Sari la conținut

Am vazut asta pe Metropotam acum vreo doua saptamani, n-am apucat sa scriu c-am fost plecat…

Oamenii vor sa ne faca pasaj la Romana. Perfect, e foarte bine, daca ajuta la ceva, sa-l faca. Pe banii nostri, pe nervii nostri, pe spagile lor (am zis si eu asa, sunt sigur ca nu e cazul… :S), dar sa-l faca. Daca ajuta. Si-avem asteptari si vise ca Piata Romana o sa fie un rai al soferilor si pietonilor…

Ia da-i [play] la grafica asta si sa vedem la ce ajuta…

Lasand la o parte muzica tip „hai sa folosim niste prezervative, draga mea„, ce se observa in primul si-n primul rand? Ca traficul auto se va desfasura fix ca si pana acum. O temporizare in doua faze, o faza pe axa Universitate-Victoriei, o a doua faza pe axa Dacia-Prelungirea Dacia.

Din punct devedere al traficului, deci, nu exista nicio imbunatatire. Da, studiul de fezabilitate spune ca timpul de asteptare al masinilor va scadea de la 135 la 90 de secunde. Dar asta e pura poveste. Pentru ca semafoare mai scurte, atunci cand ai cozi de masini (ati trecut prin Romana de dimineata sau pe dupa-amiaza?), inseamna cozi si mai lungi, caci pana se pune rama metalica in miscare… ii dai deja cu rosu in frunte.

Pentru masini semaforul este sincronizat acum cat se poate de bine in intersectia aia. Iar pietonii nu lungesc deloc timpul semaforizarilor pe nicio axa.

Pasajul de la Piata RomanaAs fi inteles sa mucifici tot traficul din Romana cu un santier pentru un pasaj in conditiile in care reuseai sa faci cumva astfel incat traficul auto sa fie mai slobod apoi. Problema este ca si de treci de Romana mai rapid, oricum te infigi ca râma-n stânca in cozile de masini care stau pe toate directiile plecand din Romana. Asa ca de la 135 la 90 e doar o poveste de proiect.

Pai si-atunci de ce sa cobori pietonii la subsol? Ei raspund la asta motivand ca dispare timpul de asteptare pentru pietoni, care este acum de 42 de secunde.

Aham, deci pentru asta si pentru a face un info-point, doua florarii, o tutungerie, un photo-booth si o patiserie…?

In plus… pana acum proiectantii n-au scos nicio vorba despre conectarea pasajului de la Piata Romana cu statia de metrou de la Piata Romana. In orice tara cu proiectanti si autoritati intregi la cap un pasaj pietonal de marimea asta este legat obligatoriu cu statia de metrou care se afla la 70 de metri de una dintre iesirile din pasaj.

La noi cum facem? Vin dinspre Dacia, ma bag in noul pasaj… bine, asta in 2022, cand or fi ei in stare sa-l dea la gata, dupa ce 3% din populatia Bucurestiului se va fi sinucis din cauza cozilor imense datorate santierului… ce ziceam? Ah, da… vin dinspre Dacia, cobor in pasaj, merg prin pasaj, ies din pasaj, merg pe sus si-apoi cobor in statia de metrou. Pai nu-i asa ca suna logic, normal si eficient?

Deci… de ce vor sa faca pasajul pietonal de la Piata Romana?

32 comentarii despre "Pasajul subteran de la Romana"
  1. Georgiana

    Mai bine sa faca o pasarela pietonala..e mai ieftin si in plus nu vom avea parte de santier in mijlocul bulevardului !

    răspunde
  2. Sebastian

    O nouă bătaie de joc. Se circulă decent la interesecţia aia. Nu ai de unde să mai tai. Sunt pur şi simplu prea multe maşini. La obor, da, acolo era de tăiat şi, pe deasupra, necesar un pasaj. Aici nu este.

    Tu lucrezi în TV, vocea ta este auzită. Încearcă să faci ceva, poate se duce dracului ideea asta şi lasă Piaţa Romană aşa cum este..

    răspunde
  3. Andrei

    Pentru ca arata bine. Punct

    răspunde
  4. Vincent Vega
    Vincent Vega

    E anul pasajelor am impresia.Fiecare primar mai acatarii crede ca nu e citav la cap daca nu tranteste si un pasaj.Pasaj sa fie nene daca asta-i placerea matale ,visul tau erotic din fiecare noapte dar fa-l draq unde e nevoie de el.Ma refer de data asta la ce ma doare pe mine,in fapt la pasajul din intersectia Michelangelo din Timisoara al primarului Robu. Dom’ primar poi daca ai vrut pasaj de ce nu l-ai facut nene la Modex ca acolo trebuia intr-adevar ca sa fluidizezi circulatia din centru.Ce ai avut cu sensul giratoriu din complex ca era bine acolo.Da’ eu plusez si-ti spun ca decat pasaj mai bine tranteai nene o parcare subterana sau supraetajata undeva pe langa centru ca parcheaza saracii soferi care au treaba in zona si asa unii peste altii.Ati facut sistem de plata al parcarii la bordura pe marginea drumului,drum pe care l-a facut Ceausescu,nu matale bre primarule.Organizeaza o parcare decenta in centru si-ti dau trei lei pe ora daca asa vrei da nu-mi lua banii pe ceva ce au facut altii.

    răspunde
  5. AndreeaG

    Eu, pieton fiind mai mereu, era o problema infernala sa trec pe la Romana dimineata, mai ales ca sunt, autobuze care opresc pe unde apuca, o mie si una de masini, florarii, covrigarii si alte prostii de nici nu ai loc sa treci. Daca nu e conectat la metroul pasajul asta e fix- pix, mai mult te incurca… Dar na, cineva trebuie sa faca bani undeva… o prostie de pasaj…

    răspunde
  6. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    E mai mult pentru pietoni pasajul decat pentru masini, va fi ca la Universitate. Si mai ia din babutele care trec greu ditamai bulevardu de le prinde rosu la mijloc.. Sigur, noi soferii care stam la stop vom fi vaduviti de peisaju studentelor grabite si preocupate care trec strada…mai ales vara :D Iar cand o sa dea drumu la Buzesti se va mai reduce si iuresul de pe Magheru. Cred. Legatura cu statia de metrou cred ca va fi. Daca nu, o facem noi cu timpu ca potecile in parcuri :D

    răspunde
  7. doruman

    Ma bucura faptul ca o persoana publica a pus, intr-o problema, mai mult sau mai putin „punctul pe i”…

    Dupa vreo 25 de ani de camioane mari (T.I.R.), vreo alti 4-5 de parcurs zilnic in turism 150-350 km/zi, imi permit sa afirm ca dorita grija pentru fluentizarea traficului este – vorba marelui Caragiale – sublima, desavarsita, …dar, practic …lipseste cu desavarsire….

    Poate grija pentru proiecte exotice (mai mult sau mai putin), posibil uneori sa mai aibe si vreo urma de legatura cu practica, pe cat posibil de amploare, dar care sa fie devoratoare de fonduri – din necesitatea probabil a „uitarii” in timp a diferite operatiuni (ex. concret: vezi santierul blocat din intersectia Vacaresti cu Splaiul Unirii)…

    „Se cauta solutii”, „nr. de masini este foarte mare”, alte afirmatii de acest gen par doar a fi pur si simplu praf in ochi…

    – Ne putem aminti cum (nu) se circula pe Bucuresti-Ploiesti (bara la bara, cu viteza dricului) inaintea infiintarii pasajului de la Aeroportul Baneasa si a celor 3 poduri; 2 in dreptul Mall Baneasa, unul la Aeroportul Otopeni.

    Ne putem aminti „unda-verde”, existenta parca dintotdeauna pe Victoriei… Ia sa vedeti schimbarea de cateva luni… ce se intampla daca prindeti rosu la intersectia cu Enescu… cum simti la urmatoarele 4 semafoare, plantate in aprox. 150 m, ca „cineva” te-a integrat intr-un film cu prosti… –

    Cand vrei, poti gasi solutii. Cum spunea mai bine decat mine Henry Ford:
    “If you think you can, you can. If you think you can’t, you can’t. Either way, you’re right”

    răspunde
  8. Doru Panaitescu

    era o treaba sa faca si pasaj subteran pentru autovehicule pe ruta magheru – ipatescu – exact ca la unirea. dar si asta ar fi durat peste 10 ani.

    răspunde
  9. Marcel Dobrescu
    Marcel Dobrescu

    Orasele sunt sunt pentru oameni, nu pentru masini! Iar in orice oras civilizat pasajele nu inlocuiesc trecerile de pietoni, doar le completeaza. Este folositor un pasaj legat de statia de metrou pentru a putea iesi din statie in orice punct al intersectiei dar un simplu pieton nu ar trebui obligat sa se ascunda sub pamant pentru a putea trece masinile. Este de ajuns ca trebuie sa te strecori printremasini parcate pe 90% din trotuarele din Bucuresti. Nu inteleg de ce soferii romani au impresia ca totul li se cuvine si ca doar ei exista in acest oras. Domnul Doru are dreptate, un pasaj pentru masini ar fi fost mai prietenos cu pietonii si ar fi rezolvat probabil mai bine problema.

    răspunde
  10. Un Prieten

    Cred ca asta cu pasajul e ca aia cu autostrada suspendata la Piata Sudului a lui dottore Ooprescu… Un fel de hai sa mai cheltuim neshte banuti cu randari 3D ca da bine la publicul „intelectual”. Pe langa asta zona Pietei Romane este numai buna pentru a o scobi pe dedesubt…

    răspunde
  11. Vlad Ilaş

    La Romană ar fi foarte util să facă un pasaj auto pe direcţia Lascăr Catargiu – Magheru, să treci glonţ înspre centru, iar cei de pe Dacia să poată avea verde mult şi bine…

    răspunde
  12. carmen

    pai ce sa zic? o sa aiba aceeasi utilizare maxima precum podul de la aurel vlaicu din aviatiei. cand l-au facut n-am inteles ce anume s-a luat in seama.si atunci ca si acum toata lumea vrea sa mearga pe partea de jos spre barbu vacarescu.toata lumea vrea pe floreasca si spre baneasa(dn1).nu s-a fluidizat cu nimic acea intersectie sos pipera cu barbu vacarescu.iar daca o iei pe pod spre nicolae caramfil,stai la coada imediat ce cobori coama podului. asa ca eficienta lui a fost doar in a-si umple unii conturile.a mers foarte bine inersectia mai sus amintita pret de o saptamana cat nu au functionat semafoarele.nu era nici o masina la semafor si probabil au considerat ca nu este bine ca soferii sa nu stea ca boii in coada ,asa ca l-au reparat!:( o zi buna si la cat mai multe cheltuieli din bani publici pe spatele si nervii nostri!

    răspunde
    • Vlad Ilaş

      Carmen, şi eu trec pe-acolo prin zonă şi am observat că semafoarele sunt absolut idioate.
      Când nu erau funcţionale, intersecţia era perfect liberă…

    • Barbu

      Carmen, Vlad Ilaș: pe bune, a fost bine în săptămâna cu semafoarele oprite? Da, o fi fost, dar doar pentru un singur drum (Barbu Văcărescu), că era cu prioritate. Ce faci cu cei care veneau de pe Șoseaua Pipera, sau cei care voiau să o ia la stânga de pe Barbu Văcărescu (da, cel cu prioritate)? Vă spun eu: faci un superb blocaj.
      Stau la 2 blocuri de intersecția respectivă, și mă uitam că pe la ora 5-6 „salvam” o grămadă de amărâți fără prioritate, când traversam (ca pieton) și mai opreau și ăia de pe Barbu Văcărescu.
      Că asta e, dacă se trezește românu’ în intersecție cu semafor mort, ferească sfântu’ să mai lase și fermoar (ca în mai orice țară civilizată). La noi se strângeau câte 15-20 de mașini. Poate mai treceau p’acolo doar dacă venea Cabral să facă o faptă bună…
      P.S.: nu știu cum reușești, omule… :) negru! Te-am văzut de vreo 5 ori în magazinul cu F, te-am mai văzut de vreo 10 ori și prin alte părți, și zici că ai argint viu prin tine. Și mereu o sucești ca să iasă bine. Keep it up!

  13. Pisi

    Va las ca tre’ sa plec in Olanda, de tot. Pup…

    răspunde
  14. Unu din multime

    Corect, hai sa nu mai facem nimic, tara merge pe principiul inertiei, prin forta propriei mase. Imi aduc aminte ce scandal a fost cu Stadionul National, spagi, contracte favorizate, gazon prost … acum in discutia cu orice „foreigner”, pe langa celebrele „landmark-uri” Casa Poporului si Centrul Vechi, pomenim si de frumosul (pentru ca trebuie sa recunoastem ca este un proiect reusit) stadion. Ai stofa de leader Cabral, imi place ca ai format deja un grup de prozeliti (scuze pentru mica ironie :D) care aplauda frenetic orice publici. Una peste alta ai un talent real (trebuie sa recunosc, abia recent am lecturat blogul tau), si emani in general destul de multa energie pozitiva. Cred ca ai putea candida linistit pe un loc de consilier local, pentru a-ti expune acolo unde trebuie parerile legate de umila noastra urbe.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Amesteci pareri cu argumente, pomenind despre ce emit eu. Fals.
      Amesteci un stadion, gandit pentru a intretine masele, cu un pasaj gandit pentru a fluidiza, si-apoi spui „hai sa nu mai facem nimic”. Fals.
      Cat despre prozeliti… folosesti termenul gresit.
      Si, apropos, e „lider”, nu „leader”.
      Zi buna.

    • Unu din multime
      Unu din multime

      :)

      Mi se pare normal sa imi argumentez parerile. Sa ne dam cu presupusu’ doar pentru a ne auzi vocea mi se pare contraproductiv.

      Poate nu am reusit sa ma fac suficient inteles, ceea ce am vrut sa punctez este atitudinea „gica contra” ce ne caracterizeaza ca natie, indiferent ca e vorba de pasaj/stadion/piste biciclete/etc.

      Cat despre prozeliti, cred ca definitia data de DEX imi permite a folosi termenul si in cazul unor oameni ce urmeaza o anumita doctrina/formator de idei, nu este aplicabil doar in sensul credintei.

      Scuze, am uitat ghilimelele de rigoare in cazul „leader”.

      Zi buna si tie, si spor la scris in continuare!

  15. valentina

    Este incredibil!!! ..chiar ne jignesc cand sustin ca motivul acestui minunat pasaj este fluidizare trafic !

    răspunde
  16. adi

    mai intai sa termine Oprescu pasajul de pe Vacaresti si dupa aia sa mai faca ce o vrea !

    răspunde
  17. alex

    Cum ma, de ce ? Ca, cica, sa se justifice banii nostri, sa putem, cica, spune ca suntem capitala europeana. Eu as fi zis mai degraba sa dea josul jegul de pe cladiri. Ai fost in Viena, ai vazut ce curatenie au aia pe acolo?! Acolo, din cate stiu eu, daca nu iti cureti cladirea proprie si personala de praf, etc. vin baietii si iti dau amenda. Da, stiu, au si aia zonele lor mai putin placute ochiului, dar parca nu se simte la fel, este ?

    răspunde
  18. chitziman

    cum pentru ce? firma cuiva trebuie sa prospere si ea cumva

    răspunde
  19. Silviu

    Pasajul se face pentru ca avem un primar idiot. Si se face din acelasi motiv pentru care avem in plan:
    – autostrada suspendata cand putem simplu face centura
    – pasaj subteran la piata sudului si la mina minovici – nu ai terminat nici pasajul de la mihai bravu, dar ai altele de inceput. Vrea sa distruga de tot sectorul ala pe care l-a facut cat de cat frumos piedone
    – spital de copii nou, mare si probabil construit si neutilat ca multe altele din capitala – vezi marie curie, nr.9 si altele
    – autostrada bucuresti ploiesti va intra intr-un final in oras prin cea mai aglomerata zona din bucuresti in apropierea celei mai mari zone de corporatisti
    – magistrala noua de metrou – s-a inceput constructia tuturor statiilor de metrou si a metroului pe tot traseul de s-a ingenuncheat de tot cartierul ala

    Dar sa stii ca mai rau decat imaginea de andamblu a capitalei este in sectorul 5 unde nenorocitul ala de primar nu face absolut nimic dar il voteaza toti analfabetii care primesc loc de munca pe salariu minim pe economie sa dea cu matura prin parc degeaba.

    răspunde
  20. sya.android
    sya.android

    Dar e simplu motivul. S-a constatat ca au venit prea multi din afara Bucurestiului si s-au mutat aici (Inclusiv subsemnatul). Si cea mai buna metoda de evacuare, este sa faci orasul imposibil de locuit.

    Pai sa ne gandim. Unde sunt cei mai multi studenti si chiriasi?
    Crangasi – prelungire splai catre A1
    Drumul Taberei – metrou!
    Berceni – Pasaj suprateran

    Si cum astea au dat gres… s-a incercat cu parcarea de la Universitate ( care cica sta goala ) si acum a zis sa loveasca tare: Pasaj la Romana. Daca nici asta nu blocheaza Bucurestiul.. nu stiu ce.
    Gandeste-te doar ca o sa stai la coada la intrare pe A1, A2 si DN1 asteptand sa se faca verde la Romana :)))

    Mai e varianta 2, aia banc… Tot bucuresteanu se plange de trafic, praf, zgomot, etc.
    Si bancul era asa:
    Vine omu la rabin: – Rabi nu mai pot cu nevasta, cu copii, nu mai suport!
    Rabi: – Aha! Pai ai capre?
    Omu: -Da!
    Rabi: – Baga-le in casa!
    Peste 1 saptamana omu se intoarce si se plange iar si rabinul il pune sa bage si vacile in casa.
    Peste 2 saptamani omu se plange iar si rabinul il pune sa bage si gainile in casa.
    Peste 3 saptamani, omu iar se plange si rabinul il pune sa scoata caprele, vacile si gainile din casa.
    Peste 4 saptamani, omul vine si ii multumeste rabinului pentru familia lui fericita…
    Asa si Oprescu!

    răspunde
  21. Kim

    Cabral, hai sa facem o petitie ca altceva nu vad ce s-ar putea face… Sau?

    răspunde
  22. Cristi

    Hai ma, e simplu de ce vor sa-l faca. Ei au un buget, trebuie sa justifice oarecum niste investitii fantoma iar astfel de proiecte sunt perfecte pentru a face asta.

    răspunde
  23. Mihai

    Din cate vad, nici unul din cei care au comentat pana acum (si cred ca nici tu, maestre) nu au realizat cat de irealista e aceasta prezentare. Se vede foarte clar cum toate cladirile au fost retrase fata de centrul intersectiei, sa para ca e un loc larg si ca acest pasaj e perfect pentru locul ala. Ei bine, nu e. Deloc! Si tu ai subliniat foarte bine toate aspectele care il califica drept o alta lucrare pentru „baietii destepti” apropiati doctorului de la primarie. Dar ce conteaza ce vrea „boborul”? Conteaza ca el e primar acum, deci poate face orice fara sa ceara socoteala cuiva.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.