Sari la conținut

bani din bloggingBlogosfera s-a maturizat. Eu asa cred. Multi si-au dat seama, dupa ce s-au intrebat adanc si apasat „Cum poti sa faci bani din blog?„, ca nu pot face bani. Mare parte dintre ei s-au lasat de blogging. Ceilalti au ales sa scrie de drag, si cativa dintre ei au inceput sa faca niste bani. Da, e o legatura acolo.

Agentiile au inteles – cateva – ce inseamna bune practici si cum functioneaza lucrurile natural si fara interventii proaste. Si fac treaba. Buna. Pentru clienti.

Agentiile care n-au inteles merg in continuare, din nesimtire sau din rea-vointa, pe aceleasi carari proaste:

– se bazeaza pe vanatorii de concursuri si raporteaza clientului trafic. Un trafic nesanatos, care nu genereaza nimic, care nu aduce nici macar o anumita notorietate sau expunere, ca de vazari generate… nici vorba!

vand trafic gol pentru bannere si mentionari goale, in loc sa implice in campanie blogger-ul impreuna cu intreaga lui comunitate. E mai usor sa vinzi tabele de grafic, pentru ca atunci cand te adresezi unei intregi comunitati… risti ca umanii respectivi sa-ti spuna parerea lor sincera, si sunt sanse ca parerea lor sa nu-ti placa. Da, poate ca daca le-ai asculta parerea atunci clientul ar avea feed-back corect, ar indrepta greselile si asa i-ar creste vanzarile. Dar e mai usor sa vinzi tabele de google analytics, este?

– imping bugetele catre trafic generat prin spam si scandal, in detrimentul blogurilor mai mici, care fac trafic prin continut de calitate, atragand public de calitate.

Postul asta nu este pentru agentii, este pentru cei care sunt, ocazional sau constant, in scaunul clientului.

Daca vrei sa-ti aduci mai aproape publicul… fa-o prin oameni, nu prin tabele.

19 comentarii despre "Practici proaste in blogosfera."
  1. Ramona

    Adevarat ai grait. Blogosfera s-a si maturizat, dar s-a si umplut de pusti care cred ca este usor sa scrii despre x si y si sa faci bani din asa ceva. Este o diferenta imensa intre un articol SEO scris in graba si un articoll scris bine in care reclama este ascunsa. Companiile sunt la mijloc nestiind in ce sa bage bani – in cei care aduc trafic sau in cei care spun si de bine si de rele.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Parerea mea este ca greseala e, atunci cand vorbim de reclama, ca se chinuie toata lumea s-o ascunda.
      Si asta inseamna pentru mine faptul ca blogger-ul respectiv isi minte publicul. Si asta… asta inseamna maximul de greseala.

      Cat despre pusti… sa scrie, sunt convins ca dintre ei se vor ridica cativa care vor face treaba buna.

  2. Ciprian Andronache

    Din 2012 am făcut publică părerea mea care este foarte asemănătoare cu a ta, însă eu acuzam și blogosfera, deoarece clientul în sine nu prea are cunoștințe și metode de verificare. Pirați vor exista mereu, însă vor avea beneficii doar pe termen scurt, ceea ce este total contradictoriu cu orice politică de dezvoltare business. Cius

    răspunde
  3. wish2go

    Buna, Cabral! Te invit sa citesti acest articol sintetizat de Petrus Lungu pe marginea unui workshop la care am avut placerea sa participam in acest weekend. Apropos de ceea ai scris astazi

    http://www.gtd20.ro/2013/02/blog-comunicare-turisti-agentie/

    răspunde
  4. Denisa

    „in detrimentul bogurilor mai mici”
    *blogurilor

    răspunde
  5. Ciprian Andronache

    Cabrale, meri anul acesta la Tomorowland?

    răspunde
  6. Bosnea Alexandru

    Blogosfera s-a maturizat intr-un an cat altii in 7. Din punctul meu de vedere in ultimii doi, trei ani de zile au inceput sa apara campanii unde blogerii incepatori pot sa castige autoritate si implicit vizitatori de calitate. Cand m-am apucat eu singurele metode de a castiga autoritate erau link exchange-urile si vreo 2 comunitati de bloggeri unde toata lumea cauta sa castige promovare usoara si implicit linkuri care nu erau de prea mare folos. Ma refer la metodele neplatite. Astazi toata lumea stie ca daca faci chestia aia o sa primesti bani sau o sa devii cunoscut, astea sunt easy way, pe cand cei care s-au apucat acum mult timp au trebuit sa traga cu ghebul pentru ca unii sa se inscrie astazi in campanii cu doar un click. Ca si in viata reala, maturitate fara putina suferinta nu exista.

    răspunde
  7. Marian S

    Acum cativa ani am lucrat ca agent de vanzari pentru o firma care „facea„ site-uri, SEO, chestii.
    Intr-o zi vin doi, patronul 1 si patronul 2, asociati:
    – Vrem sa ne faceti un site si sa fim primii in Google.
    Bravos, natiune. Oamenii erau constructori si credeau ca asa vor prinde multe comenzi.
    Si da-i, si explica-le cum sta treaba cu internetul si de ce chestia aia NU le asigura succesul daca nu era coroborata cu altele. Cineva mi-a zis: bai, esti prost, nu le mai explica atata, ia-le banii si gata.
    Eu, ca nu, ca Batman, ca nu e corect (ma rog, asta este si explicatia insuccesului meu in vanzari, acolo unde trebuie sa fii „caine„, nu om).

    Concluzia? S-au dus la altii, s-au trezit cu un site care a fost vreo 3 saptamani number one in Google (prin ce mijloace… nu va mai spun, ca va umfla rasul), au platit, apoi au coborat in rezultate, comenzi de constructii prin site – ioc.

    Concluzia noastra? A mai fost atinsa de cineva mai sus. Cata vreme exista prosti, exista si smekeri care sa le ia banii.

    răspunde
  8. Simoniq
  9. Tudor

    Si mai exista o categorie de bloggeri care au ales sa se IMPLICE de drag. Un exemplu http://www.staupenet.ro/de-la-o-discutie-despre-qr-la-un-proiect-genial-in-vrancea.html

    răspunde
  10. Pingback: Hora Unirii Bloggerilor Români

  11. TheTrooper

    Colaborez cu un site de tehnologie si am putut vedea cum, de cele mai multe ori, presiunea, sau cum vreti sa ii spunem, vine dinspre client sau agentie. Scrie-mi despre aia, ca iti dau atat… Refuzi, pentru ca nu vrei sa faci asa ceva, dar te gandesti cu tristete ca sunt altii, multi, care nu vor rata o asa ocazie. Si tu… ca in vorba aia „mori cu dreptatea in brate”
    Din fericire mai sunt companii si chiar agentii de PR, care vor sa lucreze pe baza unor principii mult mai verticale, iar pe aia cu „nu ma intereseaza cifrele, ma intereseaza sa lucrez cu voi”, spre bucuria mea, am avut ocazia sa o traiesc pe propria piele.

    răspunde
  12. Pingback: Recomandarile saptamanii din blogosfera | M A N A F U *

  13. Reviewer

    Cred ca nu isi dau multi seama ce inseamna sa scrii un articol care sa transmita un mesaj, nu doar texte copy paste sau traduse din engleza, si cat timp consuma asta.

    răspunde
  14. Pingback: ONLINE: Importanta blogului in cariera unui artist

  15. Florin

    Si eu sunt curios ce parere ar avea si ce sfat mai bun mi-ar da, un consacrat al blogurilor.. Nici nu stiu daca am vreun leu deja din blogul meu..
    Dar important ar fi sa aflu daca va place :)
    Multumesc, Florin

    răspunde
  16. Florin

    Si aici e linkul blogului meu despre ilustratie, apararea animalelor si alergare.. http://floringradinaru.blogspot.ro/
    are si pagini cu categorii de lucrari. Toate bune!

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.