Sari la conținut

L.E. Bun. Am filmat si-am montat din curiozitate pentru camera pe care am si mentionat-o in film, un Drift Stealth HD. Nu-i a mea, e a prietenului Victor (si tare mandru mai e de ea, asa ca am zis sa facem un test comparativ intre ea si GoPro HD – generatia 1).
Dar vad ca va intereseaza si treaba cu sky-karting, asa ca vin cu niste info.

Sunt de gasit pe skykarting.ro (circuitul este undeva in Pipera-Tunari, aproape de OMV).
Teoretic karturile sunt de 12cp, dar imi permit sa spun ca din reglaje (sau limitari) nu prea ajung acolo. Diferentele de putere intre karturile disponibile sunt vizibile pe liniile drepte, unele zboara… altele zboara mai jos. Daca vor rezolva treaba asta cu diferentele* chiar nu conteaza ce putere au, mie mi se pare oricum riscul mare sa lasi oameni neexperimentati sa piloteze karturi de 12cp pe un circuit indoor, sinuos dar cu 3 linii drepte destul de mari si fara spatii de fuga.
Acum karturile sunt echipate cu niste gume de rental, continut prea mare de plastic/silicon, si nu prea se inteleg cu suprafata de rulare, gliseaza cam mult (acum am aflat ca, in plus, se trateaza suprafata de rulare cu niste rasini, si asa se explica tot).
Circuitul are doua ruperi de nivel, o urcare si-o coborare. Urcarea e ok, coborarea e tricky (ai un dreapta-doi plus un dreapta-unu unde – daca nu stii ce-ai de facut si intri prea tare – te cam trezesti fara directie).
Insa circuitul e bine desenat, are cateva portiuni tehnice foarte misto, trei linii drepte care te duc aproape de plafonarea de turatie, iar dotarile de siguranta sunt cam cele mai bune pe care le-am vazut pana acum la noi (incluse protectia metalica pentru coaste si collar-ul).
E si-un bar cu vedere catre circuit (unde stau fetele care nu vor sa se dea), iar organizarea e bine pusa la punct.
Ca timpi scosi… eu m-am dat pentru prima data si-s multumit, am scos 00:43, dar am vazut ca prietenul Tentean a reusit 00:41,850 (si sunt sigur ca-l duce si mai jos).
Bine, eu nici n-am cum sa ma bat pentru top 3, in timp ce majoritatea celor care se dau au in jur de 60-70 de kg… eu am 123. De kg. Deci la mine-n kart suntem doi… astept cuminte sa apara karturile pe care sa se poata pune lest, si-atunci stam de vorba!
De costat nu e moka dar nici exagerat… 50 de lei / 10 minute (plus abonamentul anual de 15 lei).
Daca mai aveti intrebari… bagati cu incredere un comentariu.

*oricum ar fi, sunt motoare termice, vor exista intotdeauna diferente intre karturi.

27 comentarii despre "Putin karting…"
  1. Smile

    Chiar imi zicea un prieten ca ar vrea sa se dea cu kartul, unde e localizata pista, ai cumva si un link la situl lor?

    răspunde
  2. Bogdanel

    Am fost si eu acum cateva zile. Sunt diferente majore intre karturi. Cu unele trebuie sa pui frana in ultimul moment si sa intri in derapaj, cu altele puneai frana mai din timp si luai curba taiat.

    răspunde
  3. Bogdan

    Interesant sa te dai cu kart-ul intre pereti, nu iti pasa daca ploua sau ninge. In viena m-am dat pe asa ceva intr-un spatiu acoperit. Am intrat ca a inceput sa ploua si am stat vreo 2 ore.

    răspunde
  4. Marian S

    Pune, bre, diacritice. Sau virgule, ca să iasă expresia corectă:
    1. Puţin karting.
    2. Putin, karting. :)

    răspunde
  5. iperu

    Babo pune mina si slabeste :)

    răspunde
  6. pony

    Chiar eram curios de timpul tau, sunt aproape in aceeasi categorie de greutate :). Deci mai am de recuperat vreo 4 secunde pana la tine…
    PS: tura e 55 ron, abonamentul anual (cardul de membru) e 10 ron.
    PS2: acolo am vazut ce comentasem in postul anterior(asta e un fel de test de memorie, sa vad cat de repede te prinzi de care comentariu e vorba).

    răspunde
  7. emi

    Nu puteai sa pui camera pe kart? ca asa se misca odata cu tine si ametesti privind clipul

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Heh, camera de pe kart primeste toate vibratiile, cu orice stabilizator de imagine se duce naibii tot.
      Daca pui camera pe casca, gatul preia mare parte din vibratii si ai o imagine cat-de-cat acceptabila.

      Exista niste sisteme care cumva suplinesc rolul gatului, un fel de stedy-cam-uri fixe, dar sunt produse foarte nisate si costa enorm.

  8. noFun

    Am fost aseara – 9 persoane si ne-am super distrat. Kart-urile sunt cele mai bune in care m-am dat pana acum in tara (nu am ajuns inca la Amkart). Traseul este foarte reusit si combina foarte bine viteza cu tehnica. La minusuri ar fi : organizarea – 1. insuficiente echipamente (ca numar si masuri); noi am avut o oferta de 2 curse x 10min insa era foarte aglomerat si dupa ce am terminat prima cursa am fost programati dupa 40 min..
    Foarte tare sistemul de cronometrare si faptul ca iti trimit rezultatele si pe mail. In ianuarie urmeaza o noua vizita la ei.

    răspunde
  9. MOROMETE

    Excelent filmuletul , m-am dat si eu o data cu un kart, senzatia este de nedescris.
    Multa sanatate si LA MULTI ANI!

    răspunde
  10. Savulescu

    Salut,

    Bun timpul pentru categoria ta de greutate:) Insa si asa poti sa mai cobori petru ca Mirea Alex, la 95 kg, a scazut sub 00.40, deci e loc de imbunatatiri. Tinand insa cont ca e prima oara cand te-ai dat, jos palaria:)

    Circuitul ina s-a modificat de cand ai fost tu. Unde erau viraje inguste este totul modificat pentru a se evita acrosajele si accidentarile. Mai fa un drum dupa sarbatori. Anvelopele sunt si ele schimbate (evident ca din aceeasi categorie pentru ca ar fi o investitie prea mare pentru a se folosi alt gen de gume. Au si ele un pret:)) ) Apoi, Bridgestone oricum are ocompozitie diferita decat a altor producatori (ma refer strict la karting). Chiar si compozitia lor „soft” este „medium” spre „hard” la alti producatori.
    E
    Si eu am sesizat diferenta de acceleratie – unele pleaca mai rapid din viraj, dar si la volan – unele au joc deja (ca urmare a impacturilor frontale cu parapetii). Apoi mai este si pedalierul, care difera de la kart la kart insa tine, cred, de adaptabilitatea fiecaruia. Dar echipa tehnica se ocupa iar comportamentul karturilor se schimba de la o zi la alta. Deci nu poti merge cu un singur kart in fiecare zi, stiind ca este in regula. Nu stii cine a avut placerea de a-l testa la viteza maxima in vreun zid de protectie.

    An nou fericit si poate avem prilejul sa ne dam impreuna data viitoare. Just for fun, eu sunt din categoria 60-70. De kg.:)

    Dan

    răspunde
  11. Pingback: Inca putin karting… (GoPro HD Hero) – cabral.ro

  12. bogdan

    Kartingul este langa cladirea Vodafone Pipera, vis a vis de Mercedes ,din Petricani pana in rondul OMV . destul cu reclama :)

    răspunde
  13. Dani

    Este destul de greu sa mentii karturile egale in conditiile in care, cum spunea si Savulescu mai sus, exista fel de fel de incidente care deterioreaza kartul.
    Nu stiu daca stii dar aceiasi proprietari au deschis un kartodrom si in Timisoara in Septembrie 2010 (RedMotor).
    Aici se organizeaza si diferite competitii de anduranta de 2 ore. In 2 ore, cei 4 piloti dintr-o echipa, fac in jur de 220 de ture => undeva peste 100 km. E normal ca un kart uzat intr-o astfel de batalie sa raspunda altfel la comenzi decat un kart proaspat si spune asta un concurent caruia i s-a stricat kartul in anduranta. In karting-ul indoor sunt extrem de multe variabile in reusirea unui timp bun:
    – tehnica pilotului pentru indoor (desi pare ciudat se piloteaza diferit indoor vs outdoor e ca si macadam vs asfalt)
    – temperatura pistei (foarte important)
    – temperatura cauciucurilor
    – adaptabilitatea la kart, unii prefera o frana moale altii una rigida.
    – si bineinteles kilogramele.
    Eu consider insa ca nu este foarte relevant cel mai rapid tur al unui pilot deci merg pe medie pe rapiditate in regim de anduranta.
    Nu stiu care sunt planurile de viitor cu circuitul de la Bucuresti, daca vor exploata dorinta romanului spre competitie sau daca doresc sa faca si o scoala de pilotaj (asa cum este la Timisoara) dar tuturor celor care pot sa ajunga la un concurs de anduranta le recomand sa participe, merita!!!

    răspunde
  14. Savulescu

    Deja exista curse de anduranta si la Sky, aidoma celor din Timisoara. Chiar acum pe 8 Martie, pentru cei interesati, este programata o noua cursa de anduranta insa nu de 4 ci de 2 piloti. Timpul este redus la jumatate, in loc de 2 ore cu 4 piloti se va alerga o ora cu doi piloti pe kart. Cam aceeasi treaba ca si timp alocat fiecarui pilot.
    Si da, Cabral, se pune balast in karturi, in functie de greutate.:) Evident ca nu se va pune exact diferenta de greutate care exista intre mine si tine (65kg ale mele vs…cate ai tu:)) insa se face o medie. La prima cursa de anduranta am avut 16 kilograme pe kart iar la a doua am avut 10 kilograme suplimentare. Diferenta de timp a fost de 1 sutime, indiferent de numarul kilogramelor adaugate 10 sau 16…
    Avantajul unui „greu” se simte in viraje pentru ca poti intra cu mai mult tupeu stiind ca greutatea iti va permite sa nu pierzi kartul. Altfel spus, stai bine pe pista. In cazul meu, trebuie sa reduc altfel il pierd. Unde pot castiga (insa nu e cazul la indoor atat de mult date fiind linile drepte relativ scurte)si anume pe liniile drepte..insa e discutabil.
    Oricum ar fi si orice am spune, este un sport superb si un mod extrem de placut de a te relaxa.
    Nu uitati, pe 8 martie e o noua cursa. 1 ora, doi piloti pe kart, schimburi intre piloti la alegere in acel interval, etc.:) Atmosfera e chiar frumoasa.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Avantajul unui greu? Pai dpdv al pilotajului ce e mai eficient? Intrarea tare in curba, sau iesirea tare din curba?
      La un „usor” avantajele sunt de cateva ori mai mari decat la un greu…

    • Andrei Todea
      Andrei Todea

      Am fost si eu azi prima data si a fost super distractie .. m-am invartit pe la 0:42.. am vazut pe timpi ca alex mirea se invartea pe la 0:40 si ala era targetul meu :).. eh .. mai incerc.
      Apropo de ceea ce spunea Savulescu
      Pot sa spun ca eu ma invart pe la 110 kg si greutatea nu aduce avantaje, cel putin nu semnificative pentru ca daca o luam pe rand cu toate fenemonele care se intalmpla avem urmatoarele :
      1. Inertia – o greutate mai mare inseamna ca atunci cand abordezi un viraj fiecare kilogram din corpul tau va dori sa o ia inainte. Daca o luam inginereste greutatea nu iti ofera nici un avantaj in curba pentru ca aproximativ jumatate din greutatea ta contribuie la aderenta ( calcul foarte grosier depinde de pneuri, suprafata pistei , temperatura) in schimb intr-o curba 100% din greutatea ta va genera o forta care sa te scoata din curba .. deci dupa un bilant vom ajunge pe minus
      2.Franare – atunci cand greutatea ta este egala cu greutatatea vehiculului care il conduci .. nu e lucru bun .. in distanta de franare conteaza foarte mult …
      3.Timpul de accelerare – aici e buba cea mai mare .. mai ales ca la sky avem un ac pe par dupa care urmeaza o rampa frumusica unde daca ai ratat apex-ul poti sa te gandesti la toata viata ta pana termini de urcat rampa.
      Scuze pentru stilul haotic de scris … tot timpul cand am multe ideei nu stiu de ce incerc sa le spun pe toate odata…
      Paste fericit.

  15. Marius

    Hai la karting!!!….

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.