Cele mai active 5 branduri in social media din Romania.

cele mai active branduri in social media din Romania 2013Ca sa ne fie clar din capul locului, topul este mai mare, Biz isi face treaba cand vine vorba de treaba asta.

Eu am vrut sa vorbesc despre primii 5.

Desigur, la prima vedere vorbim despre niste branduri care au pompat bani in social media.

Totusi, daca stam putin si ne tragem sufletul in timp ce gandim, povestea este mult mai complicata. Pentru ca aici nu e vorba numai de bani, de resursele aruncate in joc, e vorba de mai mult de-atat.

In primul rand este vorba despre interes aplicat si concentrat. E vorba despre stiinta de a face lucrurile in asa fel incat sa atraga. E vorba despre eficienta.

Si mai mult de-atat, este vorba despre companii care-si asuma riscurile ce vin la pachet cu expunerea in social media. Companii care-si asuma inclusiv injuraturile.

Pentru ca cine vine aici pe blog si injura (pe mine, alt comentator sau asa, in general) isi incaseaza un ban peste ochi de la prima abatere. Ca-s pe tarlaua mea si eu fac regulile. Este, daca vreti, un despotism luminat (sau asa-mi place mie sa cred).

Ei bine, brandurile active in social media trebuie sa-si asume o alta pozitie. Si de la aceasta prima asumare se construieste succesul, asa se intra in topul celor mai active branduri in social media din Romania.

Oricum ar fi, felicitari! Eu lucrez cu trei dintre primele 5 companii din top si stiu cata munca, cata preocupare, cat interes si cata dedicatie exista in fiecare dintre cei care le formeaza echipele de SM. Lucruri care merita apreciere si respect.

Si premii. 🙂

Ti se pare ca pe primele 5 pozitii sunt brandurile care merita?

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • miere sabadus
    • 20.06.2013

    Aproape de fiecare data cand vedem pe cineva mai sus decat noi si n-am primit nmk gratis de la ei, parca avem tendinte de a arunca cu noroi.
    Aproape de fiecare data, nu vrem sa privim mai departe de acel angajat al firmei care ne-a nemultumit pana la sange, nu vrem sa vedem ceea ce face firma.
    Am vazut un comentariu legat de Smurd si avea o tenta de dreptate, dar oare stie cat de mult este implicat Vodafone in colaborarea cu ei, cu instrumentele lor ?
    Nu avem timpul necesar sa ne interesam ce lucruri bune fac cei 5 din top, dar asta nu inseamna ca daca noi nu am auzit, ei nu-si merita locul.
    Vreau sa le multumesc celor de la Vodafone pt implicarile lor si pt munca pe care o fac, dar in acelasi timp vreau sa trag un semnal de alarma in supravegherea angajatilor. Un angajat poate sa distruga munca a 100 de oameni din aceasta institutie si este pacat.
    Felicitari tuturor care s-au implicat sa scoata in evitenta acest top.

    răspunde-i
  • Sabina
    • 20.06.2013

    Cel putin 4 din 5 sigur ca da 🙂

    răspunde-i
  • Bogdan N
    • 20.06.2013

    Isi merita cu siguranta locul 🙂 oamenii sunt pe treaba iar Dannone chiar se “misca” si are strategii clare de “crize de imagine” si de evidentiere a brandului in mod pozitiv prin social media…atacand dezavantajele scoase la iveala cu ocazia anumitor scandaluri.

    răspunde-i
  • Si Orange a investit si investeste in media foarte mult ! dece nu este in top ??

    răspunde-i
  • mihai
    • 20.06.2013

    Ce inseamna sa meriti? As fi preferat sa vad SMURD in locul lui Danone de exemplu, pentru ca oamenii sustin mai mult salvatul de vieti decat iaurtul (doar au iesit in strada pentru asta, cica :D). Sau sa fie in top Salvati Copiii, Carturesti, Marie Curie, etc, din acelasi motiv.

    Este un top al celor mai activi, iar activitatea deriva in mare masura din resurse. Din ce am citit in biz nu am vazut cum si daca iau in calcul eficienta campaniilor. Ma indoiesc ca fac asta pentru ca hai sa vedem un exemplu:
    – Samsung Romania (locul 2 in top) au 300.000 de fani pe pagina de facebook. Postarile lor au in general 1-2-300 de like-uri, adica in jur de 1 la mie din nr de fani.
    – Salvati Copiii Romania au tot vreo 300.000 de fani pe facebook. Postarile lor au in general minim 500 de like-uri, multe din ele au peste 1.000. Adica eficienta de 3 ori mai mare.

    Stiu, nu doar facebook conteaza, bloggerii (nu ma refer la tine, Cabral) nu prea scriu despre Salvati Copiii pentru ca, spre deosebire de Samsung, astia nu “lanseaza” mai nimic si nici nu platesc advertoriale, nu fac campanii, etc.

    răspunde-i
  • Hapi
    • 20.06.2013

    Sincer , de Pepsico nu am auzit…..inteleg ca e firma care produce Pepsi? :))
    De Avon stiu ca s-au implicat in diferite campanii, au fost mult mediatizati si cred ca-si meritau locul in top.

    Andra, daca citesti cu atentie, o sa-ti dai seama ca nu Cabral a facut acest top. Deci chiar nu are legatura cu faptul ca e (si el) implicat in anumite proiecte alaturi de aceste branduri,

    răspunde-i
  • andra
    • 20.06.2013

    Cred ca locurile 3 si 4 ar trebui sa fie scoase din acest toop 5 nush eu una cred ca dannone chiar daca isi arata o gramada de produse pe piata din romania gen lactate etc nu cred ca are ce cauta sunt unele mult mai importante care ar putea foarte bine sa ii ia fata ,iar de avon poate ca isi merita locul desi la fel cred de bine cum ai pus pe primul loc vodafone ai putea foarte bine sa adaugi si cosmote sau poate ca astea sunt cele 5 cu care tu lucrezi

    răspunde-i
  • Loading...