Valencia, lansarea C600 Sport și C650GT de la BMW

Când vine vorba de scutere eu zic ”Pas!”. Dacă pe un motor mai mare pot să dau și eu a rider, a spirit liber sau măcar am o normal… atunci când mă urc pe scuter până și eu îmi dau seama că ceva nu e în regulă.

Adică… dacă te sui pe scuter și vezi cum lumea îți zâmbește… chiar dacă te crezi tu simpaticu’ naibii, ar trebui să realizezi, totuși, că ceva e greșit.

Am avut la un moment dat un scuter de 50cc. Foarte mișto. Șic. Elegant. Clasic.

Perfect.

Doar că la deal trebuia să-l ajut cu picioarele.

S-a dus perfecțiunea.

Așa că atunci când m-au invitat la Valencia, să testez noile mașinării de la BMW, C650 Sport și C650GT, am zâmbit.

Știam ce pot modelele vechi, dar eram conștient că iar zâmbește lumea când mă vede pe două roți.

Prima chestie: sunt clar obișnuit cu GT-urile. Scaune mai late, postul de conducere mai aerisit, dotări care te răsfață… acolo ne place!

Am testat GT-ul la început prin oraș, apoi am avut o porțiune bună de autostradă, totul a culminat cu o secțiune virajată de munte.

Se mișcă bine. Manevrabil și comod, bine legat, cu o dinamică intuitivă și ușor de anticipat.

Frânele sunt spectaculoase, chiar dacă asfaltul din Valencia este enervant de alunecos de la prima picătură de ploaie.

Poziția de conducere este bună pentru un om normal, bunicică pentru mine… chiar dacă parbrizul este reglabil pe înălțime (electric, evident, că doar vorbim de un GT), când ești cât ursul de la circ nu te aștepți ca vântul să te ocolească în totalitate. Dar aș fi incorect să spun că protecția la vânt nu este eficientă chiar și la categoria mea.

Ergonomie bună, și la asta mă așteptam.

M-am trezit, însă, cu o dotare mai ciudată: asistența la schimbare de bandă.

Mi s-a părut funny să ai dotarea asta pe un scuter. În esență este vorba de senzori de perimetru care îți aprind un martor pe brațul oglinzii atunci când ai un alt vehicol în punctul mort.

Poate că e utilă dotarea pentru cineva care privește mai cu lene în oglinzi, eu dau din cap de zici că-s girofar, nu mă dau în vânt după opționala asta.

În rest… materiale bune, spații de depozitare multe și mari, design reușit.

Aștept un test extins în București ca să consider articolul complet… cred că orice fel de utilaj cumperi trebuie testat în arealul în care urmează să-l exploatezi. În cazul nostru… Jungla Urbană București.

Am fost la test cu Cristi de la PeMotoare, am făcut schimb de impresii și ne-am cam dat seama că gândim la fel…

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] spun sincer, îmi place mult Vespa noastră, dar aș fi fost chiar fericit dacă eram călare pe un 650GT. Dar… na, Ion al nostru nu are deloc grijă de […]

    răspunde-i
    • 09.03.2016

    […] […]

    răspunde-i
  • Claudiu
    • 02.03.2016

    Micutule, stai putin ca nu ma prind.
    GT-ul asta e scuter sau motor?
    Ca dupa cum iti tii grisinele in el, pare scuter, dar dupa dotari si design pare motor in toata regula.
    Deci?

    răspunde-i
  • Loading...