Daca ai putea, ce-ai schimba cu 20.000 U.S.D.?

Am fost ales sa fiu unul dintre cei 3 membri ai juriului unui concurs. Am acceptat mai ales datorita faptului ca premiul concursului consta in reusita unei schimbari in bine, nu intr-o agoniseala personala de moment a castigatorului.

Ideea mi-a suras pentru ca eu cred ca schimbarea sta in noi. Da, si in primarul care ar trebui sa faca una sau alta, si in politicianul care ar trebui sa miste niste lucruri care sa schimbe situatia in bine, si a controlorului RATB (ca tot vorbeam de controlori RATB abuzivi acum doua zile), schimbarea sta in toti.

Stiu ca e mai usor sa spui “Schimbati-va voi, faceti-va treaba si-atunci o sa mi-o fac si eu.” dar asta nu este decat o delasare reciproca, nu e o cale de a reusi ceva.

De-aia au unii succes, ca nu stau pe fundul lor si se apuca sa faca ceva.

Asta cred ca ne-ar salva si pe noi, schimbarea carea pleaca de la cel mic si merge catre cel mare.

Concursul despre care zic vrea sa finanteze un proiect intru schimbare si asta trebuie sa alegem noi, proiectul care cu cei 20.000 dolari americani premiu poate schimba ceva in bine. Ca e vorba de gradina interioara a blocului, de cutiile postale, de trotuarul strazii pe care stai sau de geamurile liceului… nu exista limitari in lumea ideilor!

Nici nu trebuie vreun mare proiect, nu ai nevoie de specialisti (arhitecti, ingineri), trebuie doar sa ai o idee buna si s-o prezinti bine. Si daca proiectul tau va fi ales… ei bine, vei avea finantarea care sa sustina posibilii specialisti necesari.

Pepsi organizeaza concursul asta, Pepsi Refresh – Da un refresh vietii tale urbane!, si noi il jurizam (noi fiind eu, Cristina Bazavan si Mihai Dobrovolski).

Va schimba cu ceva la nivel national concursul acesta? Si da si nu.

De ce “nu”? Pentru ca nu poti – cu o finantare oricat de mare – sa schimbi o tara. O poti schimba la fata pentru 20 de minute, dar lucrurile isi vor reveni la “normal” imediat.

De ce “da”? Pentru ca prin participare oamenii se vor fi gandit, chiar si daca pentru doar 20 de minute, la schimbarea pe care ei ar putea-o aduce. Si asta inseamna enorm. Sau poate sunt eu prea optimist… nu stiu acum. Vom vedea.

In caz ca vrei sa participi aplicatia de Facebook este de gasit aici.

p.s. Nu e gresit pus in categoria “concursuri” postul acesta. Nu e promovare ci scriu cu multumirea ca cineva incearca, totusi, sa schimbe ceva in bine. Si cu multumirea ca sunt si eu pe-acolo, sa pun umarul.

p.s. 2 Sunt convins ca Pepsi ar fi reusit sa stranga mai multe like-uri, ar fi avut mai multe accesari si ar fi starnit un ecou mult mai mare daca in loc de proiectul asta ar fi zis “Da un like paginii Pepsi si poti castiga 40 de iPad-uri“. Si totusi… a ales sa ajute schimbarea in bine.

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] scriam postul despre Pepsi Refresh incercam sa ma gandesc la o idee pe care as fi gasit-o demna de a fi inscrisa in proiect (oricum nu […]

    răspunde-i
  • […] ne labartam aiurea. Daca vrei sa discutam pe blog pe tema asta o putem face in primul post pe tema Pepsi – Da un refresh vietii tale urbane. Share Tweet 0 comentarii « Parinti disperati. Sambata – azi cu -50%! […]

    răspunde-i
  • as schimba presedintele, guvernul, ministrii…aproape tot ce tine de politica…dar am nevoie de banii astia inmultiti cu numarul lui Avogadro (6,023 X 10 la puterea 23) ca sa fac tot ce mi-am propus. oricum, bafta celuia care o sa castige premiul (fiindca nici nu ma chinui sa-l castig, nu am nicio sansa) si sper sa faca ceva in folosul comun, nu in cel propriu.

    răspunde-i
  • NICOLETA
    • 14.10.2011

    Eu as mari numarul de spatii de joaca pentru copii,dar cu mai multa verdeata…!

    răspunde-i
  • roxanne
    • 11.10.2011

    Cabral…cineva vrea sa iti faca un cuibusor:)) https://apps.facebook.com/pepsi-romania/idea/988

    Cool, a? 🙂

    răspunde-i
  • roxanne
    • 04.10.2011

    @Actzipild, faina ideea prietenului tau. Si destul de realizabila 🙂

    răspunde-i
  • McGogoo
    • 29.09.2011

    te superi daca iti zica ca e cu doua taisuri concursul?
    nu pentru ac juriul va fi impartial ci pt ca depinzi de Like-uri.
    nu imi place un concurs in care trebuie sa depind de altii de obicei ma neavizati dar isi da cu parerea .. ca asa e romanu’…
    concursul asta similar ca la “romanii au talent”: decide publicul si nu un juriu cat de cat specializat daca un proiect e bun sau nu…

    Pepsi a strans pate 150k Like deja. Intrebarea mea este urmatoare:a cu cate vor raman dupa ce se finalizeaza concursul? eu de obicei blochez toate app dupa o anumita perioada…
    serios acum specialistii astia in social media isi folosesc ce au intre tample? ce e mai important? o turma de 150k oi sau de 100-200 formatori de opinie?
    se pare ca pe termen scurt Pepsi este interesat de ovine…

    revenind: ci 20k dolari se pot face multe. iddea este insa nu de a face curatenie care sa tina o luna ci sa faci un proiect care va fi luat de model, care va schimba mentalitati, care va produce schimbari pe termen lung. macar 20 de ani 😛

    răspunde-i
  • Actzipild
    • 26.09.2011

    Salut.

    Un prieten vrea, cu acesti bani, sa popularieze dansul in Bucuresti. Link-ul catre proiect este: http://apps.facebook.com/pepsi-romania/node/164 si dupa parerea mea merita votat din plin.

    răspunde-i
  • Alice
    • 26.09.2011

    Am si eu o idee, poate vi se va parea frivola sau naiva insa imi asum riscul. Eu cu acesti bani as premia oamenii care zimbesc pe strada: vad un om zimbind, pac 1 euro. Uite asa am stringe dintr-un foc 20.000 de zimbete.

    răspunde-i
  • Cezar Bianu
    • 26.09.2011

    O campanie chair tare – premieaza creativitatea, si promoveaza altruismul. Bravo PEPSI. SI tu Cabral si cu restul juriului sper sa faceti cea mai inspirata alegere ! 🙂

    răspunde-i
  • Loading...