Un român dispărut condiții suspecte: ”vor să pară că s-a sinucis dar toate indiciile arată că l-au aruncat de la bord în mare”
- 09.04.2015
- din viata...
- 24 comentarii
Azi am primit un mesaj tulburător:
Apelez în numele unei familii disperate și a unor prieteni la fel de disperați.
Mi-a dispărut un prieten în condiții suspecte de pe vaporul unde lucra, vor să pară că s-a sinucis dar toate indiciile arată că l-au aruncat de la bord în mare.
Semnăm o petiție ca atunci când ajunge nava în Napoli autoritățile italiene să demareze o anchetă la bord.
Am fi foarte recunoscători dacă ai pune petiția undeva, să o semneze cât mai multă lume. Mulțumesc!
Am cerut mai multe informații despre Vlad Nicolescu și trebuie să recunosc faptul că, așa cum se vede de-aici, nici mie nu mi se pare că al nostru s-ar fi aruncat singur de pe vas.
Atunci când un cetățean al unei țări puternice pățește ceva lucrurile se mișcă rapid, eforturile sunt mari. Aș vrea să facem treaba asta, să punem presiune pe autoritățile noastre dar și pe cele italiene pentru a afla ce s-a întâmplat, pentru a face lucrurile să se miște și mai rapid.
Ori prin petiția on-line (de găsit aici) ori prin alte metode… și dacă aveți propuneri chiar vă rog să le scrieți într-un comentariu la post.
am aceeasi problema din anul 2006 cu nepoata mea care a disparut pur si simplu intr-o noapte de pe un vas de croaziera
https://www.facebook.com/nicoleta.neculai.100
am o tona de informatii dar fara rezultate ….
daca va ajuta ma puteti contacta
pe scurt in noaptea de 6 fev 2006 la disparut de la bordul vasului pe la aprox 11.30 cand era de servici in bar (este important pentru ca nu a sesizat nimeni disparitia ei in conditiile in care si daca mergi prea des la wc se intreaba ce e cu tine)
vasul era nou lansat la apa – cu 4 luni inainte – dar in acea seara camerele de supraveghere care ar fi putut sa observe ce s-a intamplat cu ea – S-AU STRICAT
Se poate ca acele camere sa nu fii functionat niciodata daca vasul era de doar 4 luni. Lucrez de 15 ani pe vase, chiar in domeniul tehnic al vasului. Pot sa va spun ca cele mai multe vase pleaca din santier, noi-noute, fara ca treaba sa fie 100% gata. Ce nu sa terminat in santer, se va termina din mers, dealungul timpului si in functie de prioritati. Camerele de supraveghere, mai ales cele externe, de afara, nu sunt o prioritate.
postez de mai multe ori pentru ca nici nu stiu ce sa scriu prima data
ancheta la acea data a fost facuta de catre FBI la solicitarea ambasadei in sua – vasul era pe langa cayman island .
a fost asteptat vasul (5 zile)- in hawaii – si au intrebat membrii echipajului – si cam asta fost
consulul de la acea data si ambasadorul in sua ne incuraja ca este totul in regula – ce poti sa intelegi in asemenea conditii ca este in regula nu stiu – dar noi speram
am uitat sa spun dupa ce am fost sunati de pe vas pe 7 fev ca nicoleta a disparut – am sunat la ministerul de externe sa ne ajute – si am fost intrebati – textual – S-A DUS SA FACA O BAIE CU RECHINII?
Vorbeam cu Vlad Nicolescu pe whatsapp de fiecare data cand ajungea intr un port si se conecta la internet,cred chiar ca avea conversatii cu zeci de prieteni cu care tinea legatura…Eu sunt pictor iar Vlad (BLONDU) era unul din prietenii care ma sustinea care ma felicita pentru progres,chiar mi-a propus sa-i fac 2 tablouri la apartamentu din Eforie care il detinea si-l renova. CUM SA DISPARA MISTERIOS DOAR DUPA O ALTERCATIE CU NISTE COLEGI? UNDE ESTE RAPORTU DESPRE ACEST INCIDENT??? P.S: SPER CA ECHIPA DE ANCHETATOTI SA PROCEDEZE EXACT CA-N CAZU DISPARITIEI PROPRIILOR COPII… S.0.S
Semnat! ;)
Semnat ! Doamne-Ajuta !
Semnat.Doamne fereste pe toata lumea de situatii de genul…
V-ati adresat si autoritatilor „compentente”? Adica nu stiu daca o petitie din RO sa impulsioneze serviciile de investigatii din alte tari. Trebuie sesizate in tara in care s-a intamplat. Si cred ca trebuie pornit un proces cu firma angajatoare. pe vas este obligativitatea angajatorului sa asigure siguranta la locul de munca. Ati declarat disparitia? eu o sa semnez poate ajuta petitia dar trebuie luptat pe toate fronturile pana iasa la iveala adevarul
„In tara in care s-a intimplat”? Adica in apele internationale: in tara nimanui. Asta-i toata afacerea vaselor de croaziera, ca sunt in tara nimanui, si nu platesc taxe nimanui.
Vasul e inregistrat intr-un paradis fiscal, e operat de o firma inregistrata in alt paradis fiscal, baiatul asta a fost angajat de o alta firma, care opereaza in alt paradis fiscal… responsabilitatea in astfel de cazuri se arunca dintr-o parte in alta si e cam a nimanui. E responsabilitatea Capitanului, asa cum e ea reglementata de legislatia maritima (IMO / Admiralty law)… si cam atat.
Orice propietar de astfel de afacere va face tot posibilul sa evite ca ceva rau (astfel de lucruri) sa se intimple la bordul vreunui vas pe care-l opereaza. Are tot interesul in sprijinul afacerii pe care o face. Dar in ochii lui, ofiterii superiori vor avea un cuvant mai greu de spus, ceea ce e cat se poate de normal.
Capitanul vasului va fii in cele din urma cheia acestei povesti, el va fii cel care va face tot posibilul ca adevarul sa fie aflat, ori ca adevarul sa fie musamalizat.
Capitanul de la NCL a intors vasul inapoi si au cautato pe Nicoleta vreo 12-13 ore daca-mi amintesc bine cazul… si se pare ca el a incercat sa colaboreze si sa faca lumina in toata povestea… Dar are si el limitele lui, asa cum sunt dictate de companie, de interesele si avocatii care sunt deasupra.
Cat despre Vlad, nu vad inca nimic online vis-a-vis de cazul lui, detalii sau rapoarte despre incident… Pesemne compania lui a reusit pana acuma sa tina media departe de subiect… foarte ciudat. Cand s-a intimplat?
Vasul va fii investigat de autoritatile din Napoli (daca asta-i imediat urmatorul port?), ori de imediat urmatorul port fara nici o indoiala. Nu se poate evita asa ceva. Capitanul va fii nevoit sa colaboreze cu toate autoritatile. Va fii demarata o investigatie, atat de catre firma de asigurari (probabil clasica asigurare din Genova, deci investigatie facuta de italieni), cat si de catre autoritatile tarii in care e inregistrat vasul (Bahamas, Bermuda, Isle of Man, etc, angajatii sunt supusi reglementarilor codului muncii din legislatia locala a pavilionului). Dar la toate, propietarii vasului vor avea un cuvant greu de spus. Oricare ar fii rezultatul investigatiei, ei public vor avea o pozitie cat se poate de minimala.
Si diferenta dintra nationalitati conteaza doar la bord, in timpul serviciului sau in timpul liber. Dar cand vine vorba de astfel de situati, autoritatiile nu vor face diferenta, si nu vei vedea nici o diferenta (ori nu una considerabila) intre investigarea disparitiei unui America, ori Italian ori Roman sau Filipinez… In oricare dintre situatii, capitanul raspunde la fel in fata angajatorilor lui, si in fata autoritatilor.
Onaca era destul de implicat in cazuri delicate cu navigatori …ori Sindicatul Liber al Navigatorilor.. mai este si ITF (International Transport Federation).. Omul trebuie sa fi fost asigurat, ca asa prevede Maritime Labor Convention… deci, asiguratorul…
Semnat, sa dea Dumnezeu sa fie in viata pe undeva!
Semnat!
Semnat sí mult noroc .
semnat
Semnat! Doamne ajuta sa fie in viata! Multa tarie parintilor in aceasta grea incercare!
Semnat. Sper totusi sa fie in viata.
Din pacate rechinii sunt pe puntea vasului…
Semnat … soacra mea lucreaza pe vas de croaziera , si s’au aruncat 3 baieti de pe vas ( doi pasageri si un angajat ) , din pacate nimeni nu a supravietuit , deoarece curentul valurilor i’au atras la motorul vasului,unde i’a spulberat. Sa speram ca Vlad a avut noroc.
Semnat … soacra mea lucreaza pe vas de croaziera , si s’au aruncat 3 baieti de la bord( doi pasageri si un angajat ) , din pacate nimeni nu a supravietuit , deoarece curentul valurilor i’au atras la motorul vasului,unde i’a spulberat. Sa speram ca Vlad a avut noroc.
Ar trebui sa puna petitia pe http://www.change.org cineva din familie sau cineva care are habar de asa ceva
Semnat.
semnat
Semnat.
Nimeni nu va spune ceva, „legea tacerii” e mai tare, din pacate. Cel ce va spune orice indiciu, nu va mai urca pe o nava de croaziera niciodata.