Sari la conținut

 Primind in urma unui articol un mail, am dat o fuga pana pe samb.ro. Cateva chestii interesante pe acolo, cum ar fi cateva proceduri de interventie si alte info-uri interesante.

Dar, cel mai important, am gasit un raspuns pentru Amar de zi:

-nu există nici un protocol in vigoare între SNUAU-112 şi Serviciile de Ambulanţă (la nivel local) sau între Ministerul Sănătăţii şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (la nivel central) care să cuprindă proceduri de operare, utilizarea şi accesul la baza de date şi la înregistrările convorbirilor cu solicitatorii 112, precum şi a responsabilităţilor ce decurg din aceste activităţi.

-operatoarele care răspund la apelurile 112 au calificare de telefonistă neavînd noţiuni medicale de bază, deci nu pot face un minim triaj medical şi nici decide asupra priorităţilor, în special asupra celor medicale.

-nu există în acest moment nici o interfată (software) care să permită transferul automat al datelor din aplicaţia 112 în cea pe care o utilizează serviciile de ambulanţă care au fost dotate cu dispecerate informatizate prin programele Remssy si Bemssy.(DISPEC V) Din acestă cauză operatoarele serviciului de ambulanţă sunt obligate să reverifice şi să introduca manual datele din aplicaţia 112 în cea existentă ceea ce duce la creşterea de 2-3 ori a timpului de înregistrare a unei solicitări (de la maximum 30-40 secunde la apelurile sosite prin 961 la 2-3 minute la apelurile sosite prin 112)

– datele si convorbirea telefonică cu apelantul sunt transmise de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale numai în dispeceratul central al serviciilor de ambulanţă şi nu pînă la nivelul substaţiilor acestor servicii ceea ce duce din nou la întârzierea răspunsului la solicitări în special la serviciile de ambulanţă care nu au dispecerate informatizate.

Deci, pentru salvare sunam in continuare la 961 (Doamne fereste sa avem nevoie dar stiti cum e…), e mai rapid si mai eficient.

Alte info-uri aici si aici.

Revenind la „salvarea vine la o ora de cand am sunat dom’le!”… vedem cu totii ce-i pe strada. Pe unde s-o ia salvarea?! In plus, sta cate un nino-nino (nino de salvare ca daca-i politie fac astia loc, altfel raman fara carnete) in spatele unor soferi pana li se acreste. Si astia stau ca tufele in mijlocul strazii in loc sa faca 2m de loc…

Ce ziceti, sunt tot de blamat sau intr-un fel intelegem?

11 comentarii despre "Si uite ca se mai explica una-alta…"
  1. Jamilla

    Eu inteleg de-a binelea, pt ca am avut parte de situatii in care eu trebuia, ca profesionist sa ajung intr-un loc anume, la un minor abuzat…si doamne, traficul ala!!! asa ca e de inteles, nu mai blamez asa…punand totifactorii cap la cap. Dar sunt de parere ca telefonistele ar tb sa faca ceva traininguri cu notiuni medicale de baza, elementare, cum au cele din state, pt acel triaj…

    răspunde
  2. Andu

    Pune si tu poza la inceputul articolului, te rog. e prea dimineata sa imi chinui ochishorii :>

    răspunde
  3. Moni

    Eu am sunat al 112(un an de zile in fiecare luna) de fiecare data a raspuns o persoana care mi-a dat medicul de garda de fiecare data …In general s-a intervenit prompt…probleme cum s-a intervenit a fost de cateva ori…Oricum finalul a fost inevitabil…
    Cert e ca nu doresc nimanui sa aibe nevoie de Salvare… :)

    răspunde
  4. larisa

    nu de putine ori imi e dat sa vad salvarea cum sta din cauza idiotilor care nu se sinchisesc sa i faca loc , si atat de tare ma infurie incat uneori imi doresc ca aklo unde se duce salvarea sa fie un apropiat de-al idiotilor alora`…..:|

    răspunde
  5. geretus

    Da frate si pe mine ma dispera ca nu se face loc la salvare…
    Prin urmare le doresc tutoror astora nesimtitilor care nu se dau din calea Salvarii, sa vina si momentul cand or avea nevoie de ea si nu o sa ajunga din cauza altor nesimtiti ca ei…

    răspunde
  6. Zu

    Am sunat la Salvare o singura data, pentru prietenul meu (am descoperit ca avea piatra la rinichi, brrr) si:
    – ma tot punea sa-i spun numele lui pe litere- zau daca inteleg de ce era asa important, eu una aveam probleme mult mai mari in momentul acela
    – insista ca poate e doar o durere de burta (???!!!) si el aproape ca urla de durere :-(
    – dupa o ora si ceva de asteptat salvarea (nu, nu era trafic, pentru ca era 4 dimineata) l-am dus la Urgenta cu masina fratelui meu si nu, nu a sunat nimeni de la Salvare sa ma intrebe daca apelul mai e valabil sau ceva similar…

    răspunde
  7. Someone

    În ce ţară a aparenţelor trăim, de fapt… Ce rost are să anunţi că 112 este numărul tuturor urgenţelor când, la drept vorbind, funcţionează ca un dispecerat de taximetrie… sau chiar mai prost.

    Mulţumesc, Cabral. De-acuma voi suna direct la 961.

    răspunde
  8. anca pussy
    anca pussy

    Da,pe o parte ai dreptate Cabral,dar sunt si ei de vina un pic,ori trebuie sa dai de prea multe ori ca sa te priceapa ca ai nevoie urgent de ei,ori trebuie sa ii astepti 8 ore i-am asteptat odata si era chiar sa mor si ei tot nu venisera,da pe d o parte e si traficul.

    răspunde
  9. cabral

    @ Zu – o sa postez zilele astea ceva despre cand trebuie sa chemi salvarea. Sunt curios dac-o sa-mi dai dreptate…

    @ anca pussy – posibil, nu zic nu.

    @ someone – exact, direct la 961 ca la taxi au alt dispecerat ;)

    răspunde
  10. Zu

    ok… cititim, procesam, comentam :-))

    răspunde
  11. krossfire

    Ahh sistemul de informatii din Romania. Daca n-ar fi asa parca n-as simti ca traiesc, sau ca mor (Doamne fereste !)

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.