Sari la conținut

Piaristii, oamenii de lume, comunicativii care se relaxeaza la un pahar de troscau cu nume exotic (nu pot sa bea vodka-mar, nu e fancy-trendy-cool) in Fratelli, sunt niste oameni misto. Chiar sunt misto, sunt umani cu carte, cu o inclinatie catre mecanismele de actiune asupra pisicului (da, motanului) omenesc.

Din pacate insa, au o singura problema: protejarea breslei. Ei pur-si-simplu nu sunt in stare sa-si vorbeasca un coleg de rau. A, mai sunt intepaturi si mici rautati dar cand vine vorba de breasla, de colegi, de lumea asta… toti sunt destepti, frumosi, simpatici si mai ales profi!

Uite, cei care se ocupa de evenimente speciale… pe care-l intrebi ceva despre altcineva va spune, cu mici variatii, „mai, eu as putea sa-ti fac evenimentul mai bine dar nici ala nu e rau”.

O sa ma intrebati ce m-a apucat… si eu o sa va raspund…

Am avut saptamana asta 3 evenimente de prezentat, 3 show-uri. Clientii au fost 3 firme maricele, cu buget, cu pretentii, cu asteptari.

La unul dintre evenimente, la Sinaia, facut cu o agentie mica, a fost o poezie de eveniment. La doua dintre evenimentele astea a fost insa dezastru… desfasuratorul praf (schitat in 3 secunde, cu niste timpi alocati pentru momente total aberanti, gen „Bun venit / Cabral – 10 minute”… ce sa le spui la un intro in zece minute?! Ca-ti adorm oamenii in sala, pot sa ma dezbrac eu in fundu’ nud ca dupa 5 minute tot isi pierd concentrarea!), cu un continut jenant (nume destul de mari aruncate la gramada, fara nici o poveste de legatura), sincronizare pe stilul „la revedere”, echipa tehnica adunata de la nunti si botezuri fara buget… ce sa mai, m-am luat cu mainile de cap.

Si cea mai proasta faza e aia cand ajungi la show, ai primit 24 de mailuri prin care, intr-un limbaj de Hollywood, ti s-au spus niste chestii si te trezesti ca ai de tinut un show de 5 ore cu… nimic! Si da-i si trage!

A, c-am scos-o la cap iar… e altceva, ca de-asta ma ia lumea, dar nu ma incalzeste cu nimic. Scos lapu’ din rucsac, luat desfasuratorul la mana, stat de vorba cu muzicantii, premiatii si tehnicienii, pus lucrurile in ordine, suit pe scena, dus petrecere beton mult dupa ora sperata de producatori, cules aplauze, plecat acasa multumit. Da’ nu asa se face treaba…

Pune frate mana si fa-ti treaba, iei niste bani frumosi pentru asta, e o meserie misto, e simplu pana la urma.

Desfasurator gandit si bine structurat, momentele bine decupate, host care e in stare sa improvizeze si sa-ti acopere momentele mucificate, tehnic profi (mai bine iei putini da’ buni decat o armata de pliznoti) si… ai un eveniment beton. Va rog…?

7 comentarii despre "P.R., evenimente speciale si serate dansante…"
  1. Emanuel

    Deci … stai sa vedem daca inteleg eu bine:

    Tu ca HOST le-ai facut un pic si organizatorilor treaba?

    Onorariul macar a fost pe masura?
    :)

    răspunde
  2. cabral

    pai… asta e, facem si treaba altora.
    Dar stii de ce? Pentru ca in cazul in care evenimentul nu iese bine toata lumea da vina pe prezentator. Ca nu s-a inceput la timp, ca nu s-a inteles ce-a spus, ca au existat timpi morti, e aratat cu degetul ala de prezinta. Si decat asta… mai bine fac si treaba altcuiva.

    Onorariul a fost cel de host, pretul de lista.

    răspunde
  3. Ank

    Pai… greseala ar fi ca nu lucrati cu oamenii potriviti si compania aia, care o fi ea, nu e serioasa. Ce povesti tu e aberant din partea lor. Eu am terminat facultate in domeniu si stiu foarte bine ce inseamna sa organizezi evenimente, si teoretic si practic.
    Ei pur si simplu au profitat de tine.

    răspunde
  4. alinfarcas.ro

    Sunt sigur ca ale mele (evenimente prezentate) sunt mai putin importante, insa nu mult diferite. O sa-ti povestesc o bucatica, dintr-unul petrecut de curand. Eram maestrul de ceremonii al unei petreceri de 8 martie, desfasurata intr-un clubulet din Alexandria. Muncisem sambata pe timpul zilei, asa ca urma sa ajung acolo (plecand din Bucuresti) destul de tarziu. Speram – si fusesem asigurat ca asa e – ca totul sa fie pregatit, sa mi se spuna in 2 minute ce se vrea, sa primesc un mini-desfasurator, sa fiu anuntat despre premii … Ajuns acolo, am fost tras repede intr-o parte, mi s-a spus ca ei nu prea stiu ce trebuie facut, asa ca sa ma descurc singur, ca stiu eu mai bine, ca au niste numere artistice, da` nu pot sa-mi spuna pe loc ce, cum si cand, si ca pot sa dau ce premii vreau eu … cu o mentiune insa: „Vezi si tu ca n-avem mare lucru … niste lumanarele parfumate, niste prezervative purtate … Da` tu, cand ajungi sa vorbesti de premii, sa faci sa se creada ca ar fi super-mega-extra premii!!!” „Pai … cum naiba sa fac asta?! Sa invit domnitele la concurs, promitandu-le excursie in Paris … iar la premiere sa le spun ca de fapt s-au ales cu cate o lumanare?!” „Pai … da!” mi-au raspuns …

    PS: De la alt nivel, dar ca si tie … mi-a iesit! Am ordonat haosul.

    răspunde
  5. Lorand R. Minyo

    Din experienta proprie si personala nu exista eveniment perfect, oricat de bine ar fi el pus la punct. Cu cat e mai bine organizat, cu atat e mai mare stress-ul sa iasa ca pe hartie.

    Mai mult, cele mai cool si relaxante evenimente (fie ele si de business) la care am participat au fost planificate ad-hoc, „maestrului” de ceremonii dandu-i-se mana libera. Tot ce trebuia sa stie acest om era care era targetul (business, casual, domeniul de activitate) si atat.

    Tot din experienta voi afirma ca stilul personal si casual este cel mai de succes.

    răspunde
  6. larisa

    asa a fost sa fie …. mai tre` si dastea` sa le poti aprecia pe cele ok :p

    răspunde
  7. Luminita

    Cabral… mi-ar placea sa fi PR-ul pentru clubul nostru. Este unul foarte dragut…daca te intereseaza, m-as bucura sa ma ajuti!
    e mail: [email protected]
    multumesc,
    Lumi

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.