretica? Un neavizat ca mine stie care e tabla pe care ar trebui s-o cumpere.
Spun „finalitatea teoretica” pentru ca in practica treaba sta total aiurea. „Scriu mai tarziu despre un drive-test comparativ aparut intr-o revista auto romaneasca, un test care… ca sa spun acum pe scurt, se termina de parca reprezentantii importatorilor celor doua masini (Toyota Rav 4 si Citroen C-Crosser) erau in spatele celor care au facut testul, cu tunuri, tancuri si elicoptere.
Pana atunci, de vreti sa intrati in atmosfera, asta este parerea mea despre mare parte a presei auto romanesti. Si, daca va intereseaza, parerea despre bloggerii care testeaza masini si publica testul pe blog.
L.E. Asa… am revenit! Nu ca am facut mare lucru prin revenirea asta, dar stiti cum e cu prostii… au idei putine. Dar fixe!
Spuneam mai sus: care este finalitatea unui drive-test comparativ intre doua masini? Un sfat care sa ajute un nepriceput, sau un indecis, sa aleaga una dintre ele.
Asa am zis si eu, si dupa destule comparative scrise ba in reviste (inclusiv Autoshow), ba fiind membru al garajul.ro, am vazut testul comparativ dintre Citroen C-Crosser si Toyota Rav4 in Autoshow (numarul aparut pe 3 decembrie) si mi-am spus „Hai sa vedem ce spun specialistii”…
Si am deschis la pagina 20 si… am citit. Tot. Si-am mai citit o data. Tot pe de-a’ntregul. Si tot clipeam des si incercam sa-mi dau seama de ce au facut cei doi redactori (Gabi Gogiu si Bogdan Pispiris) acest test. Pentru ca, daca stau sa ma gandesc, un test comparativ trebuie sa scoata un castigator. Pana la urma asta este finalitatea, nu? Sa-ti spuna specialistii care este masina mai buna.
Dupa un text lung, lipsit de „drive” dar si de „test” (si-asta e sigur, pentru ca stiu amandoua masinile si detaliile de care s-au agatat cei doi domni redactori sunt cele pe care le observi si in show-room), concluzia dansilor, deci partea care trebuia sa spuna „cumpara masina X, in detrimentul masinii Y pentru ca:”, suna asa. Citez: La final, Toyota Rav4 castiga acest test comparativ datorita pretului mai mic de achizitie, precum si a imaginii 4×4 a constructorului, dar si datorita faptului ca este urmasul de facto al celui care a inaugurat segmentul SUV compact.
Deci:
– cumpara Rav4 pentru ca e mai ieftin, spun redactorii. Pai, stai putin… versiunea de C-Crosser care a fost testata costa 32.261 (TTX), iar cea de Rav4 costa 33.510 euro (TTX). Recunosc, am lipsit de la scoala. Mult. Dar pana si eu stiu ca 32.000<33.000. Pai… cum facem?
– cumpara Rav4 pentru ca vine de la un constructor care o imagine 4×4, spun redactorii. Aaaa… mai stai putin, ca nu ma prind. „Y”-ul din Toyota e un diferential autoblocant, sau… cum? Pai cumpar un anume model pentru ca al lui constructor are o anume imagine?! Pentru asta era nevoie de un drive-test?! Deci nu comparam masini… comparam imagini. Am inteles… astept comparativul dintre Primera si Passat, ca sa castige Passat-ul, ca-i masina germana.
– cumpara Rav4 pentru ca este urmasul pionierului din clasa lui; as discuta daca este pionierul, dar subiectul este relativ, clasa asta are atatea nise incat… hai sa spunem ca este, ca sa terminam discutia. Deci, sa cumpar modelul asta pentru ca cel dinaintea lui a… stai, da’ acum stai de tot! Mai oameni buni, mai umanilor, noi comparam doua table din 2009, sau… ce?! Atunci sta in picioare si „dintre Seria 3 si Focus, e mai bun Fordul Focus, pentru ca Ford a fabricat prima masina de serie”, nu?
Bun, revenind la ideea principala, aceea a finalitatii… pot spune ca, dupa ce am citit articolul, imi dau seama ca e masaj la picior de lemn. Fara finalizare. Si-atunci toata povestea asta este inutila. SI ma oftica faptul ca, la un moment dat, un om care are de ales intre doua masini se va lasa influentat de un articol de genul asta, bazat pe imaginea de marca si pe predecesori.
Si, daca se intreaba cineva… da, am vorbit pentru ca mi-e fosta tabla, am avut Citroen C-Crosser, l-am dat da’ si-acum imi pare rau de el. Si, ca sa fie distractia completa, iau articolul si-l „demontez” in bucatele pe moncitroen.ro.
Pentru ca si anul asta, ca si anul trecut, la Raliul Sibiului (apropos, felicitari Sorin Itu!), masina oficiala a fost Citroen C-Crosser. Si banuiesc ca este total frustrant pentru P.R.-ul Citroen (nu-i asa, Laura Antonov?) sa vada ca masina care a deschis calea masinilor pregatite special de macadam pe toate probele speciale pierde un comparativ cu o alta din motive din astea… Si cred ca e si mai frustrant cand se gandeste ca pe acelasi traseu a incercat sa mearga si acel BMW X5, care-a cedat psihic si-a ramas in drum (facand de hAhAt toate articolele pozitive din presa de specialitate de la noi)… si-acum ma injura P.R.-ul BMW (nu-i asa, Nina Bratfalean? :D ).
Stiu, va uitati la articolul asta cu ochii crucis, caci de obicei discutam despre altele.
cu Bin LadenU’ am inteles, dar finalitatea m-a lăsat cam …
Nefinalizat? :))
Stiu, d-aia am spus ca revin… mai trebuie sa si muncesc!
incepusi cu finalitatea…si te luasi cu masinile…de n-am mai inteles care-i faza cu finalitatea…(sau poate asta e faza ca ai finalizat postu asta …romaneste ) :D
Acum se intelege? Am zis ca revin cu mai multe…
se intelege….am vazut de aseara ca ai continuat …da n-am mai zis nimic…
am inteles , sa traiti !!!
Sincera sa fiu nu prea ma preocupa maşinile,nu ma pricep la ele şi nici permis nu am deoarece am o teama(tampita) care ma ımpiedica sa ma urc la volan,deşi nu am trecut niciodata prin vreun accident(şi nici nu ımi doresc sa se ıntample acest lucru).Numai ca de cate ori ma urc ın maşina şi aceasta deraiaza pur şi simplu mi se face rau ceea ce ma determina sa nu fiu atat de entuziasmata ın privinta cailor putere.
Şi,totuşi,nu am ınteles la ce faci,de fapt,referire ın acest subiect,la finalitate sau la maşini?
Am citit acest post de vreo doua ori pana am ınteles ca de fapt speri sa se rezolve ceva ın ceea ce priveşte veridicitatea unora dintre articolele scrise ın vederea testarii anumitor automobile.Sper ca am ınteles bine(?)
Softurile create de mine si cei doi colegi ai mei sunt utilizate de catre roboti in laboratoare medicale. Asta cred ca se poate numi finalitate :D
Da, aia e finalitate. Si una misto!
Din ciclul Altele: E pe bune ca v-ati impacat? Sau e bullshit de cancan
Dap. Am scris si pe blog. Da’ nu dau mura-n gura…
Ma bucur pentru voi, sper sa va tina. Si nu mai lasa fata singura sa te astepte la vreun eveniment daca ai uitat tu ceva in masina ca nu-i frumos!
Hmm… nu-mi amintesc…
Last year, Vama concert
mah Cabral nu iti inteleg idignarea de pe final. ca de RAV4 eu am auzit dar de C-Crosser… de pe blogul tau…
Man, nu-i vorba de notorietate ci de comparatia dintre doua table. Care-i mai buna? Si de ce?
Pentru ca are producatorul imagine 4×4?!
Huh?!
Si… :) uite, pentru ca-mi spui ca nu se intelege faza din final, am scos-o.
C-o explic pe larg pe moncitroen. :D
nu ma pricep la masini , nu am carnet , dar iubesc masinile :)) suna ciudat?
sunt un fan al masinilor franceze , si c-crosser mi se pare mult mai misto decat rav4. rav4 e masina de neam prost , e cam si cum ti-ai lipi de frunte o eticheta cu textul „eu are valoare”
cum ti se pare ford mustang gt(masina mea favorita)? daca zici ca e o masina de neam prost…nu se intampla nimic:) ,dar sunt curios sa aflu parerea ta.
Nu, eu nu merg asa departe, vorbind despre Rav4. Am prieteni care au, cu unul si cu masina lui ma intalnesc zilnic… chiar nu am o parare proasta, dimpotriva.
Insa, in comparatia asta directa… am rezerve mari in ceea ce priveste rezultatul comparativului.
Despre Mustang GT e o masina redutabila, clar aspectuoasa dar uneori foarte greu de strunit.
Si… da, imi place. :D
atunci scuze , si nu le da mailul meu ! :)) am intrat intr`un mustang…ce senzatie , masina asta numai nu iti… ( intelegi tu ) :))
stiu , curbe nu poti lua cu ea , dar pana la urma de ce ne plangem? autostrazi nu avem noi in romania??:))
Pai probabil articolul respectiv o fi scris de vreun urmas al lui Vardie, sau alt „Chireac” al presei auto, nu-mi dau seama ce te mira.
La obiect vorbind, stim amandoi ca C-Crosser e un lup cu blana de miel in cap, avand sange de Pajero pe linie descendenta, dar vorba aceea, hartia suporta orice.
Saraca, suporta tot ce nu poate fi scos pe gura…
Ion,mecanic CFR,in ziua pensionarii face un bairam mare,invita colegi,sefi,prieteni.Multi iau cuvantul,il felicita ,povestesc cum pe frig,zapada,canicula,ploaie,Ion lua ranga lui in mana siciocanea in rotile trenului.Azi,maine,ieri…toata viata asta a facut.
Spre sfarsit isi face si Ion curaj si ia si el cuvantul,fiind un pic „cherchelit”:
Multumesc dragii mei ca sunteti alaturi de mine astazi,o zi atat de importanta….dar poate ma lamureste si pe mine cineva de ce bateam eu cu ranga aia in roti?
=))
Iubesc Citroen-ul si visez ca intr-o zi cu soare sa trec de la buburuza mea C3 la C-Crosser. Pot sa-l rog pe Mosul sa-mi aduca un cadou asa frumos? :))
Roaga-l! Dar vezi ca dup-aia te roaga aia de la leasing sa le platesti ratele… ;)
Sa le plateasca Mosu’! :-P
In sfarsit ceva 100% pe gustul meu. Citesc Top Gear (varianta ro) si Pro Motor la greu dar, „finalitatea” de care ziceai lipseste uneori… deseori.
Intr–adevar, daca ar zice: masina X e mai buna ca masina Y ar strica imaginea unei masini si brandul si–ar putea pierde usor din putere daca si inca alte N reviste o declara invinsa.
INSA, daca tot faci o comparatie, FA-O. Pune destiu` pe masini si trage concluzii. La sfarsit sa-mi zici ca X e mai buna la calitatea interiorului si la ventilatie (exemplu random) si Y e buna la durabilitatea motorului si nu supravireaza, etc. Fa-mi o prezentare clara, din care sa deosebesc cele doua masini iar eu, ca om cu preferintele mele (ex: imi plac masinile mai mici,, dar nu exagerate, care sa ofere nitel comfort), sa aleg una din ele.
Top Gear 9emisiunea) da si cu masina in slavi dar da si cu ea de pamant. Na, asta are, asta n-are. Nu de mult jeremy a declarat noul R8 ca fiind o super masina, dar plicticoasa rau de tot si ar socate in strada un Corvette. Insa a prezentat si avantaje si dezavantaje. Tie daca iti place sa schimbi masina, dar sa fie distractiva, iti vei lua Vette, daca iti plc lucruruile germane, R8.
In aceste reviste, in afara de testele de anduranta unde chiar nu ai cum sa NU testezi masina, rar vad un articol de comparatie care sa traga niste concluzii BUNE.
Offtopic: eu inca visez dupa o Astra Classic, desi e cu 2-3 generatii in urma, pacat ca nu mai am cum sa citesc ceva ca lumea despre ea (test intre cele 3 generatii).
Spui bine… si stii care-i treaba? Oricum e subiectiv, nu zic ca, daca redactorul ajunge la o concluzie, trebuie sa fie aceeasi cu a mea.
Dar, in primul rand, sa testeze pe bune masinile. Si, la fel de important, sa ajunga la o concluzie, nu la o bulibaseala incerta…
:O si mie imi plac masinile si revistele de gen dar acum am ramas asa in dubii
???
Cata complexitate…noroc ca nu sunt fana a masinilor (de nici un fel). Ma multumesc cu „pe josu” .
Las’ca ajungi tu…
Nu pricep foarte multe din ce ai scris tu aici dar ideea am inteles-o si pot spune ca e valabila in atat de multe domenii…si apreciez ca P.R. pentru masinile astea puternice si „dure” sunt femei…ah ce imi mai place!
Aha, feministele ataca…
Daca intra si un bmw x3 in discutie sigur pe ala il sugerau din toate punctele de vedere , doar are sigla aia misto in fata.
M-am lasat de mult de citit reviste auto, prefer FHM ( luna asta au calendar moca :) ) si alte balarii de genu .
Pentru pareri avizate intreb posesorii direct,sunt forumuri acum despre orice model, ei sunt cei mai sinceri , nu ascult de reviste care sunt 60 % publicitate 15 % informatie si restul imagini .
parca te-am vazut la tembelizor cu noul Citroen…nu ne-ai mai zis pana la urma ce audi a4 ti-ai luat…sau tot citroen ? aaA?
Inca sunt tot in teste, n-am ales nimic. Momentam am luat iar C5-ul la inca un drive-test, astept sa faca rost Porsche de un A4. Insignia nu mi-a placut…
Si revenind… oamenii nu au facut testul, doar niste poze.
nefinalizat ca orice e romanesc.
N-as merge atat de departe, nu orice e romanesc e naspa, doar unele…
Pe topgear.com au review-uri, destul de ok la masini.
Si vezi si site-ul euro ncap, sa vezi cum stau la capitolul siguranta (daca nu gasesti masina acolo, atunci nu au testat-o).
Ca exemplu pt rav4: http://www.euroncap.com/tests/toyota/rav4.aspx
Dap, dar Top Gear nu mai e emisiune auto, e show de televiziune cu profil auto. Nu ca nu-mi place… dimpotriva!
Finalitate sau nu, in ceea ce priveste masinile in cauza eu asi alege cu ochii inchisi Toyota. Traiesc in Quebec si credema nu am vazut nici urma de Citroen, in schimb Toyota este printre cele mai bune masini din Canada. Pe aici iernile sunt crancene, Citroien nu ar avea nici o sansa aici. Vrei o opinie pertinenta citeste ceva de pe aici si sigur vei face o alegere mult mai buna
Pai, tu vorbesti de conditii total diferite… noi nu avem ierni crancene, am trecut iarna relaxat si cu MB CL 55 AMG, si cu Alfa 147… deci nu prea e de preluat de pe acolo, caci asteptarile sunt total diferite…
nu stiu de ce, dar am impresia ca tot mai multi romani se uita la Top Gear. Pot sa ma insel, dar cred ca romanu’ pana nu-si baga el talpa in acceleratie si vede cum e masina, nu da banu.
Nu te inseli.
am inteles ideea ta dar nu stiu cum vine treaba cu X5 si c- crosser care deschide probele speciale? vorba aia c-crosser este de fapt un outlander, corect? la fel de bine poate sa deschida si un outlander sau un 4008.
Nici n-am spus ca n-ar fi putut si alea, cu toate ca setarea la suspensia de la Outlander e mai rigida, te chinuie mai mult, iar la 4008 e mult mai spre limuzina, lanseaza foarte tare. Le-am probat si on si off-road, fiecare e mai bun la cate ceva, dar parca C-Crosser e mai bine calibrat (nu spun ca e asa, spun ca asa e pentru mine).
Cat despre X5… da, la Sibiu au venit sa deschida probele si cu un X5… si s-a rupt de 3 ori, a 3-a oara… de tot!
In timp ce celelalte C-Crosser-e au mers fluierand (nu spun ca au iesit impecabile, la unul dintre ele s-a spart un scut de plastic).
Deci…
Mda, din pacate la masini mai este vorba si de fiabilitate, iar aici… Citroen-ul nu sta deloc bine (asta ca sa ma exprim frumos), pe cand Toyota…
Daca generalizam, si daca ne uitam la modelele mai vechi… ai putea sa ai dreptate.
Dar daca vorbim de cele noi, te contrazic.
C4, la 33k km, mers numai prin Bucuresti, e impecabil.
C-Crosser, 30k km, mers prin Bucuresti + off-road light si ceva off-road hard, carat cu el materiale de constructie, folosit la tras remorca moto si rulota, impecabil.
Acum a mai intrat in familie un C3 Picasso, are numai 2k km, deci nu am ce sa laud la fiabilitate.
Si vorbesc aici numai despre ce e in familie, deci am contact direct si nemijlocit…
Da Cabral, eu am Hyundai Accent si n-am avut nici o problema cu el 30.000 km. Asta nu inseamna ca Accentul e masina buna, din contra, toate statisticile arata ca e o masina proasta. Unchiul meu a avut Dacie 1300 20 de ani si n-a avut probleme cu ea, nu i-a facut nici macar RK, asta nu inseamna ca Dacia 1300 e o masina buna.
Bogdan, fara pic de cearta, te contrazic!
Cat a costat Dacia aia? Ma refer comparativ cu masinile vremii ei, pe o piata internationala.
Caci, daca atunci cand o cumperi tu consideri ca merita banii, si daca masina isi mentine reimul de functionare 20 de ani… e o masina perfecta!
Cat despre Hyundai… nu stiu de ce spui ca-i prost, am prieteni care au, de la Accent la Sonata, si sunt multumiti pe ce-au dat banii.
Cat despre statistici… daca te uiti la coeficientul de „happiness” al clientilor americani, si daca vezi ce masini sunt in top… te iei cu mainile de cap.
Tu ai avut probleme cu al tau? Caci, daca n-ai avut, ar trebui sa te lase rece statisticile… nu?
toyota rav4 este foarte ZEN. simpla, fara zorzoane, standard are tot ce trebuie la o masina *nu platesti extra pentru cd, airbag sau mai stiu eu ce…) toate butoanele sunt la locul lor, are forme echilibrate. in spate sta o filosofie de viata * kaizen*, nu e facuta dupa ureche. de asta are atata personalitate si cand a aparut pe piata nu au copiat pe nimeni. suv_ul e inventat de toyota. dacia in schimb a reamintit europei ce e de fapt o masina si la ce foloseste. japonezii stiu asta de vreo 15/20 ani…
io am un rav4 de ceva vreme si pot sa zic ca pentru un ski, MTB etc e mai mult decat potrivita. evident daca ai grija de ea si ai un comportament responsabil. nu mergi in alpi fara cauciucuri de iarna si o patura de lana in porbagaj. chestie de educatie. de fapt imaginea jeepurilor a fost denaturata de toti manelistii care nu cred ca si/au pus vreodata MTB-ul in/pe masina. cat timp te reprezinta ca stil de viata este masina potrivita pentru tine indiferent ce zice autoshow.
nu are diferential si winch dar pentru utilizari care nu ating extremul tractiunea integrala, pozitia inalta de sofat, garda de la sol, volumul interiorului, manevrabilitatea uimitoare si capacitatea cilindrica o recomanda.
ERATA
rav4 are diferential. nu are reductor
Ce mi-ar placea sa vad texte ca cel scris de tine in reviste de specialitate…
Inca din start precizez ca am lucrat in presa autoa. Stiu prea bine cum merge treaba prin presa auto si stiu ca verdictele cat mai neutre iti garanteaza ca mai pupi masina si data viitoare, sau un oscior de reclama pe paginile pustiite. Dar reactia ta, Cabral, pare mai degraba menita sa ii gadile orgoliul Laurei, sifonat de cei doi corifei, decat pertinenta. In afara de pret, trebuia sa vii si cu alte argumente solide care sa sustina superioritatea C Crosser, nu doar sa iti exprimi frustrarile atacand persoanele. Nu este cu nimic mai buna postarea ta, decat analiza lor fada si specifica unori oameni care merg la munca cu gandul la urmatorul salariu care nu mai vine.. (sau vine injumatatit, in cel mai bun caz)
Ken, stiu cum merge treaba, am colaborat si eu, asa cum spuneam si in articol, cu mai multe reviste. Dealtfel, de-aia m-am si oprit, imi place ca atunci cand scriu ceva ori sa mi-l publici, ori sa ma lasi in pace…
Revenind, orgoliul Laurei nu cred c-a fost negadilat, caci n-am vorbit cu ea de mai multa vreme. Asta in primul rand.
In al doilea rand, intra pe moncitroen.ro si-o sa vezi, am desfacut comparativul pe bucati, comentand pe indelete toate cele.
Si, daca ma intrebi… da, partea cu pretul mi se pare definitorie pentru articolul ala, concluzia finala, „Rav4 e mai bun” se bazeaza pe 3 lucruri:
– Rav4 e mai ieftin decat C-Crosser / minciuna sfruntata;
– imagine de 4×4 pentru Toyota / C-Crosser e indigi dupa Outlander. Si daca tu, ca redactor in presa auto, te faci ca uiti de imaginea 4×4 a Mitsubishi… e clar ca doar cauti artificii ca sa mai minti putin;
– predecesorul lui Rav4 a fost „tatal lor” / la asta nici nu prea mai ai ce sa mai zici… e fix din registrul ala cu „imagine 4×4”, adica apa de ploaie…
Si crede-ma, sunt zone unde Rav4 e mai bun. Si daca vorbeau de zonele respective n-as fi scris nimic. Dar daca te faci ca ploua si scrii ca sa mangai orgoliul D-lui Kyriazis si ca sa-ti mai asiguri, vorba ta, juma’de pagina de reclama in revista (si aia la 10% din rate-card), si ma prostesti pe fata… asteapta-te la misto-uri…
Nu ma mai lungesc acum, vezi pe moncitroen.ro tot festivalul…
la cat de muulti au votat cu base, probabil ca sunt destui care vor crede cele scrise in aceste reviste de cacat.. Eu unul nici nu vreau sa stiu ca exista..
Toata stima.. >:D<
Ce-ti mai place sa le amesteci…
Amesteci si tu mere cu pere si ies prune…..doh!
Mda, mi-ai parut putin lipsit de respect la faza asta… Eu vorbeam de amestecat politica cu masinile, pentru a demonstra doua lucruri in acelasi timp.
Tu ai aruncat o replica si… atat.
Foarte tare frate! Desi sunt un fan al chestiilor cu roti, pistoane, cardane, etc, nu am mai citit o revista de specialitate de cativa ani. Mi se par pur si simplu grosolane. Cei care scriu acolo nu au habar de tehnica si tin partea leului… poate ar fi bine sa mai scrie cate cineva asa ca tine sa le aduca aminte ce si cum…
Nu-s specialist, am scris din punctul de vedere al omului normal, care, din intamplare, a condus amandoua masinile de care se vorbeste. Atat.
Cat despre grosolaniile unora dintre reviste… sper ca-s vizibile si de pe luna!
Referitor la masini si la test-drive multi romani au plecat de la Dacia 1310. In viata lor nu s-au plimbat cu asa ceva, sau poate nistre rable sh. Iti dai seama ca si primul Logan pentru ei e luxos si mult mai bun. Pentru ei un motor ce nu trebuie segmentat des, la care nu trebuie sa pui ulei saptamanal si care porneste la prima cheie indiferent de gradele de afara reprezinta un argument suprem in a spune ca o masina e foarte buna.
2. Un test trebuie sa scoata in evidenta niste caracteristici. Nu spun parti bune sau parti rele, pentru ca unii vor suv ca sa fie mare si sa faca shopping, pe cand altii mai dau o fuga pe la tara, prin padure sau pe la munte. Daca primii nu au ce face cu un o tractiune integrala, cealalta categorie are nevoie de asa ceva.
Din punctul meu de vedere acesta ar fi un review adevarat, cumparatorul sa stie exact ce primeste de la o masina.
Unul vrea lux, vrea cai putere, pe cand altul vrea consum redus, spatiu de depozitare, etc.
Exact, ca bine spui, dintr-un drive-test ar trebui sa afli ce primesti de la masina, bune si rele.
Dar dintr-un comparativ ar trebui sa stii… care e a’ mai buna, nu?
De foarte mult timp nu se mai scrie obiectiv(in reviste auto/moto etc.) deoarece apar multi bani la mijloc si romanul vrea sa faca burta mare.Nu ti se pare corect?
Nu, corect nu mi se pare. Dar de ce este asa… e cum spui tu. E… explicabil.
Intr-adevar, corect nu este este.Dar este sanatos pentru ei.Si cum noi nu putem lua decizii in numele lor, ajungem sa citim un amalgam de cuvinte fara nici o legatura cu subiectul sau cu scopul subiectului.Ei isi primesc bani, noi ramanem tot in ceata.Eu cand mi-am luat masina (Suzuki Swift) am cautat mai intai parerile altor posesori de pe forumul dedicat, deoarece din review-uri nu prea imi dadeam seama de plusurile sau minusurile masinii.