Cum repari crapaturile din parbriz.

Tocmai m-am delectat din nou cu activitatea asta, din cauza minunatelor materiale antiderapante aruncate de primarii.

Ideea este ca materialul antiderapant ar trebui sa fie de doua feluri: solutie sau amestec de nisip+sare.

Ei bine, la noi amestecul de nisip cu sare este un fel de pietris mai fin, la care se adauga si niste sare, si drept urmare capotele noastre de la masini sunt ciupite, si parbrizele ciobite, fisurate si crapate.

Ei bine, exista o solutie de reparatie. Am experimentat-o prima data acum multi ani, cand aveam o Alfa Romeo 147 (strasnica masina: frumoasa la exterior, superba la interior, tot timpul stricata si la interior si la exterior).

Am ajuns sa repet procedura pentru ca in iarna asta mi-am luat doua pietricele in parbriz, m-am captusit cu doua “rani”.

“Ranile” parbrizului sunt de doua feluri: rotunde sau pe lung.

Alea rotunde sunt niste “cicatrici” ale primului strat de geam (parbrizul are doua, cu o folie intre ele). O sa vedeti cum arata genul asta de cicatrici rotunde in pozele de mai jos.

Ranile pe lung sunt tot crapaturi ale primului strat, numai ca au o forma lunguiata, ca o paranteza sau alta forma geometrica, alta decat cercul.

Amandoua ciobiturile de acest gen “infloresc”, se transforma – mai devreme sau mai tarziu – in crapaturile alea lungi, de la un capat la celalalt al parbrizului. Si-asa mergem si dam banii pe parbrizuri noi. Diferenta este ca ciobiturile “pe rotund” infloresc mai greu decat cele “pe lung”.

Totusi, cum se repara crapaturile parbrizului? Exista o metoda sa repari crapaturile din parbriz?

Da, ciobiturile din parbriz se repara.

Metoda este relativ simpla si nu presupune mare efort din partea noastra: mergem la un atelier. Acolo ciobitura respectiva se mareste cu o mica freza, apoi se injecteaza sub presiune o rasina speciala, si dupa injectare rasina este supusa unui bombardament cu raze ultraviolete. La sfarsit parbrizul se slefuieste/sterge si ciobitura a disparut, ramane ca martor un singur mic si discret punctulet.

Atentie, insa:

– se poate repara ciobitura proaspata, nu crapaturile. daca ciobitura apuca sa infloreasca se repara doar cu scoci sau ciocan;

– nu se poate repara pe ploaie (nu spalati masina inainte sa mergeti acolo);

– dureaza in jur de 25 de minute / ciobitura.

Cand am nevoie eu fac treaba asta la iscusitii de la Ager (zona Dimitrov). Probabil ca exista si alte ateliere, eu pe asta il stiu.

Sper sa n-aveti nevoie, dar daca aveti… ramaneti datori cu o bere pentru pont.

Poze, cu explicatii:

Asa arata crapatura "pe rotund"
Asa arata crapatura “pe rotund”
Cu freza asta se mareste putin ciobitura.
Cu freza asta se mareste putin ciobitura.
Cu asta se fixeaza sistemul de injectare a rasinei.
Cu asta se fixeaza sistemul de injectare a rasinei.
Se injecteaza rasina prin presiune.
Se injecteaza rasina prin presiune.
Se asteapta.
Se asteapta.
In plan departat se repara cealalta ciobitura.
In plan departat se repara cealalta ciobitura.

 

Asta ramane dupa reparatie, punctul respectiv.
Asta ramane dupa reparatie, punctul respectiv.
Intrarea in curtea baietilor de la Ager.
Intrarea in curtea baietilor de la Ager.

Ati avut nevoie vreodata de asa ceva?

L.E. Am platit pentru doua ciobituri 80 de lei.

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • marcel popa
    • 19.01.2018

    incepi sa imi fi simpatic.meriti respect din partea mea ca iti faci timp sa ajuti oameni.traim intr-o lume fara timp si tu ai timp pentru oameni.bravo domnule cabral.

    răspunde-i
  • adi
    • 10.04.2016

    Salut baieti,

    Mi-am reparat o lovitura in parbriz la un service, 2 raze de 1 cm…doar ca inca se vad razele pe interiorul parbrizului. Pe exterior nu se mai vede nimic, doar un punct. E normal asa ceva?

    mersi,

    răspunde-i
  • Bogdan C.
    • 21.10.2015

    Foarte utila recomandarea. Multumesc! Am fost la ei in noua locatie (Serban Voda) si am rezolvat rapid. Tot 60 RON.

    răspunde-i
  • Bogdan
    • 09.07.2015

    Baietii nu ti au explicat prea multe .
    Nu se spala parbrizul pentru ca atunci cand apa patrunde in fisura (gaura) trage dupa si ceva impuritati , mizerie . Si cand apa se evapora, mizeria ramane . Nu are nici o treaba cu rasina :).
    Si ca idee , merg reparate si fisuri . Aici conteaza mana celui care o repara si cheful de munca.

    răspunde-i
  • Alin
    • 09.04.2014

    Sunt aceiasi normal, dar s-au mutat in Serban Voda de atunci..

    răspunde-i
  • Lucian T
    • 04.04.2014

    salut Cabral, ne dai, te rog, adresa?

    • Raluca Caprarus
      • 07.03.2016

      Salut Cabral!Poti sa-mi dai si mie adresa service-ului unde pot repara o crapatura?Multumesc!

    răspunde-i
  • Lizi
    • 28.03.2014

    Cabral, sunt cei de la Ager din zona Calea Serban Voda? Am nevoie urgent de adresa lor.. 🙁

    răspunde-i
  • Dan
    • 27.06.2013

    Multumesc oricum.L-am reparat singur…defapt erau 2 cratere plus un far.In 3 zile am facut 1700 km pe drumuri de munte… A meritat – parbrizul rezista

    răspunde-i
  • Tico
    • 16.06.2013

    Am patit-o si eu ieri .Un crater de 1,5 cm .Criblura .Puteti sa-mi spuneti si mie adresa ? TY

    răspunde-i
  • Horace
    • 18.03.2013

    in aceeasi problema am gasit si firma Carglass am sunat la ei si cer pt o ciobitura 60 Euro fara TVA, spun ca ofera garantie in cazul in care din ciobitura reconditionata pleaca o fisura iti schimba parbrizul, garantia daca nu ma insel e pe 5 sau 7 ani.
    Dar totusi ataia bani in conditiile in care toti ceilalati cer 60 ron.
    Asa ca raman la AGER.

    • fastautoglass
      • 26.03.2013

      Cei la care platesti 60 Lei, iti schimba parbrizul daca pleaca fisura?

    răspunde-i
  • Loading...