Pikes Peak: de la extrem la normal.

Am vazut stirea despre Dacia Duster care a obtinut locul III la clasa Unlimited a Pikes Peak International Hill Climb.

Eu cand aud de Pikes Peak mi se ridica parul pe ceafa, acum multi ani prietenul Cricu (inca n-am apucat sa vi-l prezint, promit s-o fac) mi-a pus o inregistrare cu Ari Vattanen, care Ari facea o urcare pe nebunia aia de munte.

De-atunci cred c-am vazut aproape tot ce se putea vedea pe youtube legat de subiectul asta, dar aici ma refer la masinile de clasa B. Da, clasa aia care a fost interzisa pentru ca mureau prea multi piloti dintre cei care concurau la categoria respectiva.

Cand am vazut stirea legata de Dusterul fruntas… fuga pe youtube, sa vedem cum arata masina in actiune!

Dezamagire… fata de Pikes Peak-ul pe care il stiam eu, un drum suspendat deasupra haului, asfaltat dar acoperit cu un praf gros de cativa centimetri pe care toti glisau de la inceput si pana la sfarsit, m-am trezit azi in fata cu un asfalt curat, marcat regulamentar pentru trafic domestic.

Asa arata atunci (si asa rupea tot maestrul Ari Vattanen):

Asa arata acum:

Sa nu ma intelegeti gresit, nu contest (cine-as fi ca sa fac asta?!) calitatile lui Jean Phillipe Drayaut sau ale Dacia Duster Pikes Peak Edition, doar ca imi pare rau ca de la magia unei curse inimitabile s-a ajuns la o coasta (spectaculoasa, ce-i drept, dar incomparabila cu ceea ce-a fost).

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Law
    • 07.07.2011

    De la un drum de tara cu rape mari si pe care se mergea cu 80 km/h s-a ajuns la un drum asfaltat tot cu rape mari dar pe care se merge cu 130 km/h…..deci eu zic ca-i mai periculos acum!!! – din prisma soferilor nu a noastra celor ce ne uitam

    răspunde-i
  • Bobi
    • 07.07.2011

    Nu stiu ce parere aveti voi, dar pt mine simplu fapt ca a termina cursa si a scos si un timp sub 11 minute mi se pare impresionant mai ales pe acel traseu

    • Alex
      • 07.07.2011

      Sasiu tubular, caroserie din carbon care doar semana cu Duster, motor V6 de 3.8L dintr-un Nissan GT-R.

      Ma bucur ca a iesit pe 3, dar numai Duster n-a fost :D.

    • Cabral Ibacka
      • 07.07.2011

      Pai… nu despre asta vorbeam.
      Dar ai dreptate, nu e rau timpul… bine, daca te uiti ca la grupa B scoteau ceva peste 8 minute… 😀

    răspunde-i
  • iperu
    • 06.07.2011

    2011 a fost ultimul an in care au exista bucati neasfaltate, de la anul tot traseul va fi asfaltat.

    • Cabral Ibacka
      • 07.07.2011

      Pai, din cate stiu eu, asfaltat e tot, numai ca zona aia de asfalt e mai prapadita, si are praf/pamantul ala deasupra (daca dai full-screen se vede de multe ori bitumul si uneori si marcajele).

    răspunde-i
  • Alex
    • 06.07.2011

    Lasa ca invie astia intr-o zi grupa B.

    • Cabral Ibacka
      • 07.07.2011

      Nu cred, nu vezi ca si F1 se bate in cuie pe 1.500cc?
      Gata cu nebuniile, daca o tin in ritmul asta cu masurile de siguranta o sa tina competitiile pe xbox…

    răspunde-i
  • cristi_s
    • 06.07.2011

    @Mickey: comparativ cu o etapa de viteza in coasta din Campionatul European sau o proba speciala din Turul Corsicii sau Monte Carlo, yes, NASCAR is piece of cake. :))))))))))) Ma rog, parerea mea de nespecialist.
    @Cabral: eh, lasa-l pe Ken, macar a mai atras atentia asupra raliurilor, chiar daca rezultatele lui in WRC sunt cam nule. 🙂
    In fine, nedumerirea mea mare este de ce asa de brusc interesul general si valva pentru Pikes Peak? Am vazut prin presa multe articole despre cursa asta, desi pana acum motorsportul era prezent 0,1%, doar in caz de vreun “accident spectaculos” sau “soc si groaza la raliu”. :))) Sa fie doar din cauza de “Dacia Duster” (daca se poate numi asa coaja aia de fibra cu motor de Nissan :)))))))) )? Cred ca da, ca daca imi aduc aminte a fost cam la fel si cand a inceput sa alerge Alain Prost in Trofeul Andros cu “Duster”. Asa ca banuiesc ca la anul o sa fie o tacere totala daca nu mai concureaza si Dusterul.
    Ah, si inca o nedumerire mare: ce o fi urmarit Renault cu participarea asta? Ca nu cred ca aveau nevoie de reclama la Dacia in America. :))))))))))))))))

    • carco
      • 06.07.2011

      Adica acum e un fel de transalpina (asfaltata)?

    răspunde-i
  • Mickey
    • 06.07.2011

    Nu stiu americanii multe, dar fac bine ceea ce stiu. Ai impresia ca o cursa Nascar este piece of cake?
    Filmarea cu Vatanen este geniala, chiar daca este editata. Trebuie sa ai niste oo imense sa faci asa ceva…

    • Cabral Ibacka
      • 07.07.2011

      Umanule, cand vine vorba de masini si curse… impresia mea (ma poti contrazice oricand) este ca oamenii fac mai mult show decat stiu sa faca… timpi.
      NASCAR nu e piece of cake, dar daca ma apuc sa-l compar cu o Corsica, de exemplu, este un fel de cursa de masini de tuns iarba…

      Ma bucur ca-ti place filmarea lui Ari, mie mi se pare… perfect ce face omul ala acolo!

    răspunde-i
  • cristi_s
    • 06.07.2011

    Salutare. Aici ar fi doua aspecte de discutat totusi.
    Primul ar fi ca filmuletul ala cu Vatanen care ridica parul in cap este totusi un … film artistic. Adica nu e un onboard sau o filmare cursiva de afara, ci, in mod subtil, este un film regizat. Asa ca, invariabil, este mult mai spectaculos decat onboardul lui Dayrault. Cauta pe youtube tributul adus lui Vatanen de catre Gronholm si o sa vezi ca si la ora actuala Pikes Peak e destul de specaculos.
    Al doilea aspect ar fi ca, intr-adevar, asfaltul penalizeaza aparent destul de mult spectacolul. Insa doar spectacolul perceput imediat. Adica derapajele. Pentru ca pilotajul pe asfalt poate fi la fel de spectaculos, dar numai la fata locului, vazut din fotoliu pare mult mai sec decat un pilotaj pe “macadam”.
    Ar mai fi de spus ca, din pacate, la americani, care stiu sa faca spectacol din orice (desi uneori e un spectacol extrem de kitschios, daca ma intrebi pe mine), viteza in coasta si raliurile sunt ca si inexistente, comparativ cu batrana Europa. Poate si din cauza ca ei nu stiu sa mearga decat in linie dreapta, sau, cel mult sa ia 4 curbe la stanga. 😀

    • mihai
      • 07.07.2011

      Si totusi, ei au un traseu cu 156 de curbe in 20km.

    • Cabral Ibacka
      • 06.07.2011

      100% de acord cu tine!
      Insa eu nu comparam cei doi iscusiti ci vorbeam de traseu. Iar traseul ala, pe cand cu clasa B era… pur-si-simplu demential, iar asta de acum e doar o stearsa urma…

      Nu ma refer la drift-uri, si la derapajele controlate in full-power, caci multi nu fac diferenta intre ele.

      Cat despre ce stiu americanii… patru curbe la stanga si mai si apleaca circuitul spre interior, sa nu fie, totusi, prea dificil…

      Nu vezi ca Block e “zi ultimeit pailat in zi uorld”?

    răspunde-i
  • mihai
    • 06.07.2011

    O mica precizare – Duster a iesit pe 3 din 3…. La clasa Unlimited, unde a fost Duster, au fost 5 concurenti din care 2 nu au terminat cursa (unul nici nu a inceput-o). Oricum, e bine ca a participat. Si 6 secunde de locul 2 nu e rau.

    • Cabral Ibacka
      • 06.07.2011

      “Dacia Duster care a obtinut locul III la clasa Unlimited a Pikes Peak International Hill Climb” am zis eu, cuminte fiind. 🙂

      Cat despre rezultat… oricum ar fi, e un loc III. Este?

    răspunde-i
  • Radu
    • 06.07.2011

    Salut, uite totusi tot filmuletul http://www.youtube.com/watch?v=S728xxjRS7c

    🙂

    • Cabral Ibacka
      • 06.07.2011

      Dap, bun!
      Dar oricum ar fi… era mult mai spectaculos pe vremuri!

    răspunde-i
  • Loading...