ColonHelp il duce la tribunal pe WordPress. In Romania.

Wordpress-Logo ColonHelpProbabil stiti povestea. Daca nu, o ilustrez in link-uri, pe scurt, mai jos:

Un blog gazduit pe WordPress a publicat doua articole pe tema ColonHelp si utilitatea/lipsa lui de utilitate.

Ei bine, dupa publicarea celui de-al doilea post pe aceeasi tema, ColonHelp, reprezentantii producatorului acestui produs au cerut cu insistenta stergerea articolului de pe blog.

In articolele respective autorul pune la indoiala capacitatile produsului de a ajuta colonul, contestand mai ales capacitatea produsului de a curata placa mucoida – mucusul in exces depus pe colon in urma unei diete proaste. Folosind surse si materiale on-line ca documentare, autorul spune ca respectiva placa mucoida este provocata chiar de produsul care spune ca o curata.

Eu nu-s doctor, ca sa-mi dau cu parerea, fiecare-si trage singur concluziile.

Interesant este ca reprezentantii producatorului au ales sa dea in judecata pe cineva pentru articolele respective.

Si pentru ca autorul blogului este anonim, au ales sa dea in judecata proprietarul WordPress, Automattic Inc., cerand ca blogul sa fie inchis si identitatea autorului sa fie dezvaluita, astfel incat sa poata fi dat in judecata pentru suma de 100.000 euro.

Au aparut mai multe articole pe tema asta…Bogdan Manolea (am mai vorbit despre si cu el cu ocazia dezbaterii pe tema ACTA) a scris despre procesul asta, au venit cu informatii si Ionuț Dulămiță și Laura Ștefănuț in articolul asta.

[daca a mai aparut ceva dati-mi de stire, sa completez lista (surse foto 1, 2)]

Tu ce parere ai?

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • […] ceea ce stiti deja, iar cei care nu stiti despre acest scandal, va invit sa cititi articolul lui Cabral sau Chinezu. Nu mi se pare corect sa vina un  nenea “anonim” si sa-mi spuna ca […]

    răspunde-i
  • […] ColonHelp il duce la tribunal pe WordPress. In Romania. Cabral.ro, 18/12/12 […]

    răspunde-i
  • Colonul Pandorei
    • 20.12.2012

    De ce nu e bine sa deschizi Colonul Pandorei.

    Iata trei comentarii pertinente legate de procesul Zenyth Pharmaceuticals vs Automattic Inc., colectate de pe blogul lui Chinezu.

    Camelia Camet:

    Este foarte amuzant ca tocmai cei de la ColonHelp acuza pe cineva de nerespectarea legii, cand ei sunt maestri in batjocorirea legilor industriei de suplimente alimentare din Romania.
    Ma uit umita cu cat tupeu scriu pe ambalajul lor despre bolile pe care le trateaza cu un supliment alimentar. Pentru cei care nu stiu, in Romania si in toata lumea civilizata, un supliment alimentar este asociat cu alimentele si producatorul nu are voie sa atribuie produsului propietati de vindecare a unei boli. Desigur aceasta nu a contat nicodata pt ColonHelp sau alte produse ale Zenyth Pharmaceuticals…
    De parca nu ar fi fost suficient, o alta lege (neinteresanta pt cei de la Zenyth) spune ca nu ai voie sa te folosesti in publicitatea la un supliment alimentar de o vedeta, un medic sau un lider de opinie care sa indemne oamenii sa foloseasca produsul. Ce au facut cei de la Zenyth? l-au platit pe d-nul Prof. univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, pe d-na Carmen Bruma , pe d-na Simona Balanescu ca ambasadori ai produselor lor. Ilegal in Romania, dar un detaliu minor pt Zenyth si toate produsele lor, gen ColonHelp. ..
    Dar sa fim mai intelegatori si sa avem clementa cu avocatii Zenyth caci nu au avut timp sa analizeze propia ograda de ilegalitati, fiind foarte ocupati cu blogosfera…

    PS Legile: Codului de reglementare a continutului audiovizual, Art.144; HOTARARE nr. 106 din 7 februarie 2002 privind etichetarea alimentelor

    ——————————————-
    Mihai:

    din punct de vedere tehnic , daca tot am o diploma de medic in biblioteca, pot sa spun ca studiile prezentate sunt in articolul respectiv sunt oarecum logice si nu-ti trebuie prea multa medicina ca sa stii ca acea placa mucoida nu exista in oameni decat daca faci ceva expres pentru asta. De fapt si studiile alea demonstreaza intr-un fel ca apa-i uda… dar cateodata trebuie si astfel de demonstratii.
    Ce nu pot eu sa inteleg cum o companie pharma care se presupune ca stie ce are in portofoliu ia decizia sa dea in judecata un blog cvasianonim si fara influenta. Adica lucrurile sunt clare din toate punctele de vedere si totusi ei decid sa mearga in instanta. pentru mine e dincolo de capacitatea mea de intelegere.
    ar fi un mic PS: In Romania companiile pharma au ajuns la concluzia ca e mult mai ieftin sa angajezi licentiati in economie decat personal cu pregatire pharma/med si cum nu exista niciun fel de legislatie in domeniu care sa ingradeasca astfel de practici. astfel ca si cunostintele lor in domeniul medical sunt limitate la ce primesc din companie sa prezinte la altii 😀

    ——————————————-
    Lazy Pawn:

    În primul rând, legislația europeană face o distincție clară între fapte și opinii. Dacă pe blogul meu anonim scriu că Icsulescu a furat un porc, gazda blogului poate fi forțată să divulge identitatea mea, pentru că am făcut o afirmație faptică fără dovezi, care îl poate afecta pe respectivul. Dacă însă scriu că, după părerea mea, lui Icsulescu nu-i stă bine cu mustață, instanța nu poate forța dezvăluirea identității mele, pentru că nu există un delict de opinie. Atenție, chiar dacă opinia mea este una pur subiectivă, nedocumentată, răutăcioasă — legal nu pot fi atacat.
    În al doilea rând, se face clar distincția între persoane și bunuri. Un produs nu poate fi calomniat, nu are onoare. Și dacă scriu că ultimul model de la BMW este o mașină de toată jena, cei de la BMW nu pot să mă atace. Este opinia mea despre un produs oarecare de pe piață.
    În cazul nostru particular, cei de la Zenyth nu au avut nici cea mai mică intenție de a combate afirmațiile punctuale, cu susținere științifică, ale bloggerului anonim. Au recurs doar la practici de tip intimidare și băgarea pumnului în gură, lucru absolut inacceptabil. Gafa de PR este uriașă. Puteau liniștiți să ignore un blog nu foarte popular, pe care oricum targetul lor format din gospodine naturiste homeopate nu l-ar fi citit niciodată.

    • Oh, sa clarific, acea hotarare (cea din primul comentariu) nu se aplica suplimentelor alimentare. Va rog sa nu considerati acea informatie, valida chiar daca am vazut ca un prieten binevoitor a distribuit-o pe mai multe site-uri.

    • Deci daca am un produs alimentar si vindeca ulcerul sa nu spun nimanui ?
      Daca am un produs alimentar si are efecte benefice in 7 zile sa nu spun acest lucru ?
      In concluzie sa las toate aceste lucruri sa fie trecute numai pe cutiile de medicamente ?

    răspunde-i
  • […] in Romania! (sau Bloggerii, sondajul, indoiala si colonul) Evitati ColonHelp Nu folosiţi ColonHelp ColonHelp il duce la tribunal pe WordPress. In Romania Colon Help a gestionat bine problemele aparute […]

    răspunde-i
  • doizece
    • 20.12.2012

    De ce comentati si scrieti articole pe subiecte pe care nu le cunoasteti?
    Cititi raspunsul oficial dat de Zenith si motivul pentru care au dat Automattic in judecata inainte sa scrieti ceva. Comentati fara niciun rost la fel cum o face si acel blogger anonim care are atata baza in afirmatiile lui incat i-a fost frica sa se intalneasca oficial cu cei de la Zenith ori sa-si dezvaluie identitatea.

    • serban
      • 04.01.2013

      mie mi se pare amuzant ca tocmai @doizece vorbeste despre anonimitate si dezvaluirea identitatii

    • @ doizece
      Chiar vrei sa fii hartuit de o companie? Chiar vrei sa nu poti sa-ti spui parerile despre produse pe internet folosind orice username doresti fara sa fii obligat sa te deconspiri?

    • Matei Ionut
      • 20.12.2012

      In primul rand ar trebui ca firma Zenith sa respecte legislatia privitoare la mentiunile de sanatate asociate alimentelor (vezi Regulamentul 1924 / EU). Acolo se specifica clar ca sunt interzise orice afirmatii privitoare la prevenirea si tratarea bolilor. In prospect si reclame isi promoveaza produsul ca un panaceu, inclusiv pt. cancer de colon.
      Ar merita un control amanuntit din partea Protectiei consumatorilor si Min. Sanatatii, sa le dispara cheful de procese absurde.

    răspunde-i
  • Tudor Popa
    • 19.12.2012

    Poziția oficială Zenyth cu privire la campania de defăimare
    și calomniere desfășurată de blogul Insula Îndoielii
    folosind platforma WordPress

    București, 20 decembrie 2012: Prezentul document reprezintă poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals cu privire la articolele apărute în ultima perioadă pe internet, care acuză Zenyth că ar limita dreptul la liberă exprimare și contestă inițiativa Zenyth de a chema în judecată platforma WordPress (Automattic Inc.).

    Precizăm încă de la început că, prin acțiunile demarate, noi nu contestăm nicidecum libertatea de exprimare, însă considerăm că în niciun caz, acest drept nu reprezintă eschivarea de orice fel de responsabilitate pentru acțiunile personale.

    Considerăm că este absolut nemeritată atenția din partea presei de care se bucură autorul unui blog de scandal (http://insulaindoielii.wordpress.com), autor care sub protecția anonimatului a demarat de un an și jumătate o campanie susținută de defăimare a produsului ColonHelp și a companiei noastre. Într-un limbaj josnic și extrem de trivial, acesta a distorsionat majoritatea informațiilor prezentate și i-a insultat pe absolut toți consumatorii noștri, care au dorit să își exercite dreptul lor la exprimare pe site-ul respectiv, privind beneficiile personale obținute cu produsul nostru.
    Iată doar câteva exemple extrase din articolele postate pe blogul respectiv:
    „Aș vrea să spun că incursiunea în lumea destul de puturoasă a detoxifierii colonului mi-a adus surprize plăcute.“
    „Oamenii care curăță colonul au umplut ventilatorul de rahat“.
    „Hornarii colonului“ (referindu-se la compania Zenyth Pharmaceuticals).
    „Un produs creat pentru a fi excretat precum ColonHelp (sau Detoxicolon sau Colonix) nu este creat de oameni cu integritate care doresc cu adevărat să-și servească clienții cu cel mai bun produs posibil.“
    „În continuare sunt uimit de tupeul de a vinde oamenilor ceva ce va fi evident excretat a doua zi.“
    Exemplele pot continua. Scopul adevărat al autorului anonim nu a fost dezbaterea unei teorii despre funcționalitatea colonului într-un cadru civilizat sau de a afla cât este de bun produsul nostru, ci de a se promova printr-un scandal pe care l-a întreținut constant, atât pe site-ul propriu, cât și pe alte site-uri, atacând virulent o marcă notorie, foarte cunoscută în mediul online, precum și o companie cu o reputație nepătată până acum.

    Din respect pentru consumatorii noștri insultați în mod obsesiv de către acest autor anonim, precum și din dorința noastră de a înceta acest scandal care în mod nemeritat ne afectează imaginea, am transmis în luna mai 2012 o notificare către bloggerul respectiv pentru a înceta acțiunile subversive, atrăgându-i atenția că, dacă nu încetează, îi vom solicita daune consistente pentru calomniere, defăimare și folosirea cu rea-credință a imaginii mărcii noastre. Răspunsul a fost unul și mai virulent decât anterior, iar autorul în loc să aibă un dialog cu noi sau cu firma de avocatură a început să aducă o nouă serie de injurii, atât către noi, cât și către firma de avocatură care ne reprezintă. Printr-un email anonim transmis, ne-a declarat că, chiar dacă am obține câștig de cauză, își va face zeci de bloguri și va putea lansa ample campanii în continuare, folosindu-se de zeci de pseudonime, lucru pe care, din păcate, am constatat că îl face și în prezent.

    Drept urmare, în lipsa oricărei posibilități de dialog normal cu acest autor, în luna august 2012, Zenyth Pharmaceuticals a atenționat platforma WordPress cu privire la campania de denigrare și dezinformare pe care blogul http://insulaindoielii.wordpress.com o duce la adresa ColonHelp. La momentul respectiv, Zenyth a semnalat WordPress că blogul încalcă flagrant prevederile capitolului „Responsibility of Contributors“ din Termenii şi condiţiile de utilizare a platformei şi a solicitat o poziţie oficială din partea WordPress cu privire la:
    Diseminarea de informaţii complet eronate pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com, informaţii care aduc prejudicii companiei Zenyth Pharmaceuticals şi consumatorilor produsului ColonHelp. Am atras atenția WordPress că informaţiile sunt insuficient documentate și sunt publicate cu rea-credință sub masca anonimatului, ceea ce denotă o dată în plus atitudinea răuvoitoare.
    Utilizarea ilicită a mărcii ColonHelp, ceea ce aduce atingere drepturilor Zenyth Pharmaceuticals de proprietate intelectuală. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Descărcarea, copierea și utilizarea Conținutului nu afectează drepturile de proprietate intelectuală, inclusiv, dar nelimitându-se la copyright, patent, marcă înregistrată sau drepturi de secret de marcă, al nici unei terțe părți. (The downloading, copying and use of the Content will not infringe the proprietary rights, including but not limited to the copyright, patent, trademark or trade secret rights, of any third party).
    Folosirea imaginii produsului ColonHelp fără acordul explicit al Zenyth Pharmaceuticals. Zenyth Pharmaceuticals își rezervă dreptul de a stabili coordonatele sub care se desfășoară orice formă de publicitate a produselor sale. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Orice mărci înregistrate, mărci de servicii, grafice și logouri folosite în legătură cu website-ul pot fi mărci înregistrate ale unor terțe părți. Utilizarea de către dumneavoastră a website-ului nu vă oferă niciun fel de drepturi sau licență de a reproduce sau de a folosi în orice alt fel orice mărci înregistrate ale Automattic sau ale unor terțe părți. (Other trademarks, service marks, graphics and logos used in connection with the Website may be the trademarks of other third parties. Your use of the Website grants you no right or license to reproduce or otherwise use any Automattic or third-party trademarks).
    Nerespectarea identității vizuale a produsului ColonHelp, nerespectarea termenilor Zenyth Pharmaceuticals de utilizare a mărcii ColonHelp – postarea imaginii ColonHelp însoțită de mesajul „Efect 100% natural/Garantat îți golește portofelul“.– Citat din Termenii și condițiile WordPress: Vă conformați pe deplin la orice licențe ale unor terțe părți referitoare la aceste conținuturi și ați luat toate măsurile necesare pentru a transmite cu succes utilizatorilor finali orice condiții solicitate. (You have fully complied with any third-party licenses relating to the Content, and have done all things necessary to successfully pass through to end users any required terms).
    Instigarea la ură (hate content) împotriva companiei și a produsului ColonHelp – postarea link-urilor către pagina de Contact de pe site-ul www.colonhelp.ro și către pagina de Facebook ColonHelp cu recomandarea către cititori: „Vă recomand să fiți sceptici și să evitați să aruncați banii în vasul toaletei“.
    În adresa către WordPress s-a precizat că înțelegem foarte bine diferența dintre un review critic la adresa unui produs și întreaga campanie de defăimare, al cărei scop este înșelarea deliberată a consumatorului, jignirea acestuia, precum și obținerea de posibile beneficii materiale din partea concurenței de pe piață prin discreditarea companiei noastre. Autorul anonim susține că nu are niciun fel de studii medicale care să îi permită o opinie științifică, este în schimb specialist în domeniul IT, fiind și un cunoscător foarte bun al tehnicilor de optimizare SEO. Astfel, articolele defăimătoare au fost optimizate pentru cuvântul „ColonHelp“, ceea ce a făcut ca în prezent, articolul http://insulaindoielii.wordpress.com/2011/07/03/colonhelp-nu-ajuta-colonul/ să apară pe poziția a treia în căutări în Google, înaintea a zeci de alte site-uri terțe care au prezentat comentarii despre produsul ColonHelp. Avem motive să credem că această optimizare a articolului, utilizând în titluri și în text de sute de ori denumirea produsului ColonHelp, a fost făcută cu scopul de a crește traficul pe blogul propriu, profitând de notorietatea mărcii ColonHelp, și cu intenția vădită de a deturna consumatorii de pe site-ul oficial al produsului ColonHelp. Acest scop de folosire a unui blog pentru a se interpune între o marcă și piață sau a se substitui unei mărci reprezintă de asemenea o încălcare gravă, interzisă prin Termenii și condițiile platformei WordPress.

    În condițiile în care administratorul blogului este anonim și încalcă flagrant Termenii și condițiile de utilizare a platformei WordPress, Zenyth a solicitat WordPress să se sesizeze în acest caz pentru conținutul defăimător (hate content), pentru informațiile eronate, pentru instigarea explicită a cititorilor la reacții negative și utilizarea fără drept a mărcii ColonHelp. În același timp, Zenyth a solicitat WordPress să furnizeze identitatea administratorului blogului http://insulaindoielii.wordpress.com/.

    WordPress a răspuns la solicitarea Zenyth prin declinarea competențelor în acest caz, afirmând că este nevoie de o decizie judecătorească cu privire la faptul că respectivul conținut este ilegal și defăimător. Doar după ce Zenyth va avea o asemenea decizie, WordPress va lua o hotărâre cu privire la conținutul tendențios de pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com. Urmare a refuzului WordPress de a declina identitatea autorului blogului pentru a ne putea îndrepta direct împotriva lui, precum și de a se sesiza cu privire la conținutul tendențios, Zenyth a chemat în judecată WordPress pentru a obține prin hotărâre judecătorească cele solicitate.

    Menționăm că din luna august și până acum am avut mai multe încercări de încheiere amiabilă a acestui conflict cu autorul anonim, însă acesta ne-a refuzat în mod constant, declarând că nu se poate întâlni cu noi și că nu își poate divulga identitatea. I s-a comunicat de asemenea foarte clar că suntem nevoiți să cerem identificarea lui pe cale penală, cu toate neplăcerile cauzate de această procedură și că, pe de altă parte, suntem dispuși să renunțăm la absolut orice pretenție financiară sau pecuniară, dacă putem avea un dialog civilizat și dacă renunță la folosirea neautorizată a mărcii noastre pe blogul său de scandal, însă a refuzat de fiecare dată acest lucru.

    În consecință, vom apela la instanțele de judecată pentru interpretarea legalității acestor campanii de defăimare și calomniere a produsului și companiei noastre, considerând că, dacă un blogger anonim are dreptul să ne trimită amenințări pe emailuri și să ne aducă constant injurii pe site-urile sale, și noi avem dreptul de a ne apăra legal, în instanță.

    Persoană de contact:
    Tudor Popa, marketing manager Zenyth Pharmaceuticals
    E-mail: [email protected]

    • Sa inteleg ca nu il aduceti in sala de jdecata pt ca si-a spus parerea despre Colon Help, il aduceti ca v-a folosit imaginea, … bla, bla.
      Nu-mi place cand cineva arunca cu gunoi intr-un produs, poate chiar fara sa-l incerce.
      Posibil sa nu fi incercat dvs sa “reparati defectele ” acestui produs ?
      Totusi ne-ar prinde bine sa vedem accele e-mail-uri prin care spuneti dvs, incercati o rezolvare amiabila.
      Am consumat acest produs cu intreaga familie si am trimis e-mail-uri cu avantajele si dezavantajele acestui produs, dar momentan doresc sa nu fac publice aceste raspunsuri de la Colon Help.
      Adevarul este undeva la mijloc tot timpul. O mediere era mult mai avantajoasa pt ambele parti, zic eu.

    răspunde-i
  • in notificarea trimisa insulei indoielii se aduc in vedere lucruri absurde, cum ar fi: insula indoielii spune cum a fost facut produsul cand de fapt Zenith e cel care are drepturi asupra produsului (ceea ce nu e cazul aici, e vorba despre cu totul altceva) si in repetate randuri se aduce in discutie problema penala semn ca se doreste intimidarea bloggerului care se pare ca e putin timid din moment ce nu-si divulga identitatea. In urma acestui demers Colon va pierde cu siguranta atat dpdv al imaginii cat si bani pentru procese.

    răspunde-i
  • Reclame Tv
    • 19.12.2012

    Astazi a avut loc prima infatisare, asa-i? Ceva noutati?

    răspunde-i
  • […] fapt, inițial am vrut să pun titlul ”ColonHelp versus WordPress”, doar că mi-am dat seama că nu ar reflecta întru totul realitatea […]

    răspunde-i
  • răspunde-i
  • Loading...