Sari la conținut
Volvo S80 engine
Volvo S80 engine

– Ba, gandeste-te la o limuzina… hai sa-i spunem sedan mare, de 4,85 metri lungime, 1,9 metri latime si 2,3 tone.

-Asa, si ce vrei cu ea?

– Deci masina are 2,3 tone, da?

– Da, ma, si?!

– Spune-mi cel mai mic motor pe care l-ai monta pe ea… cel mai mic si mai economic si mai putin poluant motor pe care tu l-ai crede decent.

– Pai e turbo sau nu? Twin turbo? Motorin sau benzin?

– Nu conteaza, spune-mi in cai putere sau cuplu…

– Pai la marimea aia e sedan clasa mare direct. Si e si greut… nu stiu, decent de la 200 de cai in sus, dar minim-minimorum ar fi 180cp…

– Da’ de 109 cai ce spui?!

– Ba, Loganul e si cu 105cp, cum sa pui 109 pe un… ce masina e asta?

– Volvo. Volvo S80, 1.6D de 109 cai putere…

66 comentarii despre "Underpower…"
  1. Ionut Staicu

    Era un deștept pe la zoso care susținea sus și tare că 100cp la vw nu sunt echivalenți cu 100cp la renault.

    Poate e aceeași situație și aici, or avea cai putere pur-sânge :D

    răspunde
    • avl

      Pai chiar sunt lucruri diferite din multe puncte de vedere. Ca tot vorbim de Volvo, eu am un Volvo s40 din 2003. Eu am motor original de Volvo la ea, alte modele din acelasi an au motoare de VW si altele de Renault. Pe aceeasi masina acelasi numar de cai nu sunt echivalenti la cele 3 motoare. „Desteptul” ala avea dreptate.

    • Ionut Staicu

      Ți-a răspuns Cabral.

      Herghelia e aceeași, depinde doar cum e folosită :)

    • Cabral Ibacka

      :))
      Caii sunt același, depinde insa cum sunt „livrati”.
      Iar asta depinde si de cutie, dar si de construcția si setarile motorului… poate avea cuplu si putere maxime încă de la ture putine sau de-abia in multe ture, poate avea o linie de putere constanta si pe o plaja mare de turatii sau poate avea un peak power punctiform… deci cai la fel dar livrati mai sprintem sau mai lesinat…;)

    • avl

      Pai si din moment ce se comporta diferit din N motive, unele dintre ele mentionate de Cabral, nu inseamna ca sunt deosebiri?

      Daca pe acelasi model de masina am acelasi numar de cai dar moatoare diferite si cu un motor de VW eu ating 100 km/h in 10 secunde si cu Renault in 12 s sau cu motor de VW viteza maxima este de 200km/h si cu ala de Renault 180km/h nu rezulta ca nu sunt echivalenti?

    • Cabral Ibacka

      Tocmai, masini la aceiasi cai putere se pot comporta diferit.
      Si daca sunt si masini diferite… sa nu uitam ca au si greutati diferite.
      Apoi sa nu comparam aiurea, caci nu conteaza numai caii putere ci si cuplu… deci discutia e imputita si se ramifica! :)

    • Liviu

      Depinde ce ne livrezi tu noua… ei pe site zic altceva privind motorizarea…nu am sapat mai adanc sa vaz care e si masa reala…:)
      PS: Mi-ai mai tras o teapa…cu un card personalizat….ai zis ca e moca…si m-am trezit cu comision de 50 ron + taxa administarre marita :)
      Bafta si tie. http://www.volvocars.com/ro/all-cars/volvo-s80/which/pages/engines.aspx

    • Liviu

      http://eng.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=23109&make=Volvo
      Cica in 2006 S80 avea in jur de 1600 kg…cat despre motorizari, la versiunea din 2011 pleaca de la 180 cp si ajunge la 240 cp…versiuni de serie.
      Nu-s de unde ai luat informatiile…dar te-a dus de nas respectivul.

    • Elena

      =))))))))))))))

  2. Razvan

    VW Passat B7 1.6TDI 105CP.

    Normal, niste prosti. Daca nu prinde suta in 7 secunde si nu duce tot bordul e masina proasta/submotorizata. Poate ca sa faci naveta la servici zilnic e mai important o masina economica, decat una puternica. Poate.

    In plus, daca vrei putere exista si T5/T6, nu?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      B7? :)
      Îți doresc un Volvo care sa fie mai lent decât un Logan. Numai de bijuterii din astea sa ai parte, iar noi ramanem prostii nestiintei.
      Cât despre consum… Underpower înseamnă întotdeauna consum mare.

  3. Smile

    Caii de la Volvo sunt bine cunoscuti pentru pedigree-ul lor, toti venind din parinti de pur sange arab speacial antrenati pentru curse :P

    răspunde
  4. Gerhald
  5. mirc

    Sincer, mi se pare „enorm” de putin 109 CP pe 2.3 tone.

    răspunde
  6. ipo

    Sa iei motor in patru cilindri pe S80 e basina curata, mai ales cand exista specialitatea casei in 5.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Da, asa-i, dar specialitatea vine cu un pret de lista de ajungi sa demarezi din showroom ca un jet…

    • ipo

      Premium costa, e lucru stiut. Si parca nu toata lumea vrea nemtoaice.
      Cat despre underpower, gandeste-te ca mai sunt si unii care circula cu masina legal, nu isi doresc putere, cat confort. Genul ala de oameni care cumpara Citroen C6.

  7. marian

    cu 109 cai aia abia se taraie.foarte proasta alegere. masina e ok, dar la 1,6 si 109 cai pe 2,3t e un fiasco. si nu va consuma 4,9 % niciodata.nu la 2,3t.

    răspunde
  8. Madalin Ciortea

    Ciudata alegerea celor de la Volvo, ii stiam mai competenti.
    Sau o fi ceva mai sprinteni acei 109 cai?

    răspunde
  9. cristi

    Cel mai mic motor care l-am gasit eu pe pagina lor este un 1.6D 115Cp , greutate 2100 (desii eu cred ca asta e de fapt greutatea maxima admisa…)

    răspunde
  10. iperu
  11. pony

    mda, alea 2.3 tone sunt valabile probabil cu masina plina de indivizi la 100 kg si cu bagaje cu tot. un motor de genul asta pe o masina cu vreo 200 kg mai putin si doar cu soferul in ea se misca decent.
    din ce vad eu, masina are cam 1700 kg. daca potentialul cumparator merge singur in masina si nu vrea reprize interesante de acceleratie, atunci s-ar putea sa isi gaseasca clienti

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Mda… nu.
      Baga un search si vorbim dupa. ;)
      C-am bagat eu acum si am gasit de la 1.600 si pana la 2.300…

      Dar… chiar si daca vorbim ca ar avea 1.600 kg…
      Dacia Logan de 105 cp = 1200 kg.
      Volvo S80 de 109 cp = 1.600 kg.
      Spus pe scurt… te impinge Loganul de la spate.

      Si nu stiu daca ai mers cu asta de 105cp… e o masina care merge ok, dar nu cred ca ar putea avea vreodata pretentii de S80. Si uite ca facand raportul putere/greutate… ar trebui sa aiba pretentii…

    • Pony

      Eu sunt convins ca s80 nu are mai mult de 1800 kg. Chiar daca e limuzina, e totusi semnificativ mai mica decat colegele de clasa, a8, Seria 7, etc. Sunt de acord ca orice submotorizare duce la supraconsum, insa cred ca s80 e chiar la limita asta. Eu unul nu as cumpara-o, insa asa cum in ro exista o piata imensa pentru suv-uri 4×4 albe, asa si prin tarile nordice exista o piata buna pentru doritorii de masini de lux, care folosesc vehicolul 90% pentru mers la birou si cumparaturi si care se pot lauda vecinilor si colegilor cu masina lor eco-friendly (pe modelul prius aplicat la hollywood).

  12. maniak

    Ideea este ca sa fie o masina sigura trebuie sa mearga si incet .Asa ca pe langa toate „safe” sistemele alea au pus si un motor care nu iti permite prea multe circuland astfel in siguranta . Wright ?

    răspunde
  13. Marian S

    Arată mişto în poze. Dar a văzut-o cineva plecînd de pe loc ? :)

    răspunde
  14. Liviu D

    E o problema aici dar din alt punct de vedere. Cand cumperi o limuzina premium MARE, publicul target nu are de ce sa cumpere motorizari slabe(mici) pentru ca se presupune ca impozitul, consumul, intretinerea nu reprezinta o problema – implicit, motorizarile acestea ar trebui sa nu existe.
    Daca cineva care intentioneaza sa cumpere un S Klasse intra in showroom la Mercedes si intreaba „cat consuma?”.. l-as da afara. NOT FOR YOU. Nu iti cumperi masina din gama asta daca nu ti-o permiti.

    Cu toate astea conduc un diesel de 2l cu 136CP, 1.7 tone si nu m-a facut de ras. Dar este un minim acceptat.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Liviu, diesel-ul tau de 2L 135cp este mult mai bun la dinamica de drum decat cel de 1,6L 109 cp.

      Lasand caii la o parte… ai un plus de cuplu, si el te ajuta la greu, nu puterea maxima stoarsa din motor.
      Deci nu le compara… stai mult mai bine.

      Apoi, in ceea ce spui… de-aia am scris si eu articolul, caci daca era vorba de un Astra nu era nimic de spus, caci masina asta nu e trecuta la lux… asa cum e S80-ul. ;)

  15. KooKooL

    Pot sa ma bag si eu in seama si sa zic ca masina de care vorbesti tu in varianta 3.2L Benzina are 3761 lbs adica 1,4t.

    Clar cu motor de 1,6 o sa aiba si mai putin. deci 109 cai e decent. Numa zic…

    greutatea luata de aici: http://volvoshowroom.channelnet.com/Showroom/sb.cn?crt=pagekey=25

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      :)) S80 de 3,2l 1,4T?! :)) Nici macar in filme!

      Am cotrobait acum mai tare, am gasit greutati de la 1,6tone in sus.

      Si hai sa-ti fac o surpriza:

      Dacia Logan de 105 cp = 1200 kg.
      Volvo S80 de 109 cp = 1.600 kg.

      Deci… oricum pui problema… S80 1,6D sucks…

  16. ion

    Volvo S80 1.6D DRIVe Kinetic 109 hp WEIGHTS

    Empty mass: 1487 kg
    Maximum permissible mass: 2150 kg
    Maximum payload: 663 kg
    Maximum trailer mass braked: 1200 kg
    Maximum trailer mass unbraked: 750 kg
    Maximum ball pressure: – kg
    Maximum roof load: 100 kg
    http://www.cars-data.com/en/volvo-s80-16d-drive-kinetic-109hp-50491/specs.html
    Acuma cica goala ar avea 1487 Kg , oricum e un motor de fiesta intr-o limuzina,dar sunt si versiuni de 2.5 benzina 2,4 diesel si 4.4 l cu 311 Hp , asa ca s-or fi gandit ca scumpesc „astia” motorina :)

    răspunde
  17. Neculai

    aici…nu ma bag..ca`s in plus :) Las pe cei care stiu !

    răspunde
  18. basic instinct
    basic instinct

    mai curand e un typo pe undeva. si din 190cp au ajuns 109…

    răspunde
  19. basic instinct
    basic instinct

    2.3tone /1.6l/109cp. unul din cei trei parametrii sigur e gresit. ultimii 2 merg impreuna, insa ce te faci cu 2.3tone?? poate e 1.3ton.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      N-ai apucat sa urmaresti comentariile…

      Iti spun pe scurt:

      acia Logan de 105 cp = 1200 kg.
      Volvo S80 de 109 cp = 1.600 kg.

      Dar iti spun si ceva in plus:
      Dacia Logan 1,4 / o-100 km/h in 13 secunde
      Dacia Logan 1,6 / 0-100km/h in 10,2 secunde
      Volvo S80 1,6 / 0-100 km/h in 13 sec!

  20. Nepotu

    Volvo-ul asta din punct de vedere al performantelor poate sa-l compari cu Logan 1.4 cu 0-100km/h in 13 sec nu cu Logan 1.6 16v E4 care are 10.2 sec. Si cu 1600 kg, pt. 109cp, chiar si diesel cu un cuplu bunicel tot se va misca foarte foarte prost. Daca mai pui si niste persoane/bagaje situatia devine rapid maro. Daca vrei masina premium nu te uiti sa-ti consume 5%, sa ai impozit si asigurare mica… iar cand intri intr-o depasire sa te treaca toate apele. Chiar nu vad rostul motorului respectiv pe o asa masina, cu asa un statut/pret, mi se pare o gluma proasta.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Nici nu am atacat problema din punctul de vedere al demarajului, dar ai dreptate.
      Eu ma asteptam la replici de genul „Nu toti plecam isteric de la stop” asa ca am ocolit subiectul asta…

    • Nepotu

      Numai un neavizat ar putea spune ca nu conteaza timpul 0-100 km/h la o masina. Sunt o gramada care vin cu argumentul asta descris de tine „ce frate, doar nu ma duc la liniute cu ea?!” Defapt numai uitandu-te la timpul 0-100, fara sa sti despre ce automobil e vorba, fara sa sti nimic altceva iti poti da seama despre dinamica acestuia. Daca-ti spun ca o masina face suta in 6 secunde, iti mai trebuie alte date cum ar fi putere, cuplu etc? Ce impresie iti faci? Dar daca-ti spun ca o alta are 0-100 in 13-14?

  21. Andrei

    Avand in vedere ca masina vine cu o cutie manuala, sunt sigur ca macar o piesa din tot ansamblul propulsor este foarte buna… ambreiajul. 1500kg + 350kg (4 pasageri) + 100kg (bagaje)= sa patinam ambreiajul ca sa putem pleca la deal :)

    răspunde
  22. cata_me2

    pe topgear zice ca are 1586kg, si asa ar fi ceva mai rezonabil, desi e cam lenta… tot conform topgear cu motoru asta 0-100kmh face in 11,7s. Mi-e cam greu sa cred, dar totusi nu mi se pare masina specifica volvo in felu asta:))

    răspunde
  23. gogu

    eu m-am uitat pe volvo uk si nu exista s80 cu specul ala. cel mai slab motor e 180 cp benzina si si 163 diesel

    răspunde
    • Cabral Ibacka
    • Andrei

      ce ma surprinde cel mai mult este ca review-urile nu sunt chiar proaste si toata lumea spune ca autonomia de peste 700mile e adevarata. Ce nu inteleg este cum poti sa spui ca un motor de 109cai si 177NM poate sa te poarte fara efort pe autostrazi…

    • gogu

      acu nu gasesc 109 ci 115 cel mai pricajit 1.6d (poate avea 109 cai si 6 ponei sau ceva). Oricum sa pui 4 seringi in linie sa traga monstru ala mi se pare o idiotenie. Se pare ca de cand au cumparat chinezii volvo nu se mai respecta firma prea mult si se vrea cantitate mult mai mare…
      Pacat, ca imi place mult volvo

    • Cabral Ibacka

      @ Andrei – am vazut si eu asta, dar pentru Romania multe dintre review-urile din afara se duc pe apa Sambetei.
      De ce? Pentru ca noi nu avem autostrazi, si drumul pe nationale te va omora dupa 30 de km facuti daca masina ta nu stie reprize decente…

    • Cabral Ibacka

      @ Gogu – asta m-a uimit si pe mine, clasa asta nu suporta asa ceva, pentru consum mic iti luai S40, nu ditamai sedanul mare…

    • Andrei

      Subiectul asta m-a facut foarte curios si atfel am inceput sa studiez putin gama lor de modele si motorizarile aferente fiecaruia. Pot sa spun doar ca au o strategie de motorizare cel putin ciudata:
      xc90- 1800kg 4×2… d3 163cp
      xc70- 1800kg 4×4… d3 163cp
      v70- 1600kg- drive 115cp

      Poate ca exista cerere de sufragerii cu motoare de aspirator, ca altfel nu imi explic ideea din spatele ofertei.
      Sau, poate exista o strategie de protectie a mediului, insa asta este combatuta de un 2.5 turbo benzina pus pe un c30…

  24. Mihai

    Eu sunt curios cate ambreiaje schimba oamenii in garantie in 100.000km.

    răspunde
    • ketherius

      Depinde de marca. Am avut doua Nissan-uri care la 340.000 (cutie manuala) si 410.000 (cutie automata) aveau inca ambreiajul si cutia de viteze originale.

    • Mihai

      La cutia de viteze te cred. La ambreiaje nici intr-o mie de ani nu o sa te cred pana nu vad. Cel putin la cutia manuala.

  25. ketherius

    Cabral, sa nu uitam ca motorul este diesel. Asta in primul rand. Apoi trebuie sa corelezi intotdeauna puterea motorului cu greutatea masinii. In cele din urma, dar nu in ultimul rand, conteaza stilul de condus si asteptarile celui ce conduce masina.

    De exemplu, Mercedes 200D (model W123.120, fabricat intre 1979–1985) 2.0 Diesel dadea 59 cp @ 4400 (113 N·m (83 lb·ft) @ 2400). Crede-ma, nu am gasit alta masina (in afara de Mercedes) care sa imi ofere mai multa satisfactie conducand-o.

    Pe de alta parte, tu – sofer cu pretentii de raliu – nu concepi ca cineva ar conduce o masina cu asa de putini cai putere. Sa nu uitam ca piata pe care o cauta Volvo nu este „soferi profesionisti in cautare de masini sportive”, ci „soferi familisti care vor sa simta in siguranta”.

    răspunde
  26. Asduvolant
    Asduvolant

    Eu zic ca are si baterii. Daca n-are, caut si eu unul sa-l fac o liniuta cu C3 meu, ca pana-acum n-am „facut” pe nimeni :)

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.