Postgaranție opțională cu plată.

Scrie la magazin că ai garanție de 2 ani? Aia e, nu ne agităm la mai mult, doi ani să fie. Că oricum – cel puțin la nivel de dorință – nu vrem să ținem laptop-ul ăla mai mult de doi ani.

La mașină e la fel… în afară de unele asiatice care oferă 7 ani garanție (cu asteriscurile de rigoare), ne mulțumim cu ce ne oferă producătorul/importatorul, adică 2 ani. Cu toate că unii (BMW de exemplu) oferă pachete de extindere a garanției cu încă doi ani, sau chiar mai mult.

La ce ne-ar ajuta garanția extinsă? Păi, în primul rând, dacă ținem bunul respectiv… e clar de ce. Dacă se strică ceva… nu te doare capul.

Apoi, dacă vrem să-l dăm, prețul de revânzare poate fi mai mare dacă garanția este incă valabilă. Dar trebuie făcut un calcul, să vezi dacă diferența de preț la revânzare este destul de mare încât să acopere costurile unei garanții extinse.

Totuși… eu am un singur prieten despre care știu că s-a agitat să-și ia o garanție extinsă la mașină. În rest… toți suntem o apa și-un pământ, cât scrie în carte… atâta garanție avem.

Mi-a venit asta în cap după ce m-a anunțat laptopul meu că nu mai am decât 895 de zile de garanție. Și că aș putea să extind termenul respctiv… contra unei sume.

garantie de baza Lenovo

Întrebarea mea este simpla: pentru tine merită sau nu să plătești pentru o garanție extinsă? La ce ai plăti o extindere de garanție? De ce?garantie si postgarantie Lenovo

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Sorin
    • 17.04.2014

    Depinde de valoarea (nu costul) produsului in momentul in care il achizitionezi. Daca iti cumperi un laptop de 1000ron, de exemplu, si il folosesti mai mult de 24 luni, si-a facut treaba pentru suma respectiva. Daca iti cumperi o masina cu o caruta de bani, atunci investesti in garantia extinsa cat mai mult posibil pentru a avea acea “peace of mind” pe care si-o doresc americanii. La ei se practica si se foloseste foarte mult procesul acesta. Un exemplu de “Asa da” este DELL. Chiar daca ti-a expirat garantia produsului, platesti o pretaxa de 35-45$ pentru a-ti reintroduce produsul in termenii de garantie apoi platesti cat mai vrei extra (1an, 2 ani, etc) ceea ce e foarte tare si este un lucru pe care alta companie nu il face. Bafta!

    răspunde-i
  • Cronos
    • 16.04.2014

    nu stii: daca o sa mai ai nevoie de produs dupa garantie, cat o sa te coste reparatiile de dupa garantie, cum o sa evolueze cursul, etc,etc,etc

    un singur lucru e Sigur!
    imediat dupa garantie (fie ea normala sau extinsa) ceva e musai sa crape in produs

    răspunde-i
  • Claudiu
    • 15.04.2014

    Eu am luat extindere de garantie la HP. Cand l-am cumparat eu laptopul, HP avea garantie doar 1 an.
    Au trecut 2 ani, n-a crapat nimic (inca).

    răspunde-i
  • dia
    • 15.04.2014

    Buna Cabral, scuze ca sunt offtopic. Citeam posturile tale anterioare si la un moment dat amintesti de Dono (blogul lui Dono, care a disparut). Obisnuiam sa citesc zilnic blogul lui, avea carisma, esenta, umor fin si o sinceritate ce se putea simti printre randurile asternute cu atata usurinta. Ma intreb ce s-a intamplat cu el…? Stiu doar ca a mentionat la un moment dat ca lucreaza la Protv.

    • Cabral Ibacka
      • 15.04.2014

      Din câte știu e la fel de mișto. Doar că are foarte multă treabă…

    răspunde-i
  • Loading...

Acest web site folosește cookie-uri pentru a furniza serviciile și pentru a analiza traficul, detalii.