Sari la conținut

PROTESTUL DE LA BENZINARII – in zilele 17, 18 , 19 IANUARIE – dragi Romani haideti sa nu ne mai lasam calcati in picioare de benzinarii MILIARDARI si sa-i facem sa vada ce inseamna sa piarda bani. Dupa asta pretul benzinei/ motorinei va SCADEA.
SA NU INTRE NIMENI IN NICIO BENZINARIE – pe 17-18-19. ianuarie. sa mergem cu RATB, cu bicicletele sau pe jos , sau alimentati inainte .
Amintiti-va de 21-22 DECEMBRIE 1989 SI INCERCATI SA FACETI LA FEL. DATI MAI DEPARTE ACEST MESAJ SA AJUNGA LA TOATA TARA…k nu vi se crapa mouseul!

Analiza pe text:Autorul foloseste anapoda majusculele in text. La fel si punctuatia.

Autorul foloseste indemnuri imperative si le termina cu „punct”.

Altceva? „Pretul benzinei / motorinei va scadea”. Funea?

Plecand din zona gramaticii, pe care este evident ca n-o folosesc prea bine, ajungem in zona motivationala. In aceasta directie am o treaba care nu vad ce legatura are: Amintiti-va de 21-22 DECEMBRIE 1989 SI INCERCATI SA FACETI LA FEL.

Adica ce-ar trebui sa facem?! Si ce legatura are un boicot cu 21-22 decembrie?!

Si pentru a definitiva aerul pe care-l degaja acest indemn, el se termina in „dati sa ajunga la toata tara…k nu vi se crapa mouseul!.

Ce sa fie?! K nu mi se crapa?! … kr k f mto!

Lasand la o parte mesajul in sine… eu nu inteleg argumentarea… Adica se asteapta cineva ca dupa 3 zile amarate de boicot sa scada cineva preturile? Pai asta nu s-ar intampla nici la hartie igienica, d-apai la benzina! 3 zile nu inseamna nimic. Daca spuneai 30 de zile, atunci deja vorbeam pe alt ton si asteptam sa platesc mai putin la pompa. Dar astea 3 zile… cred ca e alt mesaj si nu-l vad eu aici.

Apoi, chiar si daca se respecta de catre toata lumea aceasta chestie (eu o fac dar din pure motive ale curiozitatii – what if?), indemnul spune si el Mergeti cu altceva sau alimentati inainte. Adica mergem toti si dam banii gramada ca sa avem zemuri in rezervoare, dupa care le lasam benzinarilor timp sa-i numere, daca au ceva imaginatie si bafta sa nu aiba clienti poate si-au programat si mici renovari ale statiilor… e perfect!

Deci, cui si cum ii foloseste treaba asta?

32 comentarii despre "Protestul de la benzinarii – cui si cum ii foloseste?"
  1. super_fotbal
    super_fotbal

    „daca au ceva imaginatie si bafta sa nu aiba clienti poate si-au programat si mici renovari ale statiilor… e perfect!”
    acuma protestatarii o sa isi dea seama ca planul lor are o slabiciune, iar benzinariile nu vor fi suparate ca vor amenaja in asa fel incat clientii sa uite ca a crescut pretu si vor alimenta in continuare. vor trai cu impresia ca atunci cand se duc la benzinarie e ca si cum i-ar alapta mama…
    a si inca o chestie cica vor sa atace doar o benzinarie adica alimenteaza de la luk oil si se duc la petrom si stau cu motoru pornit ca sa aiba caldura. ce pisici o facem ca in 89, dar imbunatatim ca suntem in 2011 nu tre sa stam cu poponetzu in frig…

    răspunde
  2. anda_elena

    Asa e – n-are logica. Iti faci plinul de benzina inainte sau dupa aceasta perioada, si tot il faci. Nu moare nicio statie de benzinarie daca are mai putini clienti trei zile.
    Din pacate, in ciuda felului in care a fost scris textul si al mesajului, in sine, ideea a fost transmisa cu repeziciune. Am primit mass-ul asta de zeci de ori. Si nu l-am trimis nici macar o data :)

    Totusi, n-am putut sta de-o parte de cel mai fierbinte subiect din aceasta perioada.
    Eminescu s-a intrebat ‘Ce e amorul?’. In stilul lui, dar fara a incerca sa ma dau Eminescu, eu m-am intrebat: CE E BENZINA? :) [ http://saptepietre.blogspot.com/2011/01/ce-e-benzina.html ]

    Dar nici poezia mea nu rezolva nimic. Pentru a protesta, cu adevarat, ar trebui sa renuntam, in primul rand, la comoditate – sa lasam masinile sa zaca in parcare, sa plecam mult mai devreme de acasa pentru a ajunge la timp pe unde avem treaba… e greu…!

    răspunde
  3. alex grivei

    Ma amuza initiativele astea…nu o sa scada pretul nici daca protestul o sa tina tot anul! Nu cred ca are vreun rost un astfel de protest! Daca vrea cineva sa faca o chestie desteapta, pai atunci sa argumenteze economic si fiscal de ce pretul ar trebui sa fie mai mic si sa se duca la OPC…dar nu cred ca se poate demonstra asa ceva…

    răspunde
  4. Gerhald

    Eu ma intreb cate zile poti sa rezisti fara benzina? E chiar asa greu sa mai mergem si pe jos la lucru?!

    răspunde
    • Cabral Ibacka
    • barbar

      de fapt benzinarii nu castiga marele poturi de la mine sau de la tine care punem de 5 lei la saptamana. principalii clienti sunt transportatorii si in general marii consumatori care nu isi permit sa stea 3 zile din munca(din motive logice).

      ca si concluzie mi se pare un esec aceasta miscarea inafara faptului ca este un exercitiu de protest pe care il salut

  5. Cougar

    cică lukoil, săracii, au pierdut vreo 500,000,000 la noi. they’re running out of business. dacă tot nu alimentaţi din mol, omv, petrom, rompetrol, io zic să cumpăraţi numa’ de la lukoil, faceţi şi-o faptă bună. aşa, de sărbători. (ce, vă trebuie motive pentru fapte bune?)

    răspunde
  6. aisionline
    aisionline

    Cum zicea un prieten de-al meu, daca vin baietii de la peco, si zic.. domn’le am cutit si noi pe facebook, am primit mailuri, la TV si radio, si am inteles ca 17, 18, 19 nu vine nimeni la statii. Profitam de asta si trimitem toti angajatii in concediu si inchidem statiile.
    Sa vezi atunci ce o sa creasca pretul si consumul. O sa se duca lumea pe 17,18,19 sa faca plinu si cu 10 ron pe litru.
    Eu cred ca si 30 de zile daca nu vand nimic, in cel mai rau caz ajung cu profitul pe 0. Dar si asta e greu de crezut.

    răspunde
  7. Madalin Ciortea

    Protestul este o mare bula de aer. Cel putin in forma prezentata. Nu ajuta cu nimic, este un exercitiu de nevrozare activa.
    Spunea bine Badea cand indemna sa nu se cumpere carburant de la o singura companie si astfel se poate falimenta acea companie, astfel se da un exemplu concret.

    răspunde
  8. Bogdan

    Baietii astia care au inceput protestul, au un stil de a gandi rudimentar. Ori vb lui Badea nu mai alimenteaza nimeni de la o benzinarie, ori timp de o perioada mai indelungata nu mai cumpara nimeni benzina – ceea ce pare imposibil.

    răspunde
  9. Claudiu

    Bun, atunci veniti cu o modalitate de protest mai desteapta. Hai sa facem ceva constructiv. Ca pe mine nu ma duce capu’…

    răspunde
  10. Arsiela

    Eu cred ca indemnul lui Badea nu ajuta cu nimic, sau este indreptat intr-o anumita directie , pentru ca Badea nu zice decat ceea ce i se sufla de mai sus … Si in alta ordine de idei…oare chiar exista oameni care au impresia ca o sa schimbe pretul la carburant printr-o miscare pornita pe messenger? wow…mare ti-e gradina Doamne… si revolutia din 1989 a pornit prin biletele banuiesc:)))

    răspunde
  11. andreic

    Problema nu e la benzinari ci la guvern. Cat timp rafinariile sunt obligate sa alinieze preturile la cele europene iar guvernantii nu vor sa scada accizele ca in tarile europene la pompa apare o discrepanta. In felul asta pana in luna iunie benzina trebuie sa se stabilizeze in jur de 6,2 daca nu se renunta la accize…asta cu protestul contra benzinariilor e o chestie puerila si fara nici un efect!

    răspunde
  12. Cristina

    Boicotul acela pe 3 zile intr-adevar e lipsit de logica, dar cei ce propun boicotarea unui singur lant de benzinarii cred ca vor avea sanse de reusita daca respecta ceea ce si-au propus. Acum nu stiu ce sa zic despre argumentatia ta…”eu oricum nu alimentez dar din alte motive (what if?…)”. Tu de bine de rau ai un statut financiar peste media celor din tara asta varza, si atunci probabil ca nu te intereseaza foarte tare daca benzina e 5 lei/l sau 10 lei/l. Dar vezi tu…no offense…nu toata lumea are salarii de mii de euro.

    răspunde
  13. gogu

    cel mai si cel mai bine ar fi sa se analizeze (si aici nu zic sa se analizeze singura treaba ci de cineva care are acces) ce benzinarie are cel mai mare profit. Si sa nu alimenteze nimeni de acolo incepand din data de pana se scad preturile. Si atunci ala care o ia la vale in timp ce „inamicii” se imbogatesc o sa dea cu pretu de pamant daca nu vrea sa inchida afacerea.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Prima idee care suna intr-un fel, de cand a inceput povestea asta.

    • gogu

      Din ce stiu eu in argentina acu cativa ani, shell vroia sa creasca pretul benzinei. Presedintele de atunci a cerut public cetatenilor sa nu mai alimenteze de la shell pentru a forta compania sa lase pretul asa. Dupa aprox o luna shell a anuntat ca nu mai ridica pretul carburantului…deci se poate.
      La noi as alege petrom pentru ca am inteles eu ca petrom are acces la zacamantul romaniei de titei si atunci ei ar avea un pret mai mic de productie fata de alte companii (nu sunt sigur de asta) asa ca eu as zice petrom. Sau cum zice si M, dupa tragerile loto. Ideea e ca trebuie ceva „publicitate” acestei cauze care nu stiu cat de legala e la noi in romanica.

    • Claudiu

      Aia ar fi OMV-Petrom. Dar mai e si problema firmelor mari care au flote au auto si au contracte cu ei. Soferii aia n-au variante.

  14. m.

    Uite ce am primit:D

    Cum actionam?

    1. Ne alegem “victima”
    Suntem echidistanti si demostram asta prin alegerea companiei:
    Din prima extragere a lunii in curs Loto 6/49 retinem primul numar extras.
    daca numarul este intre 1 si 8, alegem PETROM si OMV*
    daca numarul este intre 9 si 16, alegem ROMPETROL
    daca numarul este intre 17 si 24, alegem LUKOIL
    daca numarul este intre 25 si 32, alegem MOL
    daca numarul este intre 33 si 40, alegem OMV si PETROM*
    daca numarul este intre 41 si 48, alegem AGIP
    daca numarul este 49, ramane aceeasi “victima” inca o luna calendaristica

    2. Nu cumparam carburant timp de 1 luna de la compania respectiva

    In schimb, putem cumpara de la orice alta firma. Ne anuntam toti cunoscutii de compania “norocoasa” astfel incat sa le scada dramatic incasarile.

    3. Oferim companiei posibilitatea sa iasa din Loteria EJECT daca scade pretul carburantului cu 15%

    Vi se pare mult? Ei bine, e o piata concurentiala si luna viitoare poate este la fel de norocoasa.

    Scaderea dramatica a vanzarilor timp de 2-3 luni afecteaza grav orice companie.

    * OMV si PETROM fac parte din acelasi grup. Daca nu le dam EJECT amandurora, nu ar resimti asa cum trebuie miscarea noastra. In plus, fiind doua, merita punctaj dublu pentru a nu defavoriza concurenta.

    răspunde
  15. Nautilus (protestatar)
    Nautilus (protestatar)

    Refuzul de a alimenta timp de 3 zile are mai mult valoare propagandistică şi simbolică, pentru a trezi conştiinţa publicului automobilist, ca şi protestele prin blocarea staţiilor (cu sau fără monezi).

    Adevăratul boicot va consta în a nu mai alimenta de la o companie petrolieră. Cel puţin o lună. Poate chiar mult mai multă vreme.

    S-a început cu OMV-Petrom, deoarece au acces la ţiţei ieftin ale cărui costuri le umflă artificial atunci când îşi calculează preţul carburanţilor. Celelalte companii care au rafinărie proprie folosesc petrol importat. Dar va veni şi rândul lor cândva.

    Eu nu am alimentat şi nu am folosit deloc maşina între 18 dec. şi 14 ianuarie şi intenţionez să mă mai lipsesc de ea un timp. Poate un timp ceva mai lung. Ştiind că puneam cam de 450-480 de lei pe lună când mergeam zilnic, nu pot decât să fiu satisfăcut fiindcă le-am făcut o pagubă tuturor companiilor. :D

    Costul carburantului în momentul de faţă e mai puţin important din punctul de vedere (strict) al unui automobilist, fiindcă poţi merge mai puţini kilometri lunar şi există alternative.

    Însă interesează direct întregul public, fiindcă preţul carburantului folosit de orice maşină de transport mărfuri (camion, microbuz, papuc) sau autobuz se traduce în preţul oricăror mărfuri sau servicii. Chiar şi pentru cel care nu are maşină, nu a avut niciodată maşină, nu ştie ce e o maşină.

    Din acest motiv, considerăm că publicul ar trebui să reacţioneze atunci când interesul lui este afectat.

    De asemenea, FOTR şi UNTRR s-au alăturat boicotului. FOTR recomandă firmelor membre să evite cel puţin în următoarele 3 luni grupul OMV-Petrom.

    ~Nautilus

    răspunde
  16. vlad

    cabral, daca e s-o privim dpdv eco, treaba asta e ok, pt ca nimeni nu mai circula cu masina timp de 3 zile, toti se inghesuie in ratb si metrorex, strazile sunt goale, trafic 0, poluare 0, cerul e albastru, pasarelele ciripesc fericite,etc.. si totusi de ce am sentimentul ca o sa vad la fel de multe masini pe strada zilele astea?

    răspunde
    • Sparge Monopolul!

      Vlad, curentul ECO are o mare componenta nesanatoasa pe care nu cred ca stii sa o discerni, benzina este accizata, si inca bine(total taxe 50%), dar, aceasta benzina este esentiala pentru tranportul marfurilor (cum crezi ca ajung rosiile pe taraba ?, sau porcul din crescatorie in abator si de acolo in supermarket ?, sau memory stick-ul tau din TAIWAN, sau bascheti de hipster ?, acciza este o taxa de pedeapsa! benzina cumparata de transportatori are acelasi pret cu acciza inclusa! mai mult cheltuielile cu combustibilul nu mai sunt deductibile pentru firme, si pentru unele chiar este esential transportul! Deci, cumparand o paine suntem pedepsiti (painea aia nu sa teleportat acolo), economia nu este sustinuta oferind combustibil ieftin cu taxe mici (cum se intampla in USA) ci din contra, acum spunem te rog ca nu este ecologic sa traim,sau sa intretinem o familie, pentru majoritatea dintre noi masina nu este un moft!

    • Nautilus

      Benzina şi motorina cumpărate de transportatori au acelaşi preţ cu acciza inclusă, dar baronii petrolului sunt dispuşi uneori să le ofere carburanţi en-gros la preţ cu 12-13% mai mic decât la staţie. (En-gros înseamnă în cantităţi de ordinul multor tone, în condiţii specifice). Şi compania tot face profit, chiar dacă vinde cu 12-13% mai ieftin. Deci, atunci când ne vând nouă în staţie, ne păcălesc.

      ~Nautilus

  17. daniel rus

    presa e cea mai castigata in urma acestor „proteste” si singura care ii baga in seama

    răspunde
  18. jademan

    DĂ-I CU TESLA ROADSTERU’! DĂ-I CU TESLA ROADSTERU’!! Desigur, dacă vrei să faci treabă…!

    răspunde
  19. Til

    Nici nu mai stiu in cate feluri am vazut comentat/desfiintat acest mesaj. Si pe buna dreptate. Mesajul e atat de stupid incat trebuie sa fii cel putin la fel de stupid ca sa il dai mai departe, ca sa nu mai zic de urmat indemnul.
    Eu nu l-am primit pe email si sunt mandra de asta. Inseamna ca „ai mei” sunt mai rasariti… :) (sau ca lista mea de cunostinte e mai subtire)

    răspunde
  20. Danpoe

    dar ce vom face daca reusim sa scada pretul al benzina? credeti ca cei care mareau preturile la alimente ,servicii , etc atunci cind crestea pretul benzinei, vor ieftinii produsele lor?
    sau vom trece de la benzinarii la supermagazine, etc?

    răspunde
  21. gogu

    de dimineata deschid pc-ul, intru pe mess si primesc urmatorul mass „PETROM. IN PERIOADA 15 IAN-15 FEB SA NU MAI ALIMENTAM DE LA PETROM.Daca vrei sa ajutzi la acest protest chiar daca nu ai mashina .. raspandeshte acest mass Va multumim shi nu uitatzi UNITATEA invinge.Ia atitudine chiar acum ”
    Tare sau ce?

    răspunde
  22. a_kite

    singurul adevarar si secret in toata poveste cu benzinariile este urmatoarea lasand pretul la o parte! habar nu aveti ce fel de marfa bagati la masina :)) alt secret? pretul pe litru la e5 estede 4lei…si un pic :))

    răspunde
  23. Bogdan Editoiu
  24. Pingback: Se contureaza tinta ..boicot OMV PETROM!, « Sparge MONOPOLUL OMV PETROM !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.