Sari la conținut

Tocmai m-am delectat din nou cu activitatea asta, din cauza minunatelor materiale antiderapante aruncate de primarii.

Ideea este ca materialul antiderapant ar trebui sa fie de doua feluri: solutie sau amestec de nisip+sare.

Ei bine, la noi amestecul de nisip cu sare este un fel de pietris mai fin, la care se adauga si niste sare, si drept urmare capotele noastre de la masini sunt ciupite, si parbrizele ciobite, fisurate si crapate.

Ei bine, exista o solutie de reparatie. Am experimentat-o prima data acum multi ani, cand aveam o Alfa Romeo 147 (strasnica masina: frumoasa la exterior, superba la interior, tot timpul stricata si la interior si la exterior).

Am ajuns sa repet procedura pentru ca in iarna asta mi-am luat doua pietricele in parbriz, m-am captusit cu doua „rani”.

„Ranile” parbrizului sunt de doua feluri: rotunde sau pe lung.

Alea rotunde sunt niste „cicatrici” ale primului strat de geam (parbrizul are doua, cu o folie intre ele). O sa vedeti cum arata genul asta de cicatrici rotunde in pozele de mai jos.

Ranile pe lung sunt tot crapaturi ale primului strat, numai ca au o forma lunguiata, ca o paranteza sau alta forma geometrica, alta decat cercul.

Amandoua ciobiturile de acest gen „infloresc”, se transforma – mai devreme sau mai tarziu – in crapaturile alea lungi, de la un capat la celalalt al parbrizului. Si-asa mergem si dam banii pe parbrizuri noi. Diferenta este ca ciobiturile „pe rotund” infloresc mai greu decat cele „pe lung”.

Totusi, cum se repara crapaturile parbrizului? Exista o metoda sa repari crapaturile din parbriz?

Da, ciobiturile din parbriz se repara.

Metoda este relativ simpla si nu presupune mare efort din partea noastra: mergem la un atelier. Acolo ciobitura respectiva se mareste cu o mica freza, apoi se injecteaza sub presiune o rasina speciala, si dupa injectare rasina este supusa unui bombardament cu raze ultraviolete. La sfarsit parbrizul se slefuieste/sterge si ciobitura a disparut, ramane ca martor un singur mic si discret punctulet.

Atentie, insa:

– se poate repara ciobitura proaspata, nu crapaturile. daca ciobitura apuca sa infloreasca se repara doar cu scoci sau ciocan;

– nu se poate repara pe ploaie (nu spalati masina inainte sa mergeti acolo);

– dureaza in jur de 25 de minute / ciobitura.

Cand am nevoie eu fac treaba asta la iscusitii de la Ager (zona Dimitrov). Probabil ca exista si alte ateliere, eu pe asta il stiu.

Sper sa n-aveti nevoie, dar daca aveti… ramaneti datori cu o bere pentru pont.

Poze, cu explicatii:

Asa arata crapatura "pe rotund"
Asa arata crapatura „pe rotund”
Cu freza asta se mareste putin ciobitura.
Cu freza asta se mareste putin ciobitura.
Cu asta se fixeaza sistemul de injectare a rasinei.
Cu asta se fixeaza sistemul de injectare a rasinei.
Se injecteaza rasina prin presiune.
Se injecteaza rasina prin presiune.
Se asteapta.
Se asteapta.
In plan departat se repara cealalta ciobitura.
In plan departat se repara cealalta ciobitura.

 

Asta ramane dupa reparatie, punctul respectiv.
Asta ramane dupa reparatie, punctul respectiv.
Intrarea in curtea baietilor de la Ager.
Intrarea in curtea baietilor de la Ager.

Ati avut nevoie vreodata de asa ceva?

L.E. Am platit pentru doua ciobituri 80 de lei.

47 comentarii despre "Cum repari crapaturile din parbriz."
  1. Daniel

    Eu mi-am reparat o astfel de steluta cam de 1 cm diametru. Gasisem pe okazii pe cineva si cu 50 ron a rezolvat-o. Exact aceeasi metoda si apoi expunere cu o lampa la ultraviolet daca nu ma insel. Are 3 ani si a ramas doar un punct, iar eu am fost extrem de multumit.

    Sunt curios cat te-a costat operatiunea ?

    răspunde
  2. Vlad F.

    Cu masina tanara, 3 luni vechime, m-am prezentat si eu la o asemenea clinica de parbrize, asa ii zicea. O crapatura nu mai mare ca in exemplul de mai sus, dar in forma de stea, pe diametrul unei monede de 5 bani. Baietii glumesc, stapani pe problema (au reparat defecte de 2-3 ori mai mari), se apuca, totul merge struna, asteptam sa se usuce rasina, inca tot sub presiunea pompei, cand pleznesc razele fostei crapaturi, pana la extremitatile parbrizului.

    Baietii s-au speriat efectiv, masina noua, eu dezamagit total, nicidecum de manopera lor foarte atenta, cat de situatia in sine si ceea ce avea sa urmeze. Dezamagiti si ei, dupa o jumatate de ora de lucur, nu mi-au luat nici un ban (ce sa mai aduca in discutie asa ceva), mi-au „pansat” crapaturile pe lungime cu un fel de gel adeziv si drumul la CASCO, cu masina in leasing (imputerniciri, discutii, aprobari, deschidere dosar de dauna, accept de raparatie, apoi de plata, rate viitoare crescute … o nebunie).

    Platisem 3 rate CASCO, primele, pana atunci si crapatura se afla in raza vizuala a soferului. Asa am primit acceptul de plata pentru 2.500 RON (parbriz atermic, senzori, pe comanda) si peste o saptamana de asteptare.

    răspunde
  3. marius

    Mie mi-a reparat si crapatura. Singura chestie e sa te duci repede sa nu apuce sa intre praf. Si sa nu dai cu apa si cu stergatoarele pana ajungi la ei.La ciobitura era per bucata iar la crapatura pretul era pe cm

    răspunde
  4. Neagu

    Curios e ca nu trebuie sa dai cu apa? Nu am inteles de ce?

    răspunde
  5. Moga Florin

    Se fac şi crăpăturile mai lungi, la capete, ca să nu se extindă.

    răspunde
  6. Moga Florin

    E o soluţie atunci când nu vrei/nu poţi schimba parbrizul pe moment.

    răspunde
  7. Roxana

    Pe viitor o sa-mi prinda bine pontul, pana atunci l-am schimbat… oricum era pe lung crapatura si de vreo 15 cm. :(

    răspunde
  8. Bogdan

    Cred ca era o idee foarte buna si pt Iphone-urile tale . :))))

    răspunde
  9. lee

    nu se da cu apa pentru ca apa intra intre straturi , pana la folie, si degeaba bagi rasina si alte alea. Apa ramane si distanteaza straturile, prin dilatare/contractie. O sa albeasca (abureasca) in interior si o sa spui ca era mai bine cu crapatura

    răspunde
  10. Neb'

    Multumesc!
    Am fost astazi pe la baietii de la Dimitrov si mi-au rezolvat doua ciobituri.

    răspunde
  11. Victoria

    Cabral..ai putea sa imi zici si mie adresa exacta?Sunt din provincie si ajung luni pe la Buc si vreau sa merg si eu.Mersi mult

    răspunde
  12. Florin

    O solutie pt zgarieturi?
    S-a deteriorat un capat cauciucat de la un stergator si metalul mi-a lasat o urma curbata pe parbriz :(. Nu are adancime, e superficiala, dar … se vede si ma deranjeaza vizual …
    Multuu

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Ei bine, stiu cum e ca am patit-o, dar am vandut masina asa cum era, n-am cautat s-o repar.
      Eu zic sa-i cauti pe net si sa le dai un telefon, sau sa te duci direct acolo… cred ca ar trebui s-o poata repara.

  13. fastautoglass

    Reparatia cu freza are doua componente.
    Una: ca numai un strat de geam sa fie afectat si nu in profunzime (adica la nivelul foliei, dintre cele doua straturi de geamuri)
    Si doi: Sa fie efectuata de specialisti, deoarece lucrarea asta poate sa-ti afecetze mai rau viata decat ai crede…

    Intrebare: Ai zbura cu un avion la care ai vazut ca s-a facut operatia asta la geamul unde stai tu?

    Raspunsul meu: NU!!! Freza face acea „curatire” a zonei de resturile de geam, dar mai face un lucru (daca nu este manuita corect sau cu dispozitive corespunzatoare) si anume, crapa stratul de folie dintre cele doua geamuri (totul la nivel microscopic) ceea ce se traduce prin slabirea geamului iar in cazul unui impact frontal, acesta nu va asigura suportul necesar pentru airbag-ul dreapta, astfel pasagerul riscand sa moara, pentru 100 – 200 euro cat costa de fapt inlocuirea geamului afectat…dar si inlocuirea geamurilor trebuie facuta tot la un specialist…

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      1. 200 euro pentru unele masini.

      2. Te rog sa explici ce suport trebuie sa suporte geamul pentru air-bag-ul din dreapta.

      Mersi.

    • fastautoglass

      Salut,

      Tehnologia de constructie a masini din ziua de azi, include geamul (parbrizul) ca si sistem de siguranta al masini. Atfel in cazul unei coliziuni frontale (poti urmari testele EuroNcap) airbag-ul dreapta se va sprijini intotdeauna pe parbriz. Acesta avand rolul de a sustine (opri de la lovire) pasagerul intre bord si scaun, bineanteles avand si centura de siguranta (testele din SUA ale specialistilor in accidente rutiere dau mul mai multe detalii) Apoi geamul trebuie sa respecte anumiti parametri (codurulie aflate de sub sigla producatorului spunand cateva informatii despre acesta. De la un simplu geam duplex banal, acum fiind zeci de modele din care putem alege (cel mai bun in opinia mea cel heliomat). Revenind la informatii acestea ne spun tara in care a obtinut acreditarea ( ex. E1 – Germania) sau As1 (doar pentru parbrize) gradul de transparenta sau de vizibilitate al geamului – geamurile laterale avand si As2 sau chiar As3, iar celalalte date ne spun data si fabrica unde a fost produs si calitatea acestuia…

      Airbag-ul a fost proiectat astfel incat sa opreasca pasagerul de la miscari bruste in interiorul masini, astfel ca daca un geam are defectiuni, airbag-ul nu va mai fi la fel de „performant” astfel un copil de ex aflat pe scaunul dreapta fata va avea (in cazul unui accident) un spatiu mult mai mare de miscare in interiorul cabinei daca geamul cedeaza.

      Sper sa intelegei ca ceea ce zic eu este ca toate reparatiile sa fie facute in ateliere care respecta clientii ca si operatiile ce trebuiesc facute!

      Ne bucuram prea mult la faptul ca vom plati mai putin decat la ceea ce ar trebui cu adevarat sa ne intereseze si anume sanatatea noastra!

      Eu de ex, as interzice total vanzarea de parbrize second de la masini aflate in dezmembrari. Sti cati bani se fac de acolo cu clienti creduli?

    • Cristi

      Nu inteleg ce treaba are parbrizul cu geamul, hubloul unui avion.
      In cazul avionului, ala trebuie sa suporte saracul presiuni uriase.

    • fastautoglass
      fastautoglass

      Ai vazut vreodata ce presiune exercita un airbag care se deschide in cazului unui impact asupra unui parbriz?

      Ei bine orice fel de defectiune a materialului (in cazul nostru geam duplex „laminat”) sau chiar a adezivului (in cazul in care acesta a fost inlocuit) face ca acel airbag sa omoare in unele cazuri pasagerul din dreapta.

      Ex. La stiri ai auzit vreodata:

      a fost aruncat prin parbriz??? sau airbagul din dreapta s-a activat dar impactul fiind violent nu l-a protejat?

      si exemplele ar putea continua… cautati pe net cercetari ale firmelor de asigurari din SUA care cauta tot felul de defcte pentru a nu despagubi, uneori cazuri de accidente cu sume enorme de despagubire.

      Dar toate astea nu le spune nimeni decat in cazuri in care cineva le verifica…

  14. Victoria

    I-am gasit pe cei de la AGER SERVICE…mi-au cerut 60 de lei pt fiecare ciobitura…deh daca le-ai facut reclama au marit pretul…le voi face in provincie.cu 80 de lei ambele :)

    răspunde
    • auto-reparatiiparbrize

      Pentru cai care considera ca 60 lei este mult, vreau sa le spun ca reparatia are acelasi pret si pentru un parbriz de 500 lei si pentru unul de la autocare Scania (exemplu) care poate ajunge si pana la 15000 lei, Acum mai credeti ca este mult?

    • Cristi

      Ce legatura are marimea parbrizului cu ciobitura? Sau cu cat e mai mare parbrizul, cu atat e mai mare si ciobitura? :))
      Interesant punct de vedere…

    • daniel

      cei din poza pusa de cabral, bd.ferdinand 80 sunt robusta prod srl si sunt doar parteneri AGER. Ager sunt pe la parcul carol.

  15. Horace

    in aceeasi problema am gasit si firma Carglass am sunat la ei si cer pt o ciobitura 60 Euro fara TVA, spun ca ofera garantie in cazul in care din ciobitura reconditionata pleaca o fisura iti schimba parbrizul, garantia daca nu ma insel e pe 5 sau 7 ani.
    Dar totusi ataia bani in conditiile in care toti ceilalati cer 60 ron.
    Asa ca raman la AGER.

    răspunde
  16. Tico

    Am patit-o si eu ieri .Un crater de 1,5 cm .Criblura .Puteti sa-mi spuneti si mie adresa ? TY

    răspunde
  17. Dan

    Multumesc oricum.L-am reparat singur…defapt erau 2 cratere plus un far.In 3 zile am facut 1700 km pe drumuri de munte… A meritat – parbrizul rezista

    răspunde
  18. Lizi

    Cabral, sunt cei de la Ager din zona Calea Serban Voda? Am nevoie urgent de adresa lor.. :(

    răspunde
  19. Lucian T

    salut Cabral, ne dai, te rog, adresa?

    răspunde
  20. Alin

    Sunt aceiasi normal, dar s-au mutat in Serban Voda de atunci..

    răspunde
  21. Bogdan

    Baietii nu ti au explicat prea multe .
    Nu se spala parbrizul pentru ca atunci cand apa patrunde in fisura (gaura) trage dupa si ceva impuritati , mizerie . Si cand apa se evapora, mizeria ramane . Nu are nici o treaba cu rasina :).
    Si ca idee , merg reparate si fisuri . Aici conteaza mana celui care o repara si cheful de munca.

    răspunde
  22. Bogdan C.

    Foarte utila recomandarea. Multumesc! Am fost la ei in noua locatie (Serban Voda) si am rezolvat rapid. Tot 60 RON.

    răspunde
  23. adi

    Salut baieti,

    Mi-am reparat o lovitura in parbriz la un service, 2 raze de 1 cm…doar ca inca se vad razele pe interiorul parbrizului. Pe exterior nu se mai vede nimic, doar un punct. E normal asa ceva?

    mersi,

    răspunde
  24. marcel popa

    incepi sa imi fi simpatic.meriti respect din partea mea ca iti faci timp sa ajuti oameni.traim intr-o lume fara timp si tu ai timp pentru oameni.bravo domnule cabral.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.