Sari la conținut

Mie mi-au clonat cardul de două ori. Prima oară eram la filmare în Franța, mi-au luat 200 de euro de pe card. A doua oară eram în vacanță în Bulgaria, mi-au luat 300 de euro (da, știu… primul gând este ”nu mai pleca în vacanță că-ți fură ăștia banii!”).

De fapt, banca mi-a dat banii înapoi în câteva zile. După o anchetă scurtă, un telefon și o cerere depusă la bancă (refuz la plată) mi-au fost virați banii înapoi. Deci n-ar trebui să fie panică.

Totuși, sunt oameni cărora le e frică să țină bani pe card pentru că… se fură.

Soluție?

Luați-vă de la banca voastră o aplicație de mobile-banking, adică benching de pe mobil.

Țineți cardul cu 3 lei pe el până trebuie să faceți o plată, iar atunci când e nevoie mutați din contul principal în cel de card fix suma de care este nevoie..

Pentru mine e peste mână și nu-și justifică deranjul, dar dacă te ajută să stai mai liniștit… e și asta o variantă.

Și chiar una rapidă… ca să alimentez cardul eu am nevoie de 30 de secunde. Hai, 40. Pe ”testatelea”. Și nu-s vreun iscusit în benching.

Ca să plătești o factură de utilități… cred că 60 de secunde. Pentru a plăti un OP… poate 90 de secunde.

Legat de aplicație, inițial am vrut să scriu review-ul ăsta explicând cum mi-am recâștigat eu independența în familie folosind aplicația despre care o să vorbesc.

Dar o să aleg să fac un review profi, așa cum mi-ar plăcea mie să citesc, în ideea că-l vor citi cei care chiar au nevoie de o părere sinceră și obiectivă.

La finalul articolului o să povestesc cum m-a lăsat bestia în fundul gol, de-am ajuns să am nevoie de soluția asta.

Nu știu câți dintre voi folosiți aplicații de banking pe telefon.

Eu am folosit în mod curent două aplicații de genul ăsta până să ajung s-o folosesc pe asta de acum, mi se pare cea mai avansată pe care-am pus ochii. Sunt șanse să mă înșel, puteți veni cu obiecții și alte variante mai bune prin comentarii…

Ideea de a controla fondurile direct din telefon nu e o chestie nouă, dar depinde foarte mult de ergonomia aplicației, astfel încât folosirea ei să fie una ușoară și eficientă.

Din punctul meu de vedere MyBRD Mobile este spectaculos de bună.

Și-o să vorbesc în imagini, e mai ușor așa (eu țin întreg meniul telefonului în engleză, la fel  și aplicația. Ea merge la fel de bine și în limba română)…

Primul ecran arată așa:

Screenshot_2015-11-25-14-07-22 - 1

Poți intra în aplicație folosind un clasic cod PIN sau un cod generat de Token (unii îi mai spun Digipass).

Ai deja din primul ecran, chiar și fără să te loghezi, informații utile (îți poate găsi sucursale sau ATM-uri ale băncii în apropiere, ai cursul valutar, calculator de credit, etc).

După ce te loghezi te duce în ecranul principal:

Screenshot_2015-11-25-14-09-23 - 3

Indicatorul îți arată cât de burdușit este contul setat ca principal.

Eu, ca bărbat însurat, n-am acces la prea mulți bani. Că cică ar fi periculos… pentru finanțele familiei.

În TAB-ul Finances poți face mai multe operațiuni, poți vizualiza creditele sau depozitele, poți chiar să deschizi depozite în diverse valute și mai multe variante de scadență.

Screenshot_2015-11-25-14-19-37 - 4

În TAB-ul Payments poți face toate operațiunile… în principal să transferi bani, să plătești facturi și utilități, să muți banii între conturi (ce ziceam mai sus, să-ți alimentezi, de exemplu, cardul).

Pentru a plăti o factură de utilități eu am nevoie de 60 de secunde… și asta pentru că sunt de introdus datele facturii.

Pentru a plăti un OP ai nevoie de 90 de secunde cu totul, cum am zis și mai sus.

Pentru a transfera bani dintr-un cont într-altul ai nevoie de 30 de secunde. Dacă nu mă crezi fac un test video. :D

Ai la dispoziție și istoricul tuturor transferurilor, organizate pe săptămâni, cu informații clare pentru tot omul: plăți efectuate, în procesare, eșuate, etc.

TAB-ul de info vine cu mai multe informații:

Screenshot_2015-11-25-14-40-19 - 5

Cred că ar mai fi de zis și faptul că poți avea în aplicație acces și la conturile firmei, cu aceleași facilități și pentru ele (schimbul între conturi făcându-se ușor).

Iar de instalat nu-i greu… după ce ți-ai descărcat aplicația trebuie să te duci să o activezi la o sucursală BRD.

Cât despre comisioane… dacă muți bani între conturile personale nu se percepe comision, iar celelalte operațiuni sunt comisionate mai puțin ca la ghișeu sau chiar deloc (ca să fie clar ce și cum, întreabă la bancă, să fie treaba oablă).

Bun. Întrebări legate de aplicație?

91 comentarii despre "O soluție sigură pentru cei cărora le este frică să țină banii pe card… că li se fură!"
  1. Marian Begulescu
    Marian Begulescu

    am si eu niste prieteni din astia cu conspiratia in sange si mi se par penibili nu pentru ca sunt speriati dar pentru ca nu inteleg dar sut foarte categorici
    in primul rand prefera sa plateasca cash toate birurile,taxele si facturile
    de ce? ca sa nu plateasca comisioane!
    dar pierd timp stand la cozi,pierd bani pe benzina mergind de colo dincolo sa plateasca
    si ar fi mult mai ieftine comisioanele

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Man, nu cred că penibil ar fi cuvântul… probabil că ar fi mai corect să spunem că nu sunt informați în direcția asta.
      Până când nu-ți arată cineva e mai greu să crezi și să folosești.
      Plus că mulți se sperie de nu-știu-ce mari taxe și comisioane, dar nu se informează ca să știe clar despre ce e vorba… de-aia zic, cred că-i vorba despre lipsa de info.

      Cât despre comparația cu statul la coadă / plata de pe mobil sau aplicație… schimbarea vine greu. Foarte greu.

    • dilu

      atat timp cat exista unii care stau la coada pe autostrada ca sa plateasca trecerea de pod, ce pretentii ai si tu?

    • Alin

      Ei sunt cei ce duc tara la involutie, practic spiritul comunist insetat de teoria conspiratiei.

  2. Andrei

    Uite ca nu-s de acord aici.
    Detest sa devin dependent de banca. Detest sa le platesc o gramada de comisioane. Cosimion administrare cont, comision anual home banking, comision extragere numerar, comision de mai stiu eu ce.
    Nu vreau sa depind de banca. Apropo, vezi ca mare parte din furturile de pe card se fac prin troieni care iti fura datele ghici cand… exact… cand folosesti home banking printre altele.
    De BRD nu are rost sa discutam ce comisioane practica.
    Facturile la utilitati se pot plati la orice paypoint cand cumperi o paine.
    Platesc rar prin card la magazine si la fel de rar pentru cumparaturi online.
    Inteleg ca bancile baga bani in PR pentru a ne convinge de anumite beneficii, dar luati in calcul si reversul medaliei si intelegeti ca nu tot ce zboara se mananca.

    răspunde
    • Simona P.

      lucrez la o agentie ING de trei saptamani. Inainte de asta am lucrat la alte doua banci, una dintre ele fiind brd.
      Andrei, inainte sa vorbesti comparativ despre comisioane ar trebui sa te informezi. Faptul ca dezinformezi este irelevant pentru banca, dar la nivel personal oamenii te vor ironiza pentru ca nu stii ce compari.
      Seara buna.

    • Cabral Ibacka

      Simona, ți-aș fi cerut niște informații clare, dar nu de comparații între comisioane este postul.
      Eu voiam să vorbim despre aplicații mobile aici.

    • Andrei

      Grow up and get a real job.
      Si mai citeste ce am scris.

    • Cabral Ibacka

      Andrei, nu știu cu cine you’re speaking. Că văd că te-a năpădit Shakespeare.
      Sper că nu cu mine, că-s deja bătrân…
      Și dacă vorbești cu Simona… până acum pare că are un loc de muncă. Și pare și mai în măsură să vorbească despre bănci.
      Dar doar pare… desigur.

    • Cabral Ibacka

      Andrei, din punctul meu de vedere nu ai citit articolul.
      Tu preferi să plătești la paypoint-uri. Ai timp și răbdare, plus chef să aștepți să faci operațiunile când și unde se poate.
      Eu mă întind 10 minute pe canapeaua mea și plătesc apa și gazele, telefoanele mobile, interneții și taxele și impozitele. Dacă pentru asta plătesc niște comisioane… mi se pare normal.

      Legat de furtul de pe card… greșești grav. Cele mai multe fraude se întâmplă când utilizatorii nu-și asigură intimitatea atunci când își introduc PIN-ul. Dacă citești măcar câteva dintre știrile legate de subiect, o să vezi că rețelele de ”iscusiți” au ”pisicuțe” și camere video miniaturale.

      Cât despre dependența de bancă… asta e doar așa, un fel de-a spune.
      Cum anume ești dependent? Adică ce te leagă de glie?

      Și ca să închei… nu încearcă nimeni să te convingă de nimic, chill. Tu stai liniștit la coadă la paypoint, cu pâinea în brațe.

    • Andrei

      Cu Simona vorbeam.

    • alex1912

      Asa fac meltenii, trebuie sa simta tufla de bani la cur si sa mai fie si la saltea. In tarile civilizate platesti si painea cu cardul, oamenii ancorati la realitate platesc toate facturile de acasa de ani multi. Din pacate in Romania sunt destul de putine magazine unde poti plati cu cardul, nu vorbesc de Bucuresti, „capitalistii” sunt mai avansati decat prostimea din provincie.
      Comisioanele sunt doar un pretext penibil.

    • Cabral Ibacka

      Văleuuu, Alex, dar nu trebuie să fii atât de agresiv. Hai, mai prietenos, sigur se poate…

  3. un ungur

    mey fekete eu te contrazic
    nu are cum sa ti ia 60 de secunde
    pe voi astia bronzatii va antreneaza la maraton si la platit facturi viteza,sau cum?!??!?!
    30 de secunde?”?!! e cu comanda vocala? :))))
    vreau dovada! :)))

    răspunde
  4. Marean (si nu vanghelie)
    Marean (si nu vanghelie)

    CItesc ca sunt tari care din 2014 au reusit sa scape de banii cash.SI mai tar e mi se pare ca bitcoin continua sa creasca.Apoi citesc la Andrei ca el nu vrea sa plateasca comisioane,nu foloseste carduri,nu se lasa PROSTIT.e de ras daca n ar fi de plans

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Salut, Marean. Te-am găsit în ”pending”.
      Asta înseamnă că n-ai mai comentat pe-aici.
      Poate ești nou… și de-aia îți spun: pe aici nu prea accept certurile între comentatori. Dacă nu-ți place ce spune altul… îl poți combate, dar nu spunând că e de râs sau plâns. Așa ajungem la ceartă… și asta nu ajută.

      Nici eu nu văd treaba cum o vede el, dar ne putem contrazice liniștiți, nu e nevoie să ne certăm.
      Ce zici? :)

    • Andrei

      Nu e vorba sa te lasi prostit sau nu.
      E vorba ca inainte de a lua o decizie s-o cantaresti. Daca are toata lumea pentru ca e modern sau ai citit pe un blog nu inseamna ca trebuie sa faci la fel. Mai ales nu inainte sa intreb la banca unde ai cont despre comisioane.
      Poate unii cu 5-10 lei pe luna prefera HBO in loc de online banking. Nu e o suma deloc mare, dar dar depinde de fiecare ce utilitate ii gaseste.
      Poate pentru unii renteaza online banking. Pentru mine, nu. La 3 facturi pe luna chiar nu vreau sa platesc pentru a avea posibilitatea sa platesc o factura.
      In ceea ce priveste tarile care au renuntat la cash din 2014… nu are rost sa comparam bancile lor cu ale noastre.
      Nu refuz home banking de frica furtului de bani neaparat sau pentru ca-s gica contra. Pur si simplu n-am nevoie.

    • Cabral Ibacka

      Ești complet incorect la faza cu întrebatul la bancă. Eu am spus în articol că cel mai bine și corect este să întrebi la bancă comisioanele.
      Cât despre cei care preferă să dea 10 lei pe HBO și nu pe comisioane… n-are nicio legătură cu ce vorbim aici. Compari mere cu pere.
      Dacă unul preferă să nu ia un A45 AMG și-și ia o casă, asta nu înseamnă că mașina nu e bună. Înseamnă doar că necesitățile sunt altele.
      Dacă la tine nu rentează… e una. Dar că serviciul nu e bun… e alta.
      Și-acum, spre deosebire de primul comentariu, ai îndulcit tonul. Și spui că pentru tine nu e nevoie de așa ceva.
      Și respect asta, tu sigur știi mai bine decât mine de ce ai nevoie. ;)

    • Claudia Cristina
      Claudia Cristina

      Gazul, Electrica, Orange, Vodafone, Telekom, impozit la primarie ( casa, masina) sunt plati fara absolut nici un comision. Internet banking costa 1 leu pe luna. Plati la care se iau comisioane de catre banca sunt platile pe care le fac pentru firma ( CASS si CAS) 3,6 lei/OP, deci 7,2 lei in total. Acuma, nu stiu cum e la Finante in Bucuresti, dar aici la noi, la Cluj, este absolut imposibil sa gasesti nu un loc de parcare, ci un loc unde sa opresti sa cobori repede din masina, in cazul in care esti insotit si poti sa-ti permiti sa faci asta), deci cei 7 lei, eu consider ca ii folosesc cu maxim de profit, numai neuronii mei care scapa intregi cred ca merita mai mult decat atat… Eh, fiecare cum crede…

  5. un ungur

    :))))))))))))))))))))))))))))))
    sa stii ca la asta nu m am gandit
    cu toate ca eu te am suspectat ca ai ceva de ungur!!!!! :)))))))))))))
    eu stiu ca esti baiat de cuvint si nu minti dar tot nu am cum sa cred caf aci in 30 de secunde

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Ungure, vezi că e ”cuvânt”, nu ”cuvint”. Știu că nu sunteți de mult pe meleagurile astea, dar… încearcă și tu să înveți… =))
      Ok, o să încerc să fac dovada ca să nu mai avem discuții. Bine?

  6. catalin

    BRD rulesss !!! Trebuie sa tinem pasul cu tehnologia si aplicatia lor chiar este super utila. si eu imi platesc toate cele din canapea, uneori chiar mai repede de 30 de sec, deoarece folosesc functia de scanare a facturii. Deci… se poate ! In rest, spor la stat la cozi cu painea in brate celor atehnici. :D

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Stai puțin că de asta cu scanarea facturii am uitat să scriu… fir-ar! :))

    • Victor

      Tocmai voiam sa zic eu de functia de scanare. Pai si daca se poate, de ce iti ia asa de mult sa platesti o factura? Nu se compileaza toate campurile automat cand scanezi?

  7. George H.

    Eu folosesc ING Home Banking (fiind client ING) şi sunt foarte mulțumit de sistemul lor. Are aceleaşi chestii ca şi la MyBRD. Pot deschide şi transfera bani dintr-un cont în altul în 5 secunde (ca să citez din clasicii în viață) „pe testatelea”. Plăți către prieteni doar cu numărul lor de telefon (cu condiția să fie tot clienți ING şi să aibă HomeBanking)… cam tot ce am nevoie este la câteva apăsări distanță.

    În concluzie, sunt foarte mulțumit de acest sistem de management al banilor de pe card. Plus că am şi siguranța că la orice tranzacție peste X ron primesc mesaj. Daca nu cunosc tranzacția sun şi revin banii în cont fără probleme.

    Cu stimă şi respect!

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Bun, sună bine. Stimă și respect reciproc! :)

    • carco

      Corectie, are tot ce are BRD plus multe altele: cumparare asigurari, roviniete, incarcare cartele etc. Si nici nu trebuie sa mergi cu aplicatia la banca sa ti-o activeze (aici am zis lol).

      Da’ sa nu ne certam pe cine o are mai mare, ca suntem offtopic.

      Ontopic: folosesc cardul oriunde exista un POS, am aplicatie pe mobil si as interzice cash-ul daca ar fi dupa mine (parca suedezii se gandesc serios la asta)

  8. Gabi

    Eu folosesc mobile banking-ul de Raiffeisen. Foarte multumit de ce si cum ofera si cat de usor e de folosit. Am trecut si prin tentativa de a fi cardul clonat. Nu au reusit tocmai pentru ca fiin eu mai precaut fac exact ce zici tu Cabral sa faca cei mai „fricosi”. Adica am un cont de economii din care alimentez cardul cu suma necesara platii.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Ei, e diferență între mobile-banking și aplicație.
      În cazul de care zic eu, cel puțin, e și mai ușor prin aplicație.
      Cât despre metoda de care zicem amândoi… e un sistem de siguranță suplimentar. Și foarte bun în unele cazuri… ;)

  9. paul iordache
    paul iordache

    Super bună aplicatia MyBrd. Nu fac reclama sau altceva mă supăr pe mine ca nu am folosit o mai demult.. Si la fel..2 conturi 2 carduri transfer intre ele… Jonglam la greu. Un card pentru plăti online altul simplu pentru incasat banii.. Oricum noua romanilor ne place coada aglomerația..o avem in sânge..bafta!

    răspunde
  10. Madalin N.
    Madalin N.

    Incearca BT este mult mai avansat si safe , le detin pe amandoua.

    răspunde
  11. Cristina

    Eu nici nu stiu dacă exista „ghișeu” de plata a facturii la gaze si cablu etc…Gasesc amuzant faptul Ca oamenii nu au încredere in card si mobile Banking etc. Mie mi-au clonat astia cardul de debit o singura data si au cheltuit $1200 in Olanda la Hugo Boss. M-a sunat banca imediat sa verifice dacă-s eu ori ba si tranzacția a ieșit din pending minus. In 2 minute am avut banii înapoi si un nou debit card. De atunci folosesc numai credit carduri la cumpăraturi iar toate facturile le plătesc prim mobile Banking pt ca asa e normal. :) Succes cu schimbarea.

    răspunde
  12. Diana

    Buna :)

    Sincer ma bucur ca folosesti aplicatia BRD si ca iti si place, chiar este unul dintre putinele produse bune ale lor si stiu destul de bine ce spun :))))
    Eu chiar le recomand tuturor clientilor sa foloseasca aplicatia inca de cand a fost lansata in 2013 pentru ca este foarte practica insa din pacate sunt foarte multi oameni care refuza pe motive neintemeiate… insa cei ce si-o activeaza cu siguranta nu renunta la ea :)
    P.S. unii oameni chiar iubesc sa stea la coada, asta nu stiu daca o poti schimba nici cu toate review-urile din lume :))

    Seara faina!

    răspunde
  13. Claudia Cristina
    Claudia Cristina

    Folosesc internet banking de la BT deja de vreo 5 ani, sunt foarte multumita, sunt online cu absolut toate darile, ca sunt utilitati, impozite la stat, primarie, sau orice altceva. Nu merg nicaieri niciodata sa stau la nici o coada pentru a da bani. Mi se pare genial si (si de asta) iubesc internetul. Nu sunt tanara, am 47 de ani si mi se pare ca internetul; este cea mai grozava inventie a secolului 20. Si nu, nu ma tem de furturi. Oricum sume foarte mari nu am pe carduri…

    răspunde
  14. Bogdan

    Eu n-am grija ca ma „fura”. Ca de obicei cardurile sunt pe zero. Sau pe minus. Chestie de obisnuinta de cand cu „criza” :)
    In cel mai rau caz, poate imi pun ceva bani in cont.
    Acum la modul serios, cash nu mai tin de ani de zile. Extrem de rar. Am doua carduri, debit si credit. Plati online se pot face din ambele. Sunt inrolate ambele in „3d secure”. Recunosc ca nu prea folosesc mobile banking (doar in cazuri extreme, cand nu sunt langa un calculator). In rest, numai din aplicatia online a bancii, banca nementionata pana acum aici: Unicredit.
    Au venit cu o aplicatie de online interesanta (de cand s-au despartit de Tiriac), poti sa faci bugete lunare, sa vezi cum te inscrii in ele, etc.
    Facturi la ghiseu nu mai platesc de ani buni. Dar na… poate e si meseria de vina (cand lucrezi in IT nu te mai impaci cu coada, hartia, banu’ cash) :)

    răspunde
  15. Dana

    Eu am o intrebare f importanta. D c nu il folosesti in romana? =)) si eu il folosesc chiar f mult, zilnic, ptr orice : plati facturi, plati catre terti, primit bani…evidenta pana la ultimul cent ;)

    răspunde
  16. Erika

    Eu de ani buni nu am mai plătit nicio factura la ghișeu. Fac toate plățile online: facturi cumpăraturi, transferuri. Am aplicația de la ING si pot sa spun ca merge la fel de repede si nu am avut niciodată probleme sau comisioane ascunse. In plus, prefer ING pentru ca la orice ora din zi si din noapte poți sa-ți alimentezi contul direct de la bancomat.

    răspunde
  17. V

    E ok desi are un minus foarte mare din pctmeu de vedere. Tre sa suni la banca sa ti aprobe un cont nou pentru a ramane la sabloane. Not cool. Alt minus ar fi ca tre sa suni la banca pentru token daca ti schimbi device ul. Mi s a intamplat sa mi se reseteze si sa fie nevoie de token si de la update ul aplicatiei ( pe IOS). Treaba cu comisioanele tine de negocierea contractului cu banca. Eu foloses in paralel brd si raiff si prefer raiff tocmai ca nu se intampla cele de mai sus plus scanarea facturilor care o sa l dea peste cap pe ungur cand va afla ca se petrece sub 10 secunde si merge scanat si dupa monitor cand primesti pdf ul facturii in mail.

    răspunde
  18. Cristina F
    Cristina F

    Hello, nu stiu despre BRD, insa eu am folosit Credit Europe si mi s-a intamplat sa mi se si cloneze cardul o data. Dar am primit mesaj pe telefon si in cateva minute am blocat tranzactia. A doua azi am facut cerere de refuz de plata si banii au fost inapoi in cont. Iar facturile… sunt mai usor de plata din propria canapea. Sau pe unde te prinde cheful de transferat bani :).

    răspunde
  19. Ciprian

    Bun review, iar daca vorbim strict de serviciul de homebank, mie mi se pare cel mai bun la ING. Am avut si brd si Raiffeisen, insa poate sunt mai scumpi cei de la ING, insa d.p.m.d.v sunt cei mai profi, comozi si informati. Am avut experiente neplacute cu BRD-ul de la customer relations pana la cat de informati sunt. Poate sunt eu subiectiv, insa depinde de nevoile fiecaruia si cum/ unde foloseste cardul/ serviciul…cate plati face in cate parti. Seara buna, Cabral !

    răspunde
  20. Alex

    Salut Cabral,

    Nu stiu daca ai remarcat, insă pentru plata facturilor poți scana din aplicație codul de bare al facturii. Astfel din 30 de secunde ajungi la 5-6 depinde de cât de rapid ești la scanat!

    Spor!

    răspunde
  21. Doru

    Ultima interactiune cu MyBRD net a fost dezastru. Nu puteam transfera bani catre un alt IBAN, pentru a activa aplicatia trebuia mers la banca (like really, sa te duci cu telefonul in mana la banca sa iti dea ei un cod). La o discutie cu un angajat BRD, la intrebarea, de ce e aplicatia in halul asta, raspunsul a fost: ca este foarte sigura. Este atat de sigura incat nici eu nu puteam face nimic cu banii mei.
    Fara sa fac reclama altora, Home Bank-ul de la ING mi se pare bestial

    răspunde
  22. Madalina

    Buna Cabral,

    Pot sa spun ca pentru mine este foarte utila aplicatia! Am cont de salariu la BRD si mi-am instalat aplicatia pentru ca prefer sa stiu mereu cati bani am pe card si sa nu ma deplasez la ATM. In ziua in care se livreaza salariul, aflu imediat daca mi-au intrat banii in cont. Si de cele mai multe ori , nici nu apuca restul colegilor sa isi scoata salariul de pe card, ca eu am deja toate facturile platite. Recomand tuturor si pot spune ca sunt putin dependenta de aplicatia asta! :))

    răspunde
  23. Mircea

    Eu merg pe ING pe toate planurile. Supermultumit, atât timp cât nu interacționez cu personalul.:) ne vedem doar la expirarea cardurilor. Ce e mișto? Nu pot face nici o plată on-line fără să introduc codul lor, cod pe care eu îl primesc pe telefon. Practic autentificare în 2 pași, cu șanse zero să te ardă cineva la card. La fel la transferuri neobișnuite prin home BANK.

    răspunde
  24. Silviu

    Sunt oare singurul pentru care cititul comentariilor e la fel de interesant ca si cititul articolului? :))

    răspunde
    • Florentina
      Florentina

      Nu, nu esti. Eu fac asta mereu. Comentariile sunt la fel de importante ca articolul. :)

    • Timi

      Nu esti singurul, si eu asta fac. :))

    • Alex

      Si eu ador comentariile… Se pare ca a reusit sa isi faca cititori desteptii, l mister Cabral

    • Silviu

      Ba, sincer, e blog-ul care il citesc regulat. E cel mai interesant, cititorii nu sunt asa vulgari, nu se cearta intre ei. Totul e aici intr-o maniera placuta. Si asta cred ca se datoreaza doar lui Cabral. Well done mister!

    • Silviu

      Desi poate ca as fi criticat pentru simplul fapt ca sunt moldovean, sunt din celalalt capat de tara (Botosani), am doar 21 de ani, sunt stundent, si nu am experienta unor cititori de aici. Dar asta e partea a doua. De cele mai multe ori criticile sunt contructive, chiar daca pe moment nu ne dam seama. Imi pare rau (da)ca am deviat de la subiectul articolului.

  25. carco

    Am vazut ca multi comentatori zic de plata facturilor online, ca e mai usor… insa, pt. plata facturilor exista un instrument si mai util/comod, direct debit (atunci chiar uiti de facturi, le plateste banca).

    Poate scrii si despre subiectul asta, la un moment dat.

    răspunde
  26. Iuliana

    Am si eu un cont la brd,si ca sa vad online intrarile mi-au spus ca trebuie sa platesc 4,5lei abonament lunar.E adevarat?si voi platiti suma asta cei care aveti conturi la brd ?

    răspunde
    • Dana

      Eu platesc 8 lei. Ptr aplicatia mobila si ptr online

    • Ana

      mobile + internet de la BRD costa 6 lei. Puteti consulta oricand lista de tarife si comisioane de pe site, atat la BRD cat si la oricare banca. e mult mai sigur asa decat sa intrebi diverse persoane.

  27. Berilac

    O observatie la transferul intre conturi: chiar daca iti ia 60 de secunde, daca banca contului sursa si a celui destinatie sunt diferite trebuie sa astepti pana ziua urmatoare ca sa intre banii.
    Desigur, solutia merge intre conturile la aceeasi banca (probabil ca la orice banca e asa).
    La mine cel putin asa functioneaza.
    Dar la ING iti poti face gratis niste conturi de economii si trimiti tot din internet/mobile banking banii dintre contul principal si cel de economii.

    răspunde
  28. Alex

    Salut… Eu pot sa spun ca sunt in mare consumator de online-banking app… Acum( de fapt de cateva luni) folosesc Apple Pay by IPhone si Apple Watch… Ce vreau sa zic e ca Londra nicio banca nu is comisionu de folosire online banking, eu folosesc Natwest Bank, am 3 conturi pe care le pot folosi simultan sau separat, imi ia 20-30 de se unde sa transfer bani dintr-unu in altul, platesc chiria, electricitate, Internet, telefon direct de pe telefon, trimit bani in Romania online, cumpar tot felul de prosti de pe net… Ce nu inteleg este, de ce mama dracu bancile in Romania comisioneaza orice iar in Anglia mai nimic, oare

    răspunde
  29. Mitroi Adrian
    Mitroi Adrian

    Salutare tuturor, subscriu celor descrise mai sus de Cabral, sunt un utilizator al platformei BRD mobile de mai bine de doi ani.
    Înainte am folosit platforma de Internet Banking a celor de la BRD ( nu fac reclama, pur si simplu sunt legat de BRD ca orice roman care nu a moștenit o mică avere ). Acestea fiind spuse si revenind la subiect, este cea mai performanta aplicație mobila de profil si nu exagerez cu nimic !
    In 30-40 de secunde se poate face aproape orice tranzacție fie ea plata online sau transfer bancar.
    Celor sceptici le spun ca mai întâi ar trebui sa încerce si apoi sa critice. Vis-a-vis de siguranța tranzacțiilor prin mobile Banking este really safe, nu va faceți probleme, trăim in 2015 fiți un pic mai deschiși, ce naiba!..
    Apropos Cabral, eu țin platforma in limba romană, amintește-ti ca am facut parte din sfertul ăla al clasei care era năpăstuit sa învețe limba germana…nu ma întreba de ce nu am aplicația in limba dnei Merkel :))

    răspunde
  30. Adrian

    Salut, am aplicatia de la ing si sunt foarte multumit, este simpla, sigura, comoda si intuitiva si ma costa 4 ron/luna. Nu recomand nimic, fiecare e liber sa aleaga ce doreste doar mi-am spus punctul de vedere.

    răspunde
  31. diana

    Ce se intampla cu aplicatia de home/mobile banking daca iti este furat telefonul?Poate noul proprietar sa te deranjeze prin conturi?

    răspunde
    • Adrian

      NU, pentru ca aplicatia iti cere sa te autentifici de fiecare data cu parola stiuta de tine.

  32. tomytza

    Aveți bani fraților…….glumesc. Io mai folosesc CASH-ul, ca parca ie ma bun. Mai fac o plimbare, mai vad lumea( la coada :-D).

    răspunde
  33. Bogdan

    Acu’ ceva timp cineva care folosea IB dela BRD mi-a spus ca nu poate adauga personal un beneficiar nou pentru a-i face o plata. Trebuia sa sune la banca si adaugau ei beneficiarul. Asa e sau am inteles eu gresit?

    răspunde
    • Ana

      si-au schimbat aplicatia acum 2 ani, si de atunci poti face ce vrei tu, de la ati adauga conturile personale pana la adaugarea de beneficiari.
      si poti sa trimiti bani direct catre un numar de telefon, iar beneficiarul merge la orice agentie sa-i ridice. nu e obligat sa aiba cont nici la BRD nici la alta banca.

  34. BPG

    Pai bun… Si cum zici ca te-a lasat bestia in fundul gol? Ca eu de-aia am citit pana la capat. Nu ma interesa aplicatia, ca am 4 ani de cand nu mai lucrez cu bancile si e uimitor, dar se poate. :D

    răspunde
  35. andrei.eu

    N-am stat sa citesc toate comenturile pt ca mi se pare ca au deraiat de la subiect, asa ca daca s-a mai vorbit, scuzele de rigoare.
    Ce alta aplicatie ai mai folosit?

    Eu am si BRD cat si ING (cu aplicatiile aferente). ING-ul il folosesc de cca 3 ani daca nu mai bine. La inceput a fost destul de problematica cand o puteam folosi doar cu token-ul si nu introdusesera „pin-ul” sau „parola”. Acum este foarte ok, nu ma mai deconecteaza, nu „crapa” (varianta pt iOS, de android nu stiu nimic).
    Acum de cca 3 luni am si un cont la BRD si mi-am activat imediat si homebank-ul + descarcat aplicatia (la fel, tot iOS) si am facut ceva plati. In afara ca difera user experience-ul (fata de cea de la ING dar asta este chestie de obisnuinta) ca functionalitate pt ce am eu nevoie, mi se pare acelasi lucru. Ah, mi-am adus aminte, cand intra „cash-ul” la finele lunii, probabil ca tot omul, am de facut 4-6 tranzactii succesive, eh aici am experimentat ceva probleme cand ajungeam la partea cu sign transaction (cand trebuia sa introduc parola pt a efectua plata efectiv). A trebuit sa repet procesul de cca 4-6 ori per tranzactie luna trecuta (acum poate a fost un caz izolat, ramane de vazut luna asta).
    Pt mine homebank-ul ca si serviciu ma salveaza de o groaza de drumuri si timp pierdut (imi este atat de util incat habar n-am ce comisioane platesc dar stiu ca nu sunt mari, care dpmdv merita cu varf si indesat).

    Cheers!

    răspunde
  36. Andrei Chisanovici

    Eu sunt adeptul cardului si scot foarte rar bani din cont. Stiu ca salariul e acolo, verific prin aplicatia de internet banking ce si cum. Si am chiar trei conturi pe care le tin sub control dintr-un singur loc: contul pentru salariu, contul de economii si contul cardului de credit.

    răspunde
  37. alex

    si eu sunt adeptu cardului cu exceptia platilor gen o sticla de apa unde e mai rapid sa scoti o hartie de 5 lei, foarte smechera aplicatia

    răspunde
  38. tunar

    „ING Bank” daca citesti … fa ceva si pentru cei cu windows phone

    … in rest toate aceste optiuni salveaza minute (sau chiar ore) utile din viata si neuronul e mai relaxat

    răspunde
  39. unualtu

    Nu se aplica pentru toate bancile, pentru ca cel putin o banca (pe care o folosesc) nu aloca 2 conturi, curent si card, ci doar un singur cont.
    In loc sa recomanzi o „scurtatura”, mai bine recomandai setarea unei limite de plati fara PIN la comerciant la 0, exceptie contactless, care o setezi la 10-20 Eur (cu optiunea de a cere PIN pentru prima data cand utilizezi acel POS). De asemenea, inrolarea cardului prin 3DSecure pentru platile online este necesara, daca vrei sa te asiguri ca banii tai sunt in siguranta. Si aici se aplica limita de plata online, ce se aplica la plati cu sau fara CVV, si asa mai departe.

    Dar toti vrem sa fim comozi si in acelasi timp, in siguranta.
    Doar un gand…

    răspunde
  40. Victor

    O sa scriu foarte pe scurt de functiile aplicatiei de la ING (doar ceea ce nu ai amintit tu, plecand de la faptul concret ca tot ce ai scris tu aplicatia ING are, inclusiv functia de scanare a facturilor de utilitati):
    – Transfer intre doua conturi ING pe baza numarului de telefon. Conditii necesare: cel cu care faci tranzactia sa fie in agenda ta, sa aiba si el aplicatia si sa permiti aplicatiei accesul la contacte. Durata unei tranzactii: 5-10 secunde. Folosesc functia asta de vreo 3-4 ori pe luna cu cativa colegi, in functie de cum ne variaza bugetele de-a lungul lunii.
    – Posibilitatea de a crea mandate pentru facturile de utilitati (Direct debit). Bagi furnizorul, numarul de client (nu e obligatoriu sa fii tu titularul, eu platesc si abonamentul de telefon al nefastei) si un plafon maxim pentru a avea control asupra facturilor umflate. Dupa asta, isi face el treaba in fiecare luna. Daca factura depaseste plafonul, primesti notificare. Timp de plata a facturilor: zero daca esti sub plafon, 5 secunde pentru a da accept sau refuz daca esti peste plafon.
    – Functia de push: notificari din aplicatie pentru orice se intampla pe conturile tale. Am eliminat astfel serviciul de notificare prin SMS si comisionul eferent. Si aflu printre primii cand intra salariul sau in caz ca, Doamne, fereste! mi se cloneaza cardul (ceea ce nu am patit pana acum).
    – Functia Bazaar: o sectiune unde o serie de parteneri comerciali (de la Carrefous la Desigual) ofera reduceri clientilor ING printr-un sistem un pic cam complicat, bazat pe puncte de fidelitate. Nu-l folosesc ca nu l-am studiat atent, dar e bine de stiut ca e acolo.
    – Posibilitatea de a salva datele unui transfer si de a le „rechema” daca ai nevoie sa mai faci unul, fara sa trebuiasca sa completezi iar toate campurile alea.
    Comisionul pentru Home Bank este de 4 lei pe luna, indiferent ca il folosesc din browser sau din aplicatie. Comisionul pentru plata utilitatilor sau pentru transferul intre conturi ING este zero.
    Cam asta e tot ce-mi vine acum in cap.
    Singurul lucru de reprosat ar fi ca nu au integrat masurile de autentificare hardware (spre ex: senzorul de amprenta de pe iPhone sau de pe Huawey sau cititorul de iris de pe Microsoft) ca sa nu mai stai sa bagi parola. Dar am inteles ca asta depinde si de producatorul telefonului si de cat acces la hardware dau.
    In privinta clonarii cardului, am realizat ca nu este o chestiune de „daca” ci de „cand”. M-am resemnat si mi-am creat in minte un fel de „contingecy scenario”. Sunt pregatit.

    răspunde
  41. ubercool

    E mișto aplicația, o folosesc și eu, dar contul la BRD îl am doar pentru că sunt obligat. Mi se pare o bancă jegoasă, prin metodele folosite, și mi se pare la fel de aiurea să plătesc 2 lei/lună pentru aplicația asta.

    răspunde
  42. Floarea

    … comoditate….

    răspunde
  43. Alex

    Eu folosesc Raiffeisen de la inceput si sunt foarte multumit. Singura chestie nasoala la aplicatia de mobile e faptul ca trebuie sa te „autentifici” ca sa poti sa vezi harta cu bancomatele.
    Acum legat de comisioane ca zicea cineva ca ai comision de administrare lunar, anual si altele… am vazut ca mai toate bancile au inceput sa scape de comisioanele astea de administrare daca vii cu salariul la ei si ofera si internet banking gratuit si de multe ori si aplicatia de mobil.

    Eu unul platesc un singur comision pentru overdraft…

    Btw Cabral… de ce nu pui banca sa iti plateasca automat facturile? (la Raiffeisen se numeste ConfortaBill)… basically cand ti se emite factura, o copie ajunge si la banca, iar banca o plateste automat (pana la o anumita suma).

    O zi buna.

    răspunde
  44. Dan

    Aplicatiile bancilor din Romania sunt destul de user unfriendly si uneori absolut stupide. Am cont la ing, transivania si reiffeisen si acum cativa ani cand m-am mutat inapoi in Romania am fost socat de comisioanele tuturor bancilor si in special de conditiile si taxele celor de la BRD, deci pe ei i-am scos din competitie din start. Ideea este ca in SUA bancile nu au aproape nici un fel de comisioane si nu stiu ce sa iti mai ofere ca sa iti depui banii la ei. Banca ar trebui sa fie o institutie care traieste din investitiile pe care le face cu banii pe care cetatenii si firmele ii tin la ei. Aici, comparativ cu USA ma simt furat la aproape fiecare operatiune. Multi din cei ce refuza sa foloseasca bancile, o fac pentru ca sunt scarbiti de hotia la care sunt supusi. Eu, din pacate m-am invatat cu o oarecare comoditate si nu pot renunta complet la serviciile bancilor, dar ii injur cu glas tare de fiecare data cand le platewsc comisioane desi le dau voie sa imi foloseasca banii pentru profitul lor. Revenind la softurile bancilor si avand in vedere ca bancile sunt niste corporatii mondiale, nu inteleg de ce nu avem softuri mai performante din moment ce ele exista deja pe alte piete, iar aceste corporatii gigant sunt oricum mai mult sau mai putin interconectate.

    răspunde
  45. Dede

    Comisionul pt aplicatia de mobile banking de la brd este de 4.5 lei pe luna. Impreuna cu aplicatia brd net ai un comision de 6 lei. Acestea sunt comisioanele standard deoarece exista pachete sau conventii unde toate acestea sunt gratuite. Ca sa nu mai ajungi la banca pt activarea aplicatiei de mobil se poate folosi BRD Net unde iti generezi singur toate codurile. De asemenea unul din avantajele aplicatiei de mobil ce nu a fost precizata este faptul ca poti trimite bani catre un nr de telefon fara ca destinatarul sa fie client Brd. Tot ceea ce trebuie sa faca destinatarul este sa vina la un ghiseu BRD. Aplicatia trimite mai nou si mesaje de informare cand incasezi sau retragi bani. PIN- ul este strict confidential, neaparand nicaieri la banca, deci sunt slabe sansele sa ai probleme cu ea. Este declarata ca fiind cea mai friendly-user aplicatie de mobile banking din tara. Folosesc de 3 ani aplicatia si nu am avut nicio problema cu ea. 9/10

    răspunde
  46. eugen

    Am citit si eu cred ca toate comentariile; pana la urma s-a deschis subiectul pe MOBILE BANKING pe telefon, chiar daca am vazut mai multe postari referitoare la internet banking. Eu unul sunt salariat BRD si am si aplicatia instalata si o folosesc uzual. As vrea sa completez cateva functionalitati – si astea nu sunt toate cele pe care le poate MyBRD Mobile :
    – pe langa accesul non stop la contul bancar, plati de facturi sau intre conturile proprii de care s-a discutat (intradevar iti ia 15-30 secunde sa platesti o factura sau sa transferi fonduri intre conturi , depinde de dexteritate) mai sunt si alte optiuni folositoare :
    – vizualizare toate conturile bancare detinute in BRD, constituire si lichidare depozite , mai nou si fonduri de investitii ( nu cred ca alte banci au acesta functionalitate )
    – transfer catre orice cont bancar din Romania – in BRD se face instant – 24/24, 7 zile pe saptamana , transferurile in conturi alte banci sunt limitate temporar de functionarea sistemului de transfer fonduri interbancar, limitari generate de cerintele orare ale sistemului transfond – care sunt valabile in orice banca ai avea conturile
    – transfer catre un numar de telefon ! – poti trimite bani la un prieten/ cunostinta doar pe baza unui numar de telefon, fara a avea cont in BRD – si plata se face cash la orice agentie BRD din tara – am vazut ca si ING are ceva asemanator, dar este conditionat de a avea cont in ING si mai mult si bankingul de la ei
    – Split the bill – iesi cu prietenii la un restaurant si nu ai cash sau cardul la tine ? pot plati prietenii pentru tine si ulterior sa-ti solicite banii direct din aplicatie, si transferi banii din contul tau in al lui.
    in ceea ce priveste securitatea, activarea serviciului se poate face si la Vocalis – *BANCA
    zicea un domn mai sus ca in anglia totul e gratis ! eu nu prea cred – cat plateste pentru contul bancar din anglia ?
    2-3 lire pe luna ? sau 20 pe an ? am vorbit cu multi prieteni care au conturi in strainatate – Italia, Spania, Franta, Irlanda, si nu in ultimul rand in Anglia – si din cate stiu eu Anglia e tara cea mai scumpa la nivel de comisioane bancare; in taxele de cont din Anglia (sau oricare tara ) sunt incluse si utilizarea de online sau mobile banking chiar daca nu le folosesti. Am amici care platesc 20, 30 eur pe an sau chiar mai mult pentru contul bancar , deci cam costuri similiare cu Romania.

    răspunde
  47. RAUCESCU ELENA GEORGETA
    RAUCESCU ELENA GEORGETA

    IN 2010 AM DEPUS LA GHISEU BRD VATRA DORNEI 47.855 RON.BANII AU DISPARUT.CE-I DE FACUT?MULTUMESC.

    răspunde
  48. Credit

    Au scos aplicatia asta si pentru Windows Phone? Stie cineva? Cred ca trebuie sa-mi schimb telefonul..

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.