Sari la conținut

Hai ca mai avem si motive de bucurie… toata lumea s-a entuziasmat si asa am pus toti umarul alaturi de campania batonului de ciocolata ROM Autentic pentru o schimbare misto: la cautarile din google, romanii sunt destepti, the romanians are smart, et les roumains sont intelligents!

Acum cei entuziasti se bat pe umar si se felicita, cei pesimisti spun acru Bine, bine, si daca apare asa in google ce mare nebunie? S-a schimbat cu ceva viata din Romania, s-au schimbat romanii?

Celor entuziasti ma alatur si eu. Cat despre ce spun pesimistii… poate fi adevarat sau poate fi mai putin adevarat, depinde de ce te intereseaza.

Eu cred ca oamenii sunt mai buni, sau devin mai buni, prin exercitiu. Daca la un pas relativ simplu (cu toate ca vorbim de o mobilizare de masa, care nu e simplu de facut) treburile au mers bine, sunt sanse ca o parte buna dintre cei care s-au implicat sa continue sa (incerce, macar, sa) schimbe in bine ce se intampla in tara asta frumoasa.

Si vor continua sa schimbe cu chestii mici, poate chiar neinsemnate, dar sunt sanse bune ca apoi sa faca gesturi din ce in ce mai mari. E o treaba de responsabilizare si asumare, eu asa o vad.

Si privind asa problema… o vad ca pe un real succes, cu reale sanse de a schimba atitudinea romanului fata de el si fata de tara lui.

Deci… felicitari tuturor celor care s-au implicat, atat pe romaniisuntdestepti.ro, precum si pe facebook!

25 comentarii despre "„Romanii sunt destepti a reusit!” Ce?"
  1. gizmata

    o minune..asa.. ca de Craciun ! :)

    răspunde
  2. Coca

    Si eu ma alatur celor entuziasti, ma bucur ca am putut sa contribui catusi de putin, pic cu pic se face mult:)

    răspunde
  3. Mirela

    A meeers!! Ce ma bucura!!! Acum e pe si pe google ca suntem si tari si frumosi si destepti si descurcareti!!! :)))

    răspunde
  4. Andreea

    In sfarsit ceva frumos!

    răspunde
  5. Di

    He he! Ieri imi adusesem aminte de campania asta si chiar am verificat daca s-a schimbat ceva. Am ramas placut suprinsa :)

    răspunde
  6. George Hari Popescu

    Acum urmează să fim și în realitate deștepți. Primul pas, de sărbători: să nu mai dăm buzna și să mai mergem și cu altceva decît cu automobilul în Buc pe distanțe scurte.

    răspunde
  7. jullya

    Super.. ma bucur sa vad ca am reusit impreuna sa ducem ceva pana la capat. E un semn bun!

    răspunde
  8. Anamaria

    Ce frumos! Am zambit si cu inima cand am citit! La cat mai multe astfel de campanii!

    răspunde
  9. Vlad

    Incerci sa-i dai o lumina pozitiva si reusesti dar orice lucru din lumea asta poate fi privit pozitiv daca asta iti doresti cu adevarat. Cred ca marea arta pana la urma este sa privesti cat de cuprinzator poti o situatie si sa pui in balanta atat lucrurile pozitive cat si cele negative, si pe urma vezi in ce parte inclina.

    Nu de alta, dar o persoana cu o gandire extrem de pozitiva uita sa mai puna la cantar anumite rele, altora nu le atribuie greutatea necesara s.a.m.d. in acelasi timp amplificand bunele, si este o linie subtire intre a fi pozitiv si a te minti singur.

    Dar haide lasam teoria o secunda, sa vedem mai concret la ce ma refer, la niste aspecte vazute prin ochii unui pesimist daca asa vrei sa-l numesti.

    1. Uitam aspectul comercial al campaniei si uitam ca cei de la Rom s-au mai jucat acum un an cu sentimentul nationalist al romanilor cand au facut campania cu steagul american. Oamenii de acolo sunt experti in a manipula masele si a genera buzz si bravo lor, dar nu mi se pare cea mai decenta practica dintr-un punct de vedere moral.

    Haide sa spunem lucrurilor pe nume, in ce masura a fost o campanie de reabilitare a imaginii Romaniei pe internet si in ce masura a fost o campanie de a vinde ciocolata? Ma rog, un optimist vede una, un pesimist vede alta, nu?

    2. Cabral, sper ca esti constient ca treaba participantilor a fost sa intre pe un site si sa dea un click. Nu e vorba de mobilizare in masa, nu a pus nimeni umarul la ceva, e vorba de un click. Chiar nu-mi vine sa cred ca unii oameni cred ca pot rezolva probleme de genul asta cu un click.

    Vorbim de mobilizare in masa cand faci campanii care sa curete gunoaie din paduri cum am vazut ca ai facut, cand faci campanii sa reconstruiesti case la batrani cum am vazut ca ai facut, atunci vorbim de „a pune umarul” si a contribui, dar un click este doar un click. Cum naiba sa existe oameni care „se bat pe umar si se felicita” pentru asa ceva?

    3. Nu mai vorbesc despre utilitatea acestei campanii, mi-am exprimat gandurile la vremea respectiva, dar sa stii, din punctul meu de vedere si nimic mai mult, chiar am dovedit de data asta ceea ce ne-a deranjat atat de mult in cautarile google.

    In rest, da, priveste lucrurile cat de pozitiv doresti, dar mentalitatea si atitudinea nu se vor schimba cat timp motivele sunt gresite si actiunile sunt superficiale.

    răspunde
  10. Mitza63

    Sustin punctul de vedere de mai sus al lui Vlad 100%. Am citit linkul din postul lui si sunt 100% de acord. Ce s-a facut mi se pare o lustruire a formei fara a imbunatati fondul.
    Si presupunand prin absurd ca cei de la Rom au facut campania asta strict pentru a imbunatati ceva in Romania, ar fi fost mult mai util ca in loc de „romanii sunt destepti” sa fi scris pe Google ceva de genul „romanii nu arunca ambalaje pe jos” – chiar ma intreb cati dintre „romanii inteligenti” consumatori de ciocolata Rom arunca ambalajul de la ciocolata pe jos sau pe geamul masinii in trafic.
    Si sunt surprins ca nimeni nu ia in considerare de ce la cautarile pe Google primele sugestii sunt (ma rog, erau) negative. Nu s-a gandit nimeni ca asta e realitatea care reiese din experienta oamenilor in interactiunile cu romanii? Sunt foarte curios in cat timp sugestiile negative vor reveni, pentru ca fara indoiala vor reveni, ele fiind bazate pe aceleasi experiente ale oamenilor cu romanii.
    Vreti sa se schimbe ceva? Si eu. Si fac tot ce pot in fiecare zi pt asta, uneori cu pretul de a deveni antipatic pt cei din jur. Faceti si voi. Vorbiti despre exemplele bune, promovati-le si mai important faceti voi lucrurile cum trebuie. Puterea exemplului are cel mai mare impact. Altfel orice se spune sunt doar vorbe.
    And talking’s cheap.

    răspunde
  11. Daniela

    wow, chiar ma bacur! Ma bucur de asemenea ca romanii mei s-au implicat in aceasta actiune si ca a dat roade.Asteptam sa scrii si iata ca mi-ai dat veste!:) Va pup

    răspunde
  12. marian

    si eu ma bucur ca am.facut ceva mic de tot. o vad ca pe o reusita.

    răspunde
  13. Cioranitza
    Cioranitza

    Foarte tare! Chiar mi-am amintit zilele trecute de campanie si vroiam sa verific dar nu am apucat asa ca multumesc pentru ajutor! :)

    răspunde
  14. Ralu

    ma bucur ca a ajutat,si eu am sustinut campania asta :)

    răspunde
  15. Mihaela

    Nu conteaza neaparat ca incepem cu lucruri mici sau mari, conteaza ca incepem chiar sa facem ceva. Mie asta mi se pare un lucru minunat. Felicitari persoanelor responsabile de initiativa! :)

    răspunde
  16. Irina

    Si pe google.nl „Roemenen zijn slimme” :)

    răspunde
  17. Veve

    Superrrr!!!!! Ce ma bucur ca a functionat :)…
    Am aflat si eu acum cand am citit post-ul tau.
    Deci se poate sa schimbam si noi ceva :).
    Poate reusim si cu SMURD-ul :)
    O zi faina

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.