Sari la conținut

În Beijing sunt 22 de milioane de rezidenți. 22 de milioane.

La milioanele astea se adaugă zilnic un minim de încă trei milioane de navetiști.

Orașul este organizat foarte bine din punct de vedere trafic, cu șapte centuri concentrice, șosele de trei sau patru benzi, benzi de accelerare și decelerare, semafoare sincronizate.

Mai mult de-atât, au un sistem de restricții de circulație asemănător cu cel bazat pe regula par-impar pe care îl aveam și noi. Adică pe baza numărului de înmatriculare nu ai voie să scoți mașina în trafic pentru câteva zile pe lună.

Deci șosele largi, trafic organizat, restricții de trafic… complet degeaba! Adică am trăit în Beijing cele mai crunte blocaje rutiere din viața mea.

trafic Beijing 2015 (5)

Organizarea #LenovoTechWorld a fost făcută foarte bine, luând în calcul întârzierile date de trafic, astfel încât n-am întârziat niciodată.

Dar dacă ar fi să-ți iei estimări de trafic așa ca în Europa… n-ai mai ajunge în viața ta la timp.

Blocajele sunt incredibile. Cel despre care spun în titlu a fost cel mai mare trafic jam în care mi-a fost dat vreodată să stau… am făcut cam 3 kilometri în 4,5 ore. Desigur, dacă știam că avem doar atât de mers am fi luat-o pe jos, dar n-am știut… așa că am scris, am stat, am dormit și-am vorbit pentru patru ore și jumătate.

Ca ironie a sorții, a doua zi am făcut în cinci ore 1.000 de kilometri, cu trenul.

trafic Beijing 2015 (8)

SONY SLT-A99V | 200mm F5 1/400 ISO200

Traficul în Beijing este complet isteric. Nu semnalizează nici să-i pici cu ceară. Pur și simplu, nu dau semnal decât doi șoferi din 15.

Nu există respectarea benzii de circulație… dacă au de făcut la dreapta trag de volan (probabil spun și-o rugăciune scurtă) și p-aci ți-e drumul, ce-o fi… o fi!

Banda de urgență de pe autostradă sau freeway se blochează la fel de repede ca și celelalte, nu o respectă nimeni. Poliția tot pe acolo trece dar nu i-am văzut dându-se cu fețele de volan…

trafic Beijing 2015 (15)

Culorile semaforului sunt cu titlu pur informativ, dacă nu caști ochii ca pieton te ia câte un Chen pe botul mașinii de nu știi de capul tău. Și după ce te dai jos de-acolo nici nu-ți vine să-l iei la omor, că nu știi peste ce unchi de-al lui Jackie Chan dai, că te mai și frânge ăla pe genunchi…

Ciudat mi s-a părut că sunt foarte puține bicle și motorete.

trafic Beijing 2015 (3)

SONY SLT-A99V | 280mm F5.6 1/640 ISO640

Din câte mi-au explicat ghizii, e foarte periculos cu bicla, sunt foarte multe accidente. Chiar dacă au benzi de biciclete, ori sunt mașini parcate, ori merg mașinile pe ele…

Cât despre motorete… nu ai voie cu ele pe autostradă.

Da, au avut foarte multe accidente din cauza diferențelor de viteză dintre mașini și motorete, plus faptul că oamenii nu respectă prioritatea la schimbarea de bandă de circulație… așa că au ajuns la concluzia că nu e voie cu moto pe autostradă. Ciudat pentru noi, desigur…

trafic Beijing 2015 (12)

Mașini de Poliție am văzut câteva, toate aveau strobo-urile pornite dar păreau scoase la plimbare, nu în misiune.

Ca un fapt deloc simpatic… în Beijing se înmatriculează doar 1.000 de mașini în fiecare zi. Spun doar pentru că autoritățile limitează la atât, cererea e mult mai mare.

trafic Beijing 2015 (4)

Traficul în comun nu știu cum e. Adică… autobuzele sunt și ele prinse în trafic, sigur nu e treabă.

Poate cu metroul să fie mai bine, am înțeles că au 14 linii de metrou. N-am încercat, programul nu mi-a permis, nu știu cum e. Dacă ai încercat tu… scrie în comentarii, chiar sunt curios.

Cam asta despre traficul din Beijing, mâine public povestea de la Marele Zid. E de râs… :)

11 comentarii despre "Prins în trafic pentru 4,5 ore, aproape pe loc…"
  1. Theo

    Foarte bine cu metroul in Beijing.

    Aglomerat Japan-style, dar ajungi la timp, parol!

    răspunde
  2. Veronica

    Doamne , Doamne ….Am fost în China acum doi ani de zile , o experiență care sper sa o repet în următorii ani…. Cum ai spus și tu… daca ești pe strada și nu casti ochii ai pus’ o …. cât despre biciclete și scutere sunt cu miile…. femei în fuste scurte … pe tocuri … merg fără nici un stres pe scutere ….De la 12 la 14 au program de masa și somn… clădiri megalomanice și zile în care nu le puteai vedea din cauza zmog’ului . Cate un măturător la fiecare colt de strada , toată lumea zâmbește , cântă și dansează pe unde apucă , cu metroul trebuie sa ai grija ce porti în bagaj ( geanta , ghiozdan) pentru ca este un filtru și ești controlat pana la chiloți … Îți este scanat bagajul . Trebuie sa păstrezi cartela de metrou cu care intri pentru ca dacă ai pierdut.o nu mai ieși. .. *trebuie validată la ieșire . Exista angajați pe peron… la fiecare ușă care te ghidează cum sa te urci în vagon , când vine metroul și constați ca nu mai ai loc sa urci …. este împins de spate de către angajații de la peron …. pe pe scurt stai ca sardina . Intervalul de timp intre metrouri este de aproximativ 4 minute …. Ceea ce privește transportul în comun , exista locuri speciale de urcat și de coborât… fiecare stație este prevăzută pe bordura cu loc de urcat și coborât . Biletul îl cumperi direct de la controlorul din masina….Dacă te duci sa’ti cumperi haine , sunt unele magazine în care expresia „ca la piață” este valabila … te targuiesti cu ei pentru ca lasă la preț foarte mult… la început Îți dau un preț bomba apoi dacă vrei sa pleci scad prețul pana ție ți se pare un chilipir . Oferă cât mai puțin pe produsul respectiv ca sa ajungi undeva la mijloc… negocierea poate dura și pana la jumătate de ora… Pentru ca nu ai nici o șansă să ieși din magazin fără a cumpăra produsul respectiv chiar cu o suma infima . Eu când am fost la Zidul Chinezesc am avut la dispoziție foarte puțin timp de vizitat … eu fiind roz la par la momentul respectiv….. foarte mulți chinezi mă opreau sa facem poze cu ei ,li se părea ceva Wow…. Am stat doar doua săptămâni în Beijing însă nu am apucat sa văd nici un sfert din oraș …. sper ca data viitoare sa pot vedea mai mult… sper sper sa ajung la gradina zoologica pentru ca nu am apucat sa o vizitez….. next time …

    răspunde
  3. Florin

    Pai treaba sta in felul urmator: daca pregatesti un oras pentru trafic greu, in final vei obtine ce ti-ai propus. Daca pregatesti un oras pentru a facilita transportul in comun sau prin alte mijloace, limitand traficul autoturismelor, se va ajunge la biciclete, motorete, transport in comun..

    răspunde
  4. Irina Radu - Donighevici

    1000 de km in 5 ore? Doamne, de ce nu avem si noi trenuri din astea? Am facut de atatea ori drumul cu autocarul pana in Grecia si Turcia, 1100 km in 20 de ore, ca acum imi ies bube numai ce aud cuvantul autocar :D

    răspunde
  5. Teodora

    Aveam impresia ca in Romania nu se respecta regulile de circulatie…se pare ca exista si mult mai rau! :)

    răspunde
  6. cluj-accomodation.com

    Beijingul este unul dintre cele mai aglomerate și mai prost administrate orașe din lume!

    răspunde
  7. Catalin

    Incearca Jakarta :) si o sa regreti Beijing-ul.

    răspunde
  8. Cristian

    :))) ce chestie,deci atatea reguli,atatea facitilitati dar degeaba

    răspunde
  9. Cristina

    Am fost in Singapore , Hong Kong in 2012 , care e regiune chinezeasca cat si in Beijing , diferentele sunt enorme , in hong kong traficul e mai linistit dar criminalitatea este probabil cea mai mare din lume , mergeam pe strada la ora 8 si observ un suv negru care ruleaza cu viteza si 2 motociclete dupa el cu arme automate tragand spre un alt suv negru , care in cele din urma se loveste de un stalp de iluminat si intra intr-un cap de podet . Vin fortele de ordine si salvarea si asist la o scena ca in filme . Cand se pregateau politistii sa izoleze zona , mai vine un suv negru din care ies 4 oameni mascati care incep sa traga in fortele de ordine , in cele din urma un politist imi face semn sa parasesc zona dar de la departare se auzea ca intr-un teatru de razboi in cele din urma atacatorii sunt omorati . De la un chinez care vorbea engleza ireprosabil aflu ca zilnic se intampla asta. In beijing alta poveste , ma aflam la un mall si in magazinul alaturat are loc un jaf , toti s-au conformat si politia care avea efective in mall era neputincioasa nu a schitat nici o interventie , i-a lasat pe infractori efectiv sa plece . Traficul groaznic , si accidente la fiecare 3 intersectii , multi scuteristi si motociclisti , biciclistii ieseau dupa 11-12 noaptea si tot era aglomeratie , infrastructura in schimb … Wow doar in Dubai am mai vazut asa infrastructura . In concluzie o tara foarte dezvoltata dar extrem de aglomerata si periculoasa .

    răspunde
  10. Alex`andra

    Noroc că nu i s-a rupt vreuneia apa în timpul blocajului, că până se remedia situația, asistai direct la botez.

    răspunde
  11. Adela

    Cristina, mi se pare ca exagerezi si sperii lumea degeaba.
    Se poate sa fi avut tu ghinion ca dupa 2 ani de trai in Beijing pot sa iti spun sigur nu am vazut asa ceva. Plus ca ” in hong kong traficul e mai linistit dar criminalitatea este probabil cea mai mare din lume” … In 2011 Hong Kong had the lowest murder rate in the world (Wikipedia). In putine orase ma simt atat de in siguranta si de bine cum ma simt in Hong Kong (nu mai mentionez de Beijing unde nu am avut nici o problema, alte fete au avut dar te asigur, minore, ce povestesti tu e din filme)
    Tine cont ca Beijing are 2 mil de locuitori, ca se inmatriculeaza 1000 masini zilnic, ar fi interesant sa vedem cat am supravietui in tara noastra cu asemena preconditii. Eu ne dau maxim o luna.
    Accidente la 3 intersectii? Nu am avut parte de asa ceva si circulam strict cu taxi ul. Nu semnalizeza dar nici nu se incaiera sau injura, cu mici exceptii.
    „De la un chinez care vorbea engleza ireprosabil „, a fost colonie foarte multi ani, e si normal. Cat despre faptul ca e regiune chinezeasca iti spun sincer sa te mai interesezi un pic despre locurile pe care le vizitezi, o sa vezi altfel lucrurile.
    Imi cer scuze daca am fost acida dar mi se pare ca zugravesti in niste culori foarte sumbre anumite locuri si cosi povestea cu ata alba.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.