Tarom.

Buuun. Dupa ce am bagat cotul in scrumiera, varsand intregul continut pe birou, iar in timp ce strangeam mucurile si scrumul am reusit sa vars si paharul de apa minerala pe tastatura, pe birou si-n brate, sa scriem postul asta…

Am zburat destul. Nu mult, nu putin… zic destul, facand o medie intre anii de viata si numarul zborurilor. Dintre cele mai proaste experiente pot enumera doua zboruri de cosmar cu Air France. Echipaj de toata jena, organizare cel putin nefericita si doua avioane murdare ca naiba. Si doua aterizari pe Otopeni de-am zis ca face din aeronava vagon de metrou. Dar cel mai mult a deranjat echipajul (dupa o intarziere de 3 ore la decolare erau foarte ofuscati si-si varsau nervii pe noi pentru ca am avut tupeul sa le batem obrazul – nu de alta dar mergeam la un eveniment si intarzierea aia de 3 ore ne-a facut sa pierdem toate conexiunile la tren si feribot – ma rog, ferry-boat).

Dealtfel intarzieri am avut si cu Blue Air, dar echipajul a compensat prin cum s-a comportat ulterior si, in plus… cand costa biletul cat trei T-shirt-uri mai vrei si tratament de Lady Gaga?! Per ansamblu Blue Air si-a facut treaba bine.

Si cu Lufthansa am zburat ok, si KLM-ul a fost ok.

Bine, avand in vedere ca am 2m… inafara de zborurile unde m-am lipit de-un loc la una dintre iesirile de urgenta, cu dintii pe genunchi am zburat tot timpul (“cu dintii pe genunchi” este treapta urmatoare pe scala care masoara inghesuiala, treapta superioara celei numite “cu genunchii la gura”). Da, in caz ca va intrebati, de obicei zbor la economic si nu la business sau alte clase unde costa biletul mai mult decat toata vacanta la un loc…

Dar de Tarom vroiam sa zic cateva chestii. In primul rand intarzierile. Nu stiu cum fac nenii astia dar recupereaza intotdeauna intarzierea de la decolare. Poate n-o fi asa intotdeauna dar mie asa mi s-a intamplat de fiecare data. La cel mai recent drum, cel de ieri, cand am decolat spre casa, pentru ca spaniolii de la aeroport au gresit boarding-ul, s-a creat un moment mai putin placut si a durat ceva timp pana sa se repare. Ne-a explicat capitanul (am retinul numele, Emil Dobrovolschi) cum ca avem nu-stiu-ce componenta de vant de spate si ca o sa ne ajute. Ca ne-o fi impins vantul din spate ca pe Corabia lu’ Sparrow sau ca i-o fi dat gaz capitanul… nu stiu, cert e ca am cam tumefiat intarzierea si-am ajuns aproape la timp. Si la fel s-a intamplat si cu alte ocazii…

Apoi imi plac stewardesele de la Tarom. Stai ca-s insurat, nu ma refer la placutul ala… cu toate ca-s unele chiar dragute. Spun ca-mi plac pentru ca nu au falsitatea aia de a-ti zambi si a-ti spune cu gura cracanata intr-un zambet enorm ca I’m here to make you happy! dar cand te uiti in ochii lor vezi pe undeva pe-acolo un Mori, ba!. Sunt politicoase dar corecte, fara sa fie false.

De rau? Mai e cate-un monitor care nu merge, inafara de cateva aeroporturi Tarom-ul are poarta de imbarcare cu numarul dupa ultima poarta mai mergi putin si-aproape-ai ajuns, scaunele unora dintre avioane sunt din colectia tocit dar vintage… in sfarsit, sunt si din cele mai putin bune.

In plus… mi se pare ca astia de la Tarom aterizeaza de cele mai multe ori… tangent cu perfectul. Nu tu zgaltaiala, nu tu buseala aia de esti gata sa pariezi ca raman aripile pe pista…

Deci, per ansamblu cred ca oamenii astia isi fac treaba. A, sunt sigur ca sunt si unii care nu sunt multumiti in urma interactiunii cu Tarom, cred ca este inevitabil. Eu zic cum mi s-a parut mie si ametitilor mei de prieteni.

Apropos, asta face parte din posturile in care vorbesc de bine despre diverse chestii cu care m-am intalnit, caci de rau despre orice vorbesc toti. Nu, nu e reclama (cu toate ca as fi tare sa iau bani de la o companie si sa scriu ca are scaune tocite sau obosite).

P.S. Daca aveti chef de ras aduceti-mi aminte sa va povestesc zborul spre Oschesleben, cu ocazia aia am scapat de-o constipatie groaznica. Si-am dat-o in Furazolidoane…

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

• BUZGAR CARMEN
    • 13.02.2019

Am zburat azi cu Tarom. Madrid București. A fost singurul avion din acea parte a zilei care a avut întârzierea si întârzierea întârzierii. Si schimbare porți de 2 ori. Si paste cu suc de rosii. Si pierdut zbor cu conexiune sigură…Si bilet peste 3 ore…. Si aterizare de am crezut ca acolo rămâne coada…. Si scaune înguste si uzate….Si nu recomand

• mihai cornelia
    • 28.12.2017

Eu care ma temeam de avioane cand le priveam de pe pamant cum zboara atat de sus , majoritatea doar le auzi , ziceam ca niciodata nu voi zbura cu avionul , nici sa imi dea cineva o suta de mii de euro . uite ca am facut-o si pe asta . nu mi-a dat nimeni niciun euro dar am zburat .ma gandeam ca pan’aici mi-a fost sa traiesc . scenarii in mintea mea . ma vedeam cand prin ocean , cand prin munti , prabusiti si alte idei de om frIcos . dar uite ca cineva acolo sus ,{ mult mai sus decat avioanele }ma iubeste si totul a fost ok . am fost obosita la intoarcere , am prins ninsoarea in Anglia pe 10 decembrie si zborul a avut intarziere 3 ore . eram franti de oboseala si eu si copii , dar am ajuns cu bine acasa . un zbor cu Blue Air Iasi-Luton si ne-am intors cu Tarom . ambele zboruri au fost placute , mai ales cel cu Tarom . nu credeam ca voi spune asta vreodata , dar parca as mai vrea sa zbor cu avionul . oricum , pilotii si stewardesele sunt oameni demni de admirat . Felicitari Tarom si Blue Air .

• Mihai Vasilescu
    • 10.08.2017

Evitati Tarom… Zborul nu a fost ok si mi-au rupt ambele rotite de la troler si suportul de la maner. Urmeaza sa decid daca nu ii dau in judecata.

• Mihalcea Daniel
    • 19.11.2014

Acum recent am zburat si eu cu Tarom Bucuresti-Madrid dus si intors Madrid-Bucuresti.Eu cu frica de inaltimi m-am simtit ca acasa.Noi am zburat cu un A310 YR-LCA.La dus a fost suuuuuperm-am indragostit de o stewardesa si m-am rugat ”Da doamne sa fie si ea la intors” si asa a fost.Decolarea super lina si in mai putin de 5 minute am ajuns la 12000 de metri.Mancare super,amabilitate minunata,politicoase,sincere si corecte.Nu false.Aterizarea superba,nici n-am simtit-o.Ce am avut probleme la intors a fost la aeroport ca pt 3 kg in plus trebuia sa platimm 100 euro dar era un domn politicos roman care ne-a zis sa ne rearanjam bagajele.La intors a fost la fel de bine.Sincer o recomand pe Tarom din toata inima

• Andy
    • 26.08.2014

O sa ma dau curand cu Taromul sa vad cum e senzatia. Se mai zicea ca zguduie la plecare da na.. macar nu zbor pe deasupra Rusiei :)))

• edel
    • 30.06.2011

Am zburat cu Taromul pe ruta Bucuresti-Paris dus-intors. Era prima data cand luam avionul. Dupa ce imi povestise taica-miu sa “vezi-tu ce-senzatii-ai-cand-decoleaza-si-aterizeaza, m-am infipt in scaun si cu imagini in cap de la 11 Semptmbrie de la americani, ma gandeam gata…pana aici mi-a fost!
    Culmea e ca asa bine n-am zurat niciodata, nu am simit nimic si chiar incepuse sa-mi placa. Am mai zburat si cu alte companii de atunci, insa ai nostri raman preferatii mei. 🙂

• DMC
    • 29.06.2011

Iti impartasesc impresia f buna cand vine vorba de zborurile Tarom…Din nefericire, pentru mine, Blue Air-ul mi-a dat o monstra…de cum sa-ti vizualizezi viata in cateva minute, timp in care strangeam serios cu mana scaunul din fata mea:)) ( de parca ar fi contat, daca s-ar fi intamplat ceva rau)….iar cei mai zmuciti mi s-au parut cei de la Swiss Air, care decoleaza ca naveta spatiala si aterizeaza cu senzatia ca te vei infige ca morcovul in pamant:))

• Alina
    • 29.06.2011

KLM buni, Tarom, ok, inafara de intarzieri si nesiguranta la tot pasul sunt ok si cei de la wizz si blue air. British A. imi plac mult, politicosi, nu or fi ele stewardesele cele mai frumoase dar compenseaza prin dragalasenie, une mai pui ca poti sa stai la palavre cu ele daca e un zbor lung 😀 Aegean imi place, Olympic hmmm se spunea intr-un timp ca au cei mai buni piloti…eu una am clantanit de teama intr-o cursa Atena Bucuresti…si aterizarea m-a zdruncinat de mi-am muscat limba! American Airlines, desi vor sa para ca au un client service bun lasa de dorit la toate capitolele, de la organizare pana la filmele din avion …rugati-va sa nu vi se anuleze vreun zbor cu ei, ca voucherele de mancare pe zi sunt de 10 dolari…vai de ei…insa iti zambesc, si-ti spun : “we are glad you chose us”, cred si eu! A mai zis cineva de Virgin Atlantic, da, sunt super, n-am ce sa le reprosez!
    Pana la urma e dupa cum ti-e norocul 🙂 Zbor placut si in siguranta cu oricine ati alege sa calatoriti..inafara de Air france, nu? :))

• geretus
    • 28.06.2011

Emil Dobrovolschi are mania sa explice pasagerilor cum e treaba cu vantul, unghiurile de zbor etc… Am zburat cu el de cateva ori si invariabil face la fel…
    In orice caz – ca si pilot si-a facut treaba super ok…

Mie personal, mi se par putin desuete explicatiile pe care tine sa le ofere de fiecare data… dar de… e doar parerea mea…

• Cabral Ibacka
      • 28.06.2011

Mie-mi place, nu stai ca un popandau pe scaun, ai impresia ca intelegi si tu ce se mai intampla…

• Wan
    • 26.06.2011

Am zburat cu aceleasi curse si la dus si la intors.. totul este exact cum ai descris. Sotul meu are si el tot 2m si am cerut locuri la emergency exit 😀 Cu aerul conditionat cum te-ai impacat? Mie mi s-a parut cam inexistent si cand i-am rugat sa dea drumul mai tare la aer mi-au zis ca trebuie sa impace pe toata lumea… Daca mi se facea mie rau nu prea conta :)) Oricum, am avut impresia ca am zburat cu toti ciobanii si nespalatii de pe pamant… puteau a transpiratie…se mai si descaltau… dar asta nu mai e vina Taromului….

• Cabral Ibacka
      • 28.06.2011

La noi ba a fost frig polar, ba cald saharian…
      Si nu, nu s-a descaltat nimeni pe langa noi, slava Domnului!