Sari la conținut

Cand nu-i lucrul tau… si continuarea poate avea milioane de variante. Dar pentru noi a avut una singura, cel putin in aste ultime ore: nu te baza prea tare. Ca sa aiba si o logica o zic intreaga: Cand nu-i lucrul tau nu te baza prea tare pe el.

Caci am plecat la drum cu masina unui prieten, un van. Care van s-a stricat inca de la dus, dar am zis ca nu-i asa grav.

Prima oara a inceput sa creasca temperatura apei. Ne-am uitat pe-acolo, teoretic era totul ok dar nu chiar, ca temperatura era mult prea sus. Dar daca tot ne-am pus pe drum… acum hai sa mergem. Si-am mers.

Cand am ajuns la Frankfurt am lasat-o pe Andreea la shopping (o sa va povesteasca ea pe tema asta, ca are ce) si m-am dus la un mecanic. German get-beget, il cheama Halim. N-am stat sa treaca masina prin toate testerele, i-am spus sa scoata termocupla (daca nu te pricepi la mecanica macar putin degeaba intru in detalii, mai bine o las asa) sa mearga pe circuitul mare tot timpul. I-a scos-o. Cand era totul gata l-a mancat in fundul lui de neamt sa mai faca ceva si mesterind pe-acolo a rupt supapa de aerisire a instalatiei. Care supapa nu exista la nimeni pe stoc si trebuia sa astept dupa ea prea mult timp.

Asa ca… roman din nascare, am intrat intr-un Hornbach si din niste piese pentru instalatii de incalzire de casa si un robinet de gradina am inventat o supapa manuala. Se uitau nemtii de parca le aratam un film deocheat cu cancelarul lor si o gasca de furnici.

Halim a mai facut un test de gaze si a venit si verdictul: garnitura de chiulasa a cedat si gazele din motor erau indesate in sistemul de racire. Adica nu numai ca fierbea apa dar mai facea si o groaznica presiune. Na-ti-o franta ca ti-am dres-o!

Varianta 1: dadeam comanda de piese si asteptam sa repare unchiu’ Halim taraba. Dura mult prea mult si aveam treaba acasa.

Varianta 2: completam cu apa la fiecare 30 de km si scoteam aerul din instalatie prin robineto inventia tocmai instalata. Riscam sa ramanem pe marginea autostrazii…

Pentru ca din cate am estimat garnitura de chiulasa era doar ciupita si nu cedase de tot am riscat si am ales varianta 2. Am plecat din Frankfurt pe la 17:00, ieri, ca sa mergem cat mai mult pe noapte. Am traversat Austria si am ajuns azi dimineata la vama austro-ungara cu intentia de a dormi cateva ore. Ne-am dat seama ca intarzierea e prea mare si am taiat-o mai departe, hotarati ca la primul semn de oboseala sa oprim la un hotel. Unul conducea, completa cu apa si dadea la robinet, celalalt dormea. Am ajuns adineaori.

Am facut 1.800 km in 34 de ore. Noi am facut cu schimbul, masina a mers non stop. A baut 30 de litri de apa si pentru asta a trebuit sa oprim, asa cum spuneam mai devreme, la fiecare 30 de km. Adica am oprit de vreo 60 de ori! Ta-da!

Ma simt de parca m-a batut cineva cu un camion de 22 de tone. Partea proasta e ca n-am somn deloc! Partea si mai proasta e ca in fix 5 ore am o sedinta.

Ceva-mi spune ca cititi asta si zambiti… hai, s-aveti o dimineata buna, ne vedem mai tarziu!

P.S. Pun si poza cu robinetul de gradina instalat pe masina, sa vedeti in era lu’ aifon, a lu’  i7 si a ecranelor tactile ce inventie ii poate trece omului prin cap!

21 comentarii despre "Cel mai lung drum din lume (1.800 km si 60 de opriri)."
  1. Anda

    :)) Pai, spor la treaba!
    Si eu am patit la fel, dar am mers numai 100 km si cateva opriri.

    răspunde
  2. iperu

    daca era totul perfect nu mai aveai ce sa scrii pe blog

    răspunde
  3. adrian popa

    Daca scriai marca masinii aveai cel putin 100 de comentatori :P

    răspunde
  4. MARIA

    :)
    asta-mi amintește de o pățanie din copilărie.
    vara lui ’93. ne-am pornit la mare 2 familii (4adulți și 4 ‘draci di copchi’) într-o dacie. plecarea din Rădăuți dimineața pe la 5 (cred). pe drum, 5 pene de cauciuc (penele astea își făceau apariția în plin câmp… așteaptă să te ia o ocazie până la prima vulcanizare, așteaptă să te ia altcineva înapoi în câmp … bietul taică-miu … a tras atunci cât pentru toată viața. :D ). am ajuns în Mamaia după miezul nopții. dimineața, când să plecăm la plajă, ce crezi? dacia era pe pană :)) așa a stat până am plecat spre casă.

    drumurile astea rămân întipârite pe creier toată viața, ca o pată de clor pe un material colorat.

    „AI ZÂMBIT AZI?”
    :)

    răspunde
  5. alex

    Mi-ai adus aminte de un banc : Vine un neamt in ro, in vacanta cu masina, cand ajunge aproape de constanta , intr-un satuc se opreste masina , coboara omul jos , se rupsese un colier si iesise un furtun . suparat omul se gandea deja ca nu gaseste service ca trebuie sa astepte sa vina colierul ….vine ion de la camp cu tractorul , vede ce pati neamtu , se duce la tractor ia un cleste , taie o sarma din primul gard care ii iese in cale ii leaga furtunul .
    dupa concediu ajunge inapoi in germania , si statnd la o bere cu prieteni le zice : bai… sa stiti ca romani sunt mai avansati ca noi ? aia cu ochi bulbucati , cuum ca sunt mai saraci ca noi…sunt din lumea a3a…. da .. dar astia au coliere chiar si in garduri :))

    răspunde
  6. valicu23

    mi se pare mie, sau ai adormit inainte sa pui poza? :))

    răspunde
  7. Bob

    Trebuia sa faci si tu ca un vecin de-al meu care avea un Trabant. Lua un motor de rezerva in portbagaj cand pleca la mare.:))

    răspunde
  8. alex

    Sa nu te superi pe mine, dar asta suna a inlocuit curea de transmisie cu un ciorap de dama mai vechi si bonus impins masina pe viscol si troiene pana la glezne :)))) Astea la mine sunt sechele de cand eram mic :D

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Aha, deci stii cum e…

    • alex

      Si s-a intamplat in fiecare iarna timp de vreo 3-4 ani, daca nu ma insel, ajunsesera ai mei sa ia din reflex cateva perechi de ciorapi cu ei :))
      Oricum nenea Halim nu o sa va uite prea curand pentru faza asta cu robinetul :)

  9. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Tare poza :D

    răspunde
  10. Gheo

    Tot raul spre bine, deja poti da lectii mecanicilor prin cunostintele acumulate. Iar atunci cand vei ajunge prin service, in loc sa platesti tu la final, iti vor da mecanicii bani caci i-ai invatat meserie adevarata.

    răspunde
  11. karmapolice
  12. diana

    nu rad deloc – nu ma pricep deloc la masini – dar de vreo luna si ceva a trebuit schimbata garnitura de chiu… si ne-a cam papat de bani; propabil esti pe pilot automat acum; da si cand o sa te pui in pat o sa fii „frumoasa adormita” :)

    răspunde
  13. Pingback: Cea mai mare stropitoare de gradina din lume – cabral.ro

  14. ottilia

    N-am zambit. Am ras in hohote.

    răspunde
  15. basic_instincts
    basic_instincts

    masina ce sa zic…si daca era a voastra putea sa faca capricii. cand e sa dea omul de ghinion…bine ca voi sunteti ok.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.