Protestul de la benzinarii – cui si cum ii foloseste?

PROTESTUL DE LA BENZINARII – in zilele 17, 18 , 19 IANUARIE – dragi Romani haideti sa nu ne mai lasam calcati in picioare de benzinarii MILIARDARI si sa-i facem sa vada ce inseamna sa piarda bani. Dupa asta pretul benzinei/ motorinei va SCADEA.
SA NU INTRE NIMENI IN NICIO BENZINARIE – pe 17-18-19. ianuarie. sa mergem cu RATB, cu bicicletele sau pe jos , sau alimentati inainte .
Amintiti-va de 21-22 DECEMBRIE 1989 SI INCERCATI SA FACETI LA FEL. DATI MAI DEPARTE ACEST MESAJ SA AJUNGA LA TOATA TARA…k nu vi se crapa mouseul!

Analiza pe text:Autorul foloseste anapoda majusculele in text. La fel si punctuatia.

Autorul foloseste indemnuri imperative si le termina cu “punct”.

Altceva? “Pretul benzinei / motorinei va scadea”. Funea?

Plecand din zona gramaticii, pe care este evident ca n-o folosesc prea bine, ajungem in zona motivationala. In aceasta directie am o treaba care nu vad ce legatura are: Amintiti-va de 21-22 DECEMBRIE 1989 SI INCERCATI SA FACETI LA FEL.

Adica ce-ar trebui sa facem?! Si ce legatura are un boicot cu 21-22 decembrie?!

Si pentru a definitiva aerul pe care-l degaja acest indemn, el se termina in “dati sa ajunga la toata tara…k nu vi se crapa mouseul!.

Ce sa fie?! K nu mi se crapa?! … kr k f mto!

Lasand la o parte mesajul in sine… eu nu inteleg argumentarea… Adica se asteapta cineva ca dupa 3 zile amarate de boicot sa scada cineva preturile? Pai asta nu s-ar intampla nici la hartie igienica, d-apai la benzina! 3 zile nu inseamna nimic. Daca spuneai 30 de zile, atunci deja vorbeam pe alt ton si asteptam sa platesc mai putin la pompa. Dar astea 3 zile… cred ca e alt mesaj si nu-l vad eu aici.

Apoi, chiar si daca se respecta de catre toata lumea aceasta chestie (eu o fac dar din pure motive ale curiozitatii – what if?), indemnul spune si el Mergeti cu altceva sau alimentati inainte. Adica mergem toti si dam banii gramada ca sa avem zemuri in rezervoare, dupa care le lasam benzinarilor timp sa-i numere, daca au ceva imaginatie si bafta sa nu aiba clienti poate si-au programat si mici renovari ale statiilor… e perfect!

Deci, cui si cum ii foloseste treaba asta?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] Lui Cabral i se par “funea” mesajele trimise pe messenger, face analiza pe text, desfinteaza boicotul de 3 zile (aici sunt de acord ), DAR si el ignora faptul ca sunt deja pe internet o multime de initiative care propun BOICOT PERMANET! […]

    răspunde-i
  • Bogdan Editoiu
    • 19.01.2011

    Uite o initiativa ce poate fi urmata de foarte multi :

    http://www.facebook.com/pages/Boicotati-benzinariile-OMV-si-Petrom/117785431625935

    răspunde-i
  • a_kite
    • 19.01.2011

    singurul adevarar si secret in toata poveste cu benzinariile este urmatoarea lasand pretul la o parte! habar nu aveti ce fel de marfa bagati la masina :)) alt secret? pretul pe litru la e5 estede 4lei…si un pic :))

    răspunde-i
  • gogu
    • 18.01.2011

    de dimineata deschid pc-ul, intru pe mess si primesc urmatorul mass “PETROM. IN PERIOADA 15 IAN-15 FEB SA NU MAI ALIMENTAM DE LA PETROM.Daca vrei sa ajutzi la acest protest chiar daca nu ai mashina .. raspandeshte acest mass Va multumim shi nu uitatzi UNITATEA invinge.Ia atitudine chiar acum ”
    Tare sau ce?

    răspunde-i
  • Danpoe
    • 18.01.2011

    dar ce vom face daca reusim sa scada pretul al benzina? credeti ca cei care mareau preturile la alimente ,servicii , etc atunci cind crestea pretul benzinei, vor ieftinii produsele lor?
    sau vom trece de la benzinarii la supermagazine, etc?

    răspunde-i
  • Til
    • 17.01.2011

    Nici nu mai stiu in cate feluri am vazut comentat/desfiintat acest mesaj. Si pe buna dreptate. Mesajul e atat de stupid incat trebuie sa fii cel putin la fel de stupid ca sa il dai mai departe, ca sa nu mai zic de urmat indemnul.
    Eu nu l-am primit pe email si sunt mandra de asta. Inseamna ca “ai mei” sunt mai rasariti… 🙂 (sau ca lista mea de cunostinte e mai subtire)

    răspunde-i
  • jademan
    • 17.01.2011

    DĂ-I CU TESLA ROADSTERU’! DĂ-I CU TESLA ROADSTERU’!! Desigur, dacă vrei să faci treabă…!

    răspunde-i
  • daniel rus
    • 17.01.2011

    presa e cea mai castigata in urma acestor “proteste” si singura care ii baga in seama

    răspunde-i
  • vlad
    • 17.01.2011

    cabral, daca e s-o privim dpdv eco, treaba asta e ok, pt ca nimeni nu mai circula cu masina timp de 3 zile, toti se inghesuie in ratb si metrorex, strazile sunt goale, trafic 0, poluare 0, cerul e albastru, pasarelele ciripesc fericite,etc.. si totusi de ce am sentimentul ca o sa vad la fel de multe masini pe strada zilele astea?

    • Vlad, curentul ECO are o mare componenta nesanatoasa pe care nu cred ca stii sa o discerni, benzina este accizata, si inca bine(total taxe 50%), dar, aceasta benzina este esentiala pentru tranportul marfurilor (cum crezi ca ajung rosiile pe taraba ?, sau porcul din crescatorie in abator si de acolo in supermarket ?, sau memory stick-ul tau din TAIWAN, sau bascheti de hipster ?, acciza este o taxa de pedeapsa! benzina cumparata de transportatori are acelasi pret cu acciza inclusa! mai mult cheltuielile cu combustibilul nu mai sunt deductibile pentru firme, si pentru unele chiar este esential transportul! Deci, cumparand o paine suntem pedepsiti (painea aia nu sa teleportat acolo), economia nu este sustinuta oferind combustibil ieftin cu taxe mici (cum se intampla in USA) ci din contra, acum spunem te rog ca nu este ecologic sa traim,sau sa intretinem o familie, pentru majoritatea dintre noi masina nu este un moft!

    răspunde-i
  • Nautilus (protestatar)
    • 17.01.2011

    Refuzul de a alimenta timp de 3 zile are mai mult valoare propagandistică şi simbolică, pentru a trezi conştiinţa publicului automobilist, ca şi protestele prin blocarea staţiilor (cu sau fără monezi).

    Adevăratul boicot va consta în a nu mai alimenta de la o companie petrolieră. Cel puţin o lună. Poate chiar mult mai multă vreme.

    S-a început cu OMV-Petrom, deoarece au acces la ţiţei ieftin ale cărui costuri le umflă artificial atunci când îşi calculează preţul carburanţilor. Celelalte companii care au rafinărie proprie folosesc petrol importat. Dar va veni şi rândul lor cândva.

    Eu nu am alimentat şi nu am folosit deloc maşina între 18 dec. şi 14 ianuarie şi intenţionez să mă mai lipsesc de ea un timp. Poate un timp ceva mai lung. Ştiind că puneam cam de 450-480 de lei pe lună când mergeam zilnic, nu pot decât să fiu satisfăcut fiindcă le-am făcut o pagubă tuturor companiilor. 😀

    Costul carburantului în momentul de faţă e mai puţin important din punctul de vedere (strict) al unui automobilist, fiindcă poţi merge mai puţini kilometri lunar şi există alternative.

    Însă interesează direct întregul public, fiindcă preţul carburantului folosit de orice maşină de transport mărfuri (camion, microbuz, papuc) sau autobuz se traduce în preţul oricăror mărfuri sau servicii. Chiar şi pentru cel care nu are maşină, nu a avut niciodată maşină, nu ştie ce e o maşină.

    Din acest motiv, considerăm că publicul ar trebui să reacţioneze atunci când interesul lui este afectat.

    De asemenea, FOTR şi UNTRR s-au alăturat boicotului. FOTR recomandă firmelor membre să evite cel puţin în următoarele 3 luni grupul OMV-Petrom.

    ~Nautilus

    răspunde-i
  • Loading...