Practici proaste in blogosfera.

bani din bloggingBlogosfera s-a maturizat. Eu asa cred. Multi si-au dat seama, dupa ce s-au intrebat adanc si apasat “Cum poti sa faci bani din blog?“, ca nu pot face bani. Mare parte dintre ei s-au lasat de blogging. Ceilalti au ales sa scrie de drag, si cativa dintre ei au inceput sa faca niste bani. Da, e o legatura acolo.

Agentiile au inteles – cateva – ce inseamna bune practici si cum functioneaza lucrurile natural si fara interventii proaste. Si fac treaba. Buna. Pentru clienti.

Agentiile care n-au inteles merg in continuare, din nesimtire sau din rea-vointa, pe aceleasi carari proaste:

– se bazeaza pe vanatorii de concursuri si raporteaza clientului trafic. Un trafic nesanatos, care nu genereaza nimic, care nu aduce nici macar o anumita notorietate sau expunere, ca de vazari generate… nici vorba!

vand trafic gol pentru bannere si mentionari goale, in loc sa implice in campanie blogger-ul impreuna cu intreaga lui comunitate. E mai usor sa vinzi tabele de grafic, pentru ca atunci cand te adresezi unei intregi comunitati… risti ca umanii respectivi sa-ti spuna parerea lor sincera, si sunt sanse ca parerea lor sa nu-ti placa. Da, poate ca daca le-ai asculta parerea atunci clientul ar avea feed-back corect, ar indrepta greselile si asa i-ar creste vanzarile. Dar e mai usor sa vinzi tabele de google analytics, este?

– imping bugetele catre trafic generat prin spam si scandal, in detrimentul blogurilor mai mici, care fac trafic prin continut de calitate, atragand public de calitate.

Postul asta nu este pentru agentii, este pentru cei care sunt, ocazional sau constant, in scaunul clientului.

Daca vrei sa-ti aduci mai aproape publicul… fa-o prin oameni, nu prin tabele.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Florin
    • 17.12.2013

    Si aici e linkul blogului meu despre ilustratie, apararea animalelor si alergare.. http://floringradinaru.blogspot.ro/
    are si pagini cu categorii de lucrari. Toate bune!

    răspunde-i
  • Florin
    • 17.12.2013

    Si eu sunt curios ce parere ar avea si ce sfat mai bun mi-ar da, un consacrat al blogurilor.. Nici nu stiu daca am vreun leu deja din blogul meu..
    Dar important ar fi sa aflu daca va place 🙂
    Multumesc, Florin

    răspunde-i
  • […] face bani din blogging și conferințele pe care le susține iar Andreea Raicu ne-a povestit la ICEE Fest 2013 că blogul […]

    răspunde-i
  • Reviewer
    • 15.11.2013

    Cred ca nu isi dau multi seama ce inseamna sa scrii un articol care sa transmita un mesaj, nu doar texte copy paste sau traduse din engleza, si cat timp consuma asta.

    răspunde-i
  • […] Practici proaste in blogosfera (Cabral Ibacka) […]

    răspunde-i
  • TheTrooper
    • 06.02.2013

    Colaborez cu un site de tehnologie si am putut vedea cum, de cele mai multe ori, presiunea, sau cum vreti sa ii spunem, vine dinspre client sau agentie. Scrie-mi despre aia, ca iti dau atat… Refuzi, pentru ca nu vrei sa faci asa ceva, dar te gandesti cu tristete ca sunt altii, multi, care nu vor rata o asa ocazie. Si tu… ca in vorba aia “mori cu dreptatea in brate”
    Din fericire mai sunt companii si chiar agentii de PR, care vor sa lucreze pe baza unor principii mult mai verticale, iar pe aia cu “nu ma intereseaza cifrele, ma intereseaza sa lucrez cu voi”, spre bucuria mea, am avut ocazia sa o traiesc pe propria piele.

    răspunde-i
  • […] ales, atunci când se comit generalizări care pe mine mă întristează decisiv.    – Cabral: Blogosfera s-a maturizat. Eu asa cred. Multi si-au dat seama, dupa ce s-au intrebat adanc si […]

    răspunde-i
  • Tudor
    • 06.02.2013

    Si mai exista o categorie de bloggeri care au ales sa se IMPLICE de drag. Un exemplu http://www.staupenet.ro/de-la-o-discutie-despre-qr-la-un-proiect-genial-in-vrancea.html

    răspunde-i
  • răspunde-i
  • Marian S
    • 05.02.2013

    Acum cativa ani am lucrat ca agent de vanzari pentru o firma care “facea“ site-uri, SEO, chestii.
    Intr-o zi vin doi, patronul 1 si patronul 2, asociati:
    – Vrem sa ne faceti un site si sa fim primii in Google.
    Bravos, natiune. Oamenii erau constructori si credeau ca asa vor prinde multe comenzi.
    Si da-i, si explica-le cum sta treaba cu internetul si de ce chestia aia NU le asigura succesul daca nu era coroborata cu altele. Cineva mi-a zis: bai, esti prost, nu le mai explica atata, ia-le banii si gata.
    Eu, ca nu, ca Batman, ca nu e corect (ma rog, asta este si explicatia insuccesului meu in vanzari, acolo unde trebuie sa fii “caine“, nu om).

    Concluzia? S-au dus la altii, s-au trezit cu un site care a fost vreo 3 saptamani number one in Google (prin ce mijloace… nu va mai spun, ca va umfla rasul), au platit, apoi au coborat in rezultate, comenzi de constructii prin site – ioc.

    Concluzia noastra? A mai fost atinsa de cineva mai sus. Cata vreme exista prosti, exista si smekeri care sa le ia banii.

    răspunde-i
  • Loading...