Cel mai lung drum din lume (1.800 km si 60 de opriri).

Cand nu-i lucrul tau… si continuarea poate avea milioane de variante. Dar pentru noi a avut una singura, cel putin in aste ultime ore: nu te baza prea tare. Ca sa aiba si o logica o zic intreaga: Cand nu-i lucrul tau nu te baza prea tare pe el.

Caci am plecat la drum cu masina unui prieten, un van. Care van s-a stricat inca de la dus, dar am zis ca nu-i asa grav.

Prima oara a inceput sa creasca temperatura apei. Ne-am uitat pe-acolo, teoretic era totul ok dar nu chiar, ca temperatura era mult prea sus. Dar daca tot ne-am pus pe drum… acum hai sa mergem. Si-am mers.

Cand am ajuns la Frankfurt am lasat-o pe Andreea la shopping (o sa va povesteasca ea pe tema asta, ca are ce) si m-am dus la un mecanic. German get-beget, il cheama Halim. N-am stat sa treaca masina prin toate testerele, i-am spus sa scoata termocupla (daca nu te pricepi la mecanica macar putin degeaba intru in detalii, mai bine o las asa) sa mearga pe circuitul mare tot timpul. I-a scos-o. Cand era totul gata l-a mancat in fundul lui de neamt sa mai faca ceva si mesterind pe-acolo a rupt supapa de aerisire a instalatiei. Care supapa nu exista la nimeni pe stoc si trebuia sa astept dupa ea prea mult timp.

Asa ca… roman din nascare, am intrat intr-un Hornbach si din niste piese pentru instalatii de incalzire de casa si un robinet de gradina am inventat o supapa manuala. Se uitau nemtii de parca le aratam un film deocheat cu cancelarul lor si o gasca de furnici.

Halim a mai facut un test de gaze si a venit si verdictul: garnitura de chiulasa a cedat si gazele din motor erau indesate in sistemul de racire. Adica nu numai ca fierbea apa dar mai facea si o groaznica presiune. Na-ti-o franta ca ti-am dres-o!

Varianta 1: dadeam comanda de piese si asteptam sa repare unchiu’ Halim taraba. Dura mult prea mult si aveam treaba acasa.

Varianta 2: completam cu apa la fiecare 30 de km si scoteam aerul din instalatie prin robineto inventia tocmai instalata. Riscam sa ramanem pe marginea autostrazii…

Pentru ca din cate am estimat garnitura de chiulasa era doar ciupita si nu cedase de tot am riscat si am ales varianta 2. Am plecat din Frankfurt pe la 17:00, ieri, ca sa mergem cat mai mult pe noapte. Am traversat Austria si am ajuns azi dimineata la vama austro-ungara cu intentia de a dormi cateva ore. Ne-am dat seama ca intarzierea e prea mare si am taiat-o mai departe, hotarati ca la primul semn de oboseala sa oprim la un hotel. Unul conducea, completa cu apa si dadea la robinet, celalalt dormea. Am ajuns adineaori.

Am facut 1.800 km in 34 de ore. Noi am facut cu schimbul, masina a mers non stop. A baut 30 de litri de apa si pentru asta a trebuit sa oprim, asa cum spuneam mai devreme, la fiecare 30 de km. Adica am oprit de vreo 60 de ori! Ta-da!

Ma simt de parca m-a batut cineva cu un camion de 22 de tone. Partea proasta e ca n-am somn deloc! Partea si mai proasta e ca in fix 5 ore am o sedinta.

Ceva-mi spune ca cititi asta si zambiti… hai, s-aveti o dimineata buna, ne vedem mai tarziu!

P.S. Pun si poza cu robinetul de gradina instalat pe masina, sa vedeti in era lu’ aifon, a lu’  i7 si a ecranelor tactile ce inventie ii poate trece omului prin cap!

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • basic_instincts
    • 27.08.2011

    masina ce sa zic…si daca era a voastra putea sa faca capricii. cand e sa dea omul de ghinion…bine ca voi sunteti ok.

    răspunde-i
  • ottilia
    • 26.08.2011

    N-am zambit. Am ras in hohote.

    răspunde-i
  • […] Daca esti confuz si nu intelegi deloc care-i treaba, baga un ochi la postul anterior. […]

    răspunde-i
  • diana
    • 26.08.2011

    nu rad deloc – nu ma pricep deloc la masini – dar de vreo luna si ceva a trebuit schimbata garnitura de chiu… si ne-a cam papat de bani; propabil esti pe pilot automat acum; da si cand o sa te pui in pat o sa fii “frumoasa adormita” 🙂

    răspunde-i
  • karmapolice
    • 26.08.2011

    my hero

    răspunde-i
  • Gheo
    • 26.08.2011

    Tot raul spre bine, deja poti da lectii mecanicilor prin cunostintele acumulate. Iar atunci cand vei ajunge prin service, in loc sa platesti tu la final, iti vor da mecanicii bani caci i-ai invatat meserie adevarata.

    răspunde-i
  • calu lu fat-frumos
    • 26.08.2011

    Tare poza 😀

    • valicu23
      • 26.08.2011

      nu vad eu poza, sau ai zis la misto?

    răspunde-i
  • alex
    • 26.08.2011

    Sa nu te superi pe mine, dar asta suna a inlocuit curea de transmisie cu un ciorap de dama mai vechi si bonus impins masina pe viscol si troiene pana la glezne :)))) Astea la mine sunt sechele de cand eram mic 😀

    răspunde-i
  • Bob
    • 26.08.2011

    Trebuia sa faci si tu ca un vecin de-al meu care avea un Trabant. Lua un motor de rezerva in portbagaj cand pleca la mare.:))

    răspunde-i
  • valicu23
    • 26.08.2011

    mi se pare mie, sau ai adormit inainte sa pui poza? :))

    răspunde-i
  • Loading...