Sari la conținut

semn de circulatie montat nou (1 of 1)Da, autoritatile investesc mult in infrastructura, in semnalizare, in amenajari rutiere, astfel incat noi sa traim mai bine, mai in siguranta… fac amar misto, evident.

Din seria „semne de circulatie fara de care ne-am prapadi” intra si aceasta semnalizare care ne anunta cu evident interes ca distanta optima intre masinile in miscare pe I.C. Bratianu (adica inainte de intrarea in Pasajul Unirii, mergand spre Budapesta) este de 12 metri.

Iti dai seama ca pentru semnul asta cineva a facut o cerere/sesizare, altcineva s-a scarpinat intelept in cur si i-a dat lu’ sefu sa semneze, sefu  a semnat, s-a dat dispozitie pentru cumpararea semnului (cred ca-i de la Vesta, ca toate celelalte), o echipa s-a deplasat la locul faptei si… iata-ne acum circuland mult mai in siguranta pe I.C. Bratianu.

Gata, acum ca s-a rezolvat si problema asta – ca pana acum mergeam nauci pe-acolo si nu stiam de capul nostru – acum putem merge linistiti la culcare…

Ce-mi veni cu treaba asta? O sa revin pe tema asta cu cateva situatii din Bucuresti, situatii in care cei care participa la trafic sunt cu adevarat pusi in pericol si nicio semnalizare, cat de mica, nu-i protejeaza. Deloc.

In schimb… stim la ce distanta sa circulam pe o saracie de bretea de doua benzi, dintre care una este sufocata perpetuu de taximetristi.

Pai nu suntem noi misto?! Pai cum sa nu…

22 comentarii despre "Semne de circulatie fara de care nu putem trai."
  1. Sabina

    Ai uitat de cineva a luat spaga, cineva a dat, cineva va mai lua, cineva va mai da etc …

    răspunde
  2. Dana

    Au mancat o virgula! :)

    răspunde
  3. Nicolae

    Off. Chiar daca acest semn atentioneaza sa se circule cu aceasta distanta intre masini nu ne incalzeste cu nimic fata de taximetristi stationati ilegal si plus de asta se mai opresc si pe banda a doua sa isi culeaga viitori fraieri ca se urca in taxi ca se fura la aparat de zici cei aia.

    răspunde
  4. Cioranitza
    Cioranitza

    Da, da, cred ca sunt nenumarate situatii de genul asta! Oare unde se pot face sesizari oficiali legat de absenta/prezenta unor astfel de semne? Eu trec prin emotii zilnic cand merg in parc cu fetita mea;intrarea e fix intre 2curbe – pe ambele sensuri de mers – iar folosirea trecerii de pietoni, desi aparent aproape de intrare, inseamna plus o traversare nesemnalizata si mersul pe strada pana la intrare pentru ca pe trotuar sunt parcate masini….Mda, nu stiu cat m-am facut inteleasa, dar e crunt, take my word for it!

    răspunde
    • Victor Adir

      Institutia din Bucuresti care se ocupa cu instalarea si intretinerea mijloacelor de semnalizare rutiera este Administratia Strazilor. Eu am trimis catre aceasta cateva sesizari si dupa ceva vreme am constatat cu placere ca unele dintre problemele semnalate au fost rezolvate (uneori chiar foarte repede). Am reunit pe site-ul meu informatiile necesare pentru descrierea fiecarei situatii, iar apoi am instiintat autoritatile cu privire la deficientele constatate. Saptamana aceasta urmeaza sa adaug noi imbunatatiri observate. Despre care parc e vorba? Nu am inteles exact care este problema (trecere pentru pietoni semnalizata necorespunzator, trotuar ocupat de masini).

    • Cioranitza
      Cioranitza

      Buna! Multumesc mult pentru informatii si mai ales pentru ajutor! Cred ca e extraordinar ca ai acordat din timpul tau pentru astfel de actiuni! Felicitari sincere! E vorba de un parc destul de mic – n-are nume ca m-am uitat – de pe malul lacului Ostrov, din spatele Pietei Delfinului si problema e ca pentru a ajunge in parc trebuie sa traversezi printr-un loc fara trecere de pietoni aflat fix intre 2curbe – adica vizibilitate redusa. Exista o trecere de pietoni aproape de intrare, nesemnalizata insa ea implica o traversare in plus nemarcata si mai apoi nu ai cum sa ajungi pana la intrarea in parc decat mergand pe strada, trotuarul fiind ocupat de masini. Solutia, din punctul meu de vedere, ar fi mutarea trecerii in dreptul parcului si semnalizarea ei corespunzatoare pe ambele sensuri de mers, ba chiar si un semn din acela cu copilasi ar merge pus, ca doar vorbim de un parc cu iesire direct in strada….

  5. Victor Adir

    Probabil ca erau multe cazuri de tamponare din spate in acea zona. Se pleaca tare de la semafor, iar conducatorii de autovehicule care circula pe banda 1 incearca sa patrunda pe banda 2 pentru a ii ocoli pe cei care sunt opriti necorespunzator sau pe cei care vor sa urce pe trotuar brusc sau fara a semnaliza. Daca masinile circula intr-o coloana compacta, nepastrand distanta regulamentara, gradul de risc este mai ridicat. De asemenea, se poate intampla ca la ore de varf pasajul sa fie ocupat de autovehicule pana aproape de intrare. Datorita trecerii de la lumina naturala de afara la lumina artificiala din interior se poate intampla ca cei care patrund in pasaj sa nu observe coloana aflata pe loc. In cazul unei franari de urgenta ar fi bine ca cel din spate sa se afle la o distanta potrivita. Mentionez ca nu am facut eu cererea pentru instalarea acestui indicator… :-)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Logica ta ar putea fi buna.
      Totusi, blocajele sunt mai dese si mai lungi pe celalalt sens. Si-acolo n-avem semn…
      Deci… ;)

      (nici n-aveai tu cum sa faci cererea pentru semnul respectiv, tu gandesti, te exprimi cursiv si folosesti logica. Nu te accepta nimeni la primarie…)

    • Victor Adir

      Situatia este un pic diferita pe celalalt sens de mers. Pe primele doua benzi viteza este restrictionata la 40 km/h inca de la intrarea dinspre Budapesta a pasajului. Probabil ca nu toti respecta aceasta limitare, insa multi incetinesc la iesirea dinspre Cocor. Restrictia inceteaza in dreptul strazii Baratiei, iar de acolo si pana la strada Lipscani nu se poate accesa cu usurinta trotuarul datorita stalpisorilor de protectie montati pe margine. Statia RATB Piata Sfantul Gheorghe dispune de un spatiu suplimentar pentru oprirea mijloacelor de transport in comun. Astfel, deplasarea celorlalte autovehicule nu este ingreunata. De asemenea, din acel loc semaforul devine vizibil, asa ca momentul in care coloana de masini se va opri poate fi aproximat luand in calcul culoarea afisata.

    • mihai

      De acord ca probabil in urma catorva accidente a fost pus semnul ala. E o practica frecventa – zona „periculoasa”, asa ca politia isi face datoria. Daca oamenii continua sa se buseasca e ca nu respecta legile, politia e acoperita de hartii … si de semne :)

  6. Andrei

    Si daca nu tinem 12 m ce se intampla? Ne amendeaza? :))))

    răspunde
  7. Frowz

    Majoritatea nici nu stiu ce semnifica acel semn de circulatie :), acum daca faci poc in perimetrul acela (oricare ar fi motivul accidentului) vei fi vinovat pentru ca nu ai respectat semnul :)

    răspunde
  8. vali

    salutare din nou,
    2 faze as vrea sa mentionez…
    1. in urma cu aprox 10 ani prin bacau intr-o intersectie cu in care „intrau” 5-6 strazi (nu imi mai amintesc exact, accident din cauza faptului ca era semaforizata (atentie nu doar semnele erau proaste) gresit. La 2 saptamani dupa accident (fara victime, fara vatamarii corporale) au schimbat semnalizarea si semaforizarea, asta dupa ce au scos unul din soferi vinovat.
    2. In vizita prin Bucuresti, pe niste stradute prin dristor-vitan, intr-u pe un sens unic facand dreapta de pe o stradutza adiacenta, fara sa fie vreun semn de interzis dreapta sau orice echivalent. Gaborii stateau la panda si evident ca m-au oprit sa imi suspende permisul+amenda+atitudine de valutist superior+jigniri+ridicat tonul+bruscat. M-am enervat pe el l-am luat de mana, i-am zis ca il bat pe loc (desi sunt total non violent, nu am mai dat o palma cuiva de 10-15 ani.. din copilarie) si l-am dus in intersectia cu pricina sa vada cu ochii lui umflati si iesiti din orbita ca nu e nici un semn acolo. Si asa a ramas de mai bine de 2 ani de cand stiu eu situatia ca trec frecvent prin zona, daca vrei detalii exacte pentru ceea ce va urma sa scrii iti trimit pe privat.

    răspunde
  9. Anca

    Daca vrei iti spun si eu strazi care trebuie MUSAI semnalizate inainte ca muti alti pietoni sa pateasca ce am patit eu (mana rupta, 3 copcii, iar acum astept sa ma operez), din cauza neacordarii de prioritate! Fara niciun semn afist, prioritatea de dreapta trebuie sa fie cea respectata, insa daca ajungi pe Barajul Lortului (sect 3), zi-mi tu mie cine da prioritate la cei care de fapt o si au (adica cei care ies de pe stradute in strada principala)?

    răspunde
  10. swiss made
    swiss made

    e de apreciat ca sunt doar 2 semne pe stalp. sunt situatii in care ar trebui sa te opresti ca sa citesti toate panourile cu varii restrictii.
    italienii sunt maestrii la capitolul asta. uneori sunt si cate 5-6 semne/restrictii varii pe un stalp. cu ore, categorii de vehicule etc, cu un scris marunt ca sa incapa tot romanul. la 50/h nu ai cum sa vezi tot.

    răspunde
  11. Jigodie

    Daca se mentine distanta asta intre masini, orice coada se va intinde pe zeci de km de acum incolo. Imagineaza-ti ca intre doua masini, mai intra inca trei acum :))))

    răspunde
  12. George

    In acea zona am vazut 2 accidente intr-o saptamana din cauza nerespectarii distantei dintre automobile, deci nu e chiar inutil. Este inutil pentru ca nimeni nu-l vede/intelege si multi ajung sa se buseasca prin acea zona.

    răspunde
  13. Pingback: Imbunatatiri pentru oras. – cabral.ro

  14. Pingback: Imbunatatiri de trafic substantiale pentru Bucuresti – cabral.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.