8.000 de cai putere pe secundă cu o cerință majoră: aceleași performanțe cu un consum de combustibil redus cu 30%!

Noul regulament al cursei de 24 de ore de la Le Mans prevede câteva chestii care i-au pus pe competitori pe jar.

În esență e vorba de limitări ale nivelurilor de energie consumate dar păstrând parametrii de performanță identici cu anii trecuți.

Nu o să intru acum în detalii, spus pe repede înainte este relativ așa:

– fiecarei mașini i se va aloca un barem maxim de energie utilizată la fiecare tur. Când zic energie mă refer și la cea obținută prin combustibil solid dar și electric.

– un sistem de măsură va monitoriza consumul de energie și dacă mașina va depăși baremul maxim alocat echipajul va fi penalizat.

Legat de hibridizarea prezentă pe toate mașinile de la LM P1, sunt 4 clase permise: 2, 4, 6 sau 8 megajouli.

Dacă luăm de exemplu Porsche 919 Hybrid pe care inginerii Porsche au ales să-l motorizeze cu cel mai mic motor, 2.000cc dar care a fost încadrat la clasa 6 electrică, vedem că are voie să folosească 6 megajouli. Din câte au explicat inginerii Toyota cu care am vorbit, 6 megajouli înseamnă în jur de 8.000 de cai putere pe secundă!

Desigur, puterea asta nu va fi transmisă către roți… cu toate că anvelopele Michelin care echipează mașina sunt cele mai performante posibil, nimic din transmisie nu ar putea rezista unei asemenea puteri.

Soluția? Energia respectivă este stocată în baterii de mare putere și va fi folosită pe porțiuni ale circuitului unde va fi nevoie de un surplus de putere.

Și iată hibridizarea eficientizată la maximul posibil!

Și o poză cu bestia din timpul cursei, era în jur de 01:00 A.M. Și ei… mergeau și tot mergeau!

Le Mans 2014 photo-07480

SONY SLT-A99V | 70mm F4 1/200 ISO2500

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Bogdan
    • 06.11.2018

    Foarte tare articolul

    răspunde-i
  • Loading...