Slow. Normal. Tare.

Astea sunt cele 3 variante mari de a executa o deplasare din punctul A in punctul B.

Pe DN1, de exemplu, cele 3 variante se traduc asa:

– slow = 60 / 90 km/h

– normal = 70 / 100 km/h

– tare = +90 / +120  km/h

[prima viteza este cea pentru urban, cea de-a doua pentru interurban]

Varianta 1 nu-i combinatie, te depaseste toata lumea, ii fortezi pe cei care circula cu o viteza normala sa se suie pe banda II si-i pui in calea celor care merg tare si foarte tare, ii incomodezi pe ceilalti si ceilalti te incomodeaza pe tine.

Varianta 2 mi se pare cea mai buna.. si poti opta sa mergi cu 80 / 110 km/h viteza aratata de ceas, esti in limita de eroare a radarului Politiei.

Varianta 3 mi se pare cea mai paguboasa… riscul creste exponential, consumul de benzina / motorina creste si el, stresul tau – chiar daca inconstient – e si el mai mare. Care ar fi castigul? Teoretic timpul mai scurt de deplasare.

Practic insa, stiti care-i diferenta de timp dintre unul care merge <normal> si unul care merge <tare>? Pe distanta Bucuresti-Brasov cel care merge tare castiga in jur de 15 minute. Tocmai ce-am probat treaba asta, pe filmate, ca sa nu avem discutii… asta este castigul in timp, am ajuns cu 16 minute dupa amicul care se grabea.

Pai… daca nu e casa in flacari sau nevasta pe cale sa nasca… merita?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Forum Auto
    • 12.03.2012

    Cea mai paguboasa dupa cum ai specificat e aia cu viteza cea mai mare…te arde la buzunar si ca combustibil consumat(6 ron/litru) dar si riscul de a lua o amenda.
    Eu adopt stilul de condus in cele mai multe cazuri normal adica 90-100km/h, e cel mai ok daca nu te grabesti…ori cu 10-20 de minute plus/minus…tot acolo ajungi.

    răspunde-i
  • joyflint
    • 11.03.2012

    Condusul confortabil presupune sa fii abil in a gasi compromisul optim intre prudenta si randament.

    răspunde-i
  • Netpc
    • 11.03.2012

    Incet si fara probleme la limita

    răspunde-i
  • basic_instincts
    • 10.03.2012

    e ilogic si sa mergi cu 80 cand limita e 130km/h si sa o calci cu 120 unde limita e 80. reperul trebuie sa fie limita legala.

    răspunde-i
  • basic_instincts
    • 10.03.2012

    in tari bananiere ca romania, italia etc zmeii calca masina in versiunea pana la podea si frane cat mai dese determinate de nesincronizarea in trafic. nu respecta indicatoarele, marcajele de pe asfalt. se gandesc la radar in loc sa respecte limita de viteza. in elvetia in tunel daca nu mergi cu 80/70 (depinde unde esti) iti ei flash, poza instant. si unele sunt lungi. km intregi. imi amintesc de unul cu nr de italia care era in spatele meu si imi baga farurile lungi ca sa merg mai tare. nu putea sa depaseasca ca era doar o banda pe sens si era despartit fizic banda. a mers ala nebun pret de 8km cu viteza legala de 70km/h. la iesire mi-a bagat clacsoane, era superagitat. daka tunelul urmator l-a facut cu 120 a realizat mai tarziu ca a economist ceva bani stand in spatele meu 🙂

    răspunde-i
  • Marian S
    • 10.03.2012

    Moldovenii, aceşti înţelepţi neînţeleşi, au creat o schemă mult mai bună: înşiet, înşietişor, pi loc şi di
    loc. 🙂

    Acum, pe bune: total de acord cu tine, am verificat-o de multe ori.

    răspunde-i
  • nermal
    • 10.03.2012

    o lta varianta ar fi, la mersul pe autoastrada, cand, dupa ce gonesti cu ceva mai mult decat limita admisa pe cei putini km ai nostri, te opresti in benzinarie sa-ti iei…o guma. Indiferent pentru ce te opresti, cel care mergea incet pe autostrada adica la consum, undeva pe la 100 km/h(normalul fiind la 130 sa zicem), trece fulierand pe langa

    • RedGuard
      • 27.05.2012

      Yeap, yeap. Lumea mai trebuie sa se chillax. Trece viata si e aiurea sa te tot stresezi si grabesti. Chill, man.

    răspunde-i
  • Mary
    • 10.03.2012

    Incet, forte incet si pe loc…

    răspunde-i
  • stefan
    • 10.03.2012

    by the way, am constatat ca in ultimul timp in Romania daca te comporti normal, faci niste lucruri normale si de bun simt, ce tin de educatie, esti privit ca un ciudat!

    • nermal
      • 10.03.2012

      asta e de mult. inseamna ca ai inceput tu sa fi mai aproape de reguli? 🙂

    răspunde-i
  • stefan
    • 10.03.2012

    week-end-ul trecut DN 1 Brasov – Bucuresti si retur: am ales si eu varianta a 2-a (plus optiunea de a ma incadra in limita de eroare a radarelor). Drumul e intesat cu radare ale politiei, cel putin 3-4. Mai mereu s-a intamplat sa vad masini conduse de “regi ai soselelor” trase langa echipajele de radar ale politiei. Am ajuns in Bucuresti dupa 2 ore si jumatate. Mi se pare rezonabil, de consum nu mai zic, am motorizare diesel. Important e sa ajungi intreg acasa!

    răspunde-i
  • Loading...