Sari la conținut

Portul Constanta, orele 23:00, nici tipenie de om. Oprim la poarta si platim intrarea. Eram flancati de frati, Mihai in fata si Gabi in spate, zambeau catre noi parca intrebatori, nu stiau daca ne va impresiona incursiunea sau nu.

Eu mai fusesem in port, nu simteam nicio furnicatura insa ma bucuram pentru ceilalti din masina, stiam ca le va placea.

Dupa ce-am trecut de poarta am luat-o frumos la stanga. Am ridicat o spranceana, incolo nu fusesem niciodata. Si-am mers. Dupa cateva sute de metri ne-am trezit pe un drum betonat, de o banda pe sens, strajuit pe stanga de stabilopozi. Asta trebuie sa fie digul ala care se vede de le Cazinoul din Constanta, mi-am zis. Asa era. Insa nu mi-am inchipuit niciodata cat e de lung. Si nici cat intra in mare.

Am mers cativa kilometri, am inteles ca in jur de 8. In mare. Nu ne-am dat seama de cat de departe eram decat atunci cand am scos telefonul si-am pornit navigatia…

Hait, la asta nu m-am asteptat! Suntem departe rau, suntem in larg! Si-am ridicat atunci ochii si parca ne-am trezit din somn… Constanta era undeva departe in urma noastra, toata luminite si veselie, o priveam muti.

In spate beton, in celelalte parti doar mare. Si liniste.

Un loc tare frumos, pe care merita sa-l vizitezi macar o data. Stiu, cei din Constanta gasesc motiv de mustacit in asta, insa daca nu esti de-acolo si n-ai fost niciodata pe Digul de Nord (sau Digul de Larg)… sfatul meu este sa mergi cel putin de doua ori: o data ziua, o data noaptea.

39 comentarii despre "Digul de Nord, Constanta."
  1. OanaS

    Si poate oricine sa intre in port, la orice ora? Adica e si pentru vizitatori? M-ar incanta si pe mine o excursie pe dig. Am fost acum ceva timp in port, cand a fost fregata Amerigo Vespucci dar cred ca privelistea de pe dig e muuult mai interesanta.

    răspunde
  2. Stoica Andrei
    Stoica Andrei

    Pont : du`te pe digul ala cand e vreme furtunoasa…sa vezi cum arata marea in larg pe timp de furtuna si cat de mic te simti.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Daca e prea furtunoasa am inteles ca te cam distrezi cu dusuri naturale… :)

    • ketherius

      Daca e prea furtunoasa si nu esti venit cu tancu’, e posibil sa te ia valu’ la propriu.

    • Cabral Ibacka

      Am inteles ca acum multi ani a fost un accident naval mai mare, cei din Constanta stiu, digul a fost strapuns de un vapor. Au trimis un tanc sa salveze oamenii… tancul s-a intors dupa ce aproape a fost aruncat in apa de valurile care izbeau si sareau peste zid. Am inteles ca au murit atunci cateva zeci de marinari…

    • ketherius

      Nu cred ca a fost strapuns. Doua vapoare au fost prinse de furtuna in larg, motoarele nu functionau si au naufragiat; cred ca unul chiar s-a lovit de dig. Fiind ianuarie ai durand cateva ore pana a ajuns tancul acolo, nu au mai gasit vii decat vreo doi marinari; 50 sau 52 au murit atunci.

    • Cabral Ibacka

      cred ca vorbim despre acelasi accident. Din cate stiu au murit 52, dar digul a fost strapuns complet de vaporul care era impins in dig de catre valuri.
      In sfarsit, cert e ca si tancul a fost depasit…

  3. stefi
  4. pejte

    Pare absolut superb, dar ma intreb daca astfel de informatii trebuie impartasite cu publicul larg ;)

    răspunde
  5. Mariciu

    Am trecut în carnețel informația asta! Mulțam!

    Poze n-ai făcut?

    răspunde
  6. alina

    De poze voiam sa-ntreb si eu…macar una, n-ai?:)
    Eu nici nu stiam de digul asta, dar cu urmatoarea vizita-n Constanta sper sa vizez si asta!

    răspunde
  7. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Probabil postu asta l-ar fi ajutat pe Tociu daca-l scriai mai devreme :D

    răspunde
  8. Thomas

    Da’ biletu’ ? Cat e biletu’ ? :)

    răspunde
  9. Gabi
  10. Oana

    Buna, aici o constanteanca, ce-i drept cu buletin de Buc de vre’o 4 ani:)… Ti’am admirat poza d pe navigare si spre rusinea mea nu știam despre acest dig, cu siguranță nu este deschis publicului larg, altfel îl făcea Mazăre obiectiv turistic:))… Abia astept sa ajung in weekend in cta si sa merg acolo… Îți scriu feedback daca putem intra ai ziua!! Zi frumoasa all!

    răspunde
  11. lp

    Omul a fost la 11 noaptea. Cum credeti ca ar fi iesit pozele?

    răspunde
  12. Cristian

    Banuiesc ca este digul dinspre dana 0 ,Cuibul Reginei..etc…Descris de tine ,e altfel:) Eu parca nu l-am vazut cu ochii astia,desi sunt constantean…ex-path..

    răspunde
  13. Marius

    Mergi pe dig la rasarit….sa vezi atunci priveliste :)

    răspunde
  14. Cristian

    Reprezentanţii Casei Regale din România şi-au construit reşedinţele la Marea Neagră, unde se relaxau şi socializau. Regina Elisabeta de Neuwied şi-a ridicat refugiul la capătul digului, în Dana 0.
    „Cuibul reginei” era o casă mică, în formă de vapor, în care stătea vara. Regele Carol I locuia la reşedinţa din oraş, dar o vizita pe regina Elisabeta de Neuwied, care stătea de multe ori numai cu gărzile de onoare. Locul preferat al familiei regale se dă în folosinţă în jurul anului 1911. Clădirea avea la parter un loc în care stăteau gărzile. La etaj erau un salon de primire, dormitorul şi câteva camere. În plus, a fost proiectată o terasă foarte frumoasă deasupra mării, de unde regina, mai ales către bătrâneţe, îmbrăcată în alb, cu părul lung şi alb, ura vapoarelor care plecau în larg „Drum bun!” şi „Noroc!”. În apropierea „Cuibului Reginei” s-a construit Farul Carol I, dat în folosinţă în 1913. În ianuarie 1927, „Cuibul” a fost devastat de un puternic incendiu. În anii ’60, atunci când s-a pus problema extinderii digului şi construirii căii ferate, aproape jumătate din clădire a fost demolată. S-a modificat întreaga zonă a portului, iar pavilionul din port a suferit modificări importante. Doar până în anii ’45-’46 s-a păstrat ce era original în reşedinţă. În perioada comunismului, „Cuibul” ajunge să fie magazie pentru depozitarea materialelor de construcţie. În 1996 a fost inaugurată forma actuală a clădirii, o copie relativ fidelă. Nivelul a fost înălţat. S-a păstrat poziţia clădirii care conduce şi acum vizitatorul către vechiul Far. Terasele nu mai sunt atât de ample precum odinioară şi nu mai au copertine. În plus, lipseşte pontonul din lemn. Cea mai importantă vizită la „Cuibul” Elisabetei a fost a ţarului Rusiei, Nicolae al II-lea, în iunie 1914.

    Cine a fost regina Elisabeta de Neuwied

    Elisabeta de Neuwied (cunoscută ca Regina Elisabeta a României) a fost întâia regină a României, soţia lui Carol I Hohenzollern – Sigmaringen, primul rege român din renumita dinastie germană Hohenzollern, a fost o patroană a artelor, fondatoare a unor instituţii caritabile, poetă, eseistă şi scriitoare. Maiestatea sa este de asemenea cunoscută sub numele de Principesa Elisabeth von Wied, ca patroană a artelor adoptase pseudonimul Carmen Sylva, iar ca fondatoare de instituţii caritabile a fost supranumită de oamenii din popor „Mama răniţilor”.

    „Ziua ” de Constanta – Nicoleta Baciu

    răspunde
  15. mango2000

    Trebe sa vad asta!

    răspunde
  16. Dan

    Felicitari, tocma ai transformat un loc retras stiut de putini intr-o autostrada de melteni care o sa isi grohaie satisfactia aruncand shaworme in mare.

    răspunde
  17. Andrei

    Este singurul loc din Romania unde soarele apune in mare. Si sa prinzi si o zi cu delfinii care se joaca in reflexia soarelui… ma bucur ca ati descoperit locul ala. Nu multa lume stie ca in constanta exista asa ceva.

    răspunde
  18. Pingback: Povestea trista a unui german care s-a izbit cu iahtul de stanci. – cabral.ro

  19. Pingback: Două din weekend @ Mariciu.ro

  20. Mihai

    Am de gand la vara sa fac o plimbare cu caiacul de-a lungul litoralului. Si pentru ca as prefera sa plec de la Vama Veche si sa ajung la Sulina de-a lungul litoralului, ma intreb daca nu ar fi vreo problema legata de traversarea intrarii in porturi si pastrarea unei distante mici fata de dig. Sa nu ma trezesc ca vine careva peste mine ca nu am voie in zona aia. Nu am de gand sa intru in port, ci sa trec pe langa port.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Salut!
      In primul rand s-ar putea sa fie mai bine sa mergi in sens invers, de la nord la sud. Poate spun o prostie dar cred ca ra fi bine sa verifici curentii si vanturile inainte sa te pui la drum.

      Apoi, legat de traversarea senalului navigabil cu ambarcatiune fara motor… nu stiu ce sa-ti spun din punct de vedere legal. Inainte sa te aventurezi verifica legislatia.
      Din punct de vedere putirinta… cred ca se poate, mai ales ca ma gandesc ca daca te apuci de drumul asta il faci dupa antrenamente serioase…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.