Sari la conținut

Treaba e simpla: vorbesti cu culii de pe Dorobanti? O arzi in figuri si fite, balete si cuvinte fashionable.

Vorbesti cu Doamnele elegante si pasionate de muzica clasica? Stergi de praf amintirile despre Chopin si te asezi cu o eleganta demna de un jilt din Palatul Stirbei si sorbi afectat un ceai.

Vorbesti cu mecanicul auto? Te pui frate pe injurat primariile si primarii si gropile, si depresia (recte criza) si toate problemele vietii…

Dar atunci cand vorbesti cu tinerii… ce faci? Incerci sa le vorbesti pe limba lor. Iar daca nu poti… gasesti alti tineri si dupa ce le arati despre ce-i vorba o sa-ti spuna ei cum se poate explica pe limba lor.

Stai ca-ti explic acum, ca de nervi iar m-am lungit…

drogurile-strica-tot

Drogurile strica tot! Si punem o poza cu un mar in care intra acul unei seringi! Gata! Ba nu, stai… marul e putrezit acolo unde intra acul! Genial! Si insiram si o lista cu chestii care-i innebunesc pe aia mici, cum ar fi „idealurile, cariera, credinta, respectul, fericirea, libertatea” si suntem ready! Aoleu, ba nu, stai… spune-le sa ne trimita toti siglele pe mail ca sa le punem acolo mari, sa se vada nene cine-a facut asta!

Si acum intreb eu: oare e atat de greu sa petreci o ora cu niste copii de la un liceu, sa stai de vorba cu ei, sa intelegi ce-i sperie pe ei, ce-i misca, ce le place? E atat de greu sa faci un concurs pe net prin care sa vezi care ar fi mesajul care i-ar atinge pe ei? Oare daca vrei sa faci ceva bun trebuie neaparat sa treaca printr-o agentie de copywriteri plictisiti sau printr-o furtuna de creier (mda, brainstorming) ale unor oameni care nu reusesc sa inteleaga tinerii?

Pune tata o poza cu niste vene gaurite, mergi la un centru de dezintoxicare si dupa ce ai acordul fa un prim-plan cu un dependent de droguri, sa vada copiii astia ce inseamna drogurile.

Pune o poza cu un dependent cu antebratele supurande si un fundal cu un party de 1 Mai la mare si scrie cu rosu „Ultimul party la mare!”.

Vino cu ceva care sa-i miste, ca degeaba scoti printurile astea si-ti bifezi in agenda ca ai mai facut ceva!

Ca faci degeaba daca cei pe care vrei sa-i faci sa inteleaga ceva nici macar nu vor ridica din sprancene cand vor vedea marul tau putrezit!

101 comentarii despre "Iar pe langa…"
  1. Alex Dumitru

    Fac si eu campaniile astea sa se afle in treaba. Suntem in Romania, se face ceva calumea ?

    Oricum nu stiu ce efect ar putea avea

    răspunde
  2. InnOcente*

    Campanie ANA? :))) Dacă e vorba de banii statului atunci e clar că nu interesează pe nimeni unde se duc şi cum se duc :D

    răspunde
  3. EmPtY

    Cu maru e simplu , se strik il arunci si ei altu „”””””””””””” o fi la fel si cu viatza……… nu cred

    cum spuneai si u , sa puna o poza cu 1 dependent care isi da gaura in gat ca sa ajunga drogu mai repede la cap ,,, aia sa te miste nu o poza cu un mar ;))

    …….

    răspunde
  4. cabral

    @ Alex Dumitru – o campanie facuta cu capul se simte.

    @ Innocente – bani irositi? Pe campanii din astea… cu siguranta!

    @ Empty – cu marul ala n-o sperie nici pe bunica-mea…

    răspunde
  5. belloeimpossibile

    rani, sange si mai stiu eu ce imagini socante pe panouri stradale uriase pe langa care trec inclusiv copii de gradinita nu stiu daca e cel mai indicat. dar e clar ca mesajul trebuie transmis altfel. intr-un mod care sa ii socheze pe cei carora li te adresezi, dar fara sa ii deranjeze in vreun fel pe restul.

    mi se pare ca sunt atatea ong-uri care fac lucruri doar de dragul de a face si a pune mana pe niste fonduri! in general spun. si mai mult rau fac. daca sunt bombardati cu mesaje in exces si pe deasupra neconvingatoare oamenii vor invata sa intoarca capul si va fi tot mai greu de ajuns la ei.

    răspunde
  6. Gruia

    Daca deja cochetezi cu ideea seringii, esti greu recuperabil printr-un panou publicitar.
    Ai dreptate, copiii ar fi bine sa cunoasca din timp efectele reale ale drogurilor intr-un mod cat mai elocvent. Sublimarea asta nu face decat sa sporeasca misterul.

    Foarte multi dintre cei care consuma recreativ pastile, iarba, hash si coca
    (si sunt multi!) pot cade usor intr-o spirala a viciului de unde putini s-au mai intors.

    răspunde
  7. tomitzel

    Poate e timpul să facem vreun concurs cu cea mai bună idee de campanie moca, ar fi ceva.

    Îi dau dreptate lui belloeimpossibile, e greu să pui astfel de imagini în spațiul public, iar discuțiile din liceu nu știu cât efect au, îmi aminteșc câteva intervenții de genul la liceul meu, plictis, plictis și iar plictis. Nimic nou sub soare.

    răspunde
  8. alina

    peste tot auzim povesti cu un tanar ok care dintr’o prostie a ajuns un terminat datorita drogurilor. si ce zicem? „nu e bine, eu ori nu iau ori iau dar eu o sa ma opresc la timp.” .. cunosc cazul unei fete care din doar 3-4 doze de heroina ajunsese sa’ti piarda din „prieteni” care mai mult radeau de ea cand intra in sevraj. si da, o sa citeasca multi commentul si o sa zica ca „si ce, daca ea e asa, o sa fiu si eu? sunt povesti” .. dar uite ca asa a crezut si ea pana sa inceapa sa ia. si dupa si’a dat seama ca povestile alea nu numai ca sunt adevarate dar sunt mai grave. spre norocul ei, a avut puterea sa se lase.

    răspunde
  9. black

    Daca faceau inversul campaniei de la „Axe”, macar sa imite o tara panotajul de la Ikea, parca mai era ceva. De fapt ii doare in fundul sertarului. Banii nostri se duc, nu ai lor.

    răspunde
  10. raluxa

    degetul pe rana va fi pus atunci cand vor fi in stare sa sugereze un refuz drogurilor plasat intr-un context cald, prietenos si imbietor, ca asa se incepe. majoritatea isi iau prima doza la party-uri sau in anturaje unde beneficiaza de doze gratis si zambete euforice. si confruntati cu problema alegerii in aceste imprejurari, e greu sa-si aminteasca imaginile tinerilor cu vietile si venele distruse sau merele putrezite din campaniile antidrog… iata de ce, in opinia mea, imaginile asa-zis dure (cu fructe??) nu vor avea niciodata efect in campaniile anti drog.

    răspunde
  11. ketherius

    @Cabral: Campaniile or fi facute de cineva cu oarece idee despre targeting, dar, cat timp sunt aprobate si platite de ASE-isti (bean counters) pe criterii fara legatura cu impactul… sunt degeaba.

    răspunde
  12. Tudor

    bun. dar nu trebuie nici sa te marcheze/oripileze un afis de pe strada. sincer, nu mi se pare o idee rea

    răspunde
  13. Kinjiro

    cat timp aia care vand „marfa” sunt eliberati la 2 zile dupa ce au fost prinsi, poti sa pui un mesh cat aeroportul, ca tot nu da rezultate.

    răspunde
  14. Buddy

    Poate nu e o campanie anti-drog in adevaratul sens al cuvantului, poate bannerul sustine consumul fructelor naturale, care nu au fost imbibate cu fel de fel de substante chimice! :-)

    răspunde
  15. Afluntreabix
    Afluntreabix

    Nu stiu daca panourile publicitare ajuta la ceva. In schimb, eu as lua un drogat dintr-un penitenciar si in schimbul unei reduceri a pedepsei sau a unui referat de buna purtare i-as face un program de vizitare a liceelor unde sa prezinte elevilor situatia lui. Uite, tata, unde am ajuns din cauza drogurilor. Mesajul ar avea mai mult efect daca vine chiar din gura unuia care a fost in pozitia lor si a cedat tentatiei.

    răspunde
  16. ioana

    ideea cu pozele venelor, cu prim-planul sau ideea lui @Afluntreabix mi se par cele mai eficiente pentru copii…
    dar date cu lingurita, adica nu toate o data, pentru ca-si pierd efectul…
    ganditi-va la pozele de pe pachetele de tigari…aceleasi poze cu care te obisnuiesti, pentru ca se repeta 5-6 poze, pe orice pachet de tigari, de orice marca…
    sau poze puse pe sticlele de coca-cola, pungile de sticks-uri, ambalajele de la mac sau kfc, nu stiu…
    poate bat campii, da’ maru’ ala e doar mare…iar scrisu’ mic…

    răspunde
  17. Madame Lenoir

    da, e cam „soft” mesajul…resurse risipite…total inutil si izolat

    răspunde
  18. Alexa(pitica)

    eu zic ca nici macar nu s-au interesat vre-un pic cand au pus afisul ala..ca sa-si imbunatateasca imaginea zic eu..(am vazut acolo si sigla primarie=>o vai in cate campanii se implica ei..)
    ma enerveaza..daca faci ceva,fa-o frate pana la capat calumea…nu asa…
    in alta ordine de idei…din ce in ce mai multi copii devin dependenti de droguri…si chestia asta ma nelinisteste…ma ingrozesc cand aud ca din ce in ce mai multe cunostinte au cazut in plasa viciului asta…
    Totusi,nu stiu cat efect au pozele astea..nu strica..dar nu stiu la cati ar avea efect..
    pozele cu venele,etc eu sincer cred ca nu ar avea efect..facand parte din lumea tinerilor,iti zic cum vad eu problema asta…e exact ca si la tigari..cu pozele alea scarboase,cu care s-a obisnuit toata lumea si iti garantez ca asta nu a impiedicat pe nimeni sa se apuce,sau a ajutat cu ceva ca unii sa se lase…asa e si cu imaginile astea…sunt tineri care sunt cu capl pe umeri si nu ar face niciodata asta…restul au ori probleme in familie si isi gasesc refugiul in droguri..ori din cauza anturajului…
    intr-adevar pozele ar fi socante,dar tot pentru noi,astia cu capu pe umeri…eu cred ca ar trebui in primul rand parintii sa fie mai atenti la copii lor si sa isi dea seama cand e ceva in neregula…nu sa astepte sa il aduca politia acasa ca l-a prins cu droguri…

    de acord cu Afluntreabix…cred ca cel mai mare efect l-ar avea situtatia care a przentat-o el…

    răspunde
  19. oana

    pe mine toate campaniile astea ma lasa rece si chiar ma fac sa zic „e na? hai sa vedem daca e asa!”
    ce pr-isti sunt astia care pun NU mare si scris cu o culoare diferita de restul?
    nu stie nimeni ca adolescentii fac totul exact invers decat „trebuie”, decat e „normal”?
    si ne mai intrebam de ce creste consumul de heroina injectabila

    răspunde
  20. Giuco

    sau un copil lovit in spate cu piciorul de parinte cand e dat afara pe usa ca se drogheaza

    răspunde
  21. Ankh

    Asta cu pozele, cu afisele, nu are nici un sens. nu le baga nimeni in seama. discutii libere cu liceenii, ar prinde bine. Dar.. exista un dar…cine sa discute si sa aiba si priza la public?

    o liceana care va scrie din cabinetul de info

    răspunde
  22. Alexa(pitica)

    ps.nu stiu cat de coerenta am fost la ora asta,dar cred ca pricepi tu ideea…

    răspunde
  23. oana

    @giuco, si crezi ca asta ajuta in vreun fel sau il ambitioneaza/deprima si mai tare? in situatia prezentata de tine, o supradoza pare urmatorul pas…
    eu vad saptamanal persoane de genul asta la obregia si crede-ma ca o poza cu ei sau o poveste de-a lor e mult mai de folos decat un mar stricat

    răspunde
  24. adrian popa

    cred ca ar trebui o campanie mult mai agresiva gen aceea cu accidentele. niste filmulete cu dependenti care si-au dat seama ca sunt pe marginea prapastiei si acum incearca sa scape. dupa cum zici si tu , marul acela, oricat de artistica si cu mesaj e fotografia, nu transmite mesajul asa cum ar trebui. cateodata campaniile agresive merita incercate. bine ca avem din 5 in 5 minute reclame la tot felul de detergenti cu nu stiu ce enzime…

    răspunde
  25. adrian popa

    cred ca ar trebui o campanie mult mai agresiva gen aceea cu accidentele. niste filmulete cu dependenti care si-au dat seama ca sunt pe marginea prapastiei si acum incearca sa scape. dupa cum zici si tu , marul acela, oricat de artistica si cu mesaj e fotografia, nu transmite mesajul asa cum ar trebui. cateodata campaniile agresive merita incercate. bine ca avem din 5 in 5 minute reclame la tot felul de detergenti cu nu stiu ce enzime…

    răspunde
  26. MARIA

    PAI, DACA PUNE VENELE GAURITE SI ANTEBRATUL SUPURAND E INSTIGARE … LA TOATE ALEA,,,

    DOOOAMNE, IN CE TARA TRAIM. @-)

    *CITIND POSTUL ASTA, GANDULMEU A ZBURAT LA „REQUIEM FOR A DREAM”.

    SI,,, VORBA LU’ BADEA, „TRAIM IN ROMANIA SI ASTA…”. LA ALTCEVA NU MA ASTEPTAM DIN PARTEA AUTORITATILOR.

    răspunde
  27. Vanda

    da. unele campanii chiar misca. Nu stiu daca am citit la tine pe blog sau in alta parte despre reclama la viteza cu nenea ala care isi baga familia in sacii de plastic si tragea fermoarul. Autorul blogului (tu sau altcineva) spunea atunci ca o astfel de campanie nu are cum sa aiba un impact, datorita faptului ca noi nu facem mental o legatura intre sacul negru de plastic si moartea in sine. E, vreau sa-ti spun ca pe mine ma infricosa reclama aia… imi imaginam cum ar fi sa fiu eu pusa in situatia de a trage fermoarul respectiv. Si mai mai ca ma lua si plansul. Deci, da, o campanie bine facuta, poate da si roade.
    Asta cu marul in schimb… Eu as fi pus ca moto „Drogurile schimba tot” (si nu m-ar fi interesat ca fac sau nu reclama. 75% din tineri au ascultat macar o data piesa respectiva si ar face mai bine legatura) si doua poze ale unui tanar, pe sistemul inainte si dupa.

    răspunde
  28. mikel

    clar trebuie ceva dur, ceva care macar sa te faca sa intorci capul, ceva care sa te miste. un mar stricat cu o seringa nu ma misca cu nimic. pot eventual sa ma gandesc la vanzatorii din piata care mai injecteaza apa ca sa creasca la cantar.

    uite si un afis pentru o campanie antifumat: http://kuvaton.com/kuvei/smoking_kills2.jpg

    asta cred ca are un alt impact decat un mar cu seringa.

    răspunde
  29. Maria Magdalena
    Maria Magdalena

    @Giuco – imi place ideea ta!

    răspunde
  30. elena

    e copywriter, nu copyrighter :)

    răspunde
  31. Maria Magdalena
    Maria Magdalena

    @Maria – recomand si eu Requiem for a Dream in astfel de situatii.

    răspunde
  32. aspovi

    @belloeimpossibile :
    Ce daca trec copii de gradinita pe langa panoul cu ala cu bratele ciuruite de acul de seringa? Ti se pare cumva ca victimele drogurilor sunt sexagenarii (mama ce-mi place cum suna cuvantul asta :)), septuagenarii sau octogenarii? Este chiar indicat sa fie afectati copii aia de asemenea imagini. Sa stie clar care-s repercursiunile consumului.
    Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca orice panou este mai putin violent decat un desen animat difuzat la TV.

    răspunde
  33. Marlo

    Nu ştiu dacă genul ăsta de campanii sunt eficiente pentru asemenea teme. Sincer, dacă vinzi un detergent, faci reclamă la un produs, mai înţeleg… Dar nu prea îmi închipui cum ar determina pe cineva să ia „mai mult” în serios un asemenea subiect de la un banner de pe stradă..
    Părinţii responsabili oricum ştiu cum stă treaba, cei iresponsabili oricum nu vor reacţiona la aşa ceva, consumatorii n-o să aibă nicio treabă.

    Mai degrabă să afli, cum spunea şi Cabral, ce rezonează în mintea unui consumator pentru a putea „livra” cumva mesajul care trebuie…
    Chiar şi aşa, să-mi fie iertat cinismul pe cât posibil, dar pe temă de droguri văd foaaaaarte puţine şanse de izbândă în a trata o problemă existentă.
    Ah, prevenirea în schimb, mi se pare infinit mai importantă şi eficientă.

    răspunde
  34. TVDC

    E greu cand se face munca fuserita. Intamplator lucrez in advertising, deci sunt cu ochii pe industrie, si imi zbarnaie creierii cand vad idei „cinstite”, cum le zic eu, care au fost concepute doar pentru a lua banii clientului. Treaba e si mai grava cand se folosesc idei cinstite in campanii sociale, campanii care ar trebui in primul rand sa socheze pentru a extirpa raul din societate. Stiu cum se fac chestiile astea. Daca a fost „munca” de agentie, s-a scarpinat putin la coae departamentul de creatie, au gasit, pe o banca de imagini, poza respectiva si au pus un headline pe care l-ar putea scoate si buna-mea. Au dat proiectul acountilor care l-au cosmetizat pentru client. Au bagat rashini de genul: „Vizualul este unul de impact si rezoneaza la nivel conceptual si emotional cu targetul, trezind in acesta sentimente revelatoare si coercitive… bla, bla, bla

    P.S vezi ca e copywriter, nu copyrighter :)

    răspunde
  35. anca

    Ai ingrozitor de multa dreptate aici…adica e cumplita lipsa de legatura intre imaginea pe care ei o promoveaza si subiectul in sine!(ca si la Mihaela Radulescu cu fumatul)
    In urma cu multi ani, MTV-ul facea emisiuni live cu un tip cubanezo-american frumusel, Pedro Zamora- care era openly gay, HIV pozitiv si ulterior a decedat datorita AIDS si complicatiilor aparute. Ei, acest tip a mers prin liceele americane si a avut emisiuni televizate povestind la modul cel mai concret posibil despre calvarul prin care trecea in anii de boala. A fost filmat pina in ultima clipa (stiu ca s-ar gasi aici persoane contra, dar nu asta conteaza acuma) iar sondajele ulterioare au aratat impactul, efectul incredibil pe care il aveau discursurile sale in care isi povestea de exemplu o zi de tratament. Puteti cauta pe Wikipedia despre acest tip, dar ideea e ca atunci cind vrei sa le arati tinerilor ce nu e bine, nu te departezi de la esenta, aratindu-le metaforic un mar, caci din fericire inca au sinceritate, prospetime in gindire si ei asteapta de la noi adevarul, nu metafore.

    răspunde
  36. una

    Nu am citit toate comentariile, dar voiam sa spun ca la acelasi lucru m-am gandit si eu cand am vazut print-ul. Chestia e ca problema drogurilor la noi in tara este inteleasa gresit, de aici vin si rezolvarile gresite.

    răspunde
  37. angi

    din clasa a 5-a pana intr-a 8-a la dirigentie facea diriga niste teme super…stateam toti ca tolomacii in banca si ascultam fara reactie,pentru ca unii nu prea o suportau p motiv ca discrimineaza ba p unu ba p altu…da nu discrimina.nu m-am simtit niciodata apropiata de ea,dar nu am uitat nici acum la 20 d ani vorbele ei,mereu ne vorbea despre multe lucruri,si despre droguri si insista foarte mult p tema asta.cred ca de aia am rezistat sa nici nu fumez pana azi.

    răspunde
  38. cabral

    @ elena – in sfarsit a vazut cineva!
    Mai sunt doua greseli in text, daca le vede cineva pe toate 3… surpriza!

    @ TVDC – se pare ca stii si tu cum se face.

    răspunde
  39. Giuco

    @oana
    Am dat un exemplu sugestiv, nu neaaparat asa sa fie poza. Ideea era referitor la ce vrea sa spuna si cabral, si anume ca sunt altele lucrurile care ajung la sufletul unui junky, si marul putrezit nu face parte din ele.

    răspunde
  40. mada

    deci, maru ala e numai bun de mancat…si ma sperie tare de tot…:| am vazut acum catva timp un reportaj despre niste dependenti de droguri, in care ei isi prezentau povestea, in care aratau cum se prezinta mainile lor injectate si ochii lor blurry, care pur si simplu m-au ingrozit. daca ar reusi cineva sa le faca o poza va garantez ca 45% din tineri s-ar gandi de 3 ori inainte sa incerce sa traga pe nas sau alte metode de „a fi fericit”. eu am ramas marcata. plus o emisiune pe un canal din State cu povesti asemanatoare. dar de ce sa te ostenesti cand acestea nu sunt probleme ale societatii moderne(drogurile), mai important fiind sa ne dam in stambe pe la tv si sa prezentam politicieni falsi care vorbesc/dorm/citesc ziarul pe banii nostri, lucru care oricum e fara consecinte. o singura campanie anti-drog am vazut facuta inteligent, de catre niste studenti care efectiv speriau oamenii pe strada la felul in care erau machiati si imbracati, prezentand consecintele comsumului.
    insa atata vreme cat pe net gasesti inca filmulete care spun ca „iarba” te transforma intr-un om sociabil si deschis la noi prietenii…la ce sa te mai astepti?????si pana la urma cine da 2 lei pe parerea unu „copil” de 22 de ani care chipurile inca mai e la puberatate…
    ooo da, „parerea ta conteaza” vezi scris peste tot pe unde trebuie sa te mai duci sa pui o stampila sau sa dai o semnatura pentru altu care te „reprezinta”…unde?cand?ca inca nu mi-am dat seama.
    ar mai fii multe de spus da’ mi-e frica sa nu ma apuc de scris „urat”…asa ca have a nice day cabral.

    răspunde
  41. mada

    aaaaa si ca sa nu uit! „Fumezi?Deci cum poti sa faci asta corpului tau???Incredibil, esti un inconstient!!!!” j’de mii de campanii anti-fumat…bani bagati, si mult altele. nu zic, sun bune si alea, da’ nu cred ca a fuma este mai grav…asa ca…bagati mare cu „NU fumatului” ca toti fumatorii se vor speria si de maine nu mai fumeaza nimeni in tara asta, mai bine ne drogam ca uite ce patim ne ingerim putin la fatza ca maru de sus, pe cand de la tigari ni se pune tartru pe dinti si ca sa ne lasam TREUIE sa mergem la clinici specializate…Damn! C

    răspunde
  42. mishulescu
    mishulescu

    Daca as fi un pustan ajuns la varsta tentatiilor de genul asta, si as vedea panoul respectiv, as zice : ” Ma lasi ?” sau ” Hai zat ” ca stiu eu de la niste prieteni, ca nu e chiar asa de speriat sa iei droguri.
    Daca nu vezi efectele adevarate ale consumului de droguri , ceva care sa socheze, sunt putine sanse sa iei in seama alte tipuri de avertizari.

    răspunde
  43. Nadia

    „Salvati Copiii” au un program de educare in privinta consumului de droguri. Tineri voluntari merg in licee in orele de dirigentie si discuta cu elevii ca de la egal la egal…Am facut si eu chestia asta…uneori merge, uneori nu. Dar daca din 500 de copii cu care vorbesti, macar 1 vine si iti spune dupa ora ca vrea sa stie mai multe, ca este speriat, ca se invarte in cercuri „vicioase” – caci in timpul orei cei mai multi nu indraznesc sa fie seriosi – atunci este o realizare!!!

    răspunde
  44. kadesh

    Marul ala nici macar nu mi-ar atrage atenitia, ce sa mai zic sa-mi transmita un mesaj.

    răspunde
  45. Dragos

    din motive de cenzura nu vei putea vreodata sa afisezi o poza facuta unui locatar al sectiei 1 de la spitalul 9, sub nicio forma. campaniile nationale antidrog sunt in continuare execrabile…si arata ca bomboana pe care incerci sa o iei copilului de 2 ani…”nu e bine mama…face carii.” cel mai eficient mod de prevenire in ceea ce priveste consumul de droguri este prin intermediul unor oameni care au trecut prin cosmarul dependentei si au depasit-o; sau prin intermediul unor persoane publice – campania lui Puya mi s-a parut foarte ok din punctul asta de vedere.

    răspunde
  46. BLOGOMATE.RO

    Campnii fara rost, bani aruncati pe geam si cica munca pentru comunitate si pentru o societate mai buna. Bleaahhh!

    răspunde
  47. Anda

    Singura problema este ca, se ocupa de campanii din astea numai oameni care n’au idee ce inseamna. Cred ca….daca ar pune acolo un om care s’a drogat dar..printr’un miracol a scapat de ele acel om ar reusi sa’i faca pe tineri sa inteleaga care este motivul pentru care Trebuie sa stea departe de droguri. Eu cred ca, numai cineva care a trecut prin asta este capabil sa’i faca pe ceilalti sa inteleaga DE CE NU!!

    răspunde
  48. Anda

    In fine, traim in romania!!!

    răspunde
  49. Elena Ivan

    Chiar am vazut-o duminica in rond la Alba Iulia si pentru ca nu eram eu la volan, mi-am rupt gatul si am citit tot ce scria pe ea, din curiozitate bineinteles, sa vad ce le poate capul… cine citeste toata polologhia aia? Sa fim serios. Sunt de acord cu tine, arata-i ca e tampit, arata-i unde ajunge, fa-l fraier, idiot, prost… atinge-l cumva!

    răspunde
  50. Dragos

    alte 2 greseli? „cu culii” „printr-o furtuna de creier (mda, brainstorming) ale unor oameni”…furtuna…ale unor oameni…?:P

    răspunde
  51. Alexandra

    ma sczati, nu am apucat sa citesc comentariile…deh, de la ovarsta pierzi rabdarea si te grabesti sa raspunzi. sunt perfect de acord cu tine, cabral, problema se pune altfel, totusi. e adevarat ca o poza cu un narcoman in ultima faza va avea un efect asupra celor care sunt atrasi catre partea asta, dar trebuie sa te gandesti ca astfel de bannere vor fi expuse in locuri publice. da, pe acolo pe unde vom trece noi, liceeni, dependentii, dar si copiii, iar priveslistea nu e una placuta. imi aduc aminte ca in liceu fiind am vazut o astfel de poza si m-a bantuit multe nopti, inca ma ia cu friguri cand imi amintesc, iar eu eram deja majora, acum gandeste-te ce simte un copil de 5-10 ani cand vede asa o priveliste.

    de mici am fost bombardati cu imagini ale celor fara de intoarcere, stim ce inseamna drogurile, suntem cu totii constienti, ar trebui facut ceva cu imagine de rebel care ii atrage, cea de „culeanu” (permiteti sa citez).

    sa ai o zi faina si multumim pentru tot ce faci sa fie mai bine :)

    răspunde
  52. cabral

    @ Dragos – „culii” e persiflare.
    Dar cu second part esti pe drumul cel bun.
    A treia?

    răspunde
  53. cabral

    @ Alexandra – poate sunt eu dezechilibrat, nu zic nu, dar mai bine cu nopti bantuite de un nenea cu cearcane si ochii tulburi decat sa ajunga cu siringa in vena.
    Ce zici?

    răspunde
  54. Anca B.

    Chestiile astea facute de-a lelea ne strica pe noi. Spre exemplu, Politia Romana trimite un comunicat referitor la preventia impotriva fraudelor pe internet la cineva, care cineva trebuie sa faca un articol despre chestia asta, in folosul comunitatii, bineinteles. Si scrie acolo, printre altele, sa verifici cine este proprietarul site-ului,. Da nu iti spune CUM sa verifici,ca nu pe toate site-urile exista date de contact, asa ca omu’ habar n-are ca exista WHOIS sau alte chestii de genul. Oricum ideea e ca in fiecare zi ma lovesc de chestii facute pentru ca trebuie, si atat. Si ce ma supara cel mai tare e ca omului i se pare perfect normal sa faca un lucru de mantuiala, ideea e sa mergi la servici si sa freci menta cat poti de tare ca sa treaca timpul mai repede, sa pleci acasa. Ziceti si voi ce viata e asta?

    răspunde
  55. Cetateanu' Turmentat

    E de porc!!! Si in primul rand e agentia care a facut asa ceva. E cea mai mare tampenie sa pui in header partenerii/sponsorii! In header trebuie sa fie mesajul, ala trebuie sa primeze pentru ca e esential pentru campanie si trebuie vazut primul. Dar poate e reclama la sponsori/parteneri si nu ne-am prins noi…

    răspunde
  56. James Crissilv

    Noi incercam sa ne adaptam limbajul astfel incat sa fie cat mai bine inteles de cei carora vrem sa ne adresam, dar atunci cand „Viciul” li s-a adresat ce limbaj a folosit…? Ar trebui sa folosim si noi acelasi limbaj atata vreme cat precedentul a fost creat.
    O zi minunata iti doresc

    răspunde
  57. Mihai

    Chiar si asa, macar in Bucuresti,timid ce-i drept si poate uneori neinspirat, se misca ceva-ceva..dar in provincie..nothing..

    răspunde
  58. Alexandra

    oh, Doamne, sper ca nu te-ai suparat. imi pare rau, nu am vrut sa supar sau sa jignesc pe nimeni :). ma gandeam doar ca, in calitate de informatie, adolescentii o detin, stiu cat sunt de periculoase si care poate fi finalul…

    stiu, am o propunere. O idee buna, dupa parerea mea, ar fi ca in orele de dirigentie (de la liceu) sa existe o vizita in cadrul unui centru de dezintoxicare. in acest fel sa aiba contact direct cu cei afectati, sa auda chiar din gura lor ce inseamna sa fii dependent si mai ales sa vada care sunt rezultatele. ca nu e asa de „cul” sa te droghezi, intr-un final.

    o poza interesanta a fost publicata de bravo acum multi ani, camd 6 sau 7 la numar, in cadrul unui articol despre o domnisoara care a murit de supradoza, 2 treimi din corpul ei era vanat pentru ca tot sangele de coagulase. asta a fost cea mai socanta imagine, motiv pentru care am fugit mereu de orice fel de viciu :)

    răspunde
  59. artistu

    Pe aia nu ii intereseaza sa comunice cu oamenii reali, pentru ca li se apre ca ei ieste „ZEI” si noi prostii care ar trebui sa ii ascultam orbeste. Insa mi-e frica de clipa cand ON-LINE-ul va lua avanat si lumea va prefera sa adune 2-3 bloggeri cu imaginatie si sa ii puna sa faca tot felul de campanii. Atunci vreau sa le vad moacele mirate!
    (Virgula nu are ce cauta aici:…primarii si gropile, si depresia…)

    răspunde
  60. zaq

    noi, avem tineri deja putreziti. Oare cine este de vina? Cred ca ar fi bine sa educam mai intai bunicii, parintii, profesorii, etc.
    Poate cei care gandesc o campanie cunosc ,,limbajul tinerilor”, dar au si ei supervizori ca nu stiu decat limbajul prostului gust.

    răspunde
  61. roxana

    ana are mere… stricate :)))))

    răspunde
  62. Dragos

    nu m-am referit la cuvantul „culii” ci la formularea „CU CUlii…” care suna…sa zicem funny
    inca una: „despre ce-i vorba” ar fi despre ce este (eventual e) vorba…

    răspunde
  63. Mihai T

    campania cu STOP ACCIDENTELOR mi s.a parut cea mai buna de foarte mult timp.

    nu ma refer la panourile alea verzi cretine cu Stop! Viata are prioritate, ci la reclamele alea cu gagici bune pe masini scumpe si care nu aveau un picior, o mana, arse pe fata, etc.

    răspunde
  64. Dragos

    @Alexandra „stiu, am o propunere. O idee buna, dupa parerea mea, ar fi ca in orele de dirigentie (de la liceu) sa existe o vizita in cadrul unui centru de dezintoxicare. in acest fel sa aiba contact direct cu cei afectati, sa auda chiar din gura lor ce inseamna sa fii dependent si mai ales sa vada care sunt rezultatele” am sa te contrazic aici…spitalul nu e muzeu…nu se merge cu clasa de manuta cate 2 ca sa vezi oameni suferind…nu-ti doresc sa vezi cum arata un dependend tinut fortat intr-un spital de profil mai ales in primele zile cand nu-si poate lua doza.

    răspunde
  65. betday

    cand e vorba de dependente e greu oricum. de fapt printurile astea nu-s pentru cei deja dependenti. ca ei nu le vad niciodata. sunt preventive

    răspunde
  66. bored

    Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines…

    Drogurile strica familia, cariera, fericirea, sanatatea…

    Ce plagiatori ieftini! Macar daca foloseau ideea respectiva intr-un mod mai eficace. Oricum as putea sa ii informez pe plagiatori ca pustanii de azi habar nu au de Trainspotting (ma rog, nu chiar toti). Panoul e doar o gluma buna, eu am ras de era sa dau cu masina intr-un troleibuz ieri. Ceva socant la tv ar fi mult mai eficient. Idei sunt, oameni nu prea avem. Decat sa fi copiat Trainspotting mai bine am folosi idei cu impact mult mai puternic. Videoul Wrong de Depeche, Hollywood whore de Paparoach, ceva de genul asta agresiv si care da si de gandit in acelasi timp ar trebui folosit. Dar asa cum zicea cineva mai sus, atata timp cat campania e facuta de niste corporatisti care habar nu au de fenomen si pentru care cea mai „tare” experienta „high” a fost betia aia de la timbildingu din Poiana, nu o sa iasa nimic din vrajelile astea. Apropo de tv (sic…!) Am vazut emisiunea ta de aseara. Mai scoate din lautari si bamboouri si mai zi de droguri ca astia mici, 15-18 ani mai ales fete, se uita la emisiunea ta. Fa tu ceva daca panourile sunt de keke. Tu chiar ai putea.

    răspunde
  67. bored

    Aaa… si scrie de filmele alea ca sa avem ce barfi… ;-)

    răspunde
  68. brylu

    nu stiu daca mai prinde la tineret povestea cu speriatul. ei au vazut, la viata lor, mai multe orori decat noi, care am crescut fara nimic si, din cauza asta, nici nu stim nimic. eu n-am vazut pana acum niciun om care sa isi injecteze droguri. dar pot sa fac pariu ca majoritatea tinerilor carora li se adreseaza o campanie de genul asta au vazut. si pe ei nu-i mai sperie. nu stiu… e o parere.

    răspunde
  69. bored

    Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines…

    Drogurile strica familia, cariera, fericirea, sanatatea…

    Ce plagiatori ieftini! Macar daca foloseau ideea respectiva intr-un mod mai eficace. Oricum as putea sa ii informez pe plagiatori ca pustanii de azi habar nu au de Trainspotting (ma rog, nu chiar toti). Panoul e doar o gluma buna, eu am ras de era sa dau cu masina intr-un troleibuz ieri. Ceva socant la tv ar fi mult mai eficient. Idei sunt, oameni nu prea avem. Decat sa fi copiat Trainspotting mai bine am folosi idei cu impact mult mai puternic. Videoul Wrong de Depeche, Hollywood whore de Paparoach, ceva de genul asta agresiv si care da si de gandit in acelasi timp ar trebui folosit. Dar asa cum zicea cineva mai sus, atata timp cat campania e facuta de niste corporatisti care habar nu au de fenomen si pentru care cea mai „tare” experienta „high” a fost betia aia de la timbildingu din Poiana, nu o sa iasa nimic din vrajelile astea cu panourile.

    răspunde
  70. Joaninha

    Am vazut panoul ieri sau alataieri si pe langa faptul ca mi s-a parut ca imaginea e foarte soft in raport cu ce ar trebui sa transmita, m-am gandit ca si multe din notiunile alea insirate mai jos sunt doar cuvinte goale pentru unii care abia acum pasesc in viata, n-au sens cu adevarat, nu au semnificatii.

    răspunde
  71. Anca B.

    Si mai era campania aia cu centura de siguranta, in care parintii impreuna cu fetita lor mergeau cu masina, ei stateau in fata cu centura pusa, ea se juca in spatele lor, fara centura, si la o frana brusca, fetita zboara prin parbriz. Dura, dar macar asa ceva te mai trezeste la realitate.

    răspunde
  72. Paul Dimulescu

    Sincer, eu prefer poza cu marul. Daca ar fi imaginile propuse de Cabral, cu vene supurande etc, arfi si babe ofuscate de mesajul vizual extrem de socant. Si-ar avea dreptate, ca bietele de ele n-au vazut droguri decat in „BD la munte si la mare”. Prafuri pentru mama-mare, cu regretatul Puiu Calinescu..

    Mi-e mila de ele. Si daca nu mai avem respect pentru batrani.. cine sa aiba, doamne fereste?!?!

    răspunde
  73. trubadurul
    trubadurul

    Deocamdata oamenii privesc drogurile ca pe o poveste despre care au auzit vorbindu-se la TV. Exact ca si criza. Cand vor fi direct afectati va fi altceva. Numai ca atunci e tarziu si mult mai greu de remediat ceva (atunci cand devine un fenomen de masa cu consecinte cat se poate de palpabile).
    Un subiect bun asta. Din pacate nu cred ca rezolvam ceva comentand. Banii se cheltuie aiurea ca si cu brandingul de tara. In loc sa rezolvam esentza problemei (servicii turistice f. slabe la preturi destul de mari), noi incepem cu brandul de tara. Adica un ambalaj mare plin de …. intuneric.

    răspunde
  74. Ionut

    am vazut si mai urate! :))

    răspunde
  75. greyhound

    cateva precizari…
    1.nu e vorba de o campanie ANA ci una dusa de primarul sectorului 4 consiliat de nishte indivizi iresponsabili care doresc sa vanda primariei niste teste neomologate de autoritatile romane ( ANA s-a opus testarii copiilor in scolile din sectorul 4…)

    2. cu cele bune realizate sau cu cele rele nerealizate inca, de ieri 16.03.2009, ANA NU MAI EXISTA…( desfiintata de nishte minti de militieni care au primit ordin sa reduca cu 20%din personalul din administratie … si l-au redus). 5 ani de munca azvarliti pe apa sambetei…

    Cu stima si multumiri pentru ajutorul constant acordat luptei antidrog domnule Cabral.

    răspunde
  76. cabral

    @ trubadurul – dap, cred ca ai dreptate, criza si drigurile sunt la televizor pana cand ajung in viata omului.
    Si de la o „chestie” se transforma intr-o problema. Si de-abia atunci cauti solutii…

    @ Ionut – intotdeauna e loc de mai rau…

    @ Dragos – nope, aia cu culii e bine. Altceva… :p

    răspunde
  77. popescul

    eu l-as fi pus pe unul la morga cu o seringa in vena…

    răspunde
  78. cabral

    @ greyhound – azi am oprit special langa banner-ul ala ca sa vad care sunt initiatorii/sustinatorii campaniei… si da, ANA nu apare.
    Dar, avand in vedere ca am vazut bannerele in Sectorul 3 cred ca mai degraba e vorba de Primaria Sectorului 3 decat de alt sector.

    Faptul ca ANA s-a desfiintat… ma lasa insa mut! Si preia cineva tot ceea ce facea ANA sau se arunca la gunoi toata munca?! Ce-o fi frate in mintea lor?! Ca in fund stim ce e… durere!

    Cat despre ajutor… nu fac destul dar nici nu am cum / stiu cum as putea sa fac mai mult.
    M-am chinuit sa ma documentez pe tema asta de mi-au iesit ochii din cap, am tradus fel de fel de pagini web, am cotrobait si… nu prea sunt multumit.
    Ca sa nu spun ca materiale in limba romana… lipsa-pauza-gaura-ioc!

    răspunde
  79. cabral

    @ popescul – auzi, din astea cateva comentarii deja s-au strans cateva idei de 10 ori mai bune decat marul lor injectat si alea cateva vorbe goale…

    răspunde
  80. cabral
  81. denisse

    nu mi se pare cea mai buna campanie anti-drog,dar au totusi un impact vizual destul de puternic,nu poti trece pe langa un astfel de „banner” fara sa arunci un ochi. dupa parerea mea,ar trebui incercata o campanie asemanatoare celei „It doesn’t happen here, but now!” (http://www.frederiksamuel.com/blog/images/aiout3.jpg)iar in imagini sa fie dependetnti in sevraj,sau alte fotografii de genul. Este putin cam violenta ce-i drept, dar te face sa constientizezi care sunt urmarile consumului de droguri, si ca poti ajunge si tu in situatia respectiva.

    răspunde
  82. Teo

    Scopul campaniilor, din punctul de vedere al firmelor care le concep, este să scoată bani.

    E treaba idioţilor care le comandă să gândească in perspectivă şi să vadă dacă mesajul X are şanse reale să pună-n mişcare rotiţele din capul cuiva. Şi, cum ei sunt mulţumiţi ca mai fac o campanie şi că nu poate spune nimeni că stau cu mâinile-n sân, n-are nimeni motive să fie nemulţumit. Nici măcar dealer-ul de la colţul străzii, care râde şi cu fundul de campaniile astea.

    răspunde
  83. Uca
  84. raluca

    probabil ca inca li se pare ca un mar viermuit e destul de sugestiv pentru publicul larg, si imaginile explicite nu-si au rostul decat pe pachetele de tigari sau in programele interzise minorilor. e dragut cum se gandesc ei la modul in care ar putea leza mintea pura si inocenta a copiilor. a copiilor pe care vor sa-i dezvete de ceva heroina.
    si apropo de desconsiderarea target-ului de audienta in momentul in care faci o campanie publicitara, vezi si campania radio romania actualitati din toamna, de la metrou (cea cu „ne plac toate piesele de la radio. mai ales daca sunt de teatru”). un radio care se adresa unui public intelectual (e discutabil ce inseamna asta totusi) si care radio are o audienta mult mai larga totusi, nu doar formata din intelectuali. deci vroiau sa devina de nisa?

    răspunde
  85. buffl1tzy

    nu am citit tot ce a fost scris aici….cabral,ai mare dreptate.trebuie sa arati realitatea ca sa ii faci sa se trezeasca.cu toate ca odata ce ai ajuns la injectabil,treci usor pe langa chestiile astea,pentru ca si tu esti asa,invinetit din cauza drogurilor si cu cearcane pana la genunchi,insa nu iti mai pasa de asta…

    si nu toate campaniile asta sunt facute de pomana,la liceul meu de exemplul anul asta au fost deja 2 asociatii care au prezentat destul de bine efectele drogurilor…in una din campanii au fost prezentate filmulete cu cei care se dorgau si isi povesteau viata,dupa care au fost spuse povesti pe care le stiam prea bine8-|
    iar la a doua campanie a fost o discutie intre cativa oficiali,multi elevi soi o casa de cultura plina.si eu zic ca a ajutat.
    nu toate sunt „de pomana”.acum in liceul meu se mai desfasoara o campanie cu esee sau filme de scurt metraj facute de elevicu mesaje anti-drog.si cred ca asta e cel mai important.acestea sunt cele mai aproape de realitate..pentru ca in ziua de azi dorgurile sunt mult prea accesibile,pe aici cel putin….
    ideea e ca liceul meu chiar se ocupa de problema asta.
    ar fi bine daca ar fi asa in mai multe locuri.

    răspunde
  86. kriss

    totul ma duce cu gandul ca pt unii, banner-ul este inca o chestie bifata p o lista de multe alte lucruri pe kre vor sa le faca. in tara asta totul se trateaza superficial, ceea ce este foarte grav. sunt revoltata pentru faptul ca intr-un singur an de exemplu, cred ca numar pe degete actiuni anti-drog. mi`ar placea sa ajut intr`un fel, sa promovez o campanie sau ceva de genu`, pacat ca majoritatea e interesata de orice altceva kre sa atraga dupa sine bani multi pentru ei, decat sa faca si ceva bun pentru niste oameni care trebuie ajutati.

    răspunde
  87. Nicu

    Cabral..eu fac parte dintr-o generatie in care cea mai tare combinatie era votca cu diazepam. Iarba aparuse, dar deja eram pe la facultate (cu ceva minte se presupune).Viata nu pot sa o simt in ritmul si felul in care-o simt astia de acum, dar nu-mi trebuie 5 capete sa gandesc ca o campanie nu e deajuns. Pe langa campanie trebuiesc adunati oameni care sa simta in felul ala. Oameni care asemni alora de la GreenPeace sa se „lege cu lanturi” de idealul lor….si nu cred ca idealul trebuie sa fie eradicarea drogurilor ci diminuare cat se poate a numarului de consumatori. Ar fi extraordinar sa-i faci pe aia mici sa inteleaga ca drogurile inseamna moarte, deacat sa lupti pentru niste cauze care sunt poate pierdute. Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar decat sa pierzi sute printre degete in lupta de aducere a unora pe calea cea buna mai bine lupti sa-i faci pe astia care nu au incercat ca mai bine merg la echipa de fotbal.Mie „Puiul” de Al.Bratescu Voinesti mi se pare cel mai bun exemplu

    răspunde
  88. Laura

    Ideea cu marul…PENALA! Ideea pozelor in care reflecta realitatea…merge, dar cine se incumeta sa puna asa ceva intr-un loc public? Plus ca poate nici nu tine…ca si faza cu tigarile, au pus si aia niste poze scarboase acolo…cui nu-i place poza, intoarce pachetul pe cealalta parte si fumeaza in continuare!

    răspunde
  89. biliard

    Campaniile in rromania is de tot rasu …

    răspunde
  90. Pingback: Vânt de primăvară - II « Ioan Usca

  91. D0D0

    SO,

    SPUNE INEVA MAI SUS CA ACESTE CAMPANII SUNT FACUT DE ” niste corporatisti care habar nu au de fenomen si pentru care cea mai “tare” experienta “high” a fost betia aia de la timbildingu din Poiana” !!!! WROOONG !!! ACESTE CAMPANII SUNT FACUTE DE NISTE UNII CARE CONSUME DROGURI FRECVENT (IARBA, HASIS SI OCAZIONAL NISTE PILLS).
    O SPUN IN CUNOSTINTZA DE CAUZA , II STIU II CUNOSC.PROBLEMA ESTE ALTA , CUM AR PUTEA EI SA SCREAMA O CAMPANIE CREDIBILA IN CONDITIILE IN CARE TAMAN EI BAGA ACESTE LUCRURI P NAS, GURA ETC
    DROGURILE NU INSEAMA DOAR HEROINA, ASTA ESTE DOAR CAPATUL FIRULUI CARE DA ESTE CEL MAI SOCANT SI PE CARE SE INSISTA.
    MI SE PARE STUPID SA DAI O ASTFEL DE CAMPANIE P MANA UNORA CARE CONSIDERA ACESTE DROGURI „LIGHT” ,SI CARE SUNT CONVINSA CA AU MUNCIT LA ACEST AFISH CU UN JOINT IN SCRUMIERA.

    răspunde
  92. Maddy

    sau da`le o doza de hero si dupa ce vomeaza 2 zile si se simt ca naiba probabil 90% nu o sa mai puna mana in viata lor pe asa ceva.

    răspunde
  93. bored

    @dodo
    sigur? asta consuma ocazional? pills? de care pills? efes sau bergenbier? si de ce doar pills? poate au bani si de cocaina. daca o faceau niste potheazi iesea naibi un afis mai acatarii. ma rog fiecare este liber sa creada ce vrea.

    răspunde
  94. Io

    „there’s no such thing as an old junkie” – o campanie interesanta facuta de un centru de dezintoxicare din Irlanda. Uite aici niste postere si descrierea campaniei: http://zero-zed.blogspot.com/2007/11/if-you-wanna-ride-dont-ride-white-horse.html

    răspunde
  95. D0D0

    @bored Hai ca ai inteles ce am vrut sa zic nu o mai da de gard asha cu PILLS :d
    mai toti avem niste cunostinte minime de lb engleza, so relax!
    Si referitor la „ocazional” poate ca ai dreptate, frecventza este posibil sa fie alta, nu bag mana in foc pentru asta ca ma ard.
    Cocaina, n-ai inteles , dar nu este pentru nasul lor si nu neaparat din cauza banilor ci mai degraba a stilului.Nu se pupa cu trendul „boem” p care majoritatea „artstilor in d-ale publicitatii” il afiseaza.Iarba si hasis-ul este mult mai la indemana si evident mai cheap.

    răspunde
  96. high0ctane
    high0ctane

    Offtopic: fratilor, voi aveti ceva cu parantezele.Scz dar trebuia sa mentionez…

    răspunde
  97. high0ctane
    high0ctane

    Si ca sa adaug si ceva in context…decat sa imi tai venele mai bine mi le intep, asta ca sa citez pe niste domni cu initiativa…asa poate creativitatea ne va oferi iluzii placute care amelioreaza ostilitatea realitatii in care traim….sau nu.La urma urmei fiecare face ce vrea cu viata,si-asa e de tot rahatul!

    răspunde
  98. Pingback: cabral.ro » Antidrog. Mere stricate si imagine.

  99. alexsay

    „drogurile strica tot”…=))) eu in afisu asta inteleg cu totul altceva…gen „drogurile strica…mere” eu vad doar un mar acolo nu vad acel „tot” de care se vorbeste. DECI COPII numai mancati mere „merele sunt stricate” precum si in afis :)))

    răspunde
  100. alexsay

    si inca ceva…bai nu sa gandit nimeni sa taie cuvantul „tot” si sa inlocuiasca cu „mere” ca sa iasa ceva okey…JOS CU MERELE STRICATEEEE \:D/ :-q

    răspunde
  101. Pingback: De ce campaniile antidrog sunt degeaba. – cabral.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.