Sari la conținut

Știți Tesla? Nu tătuțul curentului alternativ, chiar dacă după el și-a luat producătorul numele.

Tesla asta:

Tesla Roadster

Producătorul Tesla Motors este unul faimos pentru că produce supercaruri electrice de succes ca cel de mai sus sau ca sedanul de mai jos, Tesla Model S:

Tesla Sedan

Mai mult, Tesla se regăsește și în interiorul Smart-ului ForTwo Electric Drive, a Rav4-ului electric sau a Freightliner-ului Electric Van:

Elon Musk îl cheamă pe CEO-ul Tesla, a dat multe dovezi până acum că știe ce are de făcut, până la urmă Tesla Motors a ajuns la peste 100 milioane dolari anual din mașini noi, asta spune multe despre ei.

Ei bine, Elon Musk a devenit popular odată cu marca, dar și-a acordat singur un bonus de popularitate când a decis ca Tesla Motors să returneze în avans împrumutul de 450 de milioane de dolari primit de la Guvernul American. Să returneze în avans cu 9 ani, zic.

Și-acum tovarășul Musk a făcut un pas de neconceput pentru 2014: a pus la dispoziția tuturor, la liber, întreaga tehnologie Tesla, toate descoperirile lor, toate patentele.

La liber adică… toate invențiile lor pot fi folosite de către alții, aproape oricine, fără ca Tesla să comenteze ceva.

În teorie mișcarea asta ar trebui să impulsioneze masiv producătorii de autovehicule, astfel încât flota de electrice să crească masiv.

Ce cred eu? În primul rând mastodonții au deja planul pentru următorii ani făcuți. Producătorii mari vor include, probabil, părticele de tehnologie de la Tesla dar nu cred că vor da în brânci cu mașinile electrice.

Cine va beneficia, însă de tehnologia Tesla vor fi tot cei mici, cei care produc mașini electrice în număr mic, și aici mă gândesc, de exemplu, la nemții de la PG și la mașina electrică pe care o fac ei, Elektrus:

PG elektrus car

Apropos, Elektrus se importă acum și la noi, din câte am înțeles în curând va exista una și în România (asta așa, ca să se vadă că avem și noi habar și după ce suprapunem patru bancnote nu fugim repede în cârd, gângurind la Ferrari, Ferrari! :) ).

Asta zic, cred că de tehnologia celor de la Tesla se vor bucura tot ăștia mai mici, mastodonții nu cred că văd încă în piața de electrice o vacă de muls destul de mare, cochetează cu ideea de modele electrice sau hibride mai ales pentru marketing…

Oricum ar fi, ce-a făcut Elon Musk este de neconceput pentru anii în care trăim acum, anii în care patentele produc miliarde de euro anual din minunatele procese despre care tot citim… Samsung contra Apple și invers cred că este cel mai vizibil dintre ele.

Și prin mișcarea asta de om nebun (a se citi vizionar) a trecut de la very popular la… extremely famous. :)

 

5 comentarii despre "Elon Musk: Cum să treci de la „very popular” la „extremely famous”"
  1. Alex

    O frumoasa nebunie si un gest mai mult decat onorabil. Cred insa ca deja si „mastodontii” incep sa faca pasul si nu numai din rationamente de marketing. Urmarind cursa de 24h de la Le Mans 2014, am constatat cu bucurie ca mastodonti ca Porsche si Toyota au aruncat in cursa modele hibride, iar Toyota s-a ambitionat sa faca tur integral in modul electric. Chiar daca la suprafata e inca liniste, consider ca astea sunt semne ca industria incepe incet-incet sa se suie in trenul asta, cat mai repede, cat e pe trend, sa nu ramana „de caruta” cand toti restul vor avea variante electrice.

    răspunde
  2. alex

    care ar fi motivul pentru a lasat cercetarile la liber?

    răspunde
  3. cosmin

    Nu e primul si nici ultimul care pune la libera dispozitie patente. Totusi, trebuie remarcat ca pune la liber toate patentele.
    Ce nu inteleg eu de unde acest trend cu masini electrice? Etanolul mi se pare o solutie mult mai viabila, infrastructura de alimentare existand deja iar foarte multe masini deja existente pot fi convertite cu o foarte mica investitie (sa nu mai vorbim de masini care din fabrica vin gata echipate)

    răspunde
  4. Mondo

    Primul Tesla a fost deja cumparat de o persoana din Cluj

    răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.