Nu mai alergati pe asfalt!

Vad in ultimul timp multe intalniri intru sport initiate pe Facebook, Twitter sau alte locuri virtuale. Apreciez intotdeauna oamenii care isi fac timp si chef pentru sport, pentru miscare, pentru ei.

Faptul ca iesi la alergat, la gimnastica, la inot… spune multe despre tine si, si mai important, face multe pentru tine.

Insa avem o problema: alergatul pe asfaltAlergatul pe asfalt face foarte mult rau.

Alergatul pe asfalt inseamna moartea articulatiilor labei piciorului, a genunchilor, a soldurilor si – bonus- uzura si dureri in zona coloanei.

Stiu ca nu suna bine, nu va cer sa ma credeti pe cuvant ci sa va informati din surse pe care le considerati fara de tagada. Cel mai bun loc in care sa va informati este un doctor sportiv. El este specialist in traumele si in afectiunile accelerate de sporturi practicate prost.

Unde se poate alerga? In acelasi parc, dar pe iarba, nu pe asfalt sau beton. Nu e iarba? Perfect, alergam pe pamant! Mai bine avem de spalat niste incaltari decat sa alergam din farmacie in farmacie si din spital in spital pentru a ne obloji articulatiile macinate de socuri inutile.

Nu-mi spuneti ca aveti cele mai destepte incaltari sportive, va rog, o sa intram intr-o polemica inutila si neproductiva. Costa mult incaltarile alea, stiu, arata bine, stiu, pot fi si comode, da… dar foarte multe dintre ele sunt full of marketing. Și… shit.

Îți poți da seama că nu am prea multă încredere în ce promit producătorii de echipament. Pentru că, înainte de toate, ei au de făcut bani. Și mai mult de-atât, picioarele noastre sunt atât de diferite încât este foarte greu să inventezi ceva care să vină fix pe toate labele noastre ciudate. Sau nu.

Uite, in caz ca ai chef sa citesti o carte spumoasa si intensa, despre alergat, iti recomand Nascuti pentru a alerga. Iti promit ca o sa-ti placa si ca… o sa-ti raspunda la multe intrebari.

Deci… nu mai alerga pe asfalt sau beton, pe piatra cubica sau alte suprafete complet rigide. De cele mai multe ori îti faci rau singur.

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Mihai
    • 17.10.2018

    Așa este, sunt începător, după 300 km alergați pe asfalt am dureri frecvente în zona tibiei, șold și mai nou în zona coloanei. Dar după o întâlnire cu ursoaica cu trei pui în pădure ma gândesc serios sa trec la bicicleta.

    • Cabral Ibacka
      • 17.10.2018

      Am râs, iartă-mă. 🙂

    răspunde-i
  • Constantin George
    • 29.04.2018

    Eu locuiesc in Constanta iar acesti “alergatori” sau “sportivi” ai Constantei mai ales cei din apropierea statiunii Mamaia unde este loc de alergat slava celui de sus atat pe promenada la cateva sute de metri spre plaja fata de bulevardul care strabate statiunea unde trece o masina pe ora nu ca pe bulevard cu sutele una dupa alta si totusi “SPORTIVII” aleg sa alerge pe prima banda a bulevardului … trecand peste faptul ca si la bulevard avem un trotuar destul de generos … sa zicem ca e prea departe promenada sau plaja de care am spus mai sus ca e vorba de 200 de metri.
    Intrebarea mea daca va citit vreounul din acesti sportivi “MAI FRATILOR AVETI CEVA CU VIATA VOASTRA SAU CU SANATATEA?”
    In loc sa alergarti pe nisip ca sa va protejati oasele sau pe trotuar sa nu va ridice soferii pe capota voi alegeti sa alergati pe un bulevard unde se circula pe 3 benzi …. POT SA STIU CE E IN CAPUL VOSTRU ?

    răspunde-i
  • Victor
    • 01.06.2017

    Mai corect at fi : Nu alergati pe asfalt sau pe orice suprafata tare daca nu aveti pozitia corecta si mai aveti si ceva kg in plus.

    • Cabral Ibacka
      • 08.06.2017

      🙂 Și dacă nu aveți tehnica corectă, și dacă nu aveți echpamentul corect, și dacă nu… aham.

    răspunde-i
  • mihaela
    • 02.02.2017

    Dintre toti specialistii si sportivii, gasesc raspuns logic tocmai la Cabral 🙂 Mi s-a spus ca la mine e varsta (34)… va dati seama cum m-am simtit, eu fiind persoana activa si sanatoasa. De 10 ani fac jogging si de cateva luni am dureri mari la articulatiile gleznelor dupa 3 minute alergat. A inceput cu o glezna. Dupa 3 luni repaos nu ma mai durea dar dupa 1 saptamana de alergat iar m-a luat, la amandoua gleznele. Nu fac jogging intens si nu intelegeam de ce ma doare… cand colo, ceva foarte esential – mereu am alergat pe suprafete dure. Mersi, Cabral

    răspunde-i
  • Emil Sirbu
    • 10.10.2016

    Salut Cabral, ai putea relua (readuce in discutie) cumva acest articol, eventual mai “stiintific” (ma gandesc aici chiar la parerea unui medic)?

    Adica e clar ca alergatul pe asfalt / suprafete nu are cum sa fie (prea) OK, insa, daca totusi se realizeaza, ce putem face sa diminuam efectele (eu recunosc, alerg pe sosea de vreo 2 luni si nu prea m-as opri pentru ca ma simt foarte bine, am reusit sa pierd si o gramada de kile iar un teren mai bun, prin imprejurimi, nu am).

    De asemenea, stiu ca si alergatul pe pista speciala / iarba e cu cantec (cel putin daca nu se efectueaza corect / se forteaza), cam care-i diferenta (ca si gravitate) intre a alerga pe pamant/pista si asfalt? Cu cat e solicitarea mai marea? De ex. ce solicita mai rau articulatiile, sa alergi 20km pe iarba sau 10 pe asfalt? Ma gandesc ca nici pamantul/pista nu pot anula solicitarile clar mai mari asupra articulatiilor ce apar atunci cand alergi (ca nu-i apa / arc). Sau poate ma insel, nu stiu, dar as vrea sa aflu.

    Multumesc!

    răspunde-i
  • David Iancu
    • 19.09.2016

    Nu sunt de acord. Am alergat cativa mii de km pe asfalt in ultimii 3 ani. Momentan sunt ok. Sunt oameni care alearga mult mai mult decat mine pe asfalt.. 😀 Depinde de la om la om. Citeste un pic despre Yiannis Kouros. El cam pe asfalt alearga..

    răspunde-i
  • Pascal
    • 04.12.2015

    Corect Cabral . Sportul înseamna sanatate si e normal sa nu existe nici urma de efect negativ . Orice alergator simtit , aflat în buna comunicare cu corpul sau ,observa agresiunea la care sunt supuse articulatiile sale pe o pista dura , asfalt . Asa ca , decat pe asfalt , mai bine deloc . Cei care au sportu-n sange , se reorienteaza , gasesc locuri cu iarba …

    răspunde-i
  • Zamfir Şomcutean
    • 01.07.2015

    Cabral, ai perfectă dreptate. Şi mai lasă-i în pace pe deştepţii care folosesc internetul pentru a se certa nu pentru a discuta constructiv. Nu merită… Pe scurt: eu am alergat toată viaţa, nu neapărat ca profesionist, însă acum şase ani am decis să particip şi la concursuri, la secţiunea veterani (am 47 de ani). Şi bineânţeles că cel mai mult mă antrenam pe asfalt. Totul a fost bine vreo trei ani până când am reuşit să mă aleg cu un “halux rigidus” la piciorul drept de toată frumuseţea (îl aveam de mai de mult dar nu era “activat”). Cei ce au aşa ceva cunosc despre ce vorbesc şi ce dureri înseamnă asta. Doctorul ortoped mi-a spus că încă nu poate fi vorba de operaţie, însă nu mai am voie să forţez, iar pe cât posibil să port încălţăminte cu talpă rigidă (sic!). O perioadă nu prea am mai alergat şi situaţia s-a îmbunătăţit, însă cum eram “drogat” de această actvitate, am reluat alergările regulate dar numai pe zgură, iarbă şi pământ (în jurul oraşului Baia Mare, unde locuiesc, sunt destule dealuri pe care poţi hălădui liniştit) combinate cu reprize de spining (pedalat pe bicicletă statică) . Ce să vă spun că alerg bine mersi, iar piciorul îmi este aproape perfect. Spun “aproape perfect” pentru că o mica jenă mai am, de care cred că nu voi scăpa niciodată. Însă pot liniştit să alerg fără teamă chiar şi 10 kilometri la un antrenament.

    răspunde-i
  • daniel
    • 28.10.2014

    Pun pariu că ești ăla care aleargă pe călcâie și pe urmă se plânge de dureri, înainte să dai sfaturi învață CUM să alergi.

    • Cabral Ibacka
      • 28.10.2014

      Mda, după 18 ani de sport de performanță așteptam pe unul ca tine care să pună pariu bazându-se pe… nimic.
      Înainte să pui pariu strânge mai multe informații și-apoi bagă-te în seamă.

    răspunde-i
  • Memoris
    • 18.07.2014

    Am inceput un program de antrenament de la Asics. M-am simtit destul de bine pana am ajuns la o cursa de 14 km. Deoarece pista pentru alergare era inchisa (unde ma antrenam de obicei) am alergat cei 14 km pe asfalt. In timpul cursei am simtit o durere in talpa dar am continuat. La cateva ore dupa alergare aproape ca nu mai puteam sa calc pe talpa. Toata ziua a fost un chin iar de a doua zi s-a umflat antepiciorul (cum spun specialistii) destul de mult. Dupa 3 zile cu antepiciorul umflat am mers la Dr. Marius Uscatu care dupa un control mi-a spus aproximativ asa: “alergarea este ca si fumatul: un drog. Afli ca nu iti face bine dar nu te poti lasa de ea. Ceea ce ai simtit la picior este doar varful icebergului. Daca continui o faci pe propria raspundere. Cel putin acum te-am avertizat si stii despre ce este vorba. Multi alergatori poate nu stiu. Alergarea este foarte daunatoare de la mijloc in jos. Dar poti face cum doresti”. D-l doctor este specialist chirurg in probleme cu antepiciorul.
    M-a dezorientat total! Si eu care visam la maratoane! Acum imi ramane sa ma decid ce fac: renunt la alergare si aleg alte sporturi sau alerg mai putin si doar pe pista.
    Tot respectul meu pentru d-l doctor care s-a dovedit un profesionist in timpul consultatiei.

    răspunde-i
  • Loading...