Intotdeauna conteaza rezultatul.

Vedetele si actiunile lor focalizeaza atentia.

– un oarecare domn Marius Bondarea (personaj fictiv) a alergat gol prin Piata Universitatii. Asa, si? Un nene caruia i-au cazut tiglele de pe casa, e lumea plina de din-astia!

– Tudor Chirila a alergat gol in Piata Universitatii. Opaaaa! Pe bune?! Vai, dar asta e chiar nebun! Sunt si poze?

Am venit cu exemplul asta vechi ca sa nu ma trezesc ca sunt implicat in nu-stiu-ce scandal de prima-pagina cu vreun vedet sau vreo vedeta, caci Tudor mi-e prieten si n-avem apasari din astea unul cu celalalt…

Revenind… vedetele focalizeaza atentia. Cat timp fac lucurile pe care se prespune ca trebuie sa le faca vedetii si vedetele (stii tu… fite, betii, scandaluri, curvasareli), restul umanilor ne manifestam ca atare, blamam si croncanim de pe margine (da, dispret, ca tot spuneam mai devreme).

Dar in momentul in care un vedet sau o vedeta face ceva util, ceva bun sau ceva constructiv… ce facem?

Cum ce? Dispretuim! Si, evident, gasim si un sofism asortat, astfel incat sa justificam dispretul nostru zgomotos etalat.

Pai cum de ce-a facut vedeta X chestia aia buna? Ca sa-si faca PR! Sa-si faca reclama! Sa vada lumea, vezi-Doamne, ca se intereseaza si de problemele altora.

O sa vorbesc pe caz aplicat, e mai eficient asa, dar fara sa-mi exprim in nici un fel aprobarea sau dezaprobarea fata de actiunile protagonistei, nu este dreptul meu.

Ieri Monica Columbeanu si-a luat fata, baietelul adoptat (am inteles ca tehnic se numeste “la distanta”) si niste copii de la o casa de copii si a organizat o petrecere de pici.

Varianta 1 de gand: bravos, le-a oferit copiilor ceva frumos!

Varianta 2 de gand: a facut-o pentru PR! Vrea publicitate!

Nu sustin niciuna dintre variante – si repet, e doar un exemplu, nu spun eu daca e bine sau rau – dar intreb: rezultatul notabil care este? Ca si-a facut ea treaba de PR sau ca niste copii amarati au avut parte de-o zi frumoasa?

Si rationamentul asta se aplica tuturor gesturilor publice ale vedetelor noastre (ma refer la cele susceptibile ca ar fi actiuni de PR):

– planteaza X un copac? Neeeah, nu e ecologist, se da si el asa ca-i la moda!

– doneaza Y 2 lei pentru o casa de batrani? Ete-cucu, se da si el mizantrop! Aaaa… adica filantrop, zic.

– se implica vedeta Z intr-o campanie de informare asupra problemelor aduse de cancerul la prostata? Vezi-sa-nu, vrea si ea la ziar!

Ok, hai sa plecam de la premisa ca observatiile de mai sus ar fi reale. De acord. Dar ar fi mai bine sa nu se mai implice vedetele in acest gen de actiuni? Ne bucuram mai mult ca nu mai fac din-astea, sau calculam ca, pana la urma, conteaza rezultatele acestor gesturi/campanii?

* nota: inafara de exemplul cu D-na Columbeanu, al carei gest nu imi permit sa-l cataloghez nicicum, l-am enumerat doar pentru ca mi s-a parut relevant si pentru ca s-a intamplat foarte recent – ieri, alte asemanari cu persoane si actiuni din viata reala sunt intamplatoare.

As fi putut sa spun despre campania Lianei Stanciu (remember? Departament de chirurgie pediatrica la Budimex), si dupa ce s-au strans banii s-au trezit cativa care sa spuna “Mdeah, daca nu avea probleme fiica-sa nu se implica!“. Ba, esti prost?! Ce conteaza?! A facut ceva care ajuta sute de copii in fiecare an! Nu singura, dar a pus umarul! Nu merita aplauze?!

As fi putut sa spun despre campania Ovidiu Rom, Fiecare copil in scoala. Anul trecut Dan Bittman, Dana Deac si Andreea Marin Banica, anul acesta Andreea Esca, Ethan Hawke, Horia Brenciu si Margareta Paslaru. Daca cineva interesat ar fi urmarit ce a facut campania asta anul trecut putea vedea ca s-au facut minuni. Vedetele au facut-o pentru PR? Ce conteaza, copii analfabeti au ajuns in bancile scolii! Si sunt convins ca si anul asta se vor intampla alte minuni, si asta si cu ajutorul vedetelor implicate.

Puteam spune despre campania Click (Din inima pentru copii), sustinuta, printre multi altii, si de Mihai Leu, Cristi Minculescu, Pavel Stratan si Smiley… o fi fost de PR? Ce conteaza?! S-au strans niste banuti pentru copii! S-a facut ceva!

Si as putea enumera X campanii despre care stiu, ca… vorba aia, traim in tara bogata si nu e nevoie de asa ceva… nu vreau sa le insir aici pe toate, le gasiti pe net si va puteti implica oricand, de vreti.

Ce tot incerc sa zic si ma invart in patrat (cercul e suspect): inainte sa blamam vedeta X c-a facut ceva bun, inainte sa strambam din nas, poate ne gandim ca… va conta intotdeauna rezultatul!

Si-apoi, daca vrem neaparat, putem sa si dispretuim putin, ca ce ne mai place…!

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Inanna
    • 09.06.2010

    Iarta gafele scoase in filmuletul ala , aveam emotii iar moderatorul desi bine intentionat poate era cam tembel!!

    răspunde-i
  • cami
    • 08.06.2010

    Stiu ca sunt rea..insa nu o suport pe cocolumbeancaca…face totul pentru publicitate,este …no comment

    răspunde-i
  • […] apucături. Care sunt publicațiile cele mai vândute? Cele de scandal, evident. Acum câteva zile, Cabral a scris un articol foarte relevant în acest sens, arătând că atunci când vreo vedetă face […]

    răspunde-i
  • Roxana
    • 04.06.2010

    Eminescu spunea în Scrisoarea I:

    “Măgulit e fiecare
    Că n-ai fost mai mult ca dânsul.”

    Nu încerc să spun că Monica Columbeanu ar fi vreo sfântă sau vreo fiinţă superioară. Nici despre ceilalţi nu am părerea asta, sunt nişte oameni cu anumite talente care-i evidenţiază în mulţime.

    Dar ceea ce remarci tu se întâmplă nu numai cu vedetele, ci şi în rândul oamenilor obişnuiţi. Este acea expresie “de ochii lumii”. Să ştii că şi dacă un individ obişnuit se duce şi dă de pomană undeva, apar comentarii. În schimb, românii sunt în culmea încântării să cumpere haine de la second-hand: “adică ce, eu sunt vreun prost?”. Vrem sau nu să admitem, totuşi înainte de revoluţie cam toată lumea îşi permitea un trai decent din salariu. De acolo şi mândria de a nu fi umilit cu pomană de alţii. De a vedea motive ulterioare în asta. Migraţia de la sat la oraş a schimbat pe mulţi.
    Dar valorile erau altfel respectate. Eram alţii. Că poate erau restricţii, că viaţa era departe de a fi ideală, că poate ne pândea şi atunci o criză (utopia nu se hrăneşte cu utopie), este probabil un mare adevăr. Era lipsă de multe şi este şi acum. Astăzi un om ca Monica Columbeanu, fără niciun fel de valoare personală, poate ascede rapid peste oameni cu reale calităţi şi pregătire. E cam ca migraţia de la sat la oraş. “Orăşenii” nu vor accepta uşor încălcarea “teritoriului”.

    Iar până într-un final dacă doreşti să faci un gest pe care îl consideri corect, îl faci fără să-ţi pese de gura lumii. Aşa că poate vedetele fac PR, dacă le pasă ce se spune, dar este şi foarte posibil ca oamenii de rând să fie şi frustraţi de neîmplinirile din viaţa lor. Şi atunci vorba bancului: un prost stă pe o bancă; cine cedează primul?

    Zori frumoşi!

    răspunde-i
  • Ildiko
    • 03.06.2010

    moni nu-si creste nici propriul copil,e cu mama-sa,adica bunica.apoi la gradinita,seara doarme,ce e asta?

    răspunde-i
  • Andra
    • 03.06.2010

    Uite aceasta dilema o am si eu numai ca nu vis-a-vis de vedete ci de oamenii din viata noastra.Exemplu daca cineva care mi-a facut f mult rau la un moment dat face o fapta buna eu recunosc si ma bucur ca:”Uite domne ca nu e total rau x-ulescu” insa majoritatea nu gandeste asa.
    Asa si cu vedetele,despre fatuca asta nu am deloc o impresie buna insa daca a facut gestul asta,indiferent de motiv,bravo ei,conteaza enorm bucuria acelor copilasi si faptul ca ei s-au simtit bine.

    răspunde-i
  • Flori
    • 03.06.2010

    Eu zic BRAVO pentru orice persoana publica care se implica in acest gen de actiuni si cred ca atrage mai mult atentia publicului decat a unui simplu om.Dincolo de publicitate si PR au facut o fapta buna.Au ajutat.Si asta este cel mai important.

    răspunde-i
  • Sunt convins ca 90% din vedetele autohtone au facut aceste lucruri in primul rand pentru imagine, dar chiar si asa faptele lor raman si nu trebuie sa fie minimalizate… si poate cel mai bun exemplu in acest sens (si nu stiu de ce nu l-ai dat) este jiji care a ajutat mii de oameni in incercarea lui de a deveni popular.

    răspunde-i
  • georgi
    • 03.06.2010

    Si uitasem…Andreea Raicu are grija de o fetita dintr-un orfelinat…tot la distanta. Pentru ca nu e o persoana atat de controversata si gestul e mai frumos, nu? Si parca nu e atat de rau sa ai grija de un copil doar o data pe saptamana, nu?
    …ca sa intelegeti de ce ma tot refer, va spun ca am citit zilele trecute comentariile lasate prin ziarele online vis-a-vis de gestul Monicai, si 90% erau de parere ca e o prostie sa adopti un copil la distanta, sa-l iei acasa doar in week-end, ca mai rau il ametesti….

    Cabral, norocosule, cum de ai scapat de criticile oamenilor de fiecare data cand ai postat pe blog cazurile unor oameni bolnavi incercand sa le salvezi vietile? Ma mir ca nu s-a trezit nici unul sa-ti spuna ca o faci pt publicitate…

    răspunde-i
  • georgi
    • 03.06.2010

    Eu am avut o colega in liceu care a fost adoptata la distanta. Viata i s-a schimbat radical. Avea dintr-o data o casa unde sa-si petreaca sarbatorile, avea dintr-o data sprijin financiar si moral. Dintr-o data viitorul ei nu mai era atat de negru…avea haine, bani de studii si pleca in vacante. Toate astea sunt mai mult decat NIMIC. Nu o mai criticati pe Monica pt gestul ei, spunand ca il ia o data pe saptamana si ca mai rau isi bate joc de copil. Daca, Doamne fereste, unul din voi ati fi intr-un orfelinat, ati da orice pt sansa pe care o are micutul adoptat de d-na Columbeanu. Ca a facut-o pt PR, ca a facut-o din suflet, copilul oricum e norocos. Si sa fim sinceri! Are ce invata de la fam. Columbeanu…si in orice caz, mai multe decat intr-un centru de plasament. Ati fi oripilati sa aflati ce lucuri ingrozitoare se intampla acolo!

    răspunde-i
  • Loading...