Sari la conținut

Da, unde mai intorci capul pe netul asta romanesc dai de specialisti. In SEO, in promovare on-line, in campanii publicitare, specialisti sunt, guru tangent.

Dar cei mai multi si cei mai multi sunt social media specilists. Ei o stiu pe-aia cu like-urile, cu share-urile, cu comentariile si cu generarea de buzz, muzz si fuzz.

De fapt, daca-i scuturi putini raman in mouse-ul gol si cu tastatura umflata, caci sunt atat de priceputi ca nu pot promova nimic.

In schimb, oamenii care au abilitati de comunicare, de transmitere a informatiei, care au empatia comunicarii in sange… sunt adevarati social media socialisti proprii.

Vreti un exemplu? Va spun ca este efectiv din alta lume, una cu Doamne si Domni, cu eleganta, vorbe frumoase si o anumita rigiditate a coloanei vertebrale. Cand a aparut facebook-ul la noi se afla deja intr-un punct al vietii cand noul si spectaculosul cotidian n-o mai atrageau deloc. N-are nici studii si nici cursuri speciale de tehnologiile internetului, nu se pricepe la invartit de mouse.

Totusi, cele mai slabe interactiuni pe FB numara cel putin 100 de like-uri. De ce? Pentru ca, desi nu se impauneaza cu titlul de social media specialist, stie sa vorbeasca comunicare.

 

Doamnelor si domnilor, Oana Pellea. De gasit pe Fb aici. Va recomand.

 

18 comentarii despre "Social media specialists."
  1. Simoniq

    ai mare dreptate. nu sunt subscribed la multe persoane publice, dar dintre putinii pe care ii citesc mi se pare ca un simt f dezvoltat al comunicarii il are si horia brenciu. chiar daca el transmite alt gen de informatie, chiar stie sa captiveze cu orice mica istorioara. oricum reach-ul nu se masoara in like uri, share uri si alte grafice…

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Se masoara si in alea. Dar nu numai. ;)

    • Simoniq

      da, dar nu sunt asa relevante; nu stiu daca ai vazut la Liviu Mihaiu postul acela in care cineva spunea ca el nu da like niciodata, nu da share, DAR merge la gradinitele recomandate de noi, isi cumpara hainele pe care le postam, asculta melodiile, citeste poeziile samd. Cam asa sunt si prietenii mei; daca le spun ceva: stiu, am vazut pe facebook, iar eu pe ei nu i-am vazut niciodata pe facebook, nici nu banuiam ca il deschid (cum sunt de fapt mii de persoane si 50% dintre amicii mei).

    • Simoniq

      ah, si sa nu il uitam pe Cornel Ilie, care e mestesugar al vorbelor. ca primeste sute de like-uri, eh, asa e cand esti celibatar dragut si cantacios :)))

  2. Stefan

    Imi place inversunarea cu care le spui lucrurilor pe nume. Iti dau perfecta dreptate legat de specialistii astia cu degetul in nas. Totusi legat de aceasta stimabila doamna, cu ce o ajuta ca strange peste 100 de like-uri la fiecare interactiune si are peste 2000 de subscriberi?! Eu unul sincer nu vad rostul acestei colectii de aprecieri la la diverse poze luate de pe ici colo de pe net sau citate pentru oameni mai slabi de inima.
    Cunosc copil de clasa a 8 a care adminstreaza o pagina de FB cu peste 15000 de like-uri, bun cu ce il ajuta acest ? :) Îi face vreun subscriber din ala temele? Evident ca nu! Si atunci care e rolul colectionarii de like-uri de la toti sensibili facebook-ului? Unii fac colectie de like-uri pentru a face bani, altii pentru ce?! Oricum in final tot la un mare mare spam se ajunge si daca ai nesansa sa ai prieteni mai sensibili o sa trebuiasca sa le dai unsubscribe la fiecare in speranta ca o scapi sa vezi tampeniile pe care ei le distribuie zilnic…

    răspunde
  3. nuami

    stii ca eu nu am fost atenta niciodata la like-uri??cite sint? pentru mine like-insemna ca omul a inteles ce am scris ori i-a placut sau e de acord cu mine …hm! eu chiar nu am nicio treaba cu comunicarea dar imi place sa cunosc oameni, imi face bine sa descopar printre oameni si Oameni …

    răspunde
  4. Georgiana

    Bravo, Cabral! Subscriu la ce ai zis…:)

    răspunde
  5. Bomarzo

    Excelent punctat, Cabral! Pot sa spun cu mana pe inima ca Doamna Oana Pellea este unul dintre oamenii care ma inspira cu frumusetea si nobletea lor. In societatea romaneasca de astazi este … O minune. Si ca sa o parafrazez: va plangeti ca nu mai aveti modele. Vorbiti-le copiilor de Oana Pellea.

    răspunde
  6. mihai

    Nu sunt de acord aici. Nu cred ca are nici un skill de comunicare online, e vorba doar de faima. Tu poti pune pe facebook cea mai tare fotografie din 2012, daca INNA pune o poza facuta de telefonul ei in buzunar in care nu se vede nimic, o sa primeasca mai multe like-uri decat a ta. Pentru ca ea e mai cunoscuta.

    răspunde
    • albinuta veninoasa

      Mihai, nu intodeauna conteaza cati fani sau like-uri ai. Conteaza f mult cate lucruri pui in aplicare dupa ce stai de vb cu respectiva persoana.
      Nu-mi spune ca ai comentat de fiecare la un articol pe care l-ai citit, dar din care ai invatat ceva.

    • mihai

      Despre like-uri era vorba in articol, despre like-uri am zis. Faptul ca Oana Pellea e o minunata nu am contestat, discutia era despre specialisti in comunicare online / social media, dupa cum spune si titlul postarii…

      Nu stiu am inteles ultima fraza din comentariul tau, dar am comentat atunci cand am simtit ca am ceva de spus. Comentarii gen „DA”, „genial”, „ce tare” nu mi se par foarte utile. De-aia citesc blogul, pentru ca este „genial” si „tare”. Comentariile au rolul de a completa discutia sau de a oferi si alte perspective, cred eu.

    • albinuta veninoasa

      Ma refeream ca nu este neaparat sa dai like, distribuie, cateodata nu punctam nimic, dar mergem cu inca o lectie invatata, chiar daca nu suntem vazuti in comentarii.

  7. albinuta veninoasa

    Cabral cate zile esti pedepsit ? Nu de alta, dar vreau sa-ti vad ochisorii care fac legatura cu zambetul :)

    răspunde
  8. albinuta veninoasa
  9. Curiosu'

    @Stefanitza …. Am ajuns sa fim invidiosi pe altii pana si pentru ca primesc like-uri multe si noi nu primim?
    Sunt curios daca ar mai fi scris Stefan toata pledoaria sa daca ar fi avut si el zilnic peste 100 like uri, la o postare de a sa… De fapt, nu mai sunt curios, pentru ca stiu care e raspunsul la aceasta curiozitate a mea…
    Asadar nu mai e nici o curiozitate, e doar o concluzie… Sau cum ar zice unii ” Stefanutzi ”
    ” insensibili „, e ” decat ” o concluzie!
    Mey, despre unii oameni ajungi sa-ti dai seama cine sau ce sunt, chiar si numai la 30 de secunde dupa ce si-au deschis gura sa vorbeasca… Si calificativul oameni adresat multora din cei cu gura mare, e ceva cu totul nepotrivit.

    răspunde
  10. SirDevil

    Eu o sa fiu mai simplu :
    „conteata calitatea si nu cantitatea”
    Parerea mea :)

    răspunde
  11. Mihai Duțu
    Mihai Duțu

    păi da, bre, da’ ea a intrat în social media când deja era vedetă. e ca și cum eu aș începe să fac emisiuni la un post tv local (și pirat) și m-aș rupe să te bat la rating. :) dă și matale exemple de oameni care au devenit vedete din online.

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.