Diferența dintre genial și imbecil într-un singur pas.

În vânzări totul este permis, îmi explicau acum vreo 18 ani la cursul de vânzări în asigurări, când mă pregăteam de primul meu job de lungă durată.

Ca să vinzi aveai voie, erai sfătuit, erai împins să faci orice. Evident că acest orice se limita la ce te ducea pe tine inima să faci, evident, dar în teorie… the sky was the limit pe vremea aia.

Între timp s-a întâmplat ceva foarte nasol pentru acest orice. S-a inventat internetul și-apoi Social Media. Să vinzi acum fără PR și imagine este ca si când apari în pragul casei cu fosta iubită de mână, spunându-i nevestei De azi va sta cu noi!. Insucces complet. Și circ.

Circul de care acum beneficiază niște domni și doamne care se ocupă de vânzarea și promovarea unor teste pentru boli venerice (o treabă bună în condiții normale).

Ce-au făcut ei? S-au folosit de povestea cu Mihai Eminescu și bolile venerice și i-au folosit imaginea la promovarea propriului produs.

eminescu bts

Desigur, tot buzz-ul negativ a ajutat și la promovarea produsului în sine. Dar după ce umpli de căcat și ridicol un produs… o să te umpli de scârbă de fiecare dată când vei povesti unde lucrezi, ce faci și ce vinzi.

Doru PanaitescuRuxaTvdeceIonut OpreaSorin TudorAlex Tunaru au scris despre asta. Și alții, sper, o să scrie.

Poate prin urecheli susținute să nu mai vedem campanii de genul ăsta.

Apropos, în wiki despre el scrie asta:

Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici) (n. 15 ianuarie 1850Botoșani – d. 15 iunie 1889București) a fost un poetprozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română.

Oare ce-ar fi corect să scrie la pagina celui care a făcut campania asta de l-a folosit pe Mihai Eminescu? Hai cu idei…!

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • lotusull
    • 25.07.2014

    O reactie pe care mi-o doream:

    http://www.cultura.ro/articol/677

    răspunde-i
  • Ela
    • 25.07.2014

    Personal mai mult ma deranjeaza ca in Romania consumul mediu anual este de un prezervativ la un locuitor. Iti dai seama cate sarcini nedorite si oameni care se imbolnavesc anual?

    In plus, chiar azi discutam cu cineva de Nicolae Labis, care ar fi murit beat, calcat de tramvai, in timp ce alerga o fata. Discutia s-a invartit in jurul faptului ca uite ca si el tot om cu defecte era si uneori ne face bine sa ne amintim asta.

    Astfel ca desi nu imi place campania, in orice rau e si un bine.

    In inchiere o idee care ma macina si pe mine in ultima vreme: chiar daca simti ca trebuie sa faci cumva dreptate, comentand public un lucru negativ ii dai acestui mai multa putere decat ar merita sa aiba. In loc sa luptam “impotriva”, sa gasim acel “pentru” care merita promovat. Cum ar fi o campanie pentru promovarea poetilor nationali.

    răspunde-i
  • Tzu
    • 24.07.2014

    Nu esti imbecil, te inteleg. Sunt convinsa ca-s destui idioti care te acuza de diverse iar pe net uneori multe sunt interpretabile. Noapte buna si tie…si sper ca te-a iertat “otrava” si nu dormi pe pres 🙂

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      Mai am mult până să mă ierte… și multe de tras de mine.
      În sfârșit, mă bucur că ai avut răbdare să citești și scuzele…

    răspunde-i
  • Tzu
    • 24.07.2014

    Urasc genul asta de promovare…hai sa facem ceva sa starneasca uimirea, dezamagirea si dezaprobarea poporului. toata lumea vorbeste despre asta siiiii…. uite cum aflam de existenta produsului Veneris fara sa dai prea multi bani pe reclame.

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      Eu nu suport proștii.
      Totuși, iată-te la mine pe blog, jignindu-mi sinceritatea și bunele intenții.
      Publicitatea de la mine de pe blog este ÎNTOTDEAUNA marcată.
      Prostia unora de ajung să comenteze aiurea pe aici este la fel de marcantă.

    răspunde-i
  • Vasile
    • 24.07.2014

    “Oare ce-ar fi corect să scrie la pagina celui care a făcut campania asta de l-a folosit pe Mihai Eminescu?”
    Simplu.
    Ca si-a facut si terminat cariera la Marcuta, fiind suspect de grave malformatii sifilitice.
    Ca a fost tratat cu tot dragul de un urmas al doctorului Sutu, doctor si el, cu specializarea coprologie.
    Ca a incercat, dupa aceasta campanie publicitara, sa-si ceara scuze poetului. Ajuns in cimitirul Bellu toti maidanezii din zona l-au fost tratat ca pe un copac in mijloc de desert.

    răspunde-i
  • Marius
    • 24.07.2014

    Natura lor comuna consta in faptul ca multi considera extraordinara sau geniala treba cu Eminescu prin prisma faptului ca va genera galagie multa, multe dezbateri iar prin asta marca respectiva are doar de castigat ( zic ei). Pe asta cred eu ca s-a bazat si treaba cu Microfonistii, sa creeze galagie multa, ce apoi sa fie folosita pentru lansarea emisiunii, atentia fiind clar captata.

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      Aha. Deci numitorul comun este că sunt amândouă chestii de PR.
      Bun.

    răspunde-i
  • Marius
    • 24.07.2014

    Cabral, ” orgoliul nestavilit al unor ego-uri chinuite de viata” era asteptat si de asteptat, pentru ca asa sunt oamenii, cu sentimente.
    Nu spun ca cele doua chestii sunt pe acelasi palier, doar ca sunt de aceeasi natura. Esti prea implicat sa sa iti dai seama, poate. Cand iesi in media cu ceva, chiar daca el este considerat intern ca Teasing, nu poti sa spui ” Ego-uri care nu știau ce facem noi dar s-au simțit obligate să-și spună părerea. Chiar dacă nu-i întrebase nimeni nimic.” . Cand spui ceva in media, de fapt ii intrebi pe toti despre asta si ii indemni indirect sau direct sa isi spuna parerea, pentru ca asta era Teasing-ul de fapt…

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      În primul rând, ce-am amendat eu era acel apropo. Apropo la ce, când vorbim de două lucruri diferite?
      Cum crezi tu că e în media și cum crezi tu că funcționează ea… e treaba ta. Dacă tu crezi că în media o afirmație e o întrebare… așa să-i rămână numele. Eu am 16 ani cu media, tu poate ai mai mulți cu ea, poate o înțelegi mai bine.

      Ce ți-am spus eu era simplu: vrei să faci un paralelism între două povești care nu au legătură.
      Acum ai venit și-ai spus ”nu spun ca cele doua chestii sunt pe acelasi palier, doar ca sunt de aceeasi natura.”.
      :)) Ce?!
      Deci nu-s de la același palier dar stau la aceeași scară de bloc, eh? :))
      Nu stau, Marius, nici măcar în același cartier.
      În timp ce Microfoniștii s-a bazat pe un luat la mișto și-o necăjeală în care amândouă părțile implicate conștient și afișat și-au dat acordul, aici vorbim despre folosirea imaginii cuiva, despre defăimarea imaginii unei părți care nu și-a dat acordul pentru așa ceva.
      Și pentru asta există opinia publică.

    răspunde-i
  • Marius
    • 24.07.2014

    Salutare,
    Apropo de vanzari, marketing… Eu stiu o ciondaneala falsa dar prezentata serios intre oamenii de radio si cei de televiziune de la un trust, ce pana la urma s-a dovedit a fi o campanie de promovare a unei emisiuni. Doar ca intre timp a generat n postari pe bloguri, mii de comentarii si multe sentimente pozitive si negative. Si emisiunea s-a lansat cu succes…..

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      Apropo… de ce?
      Noi aici vorbim despre un poet național și despre folosirea lui complet aiurea.
      Tu vorbești despre un teasing transformat de băgătorii de seamă în campanie.
      Promovarea de la Microfoniștii a fost o necăjeală între noi, transformată în luptă de clasă de orgoliul nestăvilit al unor ego-uri chinuite de viață. Ego-uri care nu știau ce facem noi dar s-au simțit obligate să-și spună părerea. Chiar dacă nu-i întrebase nimeni nimic.
      Aici mai mulți oameni luăm atitudine față de, ceea ce spuneam și mai sus, folosirea incorectă a imaginii unui poet național.
      Deci… apropo de ce?

    răspunde-i
  • sorin
    • 24.07.2014

    asteptam urmatoarea reclama pt vreun medicament de tratat hemoroizii cu poza unui politician…..mi se pare firesc…:)))

    răspunde-i
  • Cronos
    • 24.07.2014

    Am inteles acum. Scuze. Programat sesiune intensiva de recapitulare a DEX-ului. In scurtele pauze de odihna tin aproape si biografia marelui poet (pentru a ma pastra in topic).

    • Cabral Ibacka
      • 24.07.2014

      Mă înclin.

    răspunde-i
  • Loading...