Sari la conținut

Astea sunt cele 3 variante mari de a executa o deplasare din punctul A in punctul B.

Pe DN1, de exemplu, cele 3 variante se traduc asa:

– slow = 60 / 90 km/h

– normal = 70 / 100 km/h

– tare = +90 / +120  km/h

[prima viteza este cea pentru urban, cea de-a doua pentru interurban]

Varianta 1 nu-i combinatie, te depaseste toata lumea, ii fortezi pe cei care circula cu o viteza normala sa se suie pe banda II si-i pui in calea celor care merg tare si foarte tare, ii incomodezi pe ceilalti si ceilalti te incomodeaza pe tine.

Varianta 2 mi se pare cea mai buna.. si poti opta sa mergi cu 80 / 110 km/h viteza aratata de ceas, esti in limita de eroare a radarului Politiei.

Varianta 3 mi se pare cea mai paguboasa… riscul creste exponential, consumul de benzina / motorina creste si el, stresul tau – chiar daca inconstient – e si el mai mare. Care ar fi castigul? Teoretic timpul mai scurt de deplasare.

Practic insa, stiti care-i diferenta de timp dintre unul care merge <normal> si unul care merge <tare>? Pe distanta Bucuresti-Brasov cel care merge tare castiga in jur de 15 minute. Tocmai ce-am probat treaba asta, pe filmate, ca sa nu avem discutii… asta este castigul in timp, am ajuns cu 16 minute dupa amicul care se grabea.

Pai… daca nu e casa in flacari sau nevasta pe cale sa nasca… merita?

15 comentarii despre "Slow. Normal. Tare."
  1. albinuta veninoasa

    Un astfel de test l-am facut si eu pe ruta Alba-Iulia – Cluj-Napoca, prin anii 98, tanar si fara minte cu un opel ascona 1.8 injectie. Diferenta este foarte mica pe aceasta distanta, aproximativ 20 minute si a fost vorba intre cele doua stiluri de condus (nebuneste si sportiv)
    De obicei pe aceasta ruta nu ma simteam bine daca nu ajungea acul (inafara localitatilor) pe la 130-150, pana intr-o zi cand am asistat la schimbarea placutelor de frana si am observat ce se poate intampla la o mica defectiune la roata.
    Viteza cu care mergeam dupa aceasta lectie era maxim 110 si sotia ma intreaba de ce merg asa incet, ii defecta masina ?(nu are obiceiul sa se uite la bord niciodata). Normal i-am raspuns ca deja sunt la 110, iar dupa ce se uita mirata la mine ma intreaba „si atunci saptamana trecuta cu cat mergeam ?”.
    In concluzie diferenta de timp este mult prea mica chiar la diferente de 30-50 km/h.

    răspunde
    • Ovidiu

      150 km pe Alba-Iulia – Cluj??
      Cred ca erai mult mult prea brav pe vremea aia si lipsit de orice bun simt al sigurantei pe sosele..

      *nu degaba, cand mergeam dimineta la scoala, aud pe stiri la radio citez „cele mai periculoase drumuri la noi in tara…un anumit sector de prin Ramnicul Valcea si sectorul TURDA – CLUJ :D” + ca prin 98 nu erau montati parapetii, se puteau taia la greu curbele*

  2. stefi

    Hai sa ne ajuti la bagaje! :) >d<

    răspunde
  3. stefan

    week-end-ul trecut DN 1 Brasov – Bucuresti si retur: am ales si eu varianta a 2-a (plus optiunea de a ma incadra in limita de eroare a radarelor). Drumul e intesat cu radare ale politiei, cel putin 3-4. Mai mereu s-a intamplat sa vad masini conduse de „regi ai soselelor” trase langa echipajele de radar ale politiei. Am ajuns in Bucuresti dupa 2 ore si jumatate. Mi se pare rezonabil, de consum nu mai zic, am motorizare diesel. Important e sa ajungi intreg acasa!

    răspunde
  4. stefan

    by the way, am constatat ca in ultimul timp in Romania daca te comporti normal, faci niste lucruri normale si de bun simt, ce tin de educatie, esti privit ca un ciudat!

    răspunde
    • nermal

      asta e de mult. inseamna ca ai inceput tu sa fi mai aproape de reguli? :)

  5. Mary

    Incet, forte incet si pe loc…

    răspunde
  6. nermal

    o lta varianta ar fi, la mersul pe autoastrada, cand, dupa ce gonesti cu ceva mai mult decat limita admisa pe cei putini km ai nostri, te opresti in benzinarie sa-ti iei…o guma. Indiferent pentru ce te opresti, cel care mergea incet pe autostrada adica la consum, undeva pe la 100 km/h(normalul fiind la 130 sa zicem), trece fulierand pe langa

    răspunde
    • RedGuard

      Yeap, yeap. Lumea mai trebuie sa se chillax. Trece viata si e aiurea sa te tot stresezi si grabesti. Chill, man.

  7. Marian S

    Moldovenii, aceşti înţelepţi neînţeleşi, au creat o schemă mult mai bună: înşiet, înşietişor, pi loc şi di
    loc. :)

    Acum, pe bune: total de acord cu tine, am verificat-o de multe ori.

    răspunde
  8. basic_instincts
    basic_instincts

    in tari bananiere ca romania, italia etc zmeii calca masina in versiunea pana la podea si frane cat mai dese determinate de nesincronizarea in trafic. nu respecta indicatoarele, marcajele de pe asfalt. se gandesc la radar in loc sa respecte limita de viteza. in elvetia in tunel daca nu mergi cu 80/70 (depinde unde esti) iti ei flash, poza instant. si unele sunt lungi. km intregi. imi amintesc de unul cu nr de italia care era in spatele meu si imi baga farurile lungi ca sa merg mai tare. nu putea sa depaseasca ca era doar o banda pe sens si era despartit fizic banda. a mers ala nebun pret de 8km cu viteza legala de 70km/h. la iesire mi-a bagat clacsoane, era superagitat. daka tunelul urmator l-a facut cu 120 a realizat mai tarziu ca a economist ceva bani stand in spatele meu :)

    răspunde
  9. basic_instincts
    basic_instincts

    e ilogic si sa mergi cu 80 cand limita e 130km/h si sa o calci cu 120 unde limita e 80. reperul trebuie sa fie limita legala.

    răspunde
  10. Netpc

    Incet si fara probleme la limita

    răspunde
  11. joyflint

    Condusul confortabil presupune sa fii abil in a gasi compromisul optim intre prudenta si randament.

    răspunde
  12. Forum Auto

    Cea mai paguboasa dupa cum ai specificat e aia cu viteza cea mai mare…te arde la buzunar si ca combustibil consumat(6 ron/litru) dar si riscul de a lua o amenda.
    Eu adopt stilul de condus in cele mai multe cazuri normal adica 90-100km/h, e cel mai ok daca nu te grabesti…ori cu 10-20 de minute plus/minus…tot acolo ajungi.

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.