Sari la conținut

Hai s-o luăm de la început: de ce avem nevoie de azot în roțile de la mașină?

Explicația este simplă: azotul este mai stabil decât aerul atmosferic din punct de vedere termic la dilatare-contractare.

Pentru că nu-și modifică volumul (nu se comprimă la frig și nu se dilată la căldură), azotul este folosit la umflarea roților.

Metoda a fost adoptată inițial în motorsport, unde o variație oricât de mică a presiunii în gume poate schimba dramatic comportamentul utilajului.

Ulterior chestia asta cu umplerea gumelor cu azot a fost adoptată și pe scară largă.

Parțial e o chestie bună. Parțial… e mai mult poveste. Punctual… e țeapă curată.

Parțial este o chestie bună. Molecula de azot e mai mare decât cea de oxigen, în motorsport au calculat că pierderea de presiune este mai mică cu 25-30% cu azot în roți.

Apoi ai plusul dat de lipsa de oscilație a presiunii din cauze termice.

Parțial e poveste…

Prima chestie: oricum nu vorbim de azot pur. În cele mai multe locuri nu se videază roțile. Deci vorbim despre o presiune de aprox. o atmosferă cu aer normal și de o suprapresiune de încă o atmosferă sau două (depinde de specificația anvelopei) cu amestec de azot.

A doua chestie: dacă vorbim despre performanță măsurată la milisecunde… sigur, orice merită luat în calcul. Dacă vorbim despre mașini normale de stradă… diferența dintre aer și aer+azot nu e atât de mare.

A treia chestie: e netul plin de informații de genul ”azotul în roți scade consumul de carburant, lungește durata de viață a anvelopelor și crește confortul în timpul rulării”. De fapt, afirmația corectă ar fi ”presiunea corectă în roți nu crește consumul de carburant, lungește durata de viață a anvelopelor și crește confortul în timpul rulării”.

Punctual e țeapă: atunci când roțile se umflă cu azot se pun căpăcele verzi la ventil.

Dar cine garantează că ți se bagă azot în roți? Nimeni.

Acum două zile și-a terciuit un prieten o roată într-o groapă, i-am dus o anvelopă. După ce-au echipat roata au venit să-l întrebe dacă vrea azot în roți. El a zis că da.

A venit un băiat și i-a pus. M-am mirat că la o vulcanizare vai steaua dânsei aveau azot de pus în roți dar aparatul de jantare-dejantare fusese fabricat la aniversarea de 1 an a lui Ford. Henry Ford, nu Harrison Ford.

În timp ce ei vorbeau de plată, am băgat capul pe un fel de ușă (mă rog, o scândură prinsă cu o balama), de unde văzusem că ies furtunele de aer. Din spate îmi zâmbeau colegul băiatului care lucrase la mașină și un compresor, iar de lângă compresor mă privea încruntat un distribuitor de presiune din care porneau două furtune: cel cu aer normal… și cel cu azot.

M-a bușit râsul…

– Mă golanilor, unde e azotul?

Băiatul din spate, cu o felie de salam în mână, îmi face cu ochiul complice și spune:

– E în aer, boss!

Am început să râd. Are dreptate omul, în atmosferă avem azot în proporție de 78%. În rest oxigen în proporție de 21%, plus 1% dioxid de carbon+argon+heliu+neon.

– Păi și de ce spuneți că e azot?!

– Păi, efectiv, e și azot. Plus că nu se miroase, nu se gustă, nu se vede. Le punem căpăcele verzi și pleacă așa de mândri de zici c-au schimbat mașinile! În plus… cât de găină să fii să crezi că la căzătura asta de vulcanizare avem azot?!

Râdea de se crăcăna.

N-am mai zis nimic, mă claxona Florin, să mergem.

M-am dus la el la mașină.

– Bă, bine că ți-ai pus azot.

– Da, mă, tot timpul pun azot în roți. E mult mai bine așa. Faza e cu molecula, care-i mai mare…

– Daa, daa, știu.

Acum îl las să citească articolul ăsta. Apoi îl sun.

Uite cam așa trebuie să arate o chestie care bagă azot în roți:

Dacă vrei neapărat azot în roți mergi la vulcanizările mari și în care este evident că s-au investit niște bani.

Eu mi-am luat Pirelli-urile de la Rotis, pe Barbu Văcărescu, acolo au două instalații de azot: asta din pozele de mai sus e una dintre ele.

Nu-s neapărat ieftini dar au servicii bune.

Tu ai azot în roți? Ce vulcanizare recomanzi pentru așa ceva?

 

 

96 comentarii despre "Țeapa cu azotul în roți"
  1. tomytza

    M-a luat rasul de nu ma mai opresc…………………………….si io am ‘azot’ in rotile de vara :))

    Esti tare man-ule:))

  2. Andrei Crivăț

    „fusese fabricat la aniversarea de 1 an a lui Ford. Henry Ford, nu Harrison Ford.” AHAHAHA :))))))))

  3. Nicky

    Evident ca am, si in roti si in plamani, cam 78%

  4. av

    în radiator doriți apă sau o soluție care conține două părți de hidrogen și una de oxigen?

  5. Cristian

    Da,am.Si pe cele de vara si pe cele de iarna. Recomand serviciile celor de la AutoGarage.

  6. Razvan

    Toate gazele sunt la fel de „stabile termic la dilatare-contractare”. Legea gazelor ideale.

    Motivele pentru care se foloseste azot PUR la masinile de F1 si la avioane tin in principiu de faptul ca nu are impuritati (vapori de apa, particule de praf etc), criterii irelevante pentru automobile.

    • Nick

      în plus în caz de explozie la temperaturi înalte (la avioane în caz de frânare de avarie) nu se produce flacără care la avioane ar fi periculos!!!

  7. Dorin

    Am azot (sau cel putin asa cred), am pus rotile la vulcanizarea AutoSoft de pe Dudesti…

    • Cabral Ibacka

      În Autosoft înclin să am încredere, și eu am tot trecut pe la ei…

    • sorin

      De curand mi-au pus azot baietii.de pe Dudesti.
      De la 250 a crescut la 270 presiunea, 24 grade afara, intr-o ora.
      140km/h viteza constanta.

      Asta e azot???
      Nu cred

      Plus ca le-am spus sa-mi puna 220 in roti, mi-au pus 230, 245, 250… wtf?

  8. Valea Sorin
    Valea Sorin

    Bun bun articolul , maine ma duc sa scot azotu’ din roti ca mi-a scazut prea tare consumul

  9. Răzvan

    Eu nu pun azot pentru ca vreau sa se dilate aerul din gume când le încing. Adică atunci când merg tare vreau și presiune mare ca sa am stabilitate. Când merg în oraș cu medie de 20km/h vreau confort.
    Cine mai are tehnologia asta? Reglare dinamica a presiunii din pneuri. RDPP.

  10. Sivin 55

    Azot =gaz inert. În lipsa oxigenului nu se produce oxidarea jantei, îmbătrânirea anvelopei la partea interioara, adică se va putea menține mai bine impermeabilitatea anvelopei. În plus vezi care este coeficientul de dilatare volumica a azotului în raport cu cel al aerului și vei înțelege ce înseamnă variația presiunii în anvelopa la o variație de temperatura de 60 de grade. Umflarea cu azot se face în mod corect prin efectuarea unei vacumari prealabile. Azot în anvelope este o necesitate și nu o teapa dace este respectat procesul tehnologic precum și puritatea acestuia (<99%)

    • Cabral Ibacka

      Negociază cu Răzvan de mai sus.

    • Miş

      Variație a temperaturii de 60 de grade?
      Sigur ca da!

    • POPESCU

      Când vei avea variatie de 60 de grade in cauciucuri sa stii ca esti deja in flacari! Daca la temperatura ambientala adaug 60 de grade, as vrea sa stiu si eu ce temperatura ai pe roti. Mai gandeste-te…. Si apoi postam.

    • vasilecool
      vasilecool

      -20grade +40grade, uite variația. Asta dacă vrei sa vizitezi în iulie Siberia. Altfel nu văd justificarea azotului…

    • alaalbderespiragreu
      alaalbderespiragreu

      Mananca ceva la Balea Lac (ca sa racesti cauciucurile), coboara si pune mana pe jante (cele din fata de preferat) imediat ce ai ajuns jos (sau limba mai bine). Chiar si asa, greu se justifica azotul, ai dreptate. Mai ales in conditiile legale de viteza. La mers constant la peste 200 km/h, cu frane&shit parca mai merge. Singurul avantaj la azot este sansa zero de a avea apa in anvelopa (apa este dusmanul cauciucului, se stieeeeeeeeee) si ozidare pe interioarul jantei (dacai ai jante de aliaj, ti se brehăne).

    • Cosmin

      Daca stau sa astept variatii de 60 de grade, ma prinde centenaru !! poate ajuta in Sahara ca acolo ne apropiem de variatia asta !!
      Pentru Cabral – Respect !!

  11. Mihai

    Si eu am azot in roti, in toate 4…si cred ca mai am si H2O in rezervor

  12. Jon

    Salut… eu am azot in rotile de vara si de iarna…..Dinamic 92

  13. Isabela

    Asta cu uite azotul, nu e azotl, se intampla si pe la altii. IN Anglia, de exemplu. Acum vreo luna a fost emisiune pe BBC One fix despre asta. Spun ca pun, omul se simte bine pe principiul dai un ban, dar stai in fata si cand colo, au verificat si doar in 25% dintre cazuri puneau pe bune NISTE azot (la teste concentratia iesea foarte mica).In rest, ia azotul de unde nu-i!

  14. victor

    eu mi-am convins demult prietenii ca asta cu azotul e o prostie. sa zicem ca baga ceva azot – inseamna ca in loc de 78% azot ai poate 90% azot. ce inseamna asta ? o crestere de 15% ? serios ? 15% iti transforma masina in bolid de curse ?

  15. gabi

    ce pirelli ai montat?

    • Cabral Ibacka

      De iarnă. :)
      Nu sunt sigur de modele, că a trebuit să iau și pentru a mea și pentru a nefastei, și mi-e așaaaa o leneee să ies să mă uit, c-o să-mi cer scuze de la tine pentru răspunsul tembel…

  16. Dani

    O super „mini-vulcanizare” este pe strada doamna Ghica nr 159… Preturi super ok si servicii de calitate „Complete Tire Serices”

  17. Razvan Pavel
    Razvan Pavel

    Mda .. Azot am si eu in cele de vara, pus pe Virtutii (pana in pasaj Lujerului) pe dreapta .. Nu recomand nimanui acel service .. Au niste preturi de mi-a stat mintea (nestiind preturile..am facut greseala sa indrept jantele acolo…avem drumuri bune nu de alta, ele erau perfect drepte, pe toate cele 4 laturi..m-au scuturat baietii de 600RON pt indreptat+echilibrat+umflat cu azot..in conditiile in care la AutoSoft e vreo 80 de lei/buc x 4 = 320 .. )

    • Radu

      Daaa, baietii aia de pe Virtutii sunt o adevarata opera de arta. La ei toate jantele sunt strambe.

  18. Bogdan

    facand presiune cu azot in anvelope nu faci decat sa iti inrautatesti situatia. Simplu, anvelopa nu mai are aderenta. Cati dintre voi incalzesc anvelopele inainte sa plece la drum? O anvelopa cu azot iti reduce foarte mult aderenta.

  19. Mihai

    Aveti grija unde bagati aer sau azot in anvelope ca ma intra si cu H2O daca mai ingingem si anvelopele = aburi REDBULL iti da aripi :))

  20. STRUMFU

    AZOT SE BAGA NUMAI VARA CAN FACETI DRUMURI LUNGI….AZOTU TINE CONSTANT TEMPERATURA IN AVELOPA……IN ROMANIA DOR 5% DIN VULCANIZARI AU APARATE DE AZOT….

    EU AM VULCANIZARE PE D1- PUCHENI MOSNENI SI AM APARAT CU AZOT ….APARATU DE AZOT E LA VEDEREA CLIENTULUI PENTRU A SE CONVIGE CA BAGAM AZOT NU AER ….PRETU LA TURIZME 5 LEI DE ROATA SI LA DUBITE 10 LEI PE ROATA….

    • Un strumf azotat la maxim
      Un strumf azotat la maxim

      Strumfule, esti pe felie! meriti o cana de azot! Si daca ai aparat si din el iese aer, cum ne dam noi seama, astia mai berbeci care o ardem pe azot?

    • Carcotasu'
      Carcotasu'

      Esti in urma domnu’ .Au aparut aparate cu nitrogen,mult mai bun ca zotul.

    • Victor

      Hahahaha… Buna asta cu nitrogenul. Sper ca a fost la misto.

    • alaalbderespiragreu
      alaalbderespiragreu

      Ia calul meu si du-te.

  21. Roxana

    Da’ vad ca va tepuiti frumos !!! Azot in roti?! In Germania, nu exista asa ceva … clar nici in Romania teoretic, practic insa… aveti

  22. Pam-pam!

    Daca-ti pui trinitrotoluen (C7H5N3O6), ai si azot, ai si niste roti bomba!

  23. Marian

    Eu merg la Autosoft. Nu m-am uitat niciodată după instalație, am mers pe încredere. E vulcanizare mare, arată cum arata un loc în care s-au investit ceva bani și nu au servicii ieftine, cum ai spus și tu (o geometrie fata/spate m-a costat peste 150 de lei din cate imi aduc aminte, în alte părți fiind 50-60).
    Ceea ce mi s-a recomandat în ceea ce privește azotul (nu mai știu dacă chiar de cei de la Autosoft sau de vreun prieten) este sa îl folosesc doar pentru rotile de vară. Nu mai știu explicația, nu știu de ce nu și iarna… Dar am aplicat sfatul.

    • sorin

      Iarna e balamuc mare si vor SA elimine timpii morti, daca the duci in noiembrie SA indrepti o janta te injura printre dinti

  24. Dan Popa

    Asta cu azotul este ca aia cu „daca bei alcool cu lingurita, te imbeti” (iar daca bei normal nu te mai imbeti?)
    Oricum, diferenta dintre azot si alcool e ca, daca pui azot in roti, nu te poti trezi a doua zi dimineata insurat.

  25. Sandel

    E si normal , ce ….nu stim in ce tara traim ? Teapa e la tot pasul , numai ca acei ce trebuie sa vada asta sunt prea corupti.

  26. Dorel Fitil
    Dorel Fitil

    Da, multi astia cu Azot in roti, dar au gume de iarna cu DOT 2008, desi suntem in 2015, ca „sunt bune domne’ mai au carne destula”.

  27. redfury

    Eu am bagat la o vulcanizare/spalatorie pe chei spre Vitan, pe langa o reprezentanta Toyota. Chiar le videaaza (roata se patrateste cand ii scoate aerul) si nu am nevoie sa „completez” presiunea cand pun primavara rotile inapoi (am pus doar pe cele de vara). Cand aveam doar aer trebuia sa le refac presiunea, invariabil pierdea ceva. Este adevarat ca asta se intampla acum 2-3 ani, nu mai stiu cum e la vulcanizarea respectiva, dar sper sa nu se fi prostit.

  28. Mihai

    Partea cu azotul este adevărat din punct de vedere al presiunii. Odată cu scăderea temperaturii cu 10°C automat presiunea în pneu scade cu 0.1 bar. Deci este bine iarna să avem cam cu 0.2 bar mai mult decât scrie in cartea mașinii dacă avem doar aer. Daca avem azot (vid înainte apoi azot de la aparat cum este cel din poză) aici putem pune liniștit presiunea din cartea mașinii și dacă janta este ok și cauciucul aici va tine și câțiva ani (eu am de 3 si nu le-am mai adăugat azot dar le verific odată la 2 luni și dacă nu faci pană). Deci nu este chiar poveste si la mașinile mici cu condiția să fie într-adevăr doar azot. Restul este cancan…

  29. Florin tudorache
    Florin tudorache

    E acelasi lucru cu spalatul masinii, la sfarsit te intreaba daca vrei sa o dea cu ceara, polis, antiinghet si numai stiu eu ce.

  30. Baldur

    Intunecimea voastra ma sperie! Imi citeste gandurile…..Chiar ma gandeam, nu-s 2 zile de atunci ” nu scrie oare Cabral un articol despre hazotu’ din hanvelope?”

    Acum serios. Ratiunea utilizarii azotului este una singura – mentinerea pe termen indelungat a unei presiuni apropiata de constant in anvelopa. Constant e imposibil deoarece exista intotdeauna o variatie data de variatia temperaturii. Intr-adevar, diametrul cinetic al moleculei de azot e mai mare decat diametrul cinetic al moleculei de oxigen (in special datorita diferentei de 1 proton in plus in atomul de oxigen. Aceasta diferenta face ca molecula de oxigen sa fie mai permeabila prin stratul de cauciuc al anvelopei. In literatura de specialitate se foloseste un coeficient de permeabilitate specific fiecarui gaz pentru un material dat.
    Ce este important – cat gaz se pierde prin peretele anvelopei intr-un timp dat. Evident – cu cat e mai mult cu atat e mai rau. Este firesc ca un gaz cu un coeficient de permeabilitate mai mare va genera un flux de permeatie mai mare si implicit o pierdere mai mare (scadere mai rapida a presiunii). In cazul celor doua gaze date, coeficientul de permeabilitate (se masoara in Barrer-i dupa numele unui pionier (Richard Barrer) in studiul permeatiei gazelor prim materiale), la 25 grade Celsius este de cca 10 B pentru oxigen si 3 B pentru azot. Este clar ca oxigen se pierde de 3.33 ori mai rapid.
    Consecintele – anvelopa umflata cu aer se va dezumfla mai rapid decat una umflata cu azot. Repercusiuni – pe flanc se va forma o „burta” din cauza presiunii mai mici. Raza de curbura a burticii va fi dinamic-variabila in functie de incarcatura masinii, cat de „denivelacios” este drumul, nr. de franari/unitatea de timp (mare in Bucuresti) etc. Practic aceasta flexare constanta a talonului duce la uzura prematura (obosirea materialului).
    Paradox – daca ar exista o anvelopa cu viata foarte lunga, umflata cu aer, la un moment dat, prin cicluri repetate de dezumflare „naturala” – umflare (cu aer) in anvelopa o sa existe mult mai mult azot decat oxigen.

    • Carcotasu'
      Carcotasu'

      Ce-ai vrut sa spui ?

    • Other one
      Other one

      Exact ce a zis ☺

    • mikoistvan
      mikoistvan

      Eu consider ca ceea ce ar putea conta e cresterea presiunii din anvelopa la incalzirea ei la soare, frecare etc. Dilatatia termica a gazului.
      (P x V) / T = constant. Volumul anvelopei considerat constant, crescand temperatura (T) duce la o crestere a presiunii (P). Deci daca pot incalzi gazul de 1,5 ori (ridic temperatura vara de la 26 grade la 39 grade la soare), cresc paralel si presiunea de 1,5 ori (de la 2 la 3 bari). Gazul rar il incalzesti mai greu => cresti mai greu presiunea.
      Dar daca reglezi presiunea dimineata la 20 de grade si incalzesti roata la 60 e un multiplu de trei..

  31. Camelia

    Eu am luat țeapa in Spania la Feu Vert cu azotul.Am schimbat cauciucurile marca michelin si am fost intrebati daca vrem azot si n-i s-a explicat cum sta treaba cu el, ba chiar am si garantie nu doar capacele verzi. Dupa nici 1000 km a trebuit sa bag aer in roti.

  32. Doc

    Legea Boyle-Mariotte e aceeasi pentru toate gazele. Ceea ce ati spus despre azotul care nu se dilata/contracta e pur si simplu LOL.

  33. ALEX

    Azotul tine cauciucul rece.Cu un cauciuc rece nu o sa obtii niciodata performante,ele sunt gandite sa lucreze bine la cald!!!Bagati aer si verificati periodic presiunea!!!Bafta!

  34. Adela

    Mie mi-a plăcut asta cu „diametru cinetic”, „coeficient”, „permeabilitate”, urmate de foarte-științificul „denivelăcios”! :)))

  35. Ioan Săbăduș
    Ioan Săbăduș

    Da chiar mergi pana la capat cu gluma. Il lasi pe om sa afle din sursa sigura TEAPA.

  36. Otto

    Eu sunt nemultumit fleasca. Ar trebui sa mareasca oferta, sa bage in roti si alte elemente din tabelul lui Mendeleev: argint, aur, plumb, calciu, sau elemente traditionale, saorma, carnati, piftie, sa fie oferta serioasa…

  37. Alex

    Intr adevar un service adevarat unde zici. Acolo merg si eu. Super profi oamenii acolo.

  38. MGN

    Azot, neazot, aderenta este scopul. La curse se foloseste azot pt a stabiliza aderenta pneului. Aderenta e data (si) de suprafata de contact, care e influentata de presiunea din roata, care la randul ei e influentata de temperatura din pneu, temperatura care-i influentata de mai multi factori (tip anvelopa, tip suprafata de rulare, chair si unghiuri).
    A pune azot in roti fara sa stii de ce si mai ales cat (presiune adica) e frectie.
    In conditii normale, de strada, adaugati la frectie un picior de lemn.
    Restul beneficiilor azotului sun secundare, motiv de luat bani pe care n-are rost sa-i dai.
    Parerea mea :)

  39. Marian C.
    Marian C.

    puteti incerca si heliu in roti… va va face masina sa pluteasca..drept urmare…consum foarte scazut ;)

  40. Rocco

    Eu am azot sigur ca l-am bagat cu pompa :)))

  41. Adrianv

    nu mai bine incercati ancelope run-flat fabricatie recenta(noi..)se vor comporta mai bine decat orice anvelopa cu azot… sau compromisul ideal anvelope ciu indice greutate XL, confort mai bun decat run-flat si stabilitate mai buna decat o anvelopa uzuala.
    lasati azotul sa fie pentru cei care cred in el, cel utin la turismele si autostrazile noastre

  42. bRUtuSS

    Vrei sa zici ca la noi unde se merge bara la bara prin mai toate orasele mari nu se simte diferenta la mers? Asta cu azotul e alintaroma fe la Jacobs pentru masini :)

  43. Florin

    Azot , neazot, la o mașina care parcurge mai puțin de 20.000 de km pe an, merge si aer.
    Azotul îmbunătățeste aderenta. Da își scoate ghearele si se agata de asfalt.
    Azot șo pe ei .
    Lumea cumpara anvelope SH , vechi de 2-3 ani, si cere azot.
    Azot ! Șezi!
    50 % din proprietarii de limuzine , caută anvelope SH . Imi cere unul anvelope de Q7 . Am SH cu 250 lei bucata , DOT 2013 , 6 mm. Oaaaa….am găsit in Germania 10 € bucata. Marș in Germania .
    Azot pișă-i rotile tată.
    Vine o tanti să-i verificam o roata care pierde presiune.
    O bagă Mihăiță in „ligheanul ” cu apă ( roata nu tăntița) , zici ca e distribuitor de oxigen pentru acvariu.
    Verificam DOT-ul, 1996… Știți doamna , trebuie alta . Asta e cam veche. Pai săptămana trecută am cumpărat-o. . Pai mergeți la vânzător. Pai OLX . Pai teapa.
    Hai ca trebe sa merg cu Azot la vet.
    Antirabicul este obligatoriu.
    Azooot! Hai golane.

  44. Alexandru Popescu

    Nu am bagat niciodata azot in roti si nici nu simt nevoia , nici masina ce e drept nu mi-a spus ca ar vrea. Consider ca moda cu azot e la fel cu altele de genul sa scoti bani din nimic.Dar cene facem daca se scote pe piata ceva „mai tare ” ca azotul , sa vezi atunci cerere.

  45. Alex

    Eu imi pun azot la niste baieti pe Virtutii, langa Mc. E o vulcanizare mare si par oameni seriosi, pana acum nu am avut probleme.

  46. stefan

    Ideea cu azotul e o gogoasa aburinda pt orice sofer dornic de performanta. Mi’am pus odata azot cand aveam pe masina cu senzori individuali de presiune si culmea e ca se comporta ca si cum aveam numa aer, adica crestea presiunea dupa rulare de la 2.3atm la 2.5atm . Azotul il bagasem la autosoft(tot tepari si ei, cata vreme nu au vidat roata).
    Totusi, in timp, aerul din anvelope ramane treptat fara oxigen si va alegeti doar cu multiubitul azot.
    Sfat:Nu strica nimanui un compresor de 50 de lei in portbagaj. E bun si cand ai un cui in roata si nu te mai chinui sa schimbi rezerve in parcare, pt ca pana la prima vulcanizare garantat ajungi pe roata intepata.

  47. Letitia

    Nu mai vorbiti atat de azot in roti ca le dati idei autoritatilor , si ne trezim cu vreo taxa de „azot ” obligatorie ;)

  48. Radmilo

    Cum adică „molecula de azot e mai mare decât cea de oxigen”? Păi au cîte 2 atomi și una și alta iar atomul de oxigen (8 protoni+8 neutroni) e mai mare decît atomul de azot (7 protoni+7 neutroni).
    Cît despre variația presiunii în funcție de temperatură e aceeași la ambele gaze (vezi transformarea izocoră la gaze: p1/t1 = p2/t2).

  49. pamax

    Va sfatuiesc, neaparat sa bagati in anvelopele de iarna azot de iarna si capacele albastre iar in anvelopele de vara azot de vara respectiv capacele verzi ca altfel n-o sa aveti aderenta mult dorita!

  50. Sorin

    Salut o vulcanizare micuta destul de dotata si mai ales de incredere, au ceva vechime acolo ceva peste 15 ani, sos. colentina 441 visavis de carrefour. Toata stima dl. Cabral. O zi buna

  51. Alex

    Salut,

    Este un Rotis Lux pe Sos. Pipera nr.41 (birou de vanzari caci n-am reusit sa dau de vreo vulcanizare) si un Pit Car pe Barbu Vacarescu nr.74-76. Nu gasesc insa nici un Rotis pe Barbu Vacarescu.
    Se poate un mic ajutor cu niste indicatii sau o lamurire? :)

  52. Silea marian
    Silea marian

    Eu am azot si in rotile de la tractor si mai am si 2 saci de „rezerva” prin garaj !

  53. Andrei

    Presiune cu flatulente, pentru cei puternici si creduli :)

  54. catalin

    Eu mereu bag azot in roti! Amestecat, ce-i drept, nu pur, ca ingheata cauciucurile:))).

  55. Knox..

    Cu ce doriti domne rotile? Cu de toate…

  56. Otto Brehner
    Otto Brehner

    Nu e pentru performanta, asta e o vrăjeală…ci pentru că dacă ai senzori de presiune, cel putin în cazul masinii mele, apare mesaj de presiune scăzută chiar si la rotile care au stat în umbră, în cazul în care am pus numai aer. Când am pus „azot” nu a mai apărut mesajul, deci e mai bine.

  57. Genesys

    Umflarea rotilor influenteaza consumul! O umflare optima inseamna pata de contact mai mica si implicit, consum mai mic!

  58. cosonoi

    Acum 16 -18 ani , cumnatul meu ,schimba anvelopele , noi ,presiunea cu azot , garantie 3 ani ,in garantie veneau sa-i faca pana , chiar asa a si fost , cca . 35 min. au venit , dar nu aici ,in Franta in nord .Pro si contra azot , sincer toti au dreptate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.