Sari la conținut

[am precizat inca din titlu ca e citat pentru ca nu cumva sa ma trezesc cu articole tembele prin ziare]

Asadar, de unde si pana unde discutia asta?

Aseara am iesit la un cico. M-am intalnit cu un prieten, iar el a mai venit cu doi amici de-ai lui. Printre el… unul mai extremist de felul lui.

Si cu amicul asta extremist de-ai prietenului meu s-a iscat o disputa. Disputa care  s-a dus in jurul afirmatiei din titlu (pe care-a repetat-o de cel putin 212 ori in aceeasi seara): Astia cu Dacia ar trebui sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h in oras si maxim 65 km/h in afara oraselor, iar pe autostrada sa nu aiba voie cu ele. Asta sustinea el.

Eu eram fix impotriva, pentru ca nu numai masina conteaza, ba chiar din contra… e plin pe strazi de retarzi cu masini care franeaza de 95 de ori mai bine decat o Dacia 1310 Break dar care ajung pe stalpi/in altii/in case/in Dambovita. Sunt altii, cu masini la fel de scumpe si performante, care mor sau omoara pe altii din prea multa incredere in masina. Deci nu e treaba doar de masina.

– Da, dar in timp ce unul cu o masina cu toate sistemele puse la punct si la nivelul anului 2005 – macar – e scos din belea de masina, ala cu Dacia aia rapciugoasa daca a gresit… gresit ramane si-i mai omoara si pe altii!, sustine indarjit omul.

Eu l-am contrazis, sustinand ca nu e o garantie. Si ca, oricum, ar fi o discriminare pe criterii de potenta financiara.

– Da, ba, ar fi, dar daca nu ai bani de o masina decenta, care sa te tina si pe tine in siguranta, si pe mine – care mai sunt pe drum cu tine – atunci n-ai dreptul sa iesi cu rabla aia pe strada! zice omul, ca sa ma enerveze si mai tare.

I-am spus ca R.A.R.-ul a fixat si mentine niste standarde de performanta si siguranta pentru masinile care circula pe drumurile publice, deci alea sunt minimele accepta de societate, e ok asa.

– Poti sa-mi spui ce mi-oi spune, dar aia n-au bani sa-si intretina javrele. Pun cauciucuri second-hand, merg cu placutele si discurile pana la nituri, le curge lichidul de frana pe toate gaurile! N-au ce sa caute pe drumuri!, zicea omul la fel de categoric.

Mi-am adus aminte de niste poze pe care le-am facut cu telefonul acum cateva saptamani, astea de mai jos.

 

Asta a fost singurul punct unde am agreat cu el.

Poate, insa, ca n-am folosit cele mai bune argumente. Daca vrea cineva sa-i raspunda o poate face printr-un comentariu, o sa dau de el si-o sa-l rog sa vina si sa se contrazica cu voi (eu aseara am obosit, recunosc).

Asadar… ce raspunzi la: Astia cu Dacia ar trebui sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h in oras si maxim 65 km/h in afara oraselor, iar pe autostrada sa nu aiba voie cu ele!?

61 comentarii despre "Citez: „Astia cu Dacia sa aiba viteza maxima admisa de 30 km/h!”"
  1. Marian S

    Eu nu-i răspund, fiindcă vreau să vorbesc frumos pe blogul tău.

    răspunde
    • Cabral Ibacka
    • Misu

      Misu.Permis din 1996.Conduc zilnic.Categorii .B.C.E.Meserie-conducator auto masini grele in trafic international.Niciun eveniment rutier din vina mea.Din experienta mea pot sa afirm ca toate masinile iau viteza,insa nu toate se opresc unde vrem noi.Sunt posesorul unei Dacii berline,si recunosc ca ar trebui interzise pentru ca tot romanul frustrat,cel care acasa spala rufe,calca,leagana copii,le face lectiile,cauta sa depaseasca cu orice pret acest tip de autovehicul.De ce acest lucru? Probabil din cauza acelei mame care e gravida tot timpul

    • Pintea marcel
      Pintea marcel

      Corect. E pl ina lumea de tampiti.Eu am un break din 1997, inperfecta stare de functionare, cu cauciucuri noi, frane de ingheata, , care merge usor cu 110 km la ora, cu 100 km la ora cu remorca, pe autostrada, dar este veche. Asa este si in vest?!!! Nu cred, dar noi avem tampiti la kg. la toate nivelerile.!!!

  2. nenea popa

    Indiferent de masina ar trebui amendati cei care merg nejustificat mult mai incet decat viteza legala. Sau justificat in sensul ca sunt prea in varsta, nu mai poate masina. Nu ma intereseaza ce masina ai atata timp cat mergi legal.

    răspunde
  3. mihaim

    Eu as porni de la argumentația ta legata de standardele impuse de RAR, pe care prin convenție le consideram corecte/suficiente. Mai amintesc de deficientele tehnice de tipul cauciucuri nepermis de uzate, care clar nu sunt în limitele impuse de RAR.
    Dacă ITP-ul nu s-ar mai lua pe nașhpa, nu ai mai vedea asa ceva pe strada. Asta este de fapt problema.
    Amicul prietenului este din genul ‘extremistus generalizatorus’ care vede lumea în alb și negru (off topic: deci pentru el tu nu exiști hi, hi, hi! ). Apoi dacă consideri regula din titlu, nu mai simplu e sa le interzici de tot?

    răspunde
  4. Kay

    Off-topic: „a agrea” nu este echivalent cu „to agree”

    On-topic: de la distanta mult mai periculosi mi se par cei cu bolizi capabili de a atinge viteze mari. Ca no, ok, are 5 stele la capitolul siguranta si daca soferul provoaca un accident nu-l omoara. Dar daca intra in alta masina pai il cam face zob pe bietul din masina cealalta.

    Cred ca cel mai eficient argument ar fi sa cauti ceva statistica, ar fi fain sa scrie undeva numarul de masini implicate in accidente, defalcate pe tipuri. Acum e drept ca exista mai multe chestii pe lume decat ce vedem la stiri, dar eu nu-mi amintesc ultima oara cand am vazut/citit ceva de un accident cu o Dacie din-aia veche, pe cand cu masini tari si soferi prea increzatori… e plin de ele.

    răspunde
  5. rox

    Da, nu e mai bine dk merge el cu metroul si cu trenu? :d:d si ete asa scapa de stresul Daciilor.

    ps: banuiesc ca amicul amicului, e fun grobian d’asta de ti taie fata dk ai matiz sau dacie, pe principiul ca el e mai smecher.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      N-am inteles nimic din ce-ai scris. Incercam si in romana?
      Mersi.

    • alex_vl

      bravo

    • rox

      Dar, nu este mai bine daca merge el cu metroul sau trenul? si uite asa scapa de stresul Daciilor.

      ps: Banuiesc ca amicul amicului este vreun „grobian” de iti taie fata daca ai matiz sau dacie, pe princiupiul ca este el smecher.

      :) Scuze!

  6. alex_vl

    La noi in tara problema e cu soferi nu masinile(da stiu sunt unele care nu au ce cauta pe sosea ex pozele de mai sus)deoarce noi suntem necivilizati in trafic ne credem zmei la volan,foarte siguri pe masina si mai presus de toate inconstienti.Stiu ca suntem in 2012 si ca o masina de sute cp are jdemii de sisteme de siguranta dar toate au o limita..iar daca se intrece acesta limita si tu te mai crezi si te crezi un fel de Schumi poate duce la nenorociri atat pentru tine cat si pentru cei din trafic.Iar ,,amicului tau” i-as spune ca stiu multi soferi de dacie mult mai buni,mult mai civilizati decat de S500

    răspunde
  7. Andrei

    Nope. Are dreptate prietenul tău.

    Eu am Dacia din 2002 și mi-am pus la ea cauciucuri second hand, fulează o roată pe spate, nu-mi șterge un ștergător. Nu bag bani în ea pentru că nu merită. E Dacia!

    Mă rog, e mașina de mers în oraș. Consumă bine, își face treaba și pot să car cu ea 3 saci de cartofi și frigideru’ lu’ mamaie.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Si-i dai dreptate omului… interesant punct de vedere.

    • Andrei

      Păi da. Pentru că majoritatea posesorilor de Dacia au un complex de inferioritate așa că simt nevoia să conducă la fel ca ceilalți participanți la trafic.

      Chestie care nu e neapărat bună, atunci când nu ai ABS și ai cauciucuri tocite. Dar trebuie să și gândești puțin ca să îți dai seama că degeaba Dacia ta prinde 130 pe Cheiul Dâmboviței, dacă se descompune la frânare.

    • jademan

      Îmi plac americanii. Au ei nişte jafuri de maşini la care nu renunţă nici să mâşui. Da’-şi şi permit să le facă mişto! :D

  8. heto

    Masina neintretinuta poate fi si un bmw din 2005… acum depinde si de posesor. Aveam un prieten cu un volvo din ’74, stia ca e posibil ca masina sa nu-l ajute in anumite situatii si mergea mult mai atent, isi lua spatiu de franare mai mare, circula cu viteza mai redusa decat ar fi facut-o cu o alta masina. Avea el damblaua de a-si construi o casa fara credit si toti banii se duceau in casa… asa ca pentru deplasarea de la A la B folosea tancul respectiv.

    răspunde
  9. albinuta veninoasa

    Daca vrea prietenul tau sa bage ceva de vina sa bage la altceva la Dacie, dar nu sa spuna aberatii de genul de mai sus. Sigur nu ati inceput discutia dupa ce a luat-o pe ulei ? Posibil omul sa fi fost obligat sa umble mai mult timp cu o dacie naspa rau si acum daca a ajuns la alt nivel refuleaza. Am fost un pic rau.
    Cu exceptia ca nu are stabilitate dupa 150 la ora, nu sta caldura in ea prea mult timp iarna, nu se inchid ermetic usile si are zgomotul acela aparte, nu-i prea bag de vina. Vb unui prieten, cand aud ca bate ceva la dacie, dau muzica mai tare :)
    Dacia si alte tipuri mai vechi de masini is bune pt noi cei care muncim cu ele. Daca iti iei tu masinuta si vrei sa vii prin locurile prin care am umblat io cu batranul Audi din 79, nu o sa reusesti.
    Prietene, (il consider prieten chiar daca nu are dreptate) cea mai importanta piesa la orice masina, nu numai la dacie, este cea dintre volan si scaun.
    Io zic sa analizezi mai bine lucrurile si sa fii mai corect.

    răspunde
    • Ubercool

      „(il consider prieten chiar daca nu are dreptate)” – mi-a placut asta, esti ok.

  10. daniel

    Masina din poza are cauciucuri de curse, slick:))))
    pe de alta parte, stiu caz concret de Dacia 1310 mai veche de 2000, care este special preparata pentru curse, cu motor de Golf III(parca), vreo 120 cai, cauciucuri din cele mai bune, scaune brembo, etc…am si condus-o, si am vazut o cursa intre aceasta Daciutza si o Skoda Octavia, si ghici cine a castigat??? Deci, pe de o parte sunt de acord cu amicul tau, am avut si eu Dacia 1310 la care apasam pedala de frana de trei ori pentru a tine, insa mergeam foarte prudent cu ea, tocmai pt ca stiam ca e pericol cu ea… pe de cealalta parte insa, o masina intretinuta poate fi si un trabant de pe vremea bunicului, dar care sa mearga mai bine decat un BMW din 1999…
    sanatate…
    :) Prostia este perceputa peste tot si regretata nicaieri… :)

    răspunde
    • Andrei

      Din cauza oamenilor entuziasmați de dacii „preparate” are acel om părerea asta despre ele.

      Hai să fim serioși, dacă preferi să schimbi motorul unei dacii ca să bați o Skoda Octavia în loc să folosești banii respectivi ca să-ți iei o Skoda, ești un imbecil. Sau ai 15 ani.

    • daniel

      bun. Ia gandeste-te tu…daca vrei sa participi la curse de masini, si faci si bani din asta…cum e mai bine, sa particcipi cu o dacie modificata pe interior(la motor si piese ma refer), pentru ca la exterior arata exact la fel, sau cu un Subaru Impreza WRX STI? cum iti pacalesti mai repede adversarul??

    • Andrei

      :)) N-am argumet la așa ceva.

      Vezi, Cabral, de ce cred că prietenul tău are dreptate?

  11. Probiu

    Perfect de acord cu amicul tau, si eu sunt la fel de extremist! Eu am Logan, ca sa nu zica lumea ca sunt vreun „barosan” cu bemveu, dar Loganul meu e pus la punct,cauciucuri noi, revizii la timp…tot!

    răspunde
  12. cip

    Atata timp cat masina e intretinuta poate sa mearga cu ea si cu 200 km/h daca soferul se simpte in stare. Si la Dacie chiar e usor sa o mentii cat de cat intr-o stare de functionare sigura, piesele super ieftine, o gramada de mecanici pe toate drumurile care sa le schimbe. Am mers si eu o buna bucata de vreme dupa ce am luat permisul cu o Dacie din 89 dar cat de cat intretinuta adica fara jocuri in directie, cauciucuri sh dar bune, frane in regula si nu am avut nici un accident si nici nu am simptit ca pun in pericol pe ceilalti.
    Sincer decat un Golf 3 luat pe imprumut la care consumul de ulei il intrece pe cel de benzina si care troncane din toate incheieturile pentru ca proprietarul nu are bani sa il mai intretina mai bine o dacie eventual pe injectie de dupa 2001 care merge bine si care e usor de intretinut si la nivel de siguranta nu cred ca is mult mai diferite.

    răspunde
  13. daniel rus

    eu as vrea sa-l vad pe prietenul tau ajuns in spatele unei dacii care sa aiba voie/sa fie limitata la 65km/h in afara orasului, iar din sens opus sa vina mii de masini cu 100 km/h. cred ca si-ar schimba radical parerea, adica le-ar interzice :))

    răspunde
  14. alex

    Deci am de comentat :D
    Mai intai pentru Daniel: man omul ala cu care tu concurezi la o liniuta sau ce faceti voi acolo, daca te vede cu Dacia, stie sigur ca e modificata pentru ca altfel cum dracu sa ai tupeul sa concurezi cu el. Asa ca nu renteaza sa bagi mii de euro intr-o Dacie ca sa o faci de concurs. Plus ca mai mult ca sigur si el a facut ceva modificari la masina lui.Nu mai zic cate Dacii vechi tunate vad prin oras. La ce bun sa bagi atatia bani in ea, cand e mai rentabil sa iei un Logan la mana a doua. Ah, nu ai bani de alta masina, ok, te inteleg ca stai cu ea, dar tot nu explica spoilerele, pragurile si toate celelalte care le cumperi. Nu am vazut inca Dacie 1310 cu spinnere la roti dar tot mai sper :))
    Next, au avut ai mei Dacia 1310 din 1989 daca nu ma insel ( minus 3-4 ani maxim ), Ghici pana cand au tinut-o si ne-am facut treaba cu ea. Pana la aparitia Loganului. Masinuta aia a vazut cam toate fenomenele meteo din Romania si a patit destule ( cea mai comuna chestie la ea era cureaua inlocuita cu ciorapul mamei mele ). A fost pana si pe munte. Dar de la un timp, evident au inceput sa pice chestii, si sa bage bani in ea an de an. Asa ca au rezistat pana au avut ce sa cumpere rentabil.
    Eu sunt de parere ca cei care au invatat sa conduca pe Dacia 1310 sunt cei mai buni soferi ( nu imi dati in cap, e doar parere personala) si nu sunt de parerea tipului ala pentru ca atunci ce faci cu tataie si mamaie care pur si simplu acum nu au bani de alta masina mai buna si trag de Dacia aia in continuare. Mai degraba sa faca statul ceva si sa le scoata de pe piata pe toate si sa dea proprietarilor un Logan, fie el si chel. Si impaci si capra si varza.

    răspunde
    • alex

      Am uitat sa spun cum ca nu au facut nici un accident cu Dacia aia si nimeni nu s-a plans in trafic niciodata de taica-miu cu Dacia lui.

    • Ubercool

      Sau poate ca au bani de doua masini, una „decenta” si o dacie pe care o fac cum vor ei.

  15. alex

    dupa aceeasi filosofie, aceeasi regula de circulatie ar fi trebuit sa se fi aplicat si urmatoarelor masini: BMW M3, Audi A6 si Audi A8 si implicit soferilor lor care circulau in Tulcea si care s-au ciocnit in ultimul hal(sa zicem ca Dan Finutu cu A8 probabil ca a circulat regulamentar deci el se exclude) ideea e ca se presupune ca alea erau masini performante cu multi cai si cu multe sisteme de siguranta si tot au dus la moartea unor oameni nevinovati si a unuia mai mult sau mai putin vinovat. Concluzia e simpla, pe sistemul „GUNS DON’T KILL PEOPLE, STUPID MOTHERF****RS WITH GUNS KILL PEOPLE” rezulta ca nu Daciile ponosite omoara oameni, dobitocii care insista sa se dea viteji in dacii ponosite omoara oameni.

    răspunde
  16. geretus

    Ce te enerveaza mai tare? Faptul ca s-a referit exclusiv la Dacii? Daca discutia ar fi fost despre masini care mai au un pic si se descompun pe strada ar fi fost mai… ok?
    Eu zic ca faza cu ITP-ul este cheia discutiei. Mie ca participant la trafic mi-ar placea sa stiu ca toate masinile din jurul meu sunt ok dpdv tehnic. Realitatea este ca… nu-i chiar asa.
    Problema principala sunt ITP-urile . Ori sunt standardele foarte joase ( poate c-ar trebui sa le mai up-dateze cineva totusi) ori se iau pe naspa…

    răspunde
    • daniel

      sunt de acord cu tine la faza cu itp-urile. si nu este vorba numai despre Dacii, ci si despre BMw-uri, Opel-uri, si alte marci de masini aduse de prin Bulgaria sau cine mai stie de unde, la care nu s-a schimbat uleiul de vreo 30.000 de km, placute frana nu mai exista de mult, si toba sta sa se infiga in asfalt la orice denivelare…

  17. Lola

    Perfect de acord cu amicul tau ! Asta a fost si parerea mea dintotdeauna si nu fac referire numai la Dacii ci la orice masina care se afla intr-o stare deplorabila si care emite noxe cat 5 masini mai noi la un loc.

    răspunde
  18. Cristi

    Din ca vad eu in cele 2 foto, omu’ si-a incaltat masina cu slick-uri :) Pai, domnu’ Cabral, astea au cea mai buna aderenta pe uscat :) Poate asa era atunci cand ai facut fotografiile. Pentru ud isi schimba omu’ slick-urile cu ”ploi” :)

    răspunde
  19. Ady

    Ca si fost posesor (pana in 2000) al unei Dacii din 76, care era mereu tip-top pentru ca o consideram old-timer si incercam sa o mentin cat mai aproape de starea ei initiala, ii raspund prietenului tau ca:

    1. N-ai nevoie de limitari pentru nimeni, o dacie veche te limiteaza ea la 110 inafara si 60 in localitate, asta la maxim de intretinere.
    2. Ar trebui scapat de limitatii aia mintali de pe la service-uri care dau verificarile la dacii si alte masini vechi care nu indeplinesc nicicum standardele de rulare pe drumurile publice, deci nu le tine nimeni intr-o stare ok.
    3. Exista oameni in tara asta care n-au bani si sunt legati de o dacie mai veche pe care o intretin cum pot. Sunt oameni care isi dau ultimul ban care le-a ramas dupa mancare sau medicamente pe un service cat de mic la masina aia. Nu e vina lor si daca si-au luat RAR-ul pe bune, au dreptul sa iasa cu masinile pe drumuri si gata. Daca vrei sa schimbi tu standardele, fa-ti un ONG si fa ceva sa ii ajuti pe cei care n-au bani sa-si schimbe placutele.
    4. Incearca sa gasesti o dacie vehe tinuta in puf si tehnic si estetic, da o tura cu ea sa vezi ce personalitate si tinuta are si sa vedem daca mai comentezi.

    răspunde
  20. Catalina

    Eu abia ce m-am intors de la mare cu a mea Dacie din 2001. Inainte de asta a suferit ceva reparatii capitale (de la rugina au fost pagubele). Am carnet de sofer de 3 ani si nu m-am plans niciodata de masina asta. Merg cu ea la „doctorul” ei destul de des, doar ca sa fiu sigura ca e ok, si ca nu o sa fiu nevoita vreodata sa plang pe langa ea. Intra in service de 3-4 ori pe an.
    Sunt de accord ca Dacia e o masina pacatoasa, dar daca o tii din scurt e la fel de buna. Nu am atins-o deloc, nu m-a lasat niciodata in drum sa plang. Am o rezerva la cureaua aia de la motor pentru ca nu prea port ciorapi si stiu de la alti soferi de Dacie ca asa e bine sa ai. Masina asta m-a dus si la munte, si la mare si fac si naveta cu ea saptamanal. Am vazut soferi pe marginea drumului care plangeau langa masini si sunt si care ridica capota la Dacii ca s-a incalzit motorul si trebuie sa se raceasca.
    La viteza, cred ca cel mai mult a vazut 150, dar doar de incercare. Pana la 130 nu are probleme, dupa tremura destul de tare, de zici ca decoleaza. Insa la ce drumuri avem noi nici nu trebuie mai mult de 120.
    Concluzia mea: Dacia e o masina mai „speciala”, insa care m-a scos din multe, cu bani putini, ca mai multi nu am. Sunt sofer de Dacie de nevoie si din cauza ca e prima mea masina si sunt un pic atasata de ea. O Dacie intretinuta stie mai mult de 65 km/h iar una rablagita nu poate mai mult. Problema nu e masina ci constienta/ inconstienta soferilor si capacitatea de a se adapta la posibilitatile ei. Lipsa ABS-ului poate fi de multe ori inlocuita de un sofer atent.

    răspunde
  21. 1nu

    Eu as vrea ca ITP-ul ala sa fie pe bune si sa se faca filtre mai dese cu cei de la RAR in care sa se verifice starea de functionare a masinilor.

    Nu au cum sa fie apte pentru circulatie masini care lasa in spatele lor o dara de 2 metri de fum negru si puturos.

    răspunde
  22. cristi

    nu as face vreodata greseala sa dau banii pe un logan nou.am preferat o nemtoaica in varsta de 5 ani in locul loganului.si nu se vor putea compara vreodata.bun loganul,te duce la piata si poate si la serviciu,dar nu te baza ca scapi intreg dupa vreo coliziune mai sanatoasa…

    răspunde
  23. Lupul Alb

    Ce sa mai comentez ??? Nu s-a pierdut deja prea mult timp ?

    răspunde
  24. Alex

    Salutari !

    Consider ca ar fi o masura eficienta efectuarea unor ITP-uri mult mai riguroase si la intervale mai mici de 2 ani (sa zicem la 6 luni) a tuturor autovehiculelor inmatriculate mai vechi de 10 ani !?

    răspunde
  25. Krasimira

    Ha, prietenul (sau cunoscutul) asta al tau ar trebui sa dea o fuga pana in India, sa vada cu ce merg aia pe strada, si Daciile de aici i s-ar parea bolizi! Acolo nu vezi o masina care sa mai aiba oglinzile retrovizoare sau farurile intregi sau care sa nu aiba barele sau alte componente legate cu sarma :-D!

    răspunde
  26. Valerenga

    Ba chiar din contra.. statisticile spun exact invers: „Autoturismele Mercedes-Benz şi BMW au fost implicate anul trecut în 11,5% din accidentele grave de circulaţie, deşi reprezintă doar 4,4% din întregul parc auto din România.”.. Sursa: http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/ce-masini-sunt-implicate-cel-mai-des-in-accidente-rutiere-9413549

    răspunde
  27. ionut

    Personal cred ca exista mai multe persoane cu masini straine care nu isi permit sa le intretina decat cei cu dacii,sunt deacord ca nu sunt niste nasini extraordinare dar ingrijite decent si puse la punct isi fac treaba.Cu siguranta este mai periculos un pusti de 18-19 ani care are permis de aproximativ 2zile si caruia parintii i-au cumparat un bmw cu minim 150 de cai ,inscris pe bulgari si pe care au platit vreo mie de euro sau cu volanul pe dreapta.Evident ca prospat incoronatul „rege al soselelor” va avea ceva de demonstrat ati vazut si voi ce s-a intamplat zilele trecute prin jud.Dambovita.Si termin aici ca sa.nu incep sa vb despre cei cu scutere sau cu masinutele alea cu motor de 49 cc care pot fi conduse de la 16 ani

    răspunde
  28. ketherius

    Am vazut si masini nemtesti de pe care curgeau tablele si ti-era frica sa mergi pe langa ele.

    Cred ca ce a vrut sa spun amicul prietenului tau este ca masinile neintretinute n-ar trebui sa iasa pe sosea. Deloc!

    Ceea ce a facut el a fost o generalizare (cam aroganta si copilareasca in acelasi timp – nu-i asa ca el are masina straina si relativ noua?): cine nu are bani de masina straina, nu are bani nici sa isi intretina Dacia.

    Si totusi, cei mai multi oameni nu ar avea bani sa intretina corespunzator un BMW sau un Mercedes, dar pot intretine corespunzator o Dacie.

    răspunde
  29. Iulian

    Nu e vorba doar de Dacia…Sunt in trafic o gramada de alte marci de masini( niste cioarse fumegatoare in descompunere),dar au ITP-ul valabil si nu le poate zice nimeni nimic. Degeaba scrie pe ea BMW,WV/orice altceva, daca are 20-30 de ani,consuma cat un tanc si polueaza cat o rafinarie. Si in general posesorii unor asemenea cotete pe roti cu pretentii de masini straine se gasesc sa comenteze despre aia cu Dacii mai vechi.
    Sincer, as prefera sa vad o tara plina de Logan,Sandero(ca-s mai ieftine), decat carutele cu motor aduse de-afara.
    Cat despre ITP…daca s-ar da pe bune…peste jumatate dintre asa-zisele masini n-ar mai circula pe strazi.

    răspunde
  30. Iulian

    @geretus – se iau pe naspa sigur. uita-te cate fumegatoare sunt in trafic.

    răspunde
  31. Ubercool

    Eu sunt practicant intr-un service auto, ce vinde masini germane. Nu o sa iti vina sa crezi cati vin cu discuri/placute uzate si zic „las’ ca merge asa”, ambreiaje patinate, cu placa de presiune varza, cu jocuri in planetare sau in bielete, cauciucuri uzate si altele.

    Cat despre defectele majore, cat e masina in garantie, no problem, cand trebuie sa scoata banu, problem. Cand ai masina de 25k euro si te caci pe tine la 2-3 sute de lei, esti mai sarac decat ala cu Dacia.

    răspunde
  32. ex-silentio

    Ca posesor de Dacie (nova) îmi dau și eu cu părerea:
    Eu zic că singurul care contează este șoferul. Nu pot să-i înțeleg pe cei care dau vina pe mașini. Viteza trebuie să o adaptezi în funcție de mașină. Mergi așa încât să te simți în siguranță, să poți opri în siguranță, și să nu incomodezi pe ceilalți participanți.
    Problema la unii posesori de mașini vechi e că au impresia că acestea pot merge la fel ca cele noi. Și uite-așa apare accidentu’
    Iar unii posesori de mașini noi problema e că nu mai gândesc ei, lasă mașina să gândească pentru ei. Și iarăși .. poc! accidentu’
    Singurul lucru de care îmi e teamă cu Dacia este că stă foarte prost la capitolul siguranță. Adică, chiar dacă eu merg cu 20 pe oră, dacă vine unul din categoria „are grijă mașina de mine, treaba mea e s-o calc” și intră în mine …. m-a făcut acordeon. În rest, cum am mai spus, șoferul trebuie să știe ce conduce.

    răspunde
  33. Cristina

    Tati, e posesor de Dacia, dar d-aia veche, pe care a cheltuit mai multi bani s-o repare decat sa circule cu ea….si frati-miu are un chevrolet gen limuzinos, mare mare rau si blindat.

    Eu cu tata ma simt mult mai in siguranta, in Dacia lui, decat cu frati-miu in limuzina lui. Diferenta? tata conduce de peste 25 de ani, pe cand frati-miu conduce de vreo 11….Taica-miu nu si-a pierdut niciodata permisul, in schimba frati-miu da. Tata nu si-a luat niciodata vreo amenda pt viteza…in 25 de ani..dar frati-miu de vreo 2500lei….ce-i drept in vreo 5 ani…dar totusi. Eu o sa ma urc cu tati in masina oricand si nu o sa am vreo problema, in schimb ma codesc cand vine vb sa urc la frati-mi in masina cu tot cu „full airbag” -urile pe care le are…

    răspunde
  34. motolady

    Sunt de acord cu baiatul, atata timp cat el o sa fie singurul din tara care o sa aiba doar o Dacie :P

    răspunde
  35. Bugnar Lucian
    Bugnar Lucian

    Eu lucrez pe o dacia papuc din 2006 care arata ca doti draci si fuge mai bine ca ori ce alta masina din generatia ei [ e masina de firma extraordinar de forjata]
    totusi am atins 140 km/h in deplina siguranta cu ea fara sa fie barcuta , scoate 1 consum max de 5 % [ motor 1.9 ] cei care spun ca daciile nu au ce cauta pe drum se GRESESC. Pe drum nu au ce cauta cei slabi de ingeri care intrun moment decisiv in loc sa calce frana apasa claxonu s-au in loc sa traga de volan fac cruce .

    răspunde
    • Cris

      Lucian Bugnar…Nu am mai vazut de foarte mult timp o persoana care sa scrie atat de anagramat precum matale…iti recomand o carte de gramatica si sati mai cumperi si un DEX…

    • Cris

      sa-ti (nu a „luat” tastatura cratima)

  36. octav

    Cris…ori tastatura nu ti-a luat cratima, ori ai fost atentionat cat de „anagramat” ai fost tu fiule. in plus aici se comenteaza pe baza subiectului de sus si nu are legatura cu gramatica dex-ul tau etc. Nu conteaza, vroiam doar sa zic ca am prieten posesor de dacia 1310 care merge cu 180 km/h insa cu modificarile de rigoare ce consta in stabilitate si siguranta. Detin si eu acelasi model de 1310 dar o consider mai buna decat masina vecinului Audi a4 an 2003 care franarii pe langa pedala mai foloseste si facaletul iar de fumul care-l scoate de spui ca coace placinte nici nu mai vb. Asa ca nu generalizati.

    Ps. Nu neg ca sunt dacii 1310, care se descompun dar nu au masinile nicio cine.

    răspunde
  37. octav

    nu mi-a luat tastatura cuvintele „in timpul”….la draq

    răspunde
  38. calin

    anvelopele aceelea good year sunt mai bune decat alea second hand care isi cumpara astia pt seria 3, 5

    răspunde
  39. Dacia

    ….am avut un opel corsa 1.4, 1999,150000km, rulat numai in germania…..pica tabla de pe ea….frane nevoie….de fum in spatele ei nici nu vb…acum am o dacie injectie din 2003(tot euro 2 ca si opelul), 324000 km si e impecabila, de la tabla pana la mecanica de pe ea….toate schimburile la timp,tinuta din scurt…(cum bate ceva schimbat),itp trecut pe bune(noxe,siguranta…articulatii,frane,etc) …..cel mai mult i-am dat 120…(putea mai mult dar sa fim seriosi,e suficient….) gandindu-ma la consum si la eventualitatea-n care vine vr’unu cu vr’un bmw rupt in 2….
    Concluzionand: ….dacia este ca oricare alta masina,atata timp cat este intretinuta si condusa in limitele constructive…iar daca vorbim de siguranta pe sosele, in 90% din cazuri, accidentele sunt provocate de „amici d’ai amicului” care se baga in depasiri pt ca de….. conduc ” o masina cu toate sistemele puse la punct si la nivelul anului 2005″

    …..restul…..sunt snobisme si frustrari acumulate de baietii care-si fac credit la banca ca sa-si ia o masina de 200 de cai pe care n-o pot intretine ….

    răspunde
  40. Emil

    @Cabral te sfătuiesc să faci un mic experiment. Mergi pe strada și vezi cate X6-uri și GLE-uri au anvelope sub martorii de uzura. Vei fi șocat.

    Și sunt mașini mult mai sensibile și neintretinute unde un cap de bara, o bieleta pot face diferența cu 300CP in spate.

    Atâta timp cât ITP s-ar face corect o mașină veche, fie ea și una de epoca, ar trebui sa fie OK. Problema nu e mașina în sine, ci Dorel cu statia ITP care trece orice BMW din 82 cu 150 de lei.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Emil, știu ce zici de mașinile scumpe cu anvelope decedate.
      În același timp… văd și multe „stafii” cu niște opinci de te miri că mai pot ține aer.
      Hai să spunem că noi (așa, pers ansamblu) încă nu înțelegem importanța anvelopelor.

      Cât despre ITP-ul luat pe o sticlă de cocârț… de acord cu tine. Garanția calității… :(

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.